Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2012, 12:56   #421
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik wanhoop nog niet echt. De laatste jaren beweegt er stilaan dan toch iets. En hoe langer en meer de anderen er een zootje van maken, hoe meer ze zich belachelijk maken. Tenzij de bevolking echt zo dom is dat ze voor die kwibussen BLIJVEN stemmen. Daar vrees ik wél voor.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 13:07   #422
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Stukken beter dan jij alvast!
Daarom dat je ook niets anders aan te merken hebt dan "goed bezig"?
Dat is gewoon een sarcastisch antwoord op een scheldpartij.Op scheldpartijen past geen ander.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 13:12   #423
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik geef het op. Ik heb de energie niet meer om te verduidelijken. En ik vermoed ook wel dat niemand erop zit te wachten.
Citaat:
Ik heb nooit oplossingen verwacht hier. Dat kan ook niet. Ik ben wel dankbaar voor de dialoog. Het neemt bij mij spanningen weg en dat is al positief op zich. Dat er tegengestelde visies zijn is ook heel oké. Dat er mensen zijn die doodnuchter blijven en advocaat van de duivel spelen is zeer goed. Ik heb er in elk geval veel aan.
Indien je enkel met gelijkgezinden of jaknikkers wil spreken ben je op dit VBforum anders wel bediend.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 april 2012 om 13:15.
Oud 3 april 2012, 13:52   #424
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien je enkel met gelijkgezinden of jaknikkers wil spreken ben je op dit VBforum anders wel bediend.
Oh, is dit een VBforum? Is het daarom dat er hier zoveel op de man wordt gespeeld ipv op de bal? Ja, nu snap ik het allemaal. Alhoewel, op een schrijversforum wordt er ook op de man gespeeld. Zelfs op een forum waar het uitsluitend gaat over het kweken van vogels.
Ik vind het hier vrij gezond qua discussie. Die sfeer zou ik graag op Canvas willen zien ipv van Terzake bv (lees schooltelevisie).

Hier wordt er tenminste van gedachten gewisseld zoals vroeger in volkscafé's waar mensen zeer zelden geijkte discussievormen naleefden. En dan?

Gelijkgezinden (rechts of links), jaknikkers (rechts of links). Tja. Voor mij is ook nog 'achteruit' en 'vooruit'. En 'omlaag' en 'omhoog'.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 15:39   #425
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat het niet waar is wat je zegt (ik heb geen bronnen en ga er ook niet naar zoeken)

En als het wel waar is, dan ben ik blij dat ik niet meer lesgeef.

Ik weet wel dat mijn dochter die vijf jaar geleden op het atheneum in Leuven zat, vertelde dat de allochtone opvoedster Arabisch of een variante ervan sprak met allochtone leerlingen in de gang.

Ik denk dat ik net op tijd uit het onderwijs ben weggegaan.
http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...eerse-moslims/

De toestanden die daar beschreven worden komen ook hier wel voor!
Ook ik heb jaren in het onderwijs gestaan, in een redelijk rustige zone voor wat "verrijkers" betreft, nml aan de kust. De weinigen die we over de vloer kregen,de jongens dan, (de meisjes vielen meestal mee - men had het toen nog niet alle dagen over hoofddoekjes mogen/moeten) waren ook buitenproportioneel lastpostjes. Bij samenkomsten en studiedagen viel er echter heel wat te rapen bij collega's uit het "binnenland". Er waren er bij die een box moesten huren om te vermijden dat ze elke dag hun auto beschadigd terug vonden. Er waren klassen die meer met hun rug naar het bord zaten dan gewoon, en bij de minste opmerking was het boel en gejoel enz enz enz. Geschiedenislessen, biologielessen, over sexualiteit enz...let maar op je tellen! Ik acht mezelf ook gelukkig dat ik dat al wat jaren achter me heb kunnen laten...

Laatst gewijzigd door andev : 3 april 2012 om 15:43.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 16:24   #426
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, bent u een VB-er?
Oud 3 april 2012, 17:03   #427
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Tiens, bent u een VB-er?

Vreemdelingen Belang hé...

Ze mogen blij zijn de pamperaars, ze krijgen hier veel meer platform dan stemmen in de realiteit...

Ja filo..90% van de vlamen wil niet meer pamperen, leer er maar mee leven ...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 17:12   #428
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...eerse-moslims/

De toestanden die daar beschreven worden komen ook hier wel voor!
Ook ik heb jaren in het onderwijs gestaan, in een redelijk rustige zone voor wat "verrijkers" betreft, nml aan de kust. De weinigen die we over de vloer kregen,de jongens dan, (de meisjes vielen meestal mee - men had het toen nog niet alle dagen over hoofddoekjes mogen/moeten) waren ook buitenproportioneel lastpostjes. Bij samenkomsten en studiedagen viel er echter heel wat te rapen bij collega's uit het "binnenland". Er waren er bij die een box moesten huren om te vermijden dat ze elke dag hun auto beschadigd terug vonden. Er waren klassen die meer met hun rug naar het bord zaten dan gewoon, en bij de minste opmerking was het boel en gejoel enz enz enz. Geschiedenislessen, biologielessen, over sexualiteit enz...let maar op je tellen! Ik acht mezelf ook gelukkig dat ik dat al wat jaren achter me heb kunnen laten...
Ik herken heel veel in wat je beschrijft. In Anderlecht had ik een interim voor een jaar geschiedenis 4uren.Een Technisch Athneum.
De eerste vijftien minuten geraakte ik niet aan mijn leerstof. Wanneer de gangleader van de klas zijn groen licht gaf, kon ik gaan lesgeven. De directeur zat in een ivoren toren en in de leraarskamer stond er dikwijls een fles wijn op tafel. Ik heb daar heel veel steun van de collega's gehad.
Mijn eerste dag in de leraarskamer. Iedereen bekijkt me op ene bepaalde manier en iemand vraagt 'En hoe is het geweest?'.
En ik: 'Mijn sleutels kwijt maar die heb ik al teruggekregen op de gang. En ik heb er ene in de nek gegrepen. Hopelijk niet te hard. En voor de rest heb ik op mijn vraag naar buitenschoolse activiteiten (anoniem op papier) het antwoord gekregen vijfmaal 'Poepen in het Noord-station' en daar heb ik aandacht aan besteed en gevraagd of ze condoompkes op zak hadden 'want heb je die grieten in het Noordstation al eens goed bekeken.' (pure improvisatie van mij want ik weet helemaal niet wat er te poepen valt in het Noord-station).

De collega's schoten in een lach en het ijs was gebroken.

Op het einde van dat schooljaar was het gros van mijn leerlingen geslaagd en ze kenden het verschil tussen de drie Griekse zuilen. En de prehistorie viel tenminste niet erg in de late middeleeuwen... Ach, die kinderen hebben behoefte aan andere dingen dan aan het kunnen aangeven van de grote geschiedenistijdperken. In Brussel lopen er mensen rond met hun hoofd in de wolken (onderwijs Gemeenschapsschool). En ik ga stoppen want ik kan er een boek en meer dan één over schrijven.

Ik begrijp wat je bedoelt. En ik mis het lesgeven soms. Maar de omstandigheden waarin je als leerkracht moet manoeuvreren zijn beneden alle peil. Voor iemand die gemotiveerd is, wordt het een uitputtingsslag op fysiek en mentaal gebied. Voor iemand die oogkleppen op heeft en het ziet als een springplank naar iets 'hogers' is het te doen, ten koste van de kinderen natuurlijk.

In de leraarskamer van het Atheneum van Leuven viel meer dan eens het woord 'die makkaken.' (juiste schrijfwijze 'makaken'?)
Op een dag in de refter zei ik tegen collega's dat ik geen opvang had voor mijn kinderen voor een schoolse activiteit in het weekend. Iemand zei: 'Breng je kinderen toch mee!".
Mijn antwoord: 'Ik doe dat beter niet. Want volgens sommigen hier lopen er al genoeg makkakken rond.' Ineens was het muisstil.
(mijn kinderen zijn gekleurd en vele collega's wisten dat niet en hebben mij hun visie op allochtone kinderen toevertrouwd...)

Het is allemaal zo simpel niet.

Auto's van leerkrachten die toegetakeld worden... dat is onaanvaardbaar. En de politie kan niets doen, en de school doet ook niet veel, mijn gedacht.

Je begrijpt wel wat ik bedoel.

Als kinderen op school in een bepaalde richting worden gestimuleerd, en dan thuiskomen en daar geconfronteerd worden met het tegenovergestelde, dan heb je dus een nuloperatie op pedagogisch vlak. Erger zelfs want het kind zal kiezen en zich tegen iets 'afzetten'. Dat wordt helaas en heel vaak dus de school, de overheid, ...

Laatst gewijzigd door parsprototem : 3 april 2012 om 17:26.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:02   #429
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, bent u een VB-er?
Filosoof, de zelfverklaarde wereldverbeteraar, de zelfverklaarde profeet van de tolerantie is de grootste VB-hater die er op dit forum zit.
Behalve VB-ers haat hij ook Amerikanen en christenen. Zij zijn zijn geliefkoosde zondebok bij het vergoeilijken van islamitische uitwassen.
Wie zijn mening niet deelt is d'office een nazi, of een (klein)dochter of -zoon van een nazi.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 20:41   #430
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Filosoof, de zelfverklaarde wereldverbeteraar, de zelfverklaarde profeet van de tolerantie is de grootste VB-hater die er op dit forum zit.
Behalve VB-ers haat hij ook Amerikanen en christenen. Zij zijn zijn geliefkoosde zondebok bij het vergoeilijken van islamitische uitwassen.
Wie zijn mening niet deelt is d'office een nazi, of een (klein)dochter of -zoon van een nazi.
Stropop weeral.
Oud 3 april 2012, 20:42   #431
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Stropop weeral.
Nee, een nuchtere beschrijving van je forumpersoonlijkheid.
Hier staan 100den comments waaruit je haat voor blokkers, Amerikanen en christenen gutsen.
Oud 3 april 2012, 20:49   #432
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stropop weeral.
Yup.

95% van de 'argumenten' van die mannen zijn logische drogredeneringen
Het valt wel op
Oud 3 april 2012, 20:50   #433
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Vreemdelingen Belang hé...

Ze mogen blij zijn de pamperaars, ze krijgen hier veel meer platform dan stemmen in de realiteit...

Ja filo..90% van de vlamen wil niet meer pamperen, leer er maar mee leven ...
Bron?
Oud 3 april 2012, 20:52   #434
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens, bent u een VB-er?
Ik huil niet mee met de meute.
Oud 3 april 2012, 20:54   #435
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
die heb ik al -tig keer gegeven..Arti ging zelfs verhuizen als dat zo was

http://www.vandaag.be/binnenland/750...migranten.html

Die leugenaarster is nog altijd hier...
Oud 3 april 2012, 20:54   #436
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
extremisten doen dat idd nooit...
Oud 3 april 2012, 20:55   #437
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Yup.

95% van de 'argumenten' van die mannen zijn logische drogredeneringen
Het valt wel op
Ken je het verschil niet tussen een drogredenering en een nuchtere beschijving meneer de quotevervalser?
Oud 3 april 2012, 20:57   #438
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Je huilt mee met de extreem-linkse meute.
Oud 3 april 2012, 21:03   #439
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 3 april 2012, 21:09   #440
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, meeblaten met de kudde is dat.

Wolven weten tenminste waaròm ze huilen, 'n blatend schaap weet niet eens waarom 't meeblaat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be