![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wanhoop nog niet echt. De laatste jaren beweegt er stilaan dan toch iets. En hoe langer en meer de anderen er een zootje van maken, hoe meer ze zich belachelijk maken. Tenzij de bevolking echt zo dom is dat ze voor die kwibussen BLIJVEN stemmen. Daar vrees ik wél voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2012 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het hier vrij gezond qua discussie. Die sfeer zou ik graag op Canvas willen zien ipv van Terzake bv (lees schooltelevisie). Hier wordt er tenminste van gedachten gewisseld zoals vroeger in volkscafé's waar mensen zeer zelden geijkte discussievormen naleefden. En dan? Gelijkgezinden (rechts of links), jaknikkers (rechts of links). Tja. Voor mij is ook nog 'achteruit' en 'vooruit'. En 'omlaag' en 'omhoog'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De toestanden die daar beschreven worden komen ook hier wel voor! Ook ik heb jaren in het onderwijs gestaan, in een redelijk rustige zone voor wat "verrijkers" betreft, nml aan de kust. De weinigen die we over de vloer kregen,de jongens dan, (de meisjes vielen meestal mee - men had het toen nog niet alle dagen over hoofddoekjes mogen/moeten) waren ook buitenproportioneel lastpostjes. Bij samenkomsten en studiedagen viel er echter heel wat te rapen bij collega's uit het "binnenland". Er waren er bij die een box moesten huren om te vermijden dat ze elke dag hun auto beschadigd terug vonden. Er waren klassen die meer met hun rug naar het bord zaten dan gewoon, en bij de minste opmerking was het boel en gejoel enz enz enz. Geschiedenislessen, biologielessen, over sexualiteit enz...let maar op je tellen! Ik acht mezelf ook gelukkig dat ik dat al wat jaren achter me heb kunnen laten... Laatst gewijzigd door andev : 3 april 2012 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, bent u een VB-er?
![]() |
#427 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eerste vijftien minuten geraakte ik niet aan mijn leerstof. Wanneer de gangleader van de klas zijn groen licht gaf, kon ik gaan lesgeven. De directeur zat in een ivoren toren en in de leraarskamer stond er dikwijls een fles wijn op tafel. Ik heb daar heel veel steun van de collega's gehad. Mijn eerste dag in de leraarskamer. Iedereen bekijkt me op ene bepaalde manier en iemand vraagt 'En hoe is het geweest?'. En ik: 'Mijn sleutels kwijt maar die heb ik al teruggekregen op de gang. En ik heb er ene in de nek gegrepen. Hopelijk niet te hard. En voor de rest heb ik op mijn vraag naar buitenschoolse activiteiten (anoniem op papier) het antwoord gekregen vijfmaal 'Poepen in het Noord-station' en daar heb ik aandacht aan besteed en gevraagd of ze condoompkes op zak hadden 'want heb je die grieten in het Noordstation al eens goed bekeken.' (pure improvisatie van mij want ik weet helemaal niet wat er te poepen valt in het Noord-station). De collega's schoten in een lach en het ijs was gebroken. Op het einde van dat schooljaar was het gros van mijn leerlingen geslaagd en ze kenden het verschil tussen de drie Griekse zuilen. En de prehistorie viel tenminste niet erg in de late middeleeuwen... Ach, die kinderen hebben behoefte aan andere dingen dan aan het kunnen aangeven van de grote geschiedenistijdperken. In Brussel lopen er mensen rond met hun hoofd in de wolken (onderwijs Gemeenschapsschool). En ik ga stoppen want ik kan er een boek en meer dan één over schrijven. Ik begrijp wat je bedoelt. En ik mis het lesgeven soms. Maar de omstandigheden waarin je als leerkracht moet manoeuvreren zijn beneden alle peil. Voor iemand die gemotiveerd is, wordt het een uitputtingsslag op fysiek en mentaal gebied. Voor iemand die oogkleppen op heeft en het ziet als een springplank naar iets 'hogers' is het te doen, ten koste van de kinderen natuurlijk. In de leraarskamer van het Atheneum van Leuven viel meer dan eens het woord 'die makkaken.' (juiste schrijfwijze 'makaken'?) Op een dag in de refter zei ik tegen collega's dat ik geen opvang had voor mijn kinderen voor een schoolse activiteit in het weekend. Iemand zei: 'Breng je kinderen toch mee!". Mijn antwoord: 'Ik doe dat beter niet. Want volgens sommigen hier lopen er al genoeg makkakken rond.' Ineens was het muisstil. (mijn kinderen zijn gekleurd en vele collega's wisten dat niet en hebben mij hun visie op allochtone kinderen toevertrouwd...) Het is allemaal zo simpel niet. Auto's van leerkrachten die toegetakeld worden... dat is onaanvaardbaar. En de politie kan niets doen, en de school doet ook niet veel, mijn gedacht. Je begrijpt wel wat ik bedoel. Als kinderen op school in een bepaalde richting worden gestimuleerd, en dan thuiskomen en daar geconfronteerd worden met het tegenovergestelde, dan heb je dus een nuloperatie op pedagogisch vlak. Erger zelfs want het kind zal kiezen en zich tegen iets 'afzetten'. Dat wordt helaas en heel vaak dus de school, de overheid, ... Laatst gewijzigd door parsprototem : 3 april 2012 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Banneling
|
![]() Filosoof, de zelfverklaarde wereldverbeteraar, de zelfverklaarde profeet van de tolerantie is de grootste VB-hater die er op dit forum zit.
Behalve VB-ers haat hij ook Amerikanen en christenen. Zij zijn zijn geliefkoosde zondebok bij het vergoeilijken van islamitische uitwassen. Wie zijn mening niet deelt is d'office een nazi, of een (klein)dochter of -zoon van een nazi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Yup.
95% van de 'argumenten' van die mannen zijn logische drogredeneringen Het valt wel op ![]()
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() die heb ik al -tig keer gegeven..Arti ging zelfs verhuizen als dat zo was
![]() http://www.vandaag.be/binnenland/750...migranten.html Die leugenaarster is nog altijd hier... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, meeblaten met de kudde is dat.
Wolven weten tenminste waaròm ze huilen, 'n blatend schaap weet niet eens waarom 't meeblaat.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |