![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, dan zak je af naar het niveau van de Bijbel-belters en Islamisten.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat de VS nu MOET gaan onderhandelen met de Taliban.
En dat doen ze nooit met een partij die geen invloed meer heeft of niet meer bestaat. Tot zo ver uw kennis terzake.
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() je bedoelt: ze moordden enkel hun eigen vrouwen en tegenstanders uit? Hier kan ik je in bijtreden, men had ze moeten laten doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 maart 2012 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien had het doel van die oorlog geen humanitaire redenen. Dat is in het begin ook nooit gezegd door Bush.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder de VS was de NA kansloos.
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Geloof je nu echt dat je met (nog meer) geweld een cultuur kan uitroeien? Dat is enkel mogelijk als de Vs'ers na de oorlog ook effectief naar Afghanistan migreren.
Laatst gewijzigd door Mam : 1 maart 2012 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog precies hoe ik me voelde en wat ik erover dacht toen in maart/april 2001. Walgelijk, triest, grotesk. Die woorden passen alleszins in dat kader. "Hoe is het mogelijk dat die juichende en brullende, wild behaarde ondermensen tot zo'n daad in staat zijn?" Dat was het zo'n beetje. Onder-menselijk inderdaad, anti-menselijk zelfs, het verwerpen van het Verheffende, van de Scheppende Kracht in de mens. Het toejuichen van barbaarsheid, van een reactionair gedachtengoed die de mens liefst in een eeuwigdurend quasi-dierlijk bewustzijn ziet vastroesten, perpetuele donkere middeleeuwen. Dezelfde soort hominiden die zonder verpinken om dezelfde motieven de Sphinx of de Piramide van Cheops zouden opblazen. Om kort te zijn, ik wou op de creaturen die daarvoor verantwoordelijk waren spuwen. Dit gezegd zijnde, ik heb hier in het Gentse trouwens voor een aantal jaar kennis gemaakt met een Afghaan, een buurman van een paar vriendinnen van me. Hij heeft met de taliban gevochten en in de jaren 1980 tegen de Sovjets gesteund door de Amerikanen. Hij paste nochtans totaal niet in het beeld dat wij hier van de gemiddelde talibanstrijder hebben, hij had zelfs zijn baard geschoren. De reden is natuurlijk omdat hij in Afghanistan zelf ook geen gemiddelde mens is, hij is grootgrondbezitter, stamt uit een voorname familie en heeft een goede opvoeding en opleiding genoten. Zijn motief om te strijden aan de zijde van de Taliban was het bestrijden van buitenlandse bezetters, het zelfde motief dat hem de wapens tegen de Sovietrussen deed opnemen een decennium eerder. Religieuze overwegingen waren het niet, daar het land al eeuwenlang 100% islamitisch is volgens hem. De man kwam regelmatig op de koffie aldaar en was aangenaam gezelschap. Dat er rond hem vrouwen blootshoofds zaten, die rookten en wijn dronken, deerde hem niet, want in zijn woorden: "zo lang ik in België verblijf pas ik me aan aan jullie cultuur, dat is normaal, wij verwachten in Afghanistan van buitenlanders ook hetzelfde". En geef de man eens ongelijk. Hij was heel deftig en voornaam in de omgang, en heeft de taal beginnen leren vanaf zijn eerste dag hier, hoewel hij hier maar een jaar of zes gebleven is. Op mijn vraag betreffende de Boedha's van Bamyan vertelde hij dat hij dit zeer jammerlijk en verwerpelijk vond, en dat die actie bedoeld was om het Westen te provoceren. Enfin, wat ik ermee wou besluiten, "islaam is vrede" en "islaam is de bron van alle kwaad", jullie zij beide even grote karikaturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet helemaal juist :
Publicatiedatum: 26 november 2001 Grondtroepen VS in Afghanistan QUETTA (AP) - Strijders van de Noordelijke Alliantie zijn vandaag, enkele uren nadat helikopters een eerste groep Amerikaanse mariniers had afgezet, opgerukt tot 7 kilometer van het Taliban-bolwerk Kandahar. Een Amerikaanse legercommandant zei dat de mariniers een luchtbasis hebben opgezet bij een landingsbaan in de woestijn van waaruit Kandahar onder vuur kan worden genomen. Een groep van enkele honderden Amerikaanse mariniers is de afgelopen nacht en vanochtend met helikopters ten zuidwesten van de Afghaanse stad Kandahar afgezet. Het in Pakistan gevestigde Afghaanse persbureau AIP meldde dat een tweede golf commando's ten noorden van de stad en bij het vliegveld van Kandahar is gedropt. Ook zouden de Amerikanen zwaar geschut en tanks hebben ingevlogen.
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volledig akkoord op dit punt jo
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe veel wilt u er hebben ?
http://nos.nl/artikel/341545-karzai-...n-taliban.html http://www.nieuws.nl/647347 http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...3145.art?ckc=1 Hoog tijd om uw "de taliban is verdreven" theorie eens te begraven.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 2 maart 2012 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ooit eens gelezen dat het aantal Taliban strijders geschat werd op 25000 en ergens anders las ik dat er jaarlijks zowat 10000 Taliban worden geëlimineerd.
Ze moeten dan wel een fameus recruteringsteam hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ontevredenheid onder de bevolking zorgt steeds voor nieuwe aanwas.