Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2012, 23:20   #15481
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Spanje is een EU land dus daarom gelden gewerkte dagen daar, ook hier..addertje in het gras, hier zijn de uitkeringen werkloosheid niet beperkt in tijd en in Spanje wel, vandaar dat er ineens veel Marokkanen kwamen die in Spanje hadden gewerkt.
Precies wat ik bedoel dus.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2012, 23:31   #15482
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hier kan ik nu eens geen speld tussen krijgen zie!
En ik ben honderd procent akkoord met je beweringen.
Alleen is het al moeilijk om eigen-volk-fraudeurs op te zoeken en aan te pakken, als er uit alle uithoeken van de wereld pakken bijkomen waarvan sommigen nog niet eens kunnen bewijzen dat ze geboren zijn (geen papieren, vluchten voor hun leven enz), en hier onbeschaamd om het even wat zitten te beweren, dan zitten we pas goed in de rats!
Ik veronderstel dat dit een ongelukkige woordkeuze is, en dat u daar iets anders mee bedoelde.

Het feit dat iemand voor mij zit of staat is alvast voldoende 'bewijs dat hij/zij geboren is'.

Overigens ben ik het wat dit specifieke probleem betreft volmondig met Alboreto en u eens: fraudeurs moeten aangepakt worden, en de huidkleur, het geslacht, de leeftijd, de aangehangen ideologie, ... spelen daarbij niet de minste rol.

Dat we er beter aan doen niet nog méér fraudeurs op onze nek te halen, lijkt me ook geen punt van discussie.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 00:26   #15483
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik veronderstel dat dit een ongelukkige woordkeuze is, en dat u daar iets anders mee bedoelde.

Het feit dat iemand voor mij zit of staat is alvast voldoende 'bewijs dat hij/zij geboren is'.

Overigens ben ik het wat dit specifieke probleem betreft volmondig met Alboreto en u eens: fraudeurs moeten aangepakt worden, en de huidkleur, het geslacht, de leeftijd, de aangehangen ideologie, ... spelen daarbij niet de minste rol.

Dat we er beter aan doen niet nog méér fraudeurs op onze nek te halen, lijkt me ook geen punt van discussie.
Een geboortebewijs is nochtans noodzakelijk als je hier aan komt waaien en op pensioen wil gaan.... blijkbaar is het voor sommigen zo dat hun leeftijd nogal "flexibel" blijkt te zijn.

Niet enkel moet je dus een geboortebewijs hebben, maar tevens moet je kunnen bewijzen dat je nog leeft. Mensen die per ongeluk uit de lijsten werden geschrapt hebben daar een serieus probleem mee.

Zelf moet ik ook jaarlijks het bewijs binnenleveren dat ik nog leef. Ooit kreeg ik daarvoor van het gemeentepersoneel een ongedateerd bewijs mee.... ik had het moeten inkaderen!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 maart 2012 om 00:27.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 06:02   #15484
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Spanje is een EU land dus daarom gelden gewerkte dagen daar, ook hier..addertje in het gras, hier zijn de uitkeringen werkloosheid niet beperkt in tijd en in Spanje wel, vandaar dat er ineens veel Marokkanen kwamen die in Spanje hadden gewerkt.
Zonder verblijfsvergunning hebben zij geen recht op werkloosheidsuitkering.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 09:23   #15485
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Misschien een ongelukkige woordkeuze dan, maar ik had het over het feit dat wij hier tijdens ons leven ook nu en dan nog een "geboorteakte" of zoiets moeten halen voor een of andere dienst of gelegenheid!
Het feit dat vreemdelingen dat soms niet (meer) hebben, sommigen gooien alles weg, om hier om het even wat te komen vertellen ivm het land waar ze vandaan komen! Ze beweren dan uit een land te komen waar oorlog is enz. Ze worden door bepaalde lieden wijs gemaakt wat ze moeten vertellen om meer kans te maken...
En er zullen nog wel gebieden zijn op de wereld waar ze zelf van een deel bewoners het bestaan niet afweten wegens nooit aangegeven...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 09:31   #15486
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vers van den bakker... voor lieden zoals Arti en co die menen dat dat volgens onze wetgeving niet mogelijk is...
Verdere commentaar overbodig wegens al tientallen keren opgedist!

Citaat:
Het megaproces in Gent brengt niet minder dan 157 mensen in de beklaagdenbank, toch was de ‘C4-fraude' in Gent peanuts vergeleken bij Brussel, waar dat soort fraude ontwikkeld werd.

De Task Force die de sociale inspectiediensten samen oprichtten om die fraude te bestrijden, vond in Brussel bijna 600 frauderende bedrijven en nep-bedrijven die vele duizenden onterecht uitkeringen bezorgden.

Wat zij deden, staat bekend als de ‘C4-fraude' omdat ze aanvankelijk vooral valse C4-formulieren voor de RVA-werkloosheidsverzekering verkochten. Later verkochten ze ook valse documenten voor de kinderbijslag en de ziekteverzekering. Sommige bedrijfjes konden gerenommeerde sociale secretariaten voor hun kar spannen om elke maand vervalste loonbrieven af te leveren.

De aanpak van die fraude volgt een dubbel spoor. De opgelichte socialezekerheidsinstellingen proberen moeizaam de onterecht uitbetaalde uitkeringen terug te vorderen.

Het gerecht vervolgt de bedrijven en gebruikers strafrechtelijk. In Gent, waar de fraude nog ‘overzichtelijk' bleef, zijn alle gerechtelijke klachten in één dossier gebundeld. In Brussel komen ze één na één aan bod.

De C4-fraude zou grotendeels gestopt zijn omdat de verdachte bedrijven in kaart zijn gebracht; de uitbetalingsinstellingen moeten nagaan of aanvraagformulieren niet van die verdachte bedrijven komen voor ze uitbetalen. uit DS online vandaag
Oud 5 maart 2012, 09:33   #15487
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Lees liever bovenstaand artikel uit DSonline ipv voortdurend prietpraat te verkopen naast de kwestie!
De fraudemechanismen zijn niet bij te houden, doe de moeite maar niet om ergens iets te vinden waarin ze nog niet kunnen frauderen (en alsof er dus niets aan de hand is), het is het algemene plaatje dat telt!

Laatst gewijzigd door andev : 5 maart 2012 om 09:35.
Oud 5 maart 2012, 09:39   #15488
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan blijven ze hier rondhangen en werken in het zwart tot ze menen te kunnen eisen dat ze hier moeten blijven wegens reeds zo goed ingeburgerd enz
Pakt men ze toch bij hun kraag uiteindelijk, dan kan er nog altijd een tv-programma af met lieden zoals Devilder en co die moet aantonen hoe zielig het toch allemaal is!
Oud 5 maart 2012, 09:48   #15489
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vers van den bakker... voor lieden zoals Arti en co die menen dat dat volgens onze wetgeving niet mogelijk is...
Verdere commentaar overbodig wegens al tientallen keren opgedist!
Dus als men het in België niet kan controleren, hoe zou men het met C4 tjes uit het buitenland wél kunnen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 09:54   #15490
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We verzuipen vandaag precies in de verrijkingsberichten...
Kommentaar opnieuw overbodig, staat meer ten dienste van diegenen alhier die nooit van iets weten en/of alles proberen te ontkennen...

Citaat:
Maar liefst 10.728 huwelijken hebben vorig jaar in België de stempel 'verdacht' gekregen. Dat is 15 procent meer dan in 2010 en een absoluut record. Dat melden Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. .

Bij 5.909 meldingen die de Dienst Vreemdelingenzaken vorig jaar kreeg, moest het koppel nog trouwen, in 4.819 gevallen was dat al gebeurd, vaak in het buitenland.

Vooral mensen met een Marokkaanse, Turkse of Algerijnse nationaliteit proberen te huwen om aan verblijfspapieren te raken, aldus de kranten. Wie betrapt wordt, kan zijn verblijfsvergunning verliezen.

Het parket kan een celstraf tot drie maanden cel opleggen en de Belgische nationaliteit afnemen.
Koppels die willen frauderen, vallen vaak snel door de mand. Bijvoorbeeld omdat een van de partners veel ouder blijkt te zijn dan de andere, of omdat ze niet dezelfde taal spreken en ze elkaar eigenlijk niet verstaan. Vaak stelt de ambtenaar van de burgerlijke stand als eerste het misbruik vast.
uit DS online vandaag
Ze kunnen gepakt worden, ze kunnen celstraffen krijgen, ze kunnen hun verblijfsvergunning verliezen enz ....maar hoeveel keer gebeurt het?
Er zijn er die, wanneer ze door de mand vallen in één gemeente, het gewoon in een andere gemeente nog eens overdoen!
Onlangs las ik dat er ondertussen al één vreemde gangster naar zijn gevangenis in zijn land werd gestuurd. Eén! Na al de praatjes die men daarover reeds had verkocht! De rest had nog geen goesting om te vertrekken en hun land kan ze ook missen.

Laatst gewijzigd door andev : 5 maart 2012 om 10:00.
Oud 5 maart 2012, 11:03   #15491
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
We verzuipen vandaag precies in de verrijkingsberichten...
Kommentaar opnieuw overbodig, staat meer ten dienste van diegenen alhier die nooit van iets weten en/of alles proberen te ontkennen...

Ze kunnen gepakt worden, ze kunnen celstraffen krijgen, ze kunnen hun verblijfsvergunning verliezen enz ....maar hoeveel keer gebeurt het?
Er zijn er die, wanneer ze door de mand vallen in één gemeente, het gewoon in een andere gemeente nog eens overdoen!
Onlangs las ik dat er ondertussen al één vreemde gangster naar zijn gevangenis in zijn land werd gestuurd. Eén! Na al de praatjes die men daarover reeds had verkocht! De rest had nog geen goesting om te vertrekken en hun land kan ze ook missen.
Vooral mensen met een Marokkaanse, Turkse of Algerijnse nationaliteit proberen te huwen om aan verblijfspapieren te raken, aldus de kranten.

en dan levenslang aan de uitkeringen en het kindergeld
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 12:00   #15492
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar insinueer ik dat?
Graag citaat met link.
Heb ik gedaan.
feit blijft dat je dat duidelijk insinueeerd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 12:01   #15493
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120303_029

Normaal zou de kans klein zijn...maar ja...Anderlecht...jongeren...hoe een toeval moet het niet zijn indien het WEEER allochtonen jongeren zijn.
Oud 5 maart 2012, 12:07   #15494
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...van-OCMW.dhtml

Ook weer typisch Belgisch.
Oud 5 maart 2012, 12:19   #15495
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Normaal zou de kans klein zijn...maar ja...Anderlecht...jongeren...hoe een toeval moet het niet zijn indien het WEEER allochtonen jongeren zijn.
Dat is niet ver van de Ikeastan.
Vrije Vlaming en Filosoof zijn grote fans van die cultuur.
Oud 5 maart 2012, 12:30   #15496
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Blonde Finnen waarschijnlijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 12:38   #15497
Zenit
Banneling

Standaard

Tof volk toch hé die ingevoerde uitkeringstrekkers van Spa en Groen.

Citaat:
Advocaat dagvaardt Sharia4Belgium voor homohaat

11:34 Binnenland Advocaat Jean-Marie de Meester heeft de woordvoerder van Sharia4belgium, Fouad Belkacem, rechtstreeks gedagvaard voor de correctionele rechtbank voor het aanzetten tot homohaat.

De Meester had zich eerder al burgerlijke partij gesteld in de strafzaak tegen Belkacem, maar dat was voor haat tegen niet-moslims. Zijn burgerlijke partijstelling werd door de rechtbank op 10 februari jl. afgewezen, omdat hij geen persoonlijk belang kon aantonen. Belkacem kreeg toen bij verstek wel twee jaar cel en 550 euro boete.

De Meester is boos omdat het Antwerpse parket, "ondanks onze herhaalde verzoeken", Belkacem niet wil dagvaarden voor aanzetten tot homohaat. De reden is dat de uitspraken van Belkacem alleen in de gedrukte media werden gedaan. Het misdrijf moet dan voor assisen komen. "Dat houdt geen steek want in mijn rechtstreekse dagvaarding verwijs ik naar drie audiovisuele opnames".

Turtelboom
De Meester is verder boos omdat noch het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding, noch de Vlaamse holebikoepel Cavaria, aandringen op vervolging van Belkacem voor homohaat. "Ook minister van Justitie Annemie Turtelboom reageerde niet op mijn verzoek om haar positief injunctierecht te gebruiken om Belkacem te vervolgen voor homohaat", aldus de advocaat. Hij krijgt wel de steun van de vereniging Outrage!, die in Brussel de smartphone applicatie lanceerde om homofoob geweld te melden.
uit de GVA
Oud 5 maart 2012, 13:13   #15498
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Tof volk toch hé die ingevoerde uitkeringstrekkers van Spa en Groen.

uit de GVA
Dat het hypocriet niet reageert tegen die homohaat verschiet ik niet van want dan moeten ze hun lievelingjes de moslims aanklagen.

GvA schreef een vernietigend raport over de manier waarop het spionnencentrum homofobie aanpakt.

Citaat:
Zo is discriminatie van homo's door privépersonen niet strafbaar en discriminatie van vreemdelingen wel. Er is geen enkele reden waarom dit zo zou moeten zijn, een echte antidiscriminatiewet zou alle gediscrimineerde groepen gelijk behandelen en niet één groep voortrekken. Dat was ook de bedoeling van toenmalig minister Christian Dupont (PS) toen hij in 2007 de antidiscriminatiewet voorstelde, maar onder druk van o.a. het CGKR werd discriminatie van vreemdelingen strafbaar en discriminatie van homo's niet.

Bron:GvA.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 maart 2012 om 13:15.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 13:18   #15499
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is discriminatie van homo's door privépersonen niet strafbaar en discriminatie van vreemdelingen wel. Er is geen enkele reden waarom dit zo zou moeten zijn, een echte antidiscriminatiewet zou alle gediscrimineerde groepen gelijk behandelen en niet één groep voortrekken. Dat was ook de bedoeling van toenmalig minister Christian Dupont (PS) toen hij in 2007 de antidiscriminatiewet voorstelde, maar onder druk van o.a. het CGKR werd discriminatie van vreemdelingen strafbaar en discriminatie van homo's niet.

Bron:GvA.
Dat verbaast me niet. Het CGKR is een links bastion en bijgevolg dus al een gesharia-eerd bastion.
Oud 5 maart 2012, 13:43   #15500
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Dat is niet ver van de Ikeastan.
Vrije Vlaming en Filosoof zijn grote fans van die cultuur.
Link naar de quote waar ik dat schreef aub of stoppen met zeveren.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be