Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2012, 15:36   #241
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
justitieel gezien, correct.
Vrijwillig werk je met de mens die zich aanbiedt. Wie zich niet aanbiedt bezit geen hulpvraag.
Volledig mee eens. In die zin dat Welzijn en Justitie hun specifieke taken en belangen hebben.

Laten we echter niet vergeten dat justitie een behandeling binnen de welzijnssector kan opleggen of voorstellen.
Wie binnen de welzijnssector terechtkomt vraagt daar niet altijd om. De hulp'vraag' kan ook van justitie komen.
Ik denk niet dat we het hier over vrijwilligerswerk hebben.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 15:42   #242
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
zij zegt verliefd te zijn op hem, niet moeilijk, ziet er jonger uit, heeft mentaliteit van 18j, "overlaadt" haar met cadeaus, komt haar aan school of instelling afhalen met zijn cabrio, gaat met haar uit eten in italiaanse restaurants, gaat met haar naar de sauna
ik wil ook zo'n lief. Of is dit privilege enkel weggelegd voor meiskes ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 18:52   #243
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als je kiest voor de kant van justitie dan heb je bijgevolg juridisch gelijk. Justitie kan nu eenmaal niet naast de wet kijken, zeker niet als je justitie er met de neus opduwt.

Waar gaat het uiteindelijk om ? Naar mijn bescheiden mening gaat het om het belang van uw dochter, minderjarig. Er is niets mis met het zich bezorgd maken over het welzijn en de toekomst van de kinderen.

Herwin het vertrouwen met uw dochter. Probeer alles wat justitieel werk verricht er buiten te houden. Nogmaals, probeer binnen het CAW iemand te vinden waar je op kan vertrouwen. Vraag hen wat ze vinden van die puberale zelfmoordgedachten.

En voor de rest. Doet wat moet wat betreft het afdwingbaar contactverbod opgelegd aan haar 26-jarige vriend: klacht indienen, ok al kan de politie je gezicht niet meer zien. Het is het resultaat dat telt.

Geen man overboord zolang niemand zwanger wordt.
moeilijk het vertrouwen te herwinnen hé als ze weigert op weekend te komen, geduldig op zondag 2h "doorstaat" onnozel spelletjes te spelen maar vandaag weer intussen van begeleidster mogen horen dat ze weer contactverbod verbroken heeft en te laat na school naar de instelling kwam maw ze haalt nooit de eerste bus alhoewel ze zelfs 5 min vroeger uit de klas mag vertrekken

ps: er zijn nog tel's naar hier gekomen van bep personnen en andere tel gepleegd maar ik kan je verzkeren dat er vrijdag een bom gaat vallen en ik heb weer een sprankeltje hoop:laten we zeggen dat er een hoop arrogante pas afgestudeerde betweters op bep postjes zitten, zal hun zuur opbreken, dat arrogant gedrag
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:19   #244
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wil ook zo'n lief. Of is dit privilege enkel weggelegd voor meiskes ?
Tuurlijk, waarom denk je dat zoveel jongetjes meisjes willen zijn. Vroeger was dat een normale reactie tijdens het lager onderwijs (meisjes krijgen daar alles gedaan en jongens hebben het altijd gedaan); tegenwoordig is dat een mentale aandoening of een hermafrodiet ofzo
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 07:35   #245
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een opmerking!het kind doet aan zelfverminking, neemt zware medicatie die wij niet kenden, heeft zm-gedachten, WAT ZOU JIJ DAN DOEN??????
Hoe komt uw dochter dan aan die zware medicatie ??

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 07:58   #246
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
zij zegt verliefd te zijn op hem, niet moeilijk, ziet er jonger uit, heeft mentaliteit van 18j, "overlaadt" haar met cadeaus, komt haar aan school of instelling afhalen met zijn cabrio, gaat met haar uit eten in italiaanse restaurants, gaat met haar naar de sauna
zij is de jongste van 5, kreeg nochtans altijd de meeste aandacht(te veel) maar ik vond dat ze het moeilijk had toen de "middelste" zus ook een relatie kreeg en bij haar vriend in het weekend bleef logeren, ik vond dat ze haar verveelde, hobbys wou ze niet en ze leek "eenzaam"
Ja zij zegt dat ..... en jij denkt van niet ?
Het is een cliché , maar op liefde staat geen leeftijd dacht ik.

Uw dochter is 14 of 15 jaar ...... mij valt het op dat de 14 jarige meisjes van nu ,totaal niet meer te vergelijken vallen met de 14 jarigen van pakweg 20 jaar geleden. Zowel mentaal op vlak van rijpheid als fysiek..... sommige zien er echt wel 18 jaar of ouder uit.

Je zegt dat de problemen begonnen zijn sinds haar relatie. Zou het niet kunnen dat de oorzaak daarvan niet in die relatie zelf ligt, maar wel in het feit dat ze voor jullie verboden en onbespreekbaar is?
Zoals ik al eerder zei : hoe harder jullie iets verbieden , hoe aanlokkelijker het voor haar is om het net wel te doen. Da's puberlogica.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 1 maart 2012, 09:09   #247
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Hoe komt uw dochter dan aan die zware medicatie ??
die kreeg ze volgens haar van een schoolgenootje maar wij denken via hem of zijn zus
Oud 1 maart 2012, 09:16   #248
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Uw dochter is 14 of 15 jaar ...... mij valt het op dat de 14 jarige meisjes van nu ,totaal niet meer te vergelijken vallen met de 14 jarigen van pakweg 20 jaar geleden. Zowel mentaal op vlak van rijpheid als fysiek..... sommige zien er echt wel 18 jaar of ouder uit.

Je zegt dat de problemen begonnen zijn sinds haar relatie. Zou het niet kunnen dat de oorzaak daarvan niet in die relatie zelf ligt, maar wel in het feit dat ze voor jullie verboden en onbespreekbaar is?
Zoals ik al eerder zei : hoe harder jullie iets verbieden , hoe aanlokkelijker het voor haar is om het net wel te doen. Da's puberlogica.
euh, ze was 13 j en hij 24 toen de miserie begon, momenteel is alles zo ver geescaleerd dat zij geen behoefte meer voelt om thuis te komen en ook de (schoon)familie wegduwt(zoek dan eens passyndroom op/ik kende het niet)

dinsdag met haar gebeld of ze maandag verzoek had ingediend dit weekend een dagbezoek te doen, dan zouden we met haar naar carnaval gan kijken, zij zei overlegd te hebben met die ene jonge begeleidster volgend weekend dit een dagje te doen
ooooooooooh ja, ik weet waarom, omdat zij met haar zus 1 week schillen, houd ik altijd het familiefeestje samen en krijgen ze dus op dezelfde dag cadeaus

eerlijk gezegd, als ze daar voor wil afkomen, laat ze dan maar daar, krijgt ze 1 kadootje van ons et c'est tout!!

ik hou mijn hart als vast voor morgen voor de jeugdrechter wat die consulente er allemaal gaat uitflappen...

verleden week vrijdag gezinsbegeleidster hier geweest met o,o resultaat, krijg ik wel deze week een tel om naar psy van cgg te gaan want ze maken zich zorgen om mij, ze zouden beter hun zorgen maken om mijn dochter!!die deze week weer volop contactverbod aan haar voeten veegt...toen ik niet dadelijk toehapte, werd ander offensief uitgehaald:ja, dan kunnen we bespreken hoe en welke hulpverlening met de dochter....
Oud 1 maart 2012, 09:29   #249
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
euh, ze was 13 j en hij 24 toen de miserie begon, momenteel is alles zo ver geescaleerd dat zij geen behoefte meer voelt om thuis te komen en ook de (schoon)familie wegduwt(zoek dan eens passyndroom op/ik kende het niet)

dinsdag met haar gebeld of ze maandag verzoek had ingediend dit weekend een dagbezoek te doen, dan zouden we met haar naar carnaval gan kijken, zij zei overlegd te hebben met die ene jonge begeleidster volgend weekend dit een dagje te doen
ooooooooooh ja, ik weet waarom, omdat zij met haar zus 1 week schillen, houd ik altijd het familiefeestje samen en krijgen ze dus op dezelfde dag cadeaus

eerlijk gezegd, als ze daar voor wil afkomen, laat ze dan maar daar, krijgt ze 1 kadootje van ons et c'est tout!!

ik hou mijn hart als vast voor morgen voor de jeugdrechter wat die consulente er allemaal gaat uitflappen...

verleden week vrijdag gezinsbegeleidster hier geweest met o,o resultaat, krijg ik wel deze week een tel om naar psy van cgg te gaan want ze maken zich zorgen om mij, ze zouden beter hun zorgen maken om mijn dochter!!die deze week weer volop contactverbod aan haar voeten veegt...toen ik niet dadelijk toehapte, werd ander offensief uitgehaald:ja, dan kunnen we bespreken hoe en welke hulpverlening met de dochter....
Ja en ???? Komaan, je weet toch zelf hoe zowel kinderen als pubers zijn ? Als mijn zonen hun verjaardagsfeest krijgen , denk je nu werkelijk dat het bezoek van oma en tantes , de hapjes en de taart hun grootste fun zijn ???
Echt niet , de cadeau's en de inhoud van de envelopjes die ze krijgen des te meer. En da's meer dan normaal. Zo waren wij vroeger , zo zijn jongeren nog steeds.

Gewoon eens uit nieuwsgierigheid ...... kan jij momenteel 5 positieve punten opnoemen over je dochter ?

Oud 1 maart 2012, 09:32   #250
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

zoveel verschil is er niet hoor. Vrouwen worden nu eenmaal vroeger saai dan jongens. Hun interesses gaan zelden uit naar leeftijdsgenoten die nog volop genieten van tegen een bal te schoppen en er dan achterna te hollen om er opnieuw tegen te shotten enzoverder. Dit is niet nieuw, dit is van alle tijden.
Hoe je ermee omgaat is het enige relevante.
"ik wil er niet aan denken"..."1 cadeautje en c'est tout".....
Ik lees nog steeds enkel vechten tegen de dochter's keuzes (of die nu weldoordacht zijn of niet is een ander verhaal) en kinderlijke reacties die niet zoeken naar een oplossing en enkel aandacht eisen voor het eigen lijden.
Dat Cgg zou geen slecht gedacht zijn, ik maak mij ook zorgen.
Oud 1 maart 2012, 09:34   #251
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
zoveel verschil is er niet hoor. Vrouwen worden nu eenmaal vroeger saai dan jongens. Hun interesses gaan zelden uit naar leeftijdsgenoten die nog volop genieten van tegen een bal te schoppen en er dan achterna te hollen om er opnieuw tegen te shotten enzoverder. Dit is niet nieuw, dit is van alle tijden.
Hoe je ermee omgaat is het enige relevante.
"ik wil er niet aan denken"..."1 cadeautje en c'est tout".....
Ik lees nog steeds enkel vechten tegen de dochter's keuzes (of die nu weldoordacht zijn of niet is een ander verhaal) en kinderlijke reacties die niet zoeken naar een oplossing en enkel aandacht eisen voor het eigen lijden.
2

Oud 1 maart 2012, 10:08   #252
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien gast2 behoefte heeft aan eigen persoonlijke psychologische begeleiding (waar ik best in kan komen), dan denk ik dat ze dit best doet via haar eigen PERSOONLIJKE psychiater naar keuze!
en zeker niet via de instellingen waar haar dochter verblijft.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 10:20   #253
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens. In die zin dat Welzijn en Justitie hun specifieke taken en belangen hebben.

Laten we echter niet vergeten dat justitie een behandeling binnen de welzijnssector kan opleggen of voorstellen.
Wie binnen de welzijnssector terechtkomt vraagt daar niet altijd om. De hulp'vraag' kan ook van justitie komen.
Ik denk niet dat we het hier over vrijwilligerswerk hebben.
justitieel welzijnswerk is niet bij het CLB, en eigenlijk bij voorkeur ook niet bij het CBJ; maar eigenlijk heb je gelijk.
Wat ook frequent voorkomt zijn ouders die ondersteuning zoeken (perfect normaal en elk zou dit horen te doen, daarom niet steeds professionele of vanuit noodzaak maar gewoon doen laat u ondersteunen, niemand is superman/vrouw en mij lijkt het onmogelijk als ouder om compleet voorbereid te zijn op alle eventualiteiten doorheen een opvoedingsproces) en ervan uitgaan dat de hulpverlening hun kleine nu wel eens duidelijk zal maken dat hij/zij moet luisteren naar hen.
Zo werkt het natuurlijk niet
Oud 1 maart 2012, 10:40   #254
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Indien gast2 behoefte heeft aan eigen persoonlijke psychologische begeleiding (waar ik best in kan komen), dan denk ik dat ze dit best doet via haar eigen PERSOONLIJKE psychiater naar keuze!
en zeker niet via de instellingen waar haar dochter verblijft.

Ik denk systemisch en als je het systeem bekijkt is het handiger als alle onderdelen van het systeem opgevolgd worden door begeleiders die ook met elkaar in contact staan (zonder dat daar vertrouwen in geschonden hoeft te worden).
Als je elfendertig verschillende psychologen (een psychiater zou ik enkel aanraden als medicatie een noodzakelijkheid is) loslaat elk zonder met elkaar in contact te treden, kun je als gezin lang rond de pot draaien.
In dit verhaal als we meegaan met gast2, treed ik je wel bij lijkt het idd aangewezener een buitenstaander, los van alle vorige instanties en andere middeltjes, te gebruiken (en hopen dat het geen dag allemaallezer is).

Laatst gewijzigd door the_dude : 1 maart 2012 om 10:42.
Oud 1 maart 2012, 11:11   #255
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
justitieel welzijnswerk is niet bij het CLB, en eigenlijk bij voorkeur ook niet bij het CBJ; maar eigenlijk heb je gelijk.
Wat ook frequent voorkomt zijn ouders die ondersteuning zoeken (perfect normaal en elk zou dit horen te doen, daarom niet steeds professionele of vanuit noodzaak maar gewoon doen laat u ondersteunen, niemand is superman/vrouw en mij lijkt het onmogelijk als ouder om compleet voorbereid te zijn op alle eventualiteiten doorheen een opvoedingsproces) en ervan uitgaan dat de hulpverlening hun kleine nu wel eens duidelijk zal maken dat hij/zij moet luisteren naar hen.
Zo werkt het natuurlijk niet
vraagje:naar wie zou de kleine moeten luisteren?naar ons?luistert in ieder geval niet naar politie, naar jeugdrechter, naar begeleiding kompas, naar consulente....

enkele positieve punten van mijn dochter nog opnoemen?
eens kijken

ze w�*s:
-dienstvaardig
-lief
-graag gezien
-behulpzaam
-eerlijk
-leergierig
-doorgedreven

en wat blijft er van over .

-liegend
-bedriegend
-stelend
-stoot ouders en zussen en broers weg
-stoot grootouders weg
-stoot alle andere familieleden weg
-voert toneeltjes op waar anderen intrappen...

volgens kompas zou ze het op school goed doen, enige positieve dan, alleen, we zien geen toetsen, geen rapporten...
Oud 1 maart 2012, 11:16   #256
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

volgens kompas zou ze het op school goed doen, enige positieve dan, alleen, we zien geen toetsen, geen rapporten...
Dan zou ik toch eens contact opnemen met de schooldirectie. Zolang jullie niet uit de ouderlijke macht zijn ontzet denk ik toch dat het de PLICHT is van de school om de ouders op de hoogte te houden. Wie tekent de rapporten? Wie beslist over de volgen studierichting?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 maart 2012 om 11:18.
Oud 1 maart 2012, 11:25   #257
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

ik "denk" wij maar ik had die vraag 2x aan de consulente gesteld:welke onze rechten als ouders nog waren, 2x kreeg ik te horen, vraag maar aan de jeugdrechter, heb toen geantwoord:kunt ge niet, wilt ge niet of moogt ge het niet zeggen...

ben dan gaan kijken op site van jongerenwelzijn, "met al uw vragen kunt u terecht bij uw consulente ook welke uw rechten als ouders nog zijn" ironisch, niet,
Oud 1 maart 2012, 11:30   #258
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Hoog tijd om een advokaat onder de arm te nemen en een aantal diensten/personen in gebreke te stellen!
Oud 1 maart 2012, 11:49   #259
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

onze advocaat gaat mee morgen!
Oud 1 maart 2012, 14:36   #260
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat blijft er van over .

-liegend
-bedriegend
-stelend
-stoot ouders en zussen en broers weg
-stoot grootouders weg
-stoot alle andere familieleden weg
-voert toneeltjes op waar anderen intrappen...
Grappig lijstje, ik ken een twintiger die op exact dezelfde manier "getransformeerd" is sinds hij een relatie heeft met een bepaald meisje.
Het zijn heel destructieve relaties, tijdbommen met een smeulende lont.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be