![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gemeentebesturen gruwen van dat soort slechte publiciteit, hun ambtenaren (vooral zij die in contact komen met de kiezers, sorry inwoners) zijn als het ware hun visitekaartje. Slechte service wordt anno 2012 niet meer getolereerd, de burgemeester weet het meestal dan ook binnen de 5 minuten. Misschien moet u in het vervolg beter de politieke verantwoorde hierover aanspreken in plaats van hier wat anoniem ambtenaren te bekladden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() ambtenaren kunnen nooit genoeg beklad worden
belgische soldaten kunnen nooit onderschat worden nooit Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2012 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, wat u in het vet zegt, is inderdaad de gouden truuk. Gewoon belletje doen of op spreekuur gaan, doet wonderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() uiteraard, laat ons een "politiek verantwoordelijke" aanspreken
de kortste weg naar de prullenmand soms vraag je je toch af in welk universum bepaalde gastjes zich onledig houden |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Wie hebben ze nu weer binnengesmeten, de kleine!
Zou hij zijn lesje geleerd hebben? Voor alle zekerheid toch maar op de negeerlijst laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat die ambtenaar achter het loket in de gemeente een zuur karakter heeft deert me niet, zolang ze haar werk maar (fatsoenlijk) doet. En ik heb geen klachten over vele ambtenaren. Er zijn er echter ook die de boel verzieken. Dat kan je niet ontkennen, iedereen komt er zo tegen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden daarvoor ligt in de vaste benoeming, het ontbreken van prestatieafhankelijke verloning en vooral slecht management. De managers in de overheid zijn gewoon heel erg slecht. Het is een apparaat dat heel veel kost, en eigenlijk niet kwalitatief genoeg is voor die prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaar zijn bij wet verbieden.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schuld dat ambtenaren vaak slecht presteren, niet gecorrigeerd worden bij slecht presteren, of vaak niet kunnen/mogen presteren, of niet in de gelegenheid gesteld worden om ook maar te kunnen presteren,
ligt vooral bij de politiekers die liever hun eigen vriendjes (ambtenaren met het juiste kleurke) beschermen, in plaats van het statuut evenwichtig bij te sturen en verantwoordelijkheid op te nemen. Voorbeeldje: er was een rel omdat beest Janssens die Annick en anderen vermoordde zo lang zijn pree nog bleef trekken. Hij kon niet ontslagen worden ... Is daar al een aanzet gegeven om dit te wijzigen ?? Met één keer raden zal je er wel opzitten. Verder moeten ze in de privé ook niet teveel van hun gat maken. De bankensector, de bonussen (economisch verantwoord?), oplichters van alle kanten (probeer eens beroep te doen op uw waarborg ...), fraude (familie boer Clerq had het nogal nodig), criminelen (rookverbod negeren) (mensen vergiftigen: gekeken naar die uitzendingen van de horeca-politie ?) (vrachtwagenchauffeurs, buschauffeurs die drinken, nachten doorrijden ...) (Polen en anderen zwart te werk stellen en huisvesten in toestanden ...), frauduleuze faillissementen, ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn rangschikking op het examen maakte enige politieke interventie overbodig. Zouden mijn ouders achter mijn rug "gesproken" hebben met een politieker ? Verder heb ik me altijd neutraal opgesteld; vaak gezwegen natuurlijk ... en niet teveel gerekend op promoties.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral de royale pensioenen steken de mensen hun ogen. Jij gaat er als zelfs nog een schepje bovenop doen en begint over politieke beschermelingen, waar je UITERAARD geen deel van uitmaakte... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de schoof heeft heel zijn loopbaan goed zijn ogen en oren open gehouden, en hij had (kuch) een goed geheugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, het zijn de politiekers en de slechte managers die er voor zorgen dat de ambtenarij vierkant loopt. Maar een moderne ambtenarij betekent ook dat er aan heilige huisjes moet geraakt worden he.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat als een ambtenaar bovengemiddeld werkt, hij daar de vruchten van moet plukken. Ik vind een ambtenaar die koffie slurpt en de gazet leest, ontslagen moet kunnen worden. Bepaalde functies, zoals ontvanger en dergelijke, moeten nog statutair beschermd worden. Maar ik begrijp niet waarom een gemeentearbeider statutair moet beschermd worden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja... Men probeert krampachtig om de ambtenarij op de korrel te nemen, zich daarbij rijkelijk bedienend van hele leugens en halve waarheden, die dan met alle gemak als "feiten" verpatst worden. Buiten die hele leugens, halve waarheden, straffe verhalen, door De Collega's geïnspireerde clichés en wat halfslachtige scheldpartijtjes, hebben we in dit topic nog niet veel gezien.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat hij anders - net als alle andere personeelsleden in overheidsdienst - overgeleverd is aan de grilletjes van wisselende politici. Kijk maar naar wat er in Wielsbeke gebeurd is.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De enige die over dit onderwerp geen feiten kan of wil voorleggen ben jij.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |