![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sommige burgers beginnen aanstoot te nemen door de houding van de overheid/politici en daardoor zijn het vaak de werknemers van het overheidsapparaat die kop van jut zijn. 400 flikken gaat daar niets aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar cijfers..
Citaat:
Dat maakt toch iets van om de 2 dagen een geval van slagen en verwondingen. Het is al vele jaren geleden sinds ik frekwent met de trein reed. Ik ben daar éénmaal zelf bedreigd geweest (met een kameraad) door een stel Franstalige Vlamingenhaters. Het is gelukkig niet tot echt geweld gekomen. Op de metro heb ik al verschillende keren beledigingen en bedreigingen tussen passagiers gehoord. Over de domste dingen, bijv. één wil het venstertje open zetten en de andere wil het toe. Dat kan ongelofelijk oplopen, dan denk je soms, hier gaan klappen vallen. Wat ook regelmatig te zien is in de metro is een soort van pseudo-geweld binnen een groep van jongeren. Die lui kennen elkaar duidelijk en beginnen zonder duidelijke reden te schoppen en slaan, maar dat blijft onder hen en lijkt een soort van macho-stoerdoenerij. Toch is dat erg lastig voor de andere passagiers. Je weet nooit hoe dat kan escaleren. Eén keer toch al getuige geweest van een echt geval van gratuit geweld op de metro. Een jonge allochtoon die zonder duidelijke reden een gewone reiziger met de vuist begon te slaan. Die is uiteindelijk door medereizigers (onder "leiding" van een dapper allochtoon meisje ) verbaal ingetoomd kunnen worden en heeft de metro verlaten, na nog een venijnige natrap te geven aan een andere passagier. Er zal altijd wel een kans bestaan op geweld, maar het is juist door het te minimaliseren dat het toeneemt. Commentaren als "Ik heb het niet gezien dus kan het niet erg zijn", ondanks de vele getuigenissen en klachten (en acties) van de werknemers van vervoersmaatschappijen, vind ik getuigen van weinig solidariteit met slachtoffers of van goeie wil om het geweld in te dijken.
![]() |
![]() |
#103 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Op 7.880.000 mensen, hoeveel misdadigers zijn er? Hoeveel geestelijk gestoorden? Hoeveel drugsverlaafden? Hoeveel alkoliekers? Betreffende de MIVB: Citaat:
Het is verwonderlijk dat de cijfers niet hoger liggen. Londen telt ca 6Mio inwoners. Denk je dat daar de feiten beperkt blijven tot: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2012 om 16:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ernstig. Zoals gij daar kunt waarnemen dat ze proberen zwart te rijden (alhoewel de kans op ne controleur op de trein is hoog), zo kan ik waarnemen dat bij de lijn, tenminste de antwerpse tram, bijna niemand betaalt (en als er dan al eens iemand betaalt, dan is het meestal ne naieve autochoon, of ne toerist die denkt dat hij in London zit), en ik er nogal zeker van ben dat niet iedereen een abonnement heeft (en de kans op controle is daar zeer klein, en als er al zijn, dan worden ze nog op voorhand aangekondigd). Trouwens de chauffeurs (de buschauffeurs dan) hebben als opdracht om niemand te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die controleert iedereen die opstapt. (Hij begroet ook iedereen die opstapt.) Laatst gewijzigd door artisjok : 10 april 2012 om 19:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, een beetje krediet moet ik misschien geven. Weet ook niet juist hoe gul de overheid is met het uitdelen van gratis, of kwasi gratis abonnementen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 10 april 2012 om 20:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een vriend buschauffeur verwoorde het dan misschien iets anders. Hij zegde, dat hem gezegd was, om geen aktie te ondernemen als iemand niet betaalde. BTW Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat men hier niet wil/durft sluitend te controleren. In London bvb is de controle in de metro veel sluitender. En als men hier dan al eens boeten uitdeelt, dan wordt het merendeel doodleuk niet betaald. Laatst gewijzigd door Bob : 11 april 2012 om 10:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de tram moet je het zelfs niet laten zien. Daarmee dat sommigen denken dat dit allemaal zwartrijders zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat nu voor populistische zever. Doe de proef, en stap op een bus, zonder ook maar iets te laten zien. En als de buschauffeur toch een opmerking maakt (wat me zou verwonderen), doe dan of ge hem niet hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |