Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2012, 17:20   #17681
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wij zijn verplicht om dit met elke religie te doen. Elke religie is een misselijkmakende ziekte die mensen tegen elkaar opzet.
Uitlachen is vrijwel het enige gezonde dat je met een religie kunt doen.
Ik heb toch de indruk dat sommige religies gemakkelijker in dit gezondheidsprogramma passen dan andere.

Nu is het natuurlijk altijd mogelijk dat dit slechts een subjectief gevoel is, of anders wel een kwestie van persepsie

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 11 april 2012 om 17:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 17:21   #17682
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Doen alsof uwen religie zoveel verder staat dan andere religies is gewoon tekenend voor de onverdraagzaamheid die religie uitstuurt. Uw religie is niet beter dan een andere, het is hetzelfde; een andere religie is niet slechter dan de uwe, het is hetzelfde.
ALs volstrekt niet-religieuze verketteraar van de katholieke kerk wil ik toch opmerken dat de basistekst van het Christendom nl. het nieuwe testament volledig vrij is van oproepen tot haat of geweld, itt tot de kerntekst van de mohammedanen.

Een handig instrument om dit na te gaan, waar je op categorieën kan cruisen doorheen de religieuze bronteksten vindt je hier.
Oud 11 april 2012, 17:30   #17683
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
ALs volstrekt niet-religieuze verketteraar van de katholieke kerk wil ik toch opmerken dat de basistekst van het Christendom nl. het nieuwe testament volledig vrij is van oproepen tot haat of geweld, itt tot de kerntekst van de mohammedanen.

Een handig instrument om dit na te gaan, waar je op categorieën kan cruisen doorheen de religieuze bronteksten vindt je hier.
Er zijn zeker belangrijke verschillen...zo is de katholieke religie minder sektarisch ingestelde toleranter tov andersgelovigen of ongelovigen dan de islam en de gereformeerde kerken...en de reden is simpel..het westerse katholicisme heeft zich moeten aanpassen aan de 'verlichte' maatschappij
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 18:09   #17684
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
De koran discrimineert vrouwen en andersgelovigen.
Een "moslim" die de koran niet volgt, is geen goede moslim of geen echte moslim.
Dus moet een echte moslim vrouwen en andersgelovigen discrimineren.

Zo duidelijker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
duidelijk genoeg

dat verandert niets aan de drogredenering no true scotsman. Integendeel, je bevestigt het opnieuw.
Drogreden, scotsman ... wat u maar wilt.
Een moslim die volgens de koran leeft (en een moslim kan alleen maar moslim zijn als hij de koran volgt) die discrimineert vrouwen en andersgelovigen. Daar is geen speld tussen te krijgen!
Oud 11 april 2012, 18:13   #17685
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120411_129

Mogen de autochtone Belgen die hier geleefd, gewerkt en betaald hebben iets hebben tegen allochtoon profitariaat van het vermelde genre?
Ja, natuurlijk.
Citaat:
Quicky legt alvast de lat een beetje hoger. Hier één dag werken en klaar is oude Ahmed die hier verder nooit een poot heeft uitgestoken is weer wat moeilijker!
Ja, en het is zo al moeilijk en uitzonderlijk voor oude Ahmed om in het kader van gezinshereniging naar hier te komen.

Citaat:
Ze kunnen het nu met vervalste papieren proberen volgens dewelke ze de gevraagde dagen gewerkt hebben...
Dat lijkt me sterk.
Citaat:
Arti zal ons binnenkort in 100blz uitleggen dat dit niet kan.
Ja, erg hé, dat zelfs met de wetgeving er bij, het talloze blz-en duurt voor men iets wil aanvaarden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 18:16   #17686
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Artisjok:
U vergeet dit toch niet, hé?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb daar toch op geantwoord.
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=17558

Komt er nu nog iets van?
Ofwel geef je citaat met link voor
1 "fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is"
2 "dat absoluut ontkennen van enig probleem"
3 "het eisen van "tolerant zijn tgo intolerantie""
Ofwel trek jij je beweringen terug in.
Marie?
Oud 11 april 2012, 18:24   #17687
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zolang de vrouw niet echt gediscrimineerd wordt zie ik geen probleem.
Denk eens na over de citaten hierna en kom me dan nog eens vertellen dat er geen probleem is voor vrouwen in de islam. Volgens hun teksten - waar dus nu al westerse rechters in meegaan, hoe is het in godsnaam mogelijk !!! - mogen vrouwen getuchtigd worden, mogen zij niet ongehoorzaam zijn aan hun mannen, zijn de mannen hun voogd enzovoort.
Of vindt u heel diep in uzelf dat het goed is dat vrouwen gediscrimineerd worden en kan u daarom niet inzien wat een laakbare mentaliteit dit is!
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...an-Koran.dhtml
Citaat:
Duitse rechter: tuchtigen mag van Koran
....
De mishandeling waarvan de vrouw het slachtoffer is, rechtvaardigt volgens de (vrouwelijke) rechter geen echtscheiding, omdat het in de ‘cultuurkring’ van de betrokkenen ‘niet ongebruikelijk is dat de man tegenover de vrouw het recht op tuchtiging uitoefent’....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#...nen_en_vrouwen
Citaat:
Wanneer een vrouw in ernstige mate ongehoorzaam is aan haar echtgenoot heeft de man volgens de Koran het recht haar, na een traject van vermanen en vermijden, licht te tuchtigen door middel van een symbolische, lichte tik met een miswak, een takje dat gebruikt wordt om de tanden te reinigen.
http://www.bijbelenonderwijs.nl/inde...tent&Itemid=72
Citaat:
Toepassing van het kernvers uit de Koran: Soera 4:34
De vierde Soera van de Koran draagt als titel: De vrouwen (An-Nisa), hoewel lang niet alle 176 verzen over hen gaan. Het belangrijkste vers is

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot. .
Oud 11 april 2012, 18:26   #17688
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ontduiken van bewijslast? Da's een goeie!
Aan u om te bewijzen dat de koran vrouwen en andersgelovigen niet discrimineert!
Oud 11 april 2012, 18:27   #17689
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn geen instant oplossingen. De oorzaken, op wereldvlak, moeten weggewerkt worden.
Onmogelijke larie en apenkool! Met iets onmogelijks afkomen (nog eeuwen werk aan, als het ooit al zal lukken) in de hoop dat er hier en nu niets gebeurt en het multiculdrama ongestoord verder kan woekeren.
Enfin, zo troosten jullie elkaar ondertussen met te doen alsof je het zelf gelooft!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 18:29   #17690
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk eens na over de citaten hierna en kom me dan nog eens vertellen dat er geen probleem is voor vrouwen in de islam. Volgens hun teksten - waar dus nu al westerse rechters in meegaan, hoe is het in godsnaam mogelijk !!! - mogen vrouwen getuchtigd worden, mogen zij niet ongehoorzaam zijn aan hun mannen, zijn de mannen hun voogd enzovoort.
Of vindt u heel diep in uzelf dat het goed is dat vrouwen gediscrimineerd worden en kan u daarom niet inzien wat een laakbare mentaliteit dit is!
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...an-Koran.dhtml

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#...nen_en_vrouwen

http://www.bijbelenonderwijs.nl/inde...tent&Itemid=72
Ok
<Dhimmiemodus>
"zolang de vrouw niet zo echt héél hard gediscrimineerd en/of afgetroefd wordt zie ik niet zo'n probleem"
</Dhimmiemodus>
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 18:39   #17691
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roflhaha Bekijk bericht
Dat klopt helemaal. Maar is dit zo,n groot issue?
U bent hier nieuw, zie ik. Dus hebt u niet van het begin af aan alles gevolgd.
Ik zou u met plezier verwijzen naar de allereerste post in verband met de discussie : discrimineert de koran vrouwen en andersgelovigen?
Maar dan moet ik lang zoeken en in tegenstelling tot sommige anderen vind ik het totaal overbodig om dit forum voortdurend en onafgebroken uit te spitten om zaken te bewijzen die al lang duidelijk zijn.
Oud 11 april 2012, 18:44   #17692
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marie?
Goed, u geeft toe dat er in de koran teksten staan die onterend en discriminerend zijn voor de vrouw. U zult dus ook wel bereid zijn toe te geven dat er in de koran teksten staan die discriminerend zijn voor anders-gelovigen.
Nu moet u enkel nog begrijpen dat men per definitie enkel moslim is als men gelooft in Allah, als men gelooft dat Mohammed A's profeet is en als men gelooft dat M de regels van A in de koran heeft opgetekend en dat men die regels te volgen heeft.
Zo gauw u dat ook begrepen heeft, zult u weten dat omdat de koran vrouwen en andersgelovigen discrimineert, moslims ook vrouwen en andersgelovigen discrimineren.

Euh, wat was uw vraag ook weer ?
Oud 11 april 2012, 18:47   #17693
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk.

Ja, en het is zo al moeilijk en uitzonderlijk voor oude Ahmed om in het kader van gezinshereniging naar hier te komen.

Dat lijkt me sterk.

Ja, erg hé, dat zelfs met de wetgeving er bij, het talloze blz-en duurt voor men iets wil aanvaarden.
Zelfs als je niets te vertellen hebt op het voorgeschotelde doe je alsof je wel antwoorden hebt...
Ondertussen weerleg je niets, kun je het enkel maar samen met ons vaststellen en doe je onbeschaamd verder alsof er niets aan de hand is, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 18:47   #17694
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ok
<Dhimmiemodus>
"zolang de vrouw niet zo echt héél hard gediscrimineerd en/of afgetroefd wordt zie ik niet zo'n probleem"
</Dhimmiemodus>
Oud 11 april 2012, 18:49   #17695
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roflhaha Bekijk bericht
Wat moet ik nog weten, u zegt dat de koran en dus moslims vrouwen discrimineren ik ben het daar volmodig mee eens. Ik vraag mij alleen af waarom daar zo,n probleem van gemaakt moet worden.
Omdat ik een vrouw ben en een andersgelovige, dus moslims mogen mij discrimineren. Daar heb ik inderdaad een probleem mee!
Oud 11 april 2012, 19:12   #17696
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan u om te bewijzen dat de koran vrouwen en andersgelovigen niet discrimineert!
Aan jou om te bewijzen dat ik
1 "fanatieke, onrealistische verdediging van alles wat moslim en/of vreemdeling is"
2 "dat absoluut ontkennen van enig probleem"
3 "het eisen van "tolerant zijn tgo intolerantie""
Ofwel trek jij je beweringen terug in.
Oud 11 april 2012, 19:17   #17697
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, u geeft toe dat er in de koran teksten staan die onterend en discriminerend zijn voor de vrouw. U zult dus ook wel bereid zijn toe te geven dat er in de koran teksten staan die discriminerend zijn voor anders-gelovigen.
Nu moet u enkel nog begrijpen dat men per definitie enkel moslim is als men gelooft in Allah, als men gelooft dat Mohammed A's profeet is en als men gelooft dat M de regels van A in de koran heeft opgetekend en dat men die regels te volgen heeft.
Zo gauw u dat ook begrepen heeft, zult u weten dat omdat de koran vrouwen en andersgelovigen discrimineert, moslims ook vrouwen en andersgelovigen discrimineren.
Dan zijn alleen de moslims die de koran letterlijk nemen, moslim voor jou.
Dan zijn er bitter weinig moslims.
Oud 11 april 2012, 19:19   #17698
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik een vrouw ben en een andersgelovige, dus moslims mogen mij discrimineren. Daar heb ik inderdaad een probleem mee!
Mogen? Is het niet meer "moeten"?
Als ze je niet discrimineren zijn het toch geen echte moslims.
Oud 11 april 2012, 19:21   #17699
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog altijd geen antwoord gekregen van de A ll A-groupies Marie?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 19:24   #17700
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Het thema is nu juist aan bod op RTBf.
Hoe moeten de haatdragende en discriminerende koranteksten geïnterpreteerd worden?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be