Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2012, 18:13   #1821
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svetoslav Bekijk bericht
En de gele hamer en sikkel op rode achtergrond staat symbool voor de ideologie, het regelrecht geloof dat 95 miljoen mensen vermoorde. En toch is er de PVDA in België. Waarom? Omdat men soms afschuwelijke ideeën moet toelaten om vrijheid voort te laten leven.
u bent dus radicaal tegen het cordon sanitair rond het VB ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 18:16   #1822
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Allah is groot en Mohammed is zijn profeet. Dat is ongetwijfeld waar,maar ik heb er persoonlijk geen boodschap aan. Bart De Wever doet momenteel erg zijn best om door te vermageren op Elio Di Rupo te lijken: nu nog een strikje (kan hij bij Siegfried gaan lenen). Dank zij de toevloed van overtuigde racisten enanti-islamisten in zijn "nieuwe" alliantie binnenkort anti-islam & anti-religie propaganda ? Massale infiltratie van N-VA leden in de vrijmzetselaarsloges van anti-religieuze strekking ...

& als dat allemaal niet helpt : herziening van het kiessysteem zodat we Poetingewijs met rondrijdende stemmers de verkiiezingen een aangepaste uitslag kunnen geven.

Walen, Moslims, Joden, Negers, Balkanezen en andere vreemdelingen BUITEN!

Alle vlamingen aan het werk : anderen geen dopgelden, leeflonen enz.. meer :
het buikgevoel aan de macht & de vrouw aan de haard !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 18:25   #1823
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svetoslav Bekijk bericht
En de gele hamer en sikkel op rode achtergrond staat symbool voor de ideologie, het regelrecht geloof dat 95 miljoen mensen vermoorde. En toch is er de PVDA in België. Waarom? Omdat men soms afschuwelijke ideeën moet toelaten om vrijheid voort te laten leven.
Dat klinkt als regelrechte PVDA-logica. Marginaal, lachwekkend en gelukkig van geen betekenis.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 18:28   #1824
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Allah is groot en Mohammed is zijn profeet. Dat is ongetwijfeld waar,maar ik heb er persoonlijk geen boodschap aan. Bart De Wever doet momenteel erg zijn best om door te vermageren op Elio Di Rupo te lijken: nu nog een strikje (kan hij bij Siegfried gaan lenen). Dank zij de toevloed van overtuigde racisten enanti-islamisten in zijn "nieuwe" alliantie binnenkort anti-islam & anti-religie propaganda ? Massale infiltratie van N-VA leden in de vrijmzetselaarsloges van anti-religieuze strekking ...

& als dat allemaal niet helpt : herziening van het kiessysteem zodat we Poetingewijs met rondrijdende stemmers de verkiiezingen een aangepaste uitslag kunnen geven.

Walen, Moslims, Joden, Negers, Balkanezen en andere vreemdelingen BUITEN!

Alle vlamingen aan het werk : anderen geen dopgelden, leeflonen enz.. meer :
het buikgevoel aan de macht & de vrouw aan de haard !
Nog ene die veel PVDA propaganda en toogpraat door de strot gehesen kreeg.
Oud 7 maart 2012, 18:32   #1825
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik weet niet van welke aktiviteiten u moet leven, dat is uw eigen zaak, maar het recht van mijn medemensen om naar hun geluk te streven binnen de begrenzingen van de vrijheid van hun medemensen lijkt me belangrijk en geen toogpraat. Ik voer trouwens zelfs redelijke gefundeerde gesprekken met andersdenbkende medemensen van eender welke partij - ikzelf ben absoluut geen partijbeest. Proipaganda en toogpraat vind je hier overigens genoeg.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 7 maart 2012, 18:34   #1826
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet van welke aktiviteiten u moet leven, dat is uw eigen zaak, maar het recht van mijn medemensen om naar hun geluk te streven binnen de begrenzingen van de vrijheid van hun medemensen lijkt me belangrijk en geen toogpraat. Ik voer trouwens zelfs redelijke gefundeerde gesprekken met andersdenbkende medemensen van eender welke partij - ikzelf ben absoluut geen partijbeest. Proipaganda en toogpraat vind je hier overigens genoeg.
Je vertelde daarnet toogpraat. Punt. Met gefundeerde gesprekken had dat populistisch gewauwel niets te maken.
Oud 7 maart 2012, 18:38   #1827
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Misschien toch beter het Gewest Brussel zodanig uitbreiden dat er een Vlaamse Meerderheid woont ? Gans Brabant bvb...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 7 maart 2012, 18:39   #1828
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je vertelde daarnet toogpraat. Punt. Met gefundeerde gesprekken had dat populistisch gewauwel niets te maken.
Ach man : het was gewoon een parodie op de steeds weerkerende flauwe argumenten : vindt er gerust eens andere...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 7 maart 2012, 18:40   #1829
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Misschien toch beter het Gewest Brussel zodanig uitbreiden dat er een Vlaamse Meerderheid woont ? Gans Brabant bvb...
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=6019908

Laatst gewijzigd door Elbow : 7 maart 2012 om 18:40.
Oud 7 maart 2012, 18:44   #1830
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach man : het was gewoon een parodie op de steeds weerkerende flauwe argumenten : vindt er gerust eens andere...
Flauwe argumenten?
Niets kwetst meer dan de waarheid zeker? Het valt op dat zelfverklaard weldenkend nooit tegenargumenten heeft, tenzij offtopic gewauwel. Ik kan begrijpen dat zij gepikeerd is, maar het is mijn probleem niet. Niemand verplicht hen heiliger te doen dan de paus, excuus, islamitischer te doen dan de ayatollahs.
Oud 7 maart 2012, 20:18   #1831
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
indien de reden je naaktheid of stank is dan zal de rechter niet veel problemen hebben
Daar ging het toch niet over.

Citaat:
en daardoor wijzigde de situatie en werden de eisen aangepast
(verkoop, winst, klant is koning,...)
De klant is koning, maar niet enkele klantjes.

Citaat:
als een bedrijf failliet gaat omdat de klanten wegblijven dan veranderen de eisen nogal rap denk ik (overbodig).
Ik zou eens willen weten hoeveel klanten hun goederen zullen terugleggen, omdat de kassierster een hoofddoek draagt.

Citaat:
als iemand promotie maakt dan veranderen de eisen ook gewoon eenzijdig
loonopsdlag is een eenzijdige wijziging vh arbeidscontract
nieuwe veiligheidsvoorschriften is een eenzijdige wijziging
...
Neen.
Dat is vastgelegd in het arbeidsreglement.

Citaat:
wat voor wetteksten zoek je?
Wetteksten over het wijzigen van het arbeidscontract en het arbeidsreglement waaruit blijkt dat de baas dat eenzijdig en zo maar kan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 20:24   #1832
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
opnieuw binnen het gegeven kader
religie is ondergeschikt aan grondwet, gelijkheidsbeginselen, rechten vd mens, neutraliteit overheid, werkgever, ...
90% vd religieuze uitingen zijn per definitie verboden (brandstapels, stenigingen, kinderverkrachtingen, ...) omdat ze buiten het opgelegde kader vallen.
De vrijheid van religie staat ingeschreven in de grondwet. En staat in de mensenrechten.
Je religie in het openbaar uiten staat ook in de grondwet.

Uiteraard moet iedereen zich, bij het beleven en het uiten van zijn/haar religie, aan de wetten van het Belgische volk houden.
Oud 7 maart 2012, 20:27   #1833
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
haal de prut uit uw ogen en leer eens lezen..die enquete gaat over een 'dress code'..de meeste (deftige) bedrijven kunnen alle kledijvoorschriften perfect regelen binnen de bestaande veiligheidsredenen, hygienische redenen of om bv. bikini's te weren binnen het orde en tucht kader...
Neen, dat kunnen ze niet.
Ze kunnen geen maatpak verplichten om veiligheidsredenen of om hygienische redenen.
Oud 7 maart 2012, 20:39   #1834
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
De hele CGKR structuur ademt islamisme uit...zowel haar (pro-palestina ) voorzitter, haar voornamelijk islamitische leden en personeel en zowat de meerderheid van al haar burgelijke partijstellingen zijn geconcentreerd rond de islam...

Maar toch juich ik haar klcht toe..het laat zien aan werkgevers dat de tolerantie en verdraagzaamheid bij fundamentalistische moslims van één kant moet komen, en bijgevolg zullen in de toekomst veel werkgevers 2 keer nadenken voor ze een fundi in huis halen of hun arbeidsreglement waterdicht maken voor radicale uitholling
Inderdaad, de religieuze fanatiekelingen gaan precies het tegendeel bereiken van hetgeen ze willen. Ze zullen meteen bij de selecties geweerd worden.
Oud 7 maart 2012, 20:45   #1835
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De vrijheid van religie staat ingeschreven in de grondwet. En staat in de mensenrechten.
Uiteraard moet iedereen zich, bij het beleven en het uiten van zijn/haar religie, aan de wetten van het Belgische volk houden.
bent u een gelovige misschien ? uw fanatieke interesse in de rechten van religies laat dit toch uitschijnen...

En zeg niet dat je mensenrechten belangrijker vind..toch niet in cuba,china en N.-korea. en het handvol staten die geregeerd worden door de islam...
Oud 7 maart 2012, 20:46   #1836
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze kunnen geen maatpak verplichten om veiligheidsredenen of om hygienische redenen.
is dat uw soort humor ? of alweer een trolpoging..
Oud 7 maart 2012, 20:56   #1837
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
bent u een gelovige misschien ? uw fanatieke interesse in de rechten van religies laat dit toch uitschijnen...

En zeg niet dat je mensenrechten belangrijker vind..toch niet in cuba,china en N.-korea. en het handvol staten die geregeerd worden door de islam...
"uw fanatieke interesse in de rechten van religies" beperk dat in artisjoks geval maar in " uw fanatieke interesse in de rechten van de religie van de zelfontploffers".
Je dacht toch niet dat ze zich zo zou uitsloven indien er een rage van zwartrokken of megakruisen bij de Hema zou opdruiken?
Oud 7 maart 2012, 20:56   #1838
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vertegenwoordiger bijv. die in short en t-shirt bij de klanten aankomt zal het ook niet lang uitzingen vooraleer die klanten bij de baas daarover een opmerking maken. De vertegenwoordiger zal dus vriendelijk gevraagd worden deftige kledij aan te doen of op te hoepelen. En terecht: als baas dien je rekening te houden met klanten ed.
Mij kan het niet schelen of ik bediend word door iemand met of zonder hoofddoek, als ze maar Nederlands praat en beleefd is! Maar ik kan mij wel inbeelden dat sommige mensen erdoor geïntimideerd worden en (even in het midden gelaten of ik dat correct vind of niet) dan kan de baas beslissen of zijn personeel wel of niet een hoofddoek mag dragen / piercings mag hebben / minirokjes mag aanhebben...
De discussie is dus ook niet of er al dan niet hoofddoeken gedragen mogen worden in winkel ed, maar of je als baas kan eisen dat de werkneemster deze afzet. En hierover mag zelfs geen discussie zijn vind ik: je kan immers niet zeggen dat het racisme is aangezien de werkneemster als moslima aangenomen wordt, wat in principe al racisme uitsluit!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 20:57   #1839
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Moslims mogen verkleed op straat lopen, ze mogen hun mosketen bouwen (waar ik niet zonder schoenen binnenmag, nochtans verplicht mijn religie me om schoenen te dragen)

Wie overtreedt dan de wetten op godsdienstvrijheid? Sinds wanneer moet men OP DE WERKVLOER zijn religieuze riten kunnen uitvoeren? nooit geweten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 21:04   #1840
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

ik begrijp nog steeds niet waarom de communisten nu ineens zo'n voorvechters geworden zijn van de religieuze vrijheden...het schuim van hun schuimbekkend getier tegen de katholieken is nog niet eens opgedroogd..
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be