Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2012, 12:53   #221
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
zou u als ouder niet overal beginnen te zoeken naar wat je kind in je hoofd speelt als het zm-gedachten heeft?trouwens, die laptop gaat nog gebruikt voor voor proces tegen hem, dus of we nu het eerder of later wisten, zoveel te sneller zou de juiste hulpverlening kunnen staarten?
ps:hebt u kinderen?
Ik denk dat Nynorsk nog maar net haar stage in zo'n instelling heeft beëindigd.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:55   #222
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

vrijdag komt het voor de jeugdrechtbank Cynara, normaal afgelopen vrijdag maar is week uitgesteld, ik vermoed omwille dat gezinsbegeleidster vrijdag nog hier was
en wat heeft het geholpen?niks, de kinderen hebben hun zegje over alles ook eens kunnen doen maar ik denk dat dit ook weer niks uitgehaald heeft, die lijden daar aan tunnelvisie, wat zij in hun hoofd hebben is juist...
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 12:58   #223
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik had indertijd de indruk dat het "bezoek" van de begeleidster eerder diende om tussen neus en lippen even naar de thuissituatie te gaan kijken om te zien hoe de leefsomstandigheden eruitzien.

Goede procedure in geval van situaties waar het comité voor bijzonder JEUGDBESCHERMING voor dient..... ik hoop dat mijn antieke inrichting haar beviel?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:02   #224
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zou u als ouder niet overal beginnen te zoeken naar wat je kind in je hoofd speelt als het zm-gedachten heeft?trouwens, die laptop gaat nog gebruikt voor voor proces tegen hem, dus of we nu het eerder of later wisten, zoveel te sneller zou de juiste hulpverlening kunnen staarten?
ps:hebt u kinderen?
Ik heb ouders die een kind hadden met emotionele problemen.

Je hebt inderdaad het recht om alles te doorzoeken, maar met een kind dat schijnbaar op geen andere manier kan communiceren over hetgeen gebeurd is dan met hysterie, weet je ook dat je kan verwachten dat het helemaal dichtklapt als je 'met dwang' poogt in het hoofd te kruipen...
Oud 28 februari 2012, 13:04   #225
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik had indertijd de indruk dat het "bezoek" van de begeleidster eerder diende om tussen neus en lippen even naar de thuissituatie te gaan kijken om te zien hoe de leefsomstandigheden eruitzien.

Goede procedure in geval van situaties waar het comité voor bijzonder JEUGDBESCHERMING voor dient..... ik hoop dat mijn antieke inrichting haar beviel?
volgens de gezinsbegeleidster kan ze ons misschien nog "helpen" maar ze kunnen die vent niet uit onze dochter haar hoofd toveren(maw tolereren dit!)
hoe kan je in godsnaam aan een relatie werken waar er ene op de achtergrond je kind zot maakt met woorden zoals:ge moet doen wat gij wilt, ge moet niet luisteren naar anderen...

ik krijg een sprankeltje hoop, zondag hoorde ik dat ze een aanvaring had met begeleiding omdat ze,volgens haar, dachten dat zij ruzie maakte

hhmmm, is het na 2 maanden ineens niet meer zo leuk?
Oud 28 februari 2012, 13:07   #226
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik krijg zo het beklemmende gevoel dat jullie al haar persoonlijke dingen zitten te doorzoeken?
Moest 'k in de plaats zijn van die 15-jarige dochter, dan kreeg 'k gedijd ook zo'n beklemmend gevoel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 13:09   #227
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Je hebt inderdaad het recht om alles te doorzoeken, maar met een kind dat schijnbaar op geen andere manier kan communiceren over hetgeen gebeurd is dan met hysterie, weet je ook dat je kan verwachten dat het helemaal dichtklapt als je 'met dwang' poogt in het hoofd te kruipen...
die hysterie was 4x gebeurd, 2x bij gsm afnemen, 1x bij laptop na schandalige dingen op fb over ons en zus gezet te hebben(heeft ze verwijderd na gesprek met politie), er waren over de 100 reacties:sommigen zeiden dit niet op fb "uit te vechten" en dan jongeren:laat ze toch, als ze verliefd zijn...
4de keer was nadat broer haar vastnam omdat ze tegen mijn uitdrukkelijke wens toch weer naar een afspraakje met hem wou gaan...toen schreeuwde ze de eerste keer over willen doodgaan en eerlijk gezegd, wij hebben ons toen echt verschrokken, wij hebben toen bijz jz(dacht dat het toen was) terug ingeschakeld, dom, dom, ipv rechtstreeks met haar naar psy te gaan

maar ja, zat in voorjaar 2x in crisisbed en volgens consulente was er geen sprake van zm-gedachten, zoek het in gezinscontect
raar als je ziet wat ik allemaal van hare laptop heb afgehaald ivm zm
Oud 28 februari 2012, 13:10   #228
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moest 'k in de plaats zijn van die 15-jarige dochter, dan kreeg 'k gedijd ook zo'n beklemmend gevoel.
wat een opmerking!het kind doet aan zelfverminking, neemt zware medicatie die wij niet kenden, heeft zm-gedachten, WAT ZOU JIJ DAN DOEN??????
Oud 28 februari 2012, 13:11   #229
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

vergeet niet dat ze dit schooljaar nog in een autoongeval met hem betrokken was waar wij niks van wisten!
Oud 28 februari 2012, 13:12   #230
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

hoe of met welke hulpverlening zou jij het dan proberen te helpen?
Oud 28 februari 2012, 13:13   #231
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die hysterie was 4x gebeurd, 2x bij gsm afnemen, 1x bij laptop na schandalige dingen op fb over ons en zus gezet te hebben(heeft ze verwijderd na gesprek met politie), er waren over de 100 reacties:sommigen zeiden dit niet op fb "uit te vechten" en dan jongeren:laat ze toch, als ze verliefd zijn...
4de keer was nadat broer haar vastnam omdat ze tegen mijn uitdrukkelijke wens toch weer naar een afspraakje met hem wou gaan...toen schreeuwde ze de eerste keer over willen doodgaan en eerlijk gezegd, wij hebben ons toen echt verschrokken, wij hebben toen bijz jz(dacht dat het toen was) terug ingeschakeld, dom, dom, ipv rechtstreeks met haar naar psy te gaan

maar ja, zat in voorjaar 2x in crisisbed en volgens consulente was er geen sprake van zm-gedachten, zoek het in gezinscontect
Maar spijtig genoeg vind je de antwoorden op cruciale vragen als wat is er voorheen gebeurd, waarom kiest ze voor hem, wat vindt ze bij hem,... niet op haar laptop en gsm?

Een kat in het nauw...
Oud 28 februari 2012, 13:18   #232
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe of met welke hulpverlening zou jij het dan proberen te helpen?
Ik denk dat sommigen hier hypothesen naar voor proberen brengen over hoe sommige dingen bij je dochter voelen. Je reageert daar heel defensief op (zie je antwoord op Rudy omdat hij aangeeft dat het idd wellicht beklemmend zal voelen, andere posts negeer je, of je antwoordt met 'daar wil ik niet aan denken' als het gaat over een mogelijk trauma bij je dochter...).
Misschien gaat alle energie naar klauwen naar elkaar? Ipv....
Oud 28 februari 2012, 13:20   #233
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Maar spijtig genoeg vind je de antwoorden op cruciale vragen als wat is er voorheen gebeurd, waarom kiest ze voor hem, wat vindt ze bij hem,... niet op haar laptop en gsm?

Een kat in het nauw...
zij zegt verliefd te zijn op hem, niet moeilijk, ziet er jonger uit, heeft mentaliteit van 18j, "overlaadt" haar met cadeaus, komt haar aan school of instelling afhalen met zijn cabrio, gaat met haar uit eten in italiaanse restaurants, gaat met haar naar de sauna
zij is de jongste van 5, kreeg nochtans altijd de meeste aandacht(te veel) maar ik vond dat ze het moeilijk had toen de "middelste" zus ook een relatie kreeg en bij haar vriend in het weekend bleef logeren, ik vond dat ze haar verveelde, hobbys wou ze niet en ze leek "eenzaam"
Oud 28 februari 2012, 13:21   #234
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zij zegt verliefd te zijn op hem, niet moeilijk, ziet er jonger uit, heeft mentaliteit van 18j, "overlaadt" haar met cadeaus, komt haar aan school of instelling afhalen met zijn cabrio, gaat met haar uit eten in italiaanse restaurants, gaat met haar naar de sauna
zij is de jongste van 5, kreeg nochtans altijd de meeste aandacht(te veel) maar ik vond dat ze het moeilijk had toen de "middelste" zus ook een relatie kreeg en bij haar vriend in het weekend bleef logeren, ik vond dat ze haar verveelde, hobbys wou ze niet en ze leek "eenzaam"
En dat is het? Een tiener die iemand graag ziet 'voor de cadeaus'? 'k vind dat moeilijk te geloven...
Oud 28 februari 2012, 13:23   #235
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat sommigen hier hypothesen naar voor proberen brengen over hoe sommige dingen bij je dochter voelen. Je reageert daar heel defensief op (zie je antwoord op Rudy omdat hij aangeeft dat het idd wellicht beklemmend zal voelen, andere posts negeer je, of je antwoordt met 'daar wil ik niet aan denken' als het gaat over een mogelijk trauma bij je dochter...).
Misschien gaat alle energie naar klauwen naar elkaar? Ipv....
wel, ik heb eenmaal gezegd daar wil ik niet aan denken, was als hij haar misbruikt zou hebben, ik weet hoe dit voelt, meer zeg ik niet
waarom denk je dat ik zo standvastig die uit de buurt van haar wil!welke posts negeer ik?zet ze maar neer, zal wel antwoorden hoor...

hoezo reageer ik defensief?
Oud 28 februari 2012, 13:25   #236
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En dat is het? Een tiener die iemand graag ziet 'voor de cadeaus'? 'k vind dat moeilijk te geloven...
lees de hele quote aub, ze leek het moeilijk te hebben toen de middelste zus(die dichtbij haar stond) ook een vaste relatie kreeg

dat was een vraag van die zus vrijdag aan gezinsbegeleidster:waarom vergelijkt jongste zus haar relatie met die vent met mijn relatie?
kon ze niet op antwoorden, wist ze niet
Oud 28 februari 2012, 14:36   #237
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet volledig mee eens. De hulpverlening lost niet noodzakelijk het probleem op van wie om hulp vraagt.
Hier gaat het om een conflict tussen ouder en minderjarig kind. De hulpverlener (welzijnswerker) zal zich bezighouden met de minderjarige, en in het beste geval zonder beroep te doen op de juridische sector. Justitie wil juist dat ze meer en spontaner wordt betrokken. Zie ook mijn beginpost.
justitieel gezien, correct.
Vrijwillig werk je met de mens die zich aanbiedt. Wie zich niet aanbiedt bezit geen hulpvraag.

Citaat:
De meerderjarige vriend van de minderjarige dochter heeft een probleem in die zin dat een een contactverbod is. Juridisch. Zo lees ik het.
Als de ouder van de minderjarige fatalistisch reageert op het negeren van dit verbod dan is er reden om met de vinger naar de ouder te wijzen. Het initiatief tot interventie kwam uiteindelijk van de opvoeder(s).
Hopen dat een overheid je familiale probleemkes oplost is een illusie, dom zelfs, en ... dit wist je misschien al ... totaal tegen mijn principes omtrent overheidsbemoeiienis
Opnieuw heb je gelijk, doch mij interesseert die vriend niet en die dochter evenmin (in eerste instantie ). De hulpvraag komt van 1 van de ouders, dus wordt er gewerkt met 1 van de ouders. Als die ouder gevangen zit in een schuldspelletje dan moeten we daar eerst vanaf.

Ik ga aanvullen, hopen dat buitenstaanders uw familiale problemen oplossen is een illusie, je zal het zelf moeten doen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 14:45   #238
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

ik zet het nog 1 keer neer, VOORDAT hij in beeld kwam, waren er geen ruzies(in die zin) thuis, het was een puber maar de miserie is begonnen N�* haar start met haar relatie met hem!!
Oud 28 februari 2012, 14:54   #239
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zegt dat je beter eerst beroep had gedaan op de psy ipv BJZ. Het doet mij plezier dat je dit beseft. Voor alle duidelijkheid: ik heb het dan over de relatie tussen u en uw dochter, dus helemaal niet over het afdwingbaar juridisch contactverbod tussen uw dochter en haar lief van 26 jaar.
Persoonlijk vind ik dat een CAW hiervoor best geplaatst is. Het CAW heeft dan ook de beste middelen, zowel financieel als wat netwerk betreft.

Moeders willen al eens lijden aan overbezorgdheid, met piekeren en slapeloosheid als gevolg. Mannen misschien ook, maar ik ken er minder concrete voorbeelden van, om niet te zeggen "geen".

Ik ben geen psychiater maar volgens mij heb jij last van een extreme vorm van overbezorgdheid en leidt dit tot een controlefreak-gedrag. Wie uiteindelijk aan het kortste eind zal trekken ben jij. Je dochter zal eenmaal ze 18 is toch haar zin doen, en door een overheid worden gesteund. Als ze mislukt zal het aan uw slechte opvoeding liggen.

Je hebt het ondertussen permanent over de zelfmoordgedachten van je dochter. We leren de laatste jaren dat alle signalen ernstig moeten worden genomen. Toch wie betaald wordt om deze op te vangen (zachte sectoren).
Ik heb een tweeling van 15 (m en v), en als ik ieder signaal ivm 'het leven beu zijn' ernstig neem kan ik elke week op de bank van de psy gaan liggen. Maar dit is nu wel het laatste wat ik zou willen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 februari 2012 om 14:55.
Oud 28 februari 2012, 15:26   #240
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zet het nog 1 keer neer, VOORDAT hij in beeld kwam, waren er geen ruzies(in die zin) thuis, het was een puber maar de miserie is begonnen N�* haar start met haar relatie met hem!!
Als je kiest voor de kant van justitie dan heb je bijgevolg juridisch gelijk. Justitie kan nu eenmaal niet naast de wet kijken, zeker niet als je justitie er met de neus opduwt.

Waar gaat het uiteindelijk om ? Naar mijn bescheiden mening gaat het om het belang van uw dochter, minderjarig. Er is niets mis met het zich bezorgd maken over het welzijn en de toekomst van de kinderen.

Herwin het vertrouwen met uw dochter. Probeer alles wat justitieel werk verricht er buiten te houden. Nogmaals, probeer binnen het CAW iemand te vinden waar je op kan vertrouwen. Vraag hen wat ze vinden van die puberale zelfmoordgedachten.

En voor de rest. Doet wat moet wat betreft het afdwingbaar contactverbod opgelegd aan haar 26-jarige vriend: klacht indienen, ok al kan de politie je gezicht niet meer zien. Het is het resultaat dat telt.

Geen man overboord zolang niemand zwanger wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be