![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D�*t stukje wordt steeds weer 'per abuis' genegeerd.
Blijkbaar is het meest ergerlijke aan de zaak dat het toezicht niet door vreemden zou gebeuren en niet zozeer het feit dat het over toezicht gaat waar naakte kinderlijven mee gemoeid zijn. Zéér vreemd... steeds weer... er wordt zelfs gesproken over 'eigen' kinderen etc En dat terwijl het leeuwenaandeel van de daders van seksueel misbruik ( en erger ) bij jongeren/kinderen allesbehalve vreemden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er is een groot verschil tussen u begluurd voelen en effectief begluurd worden. Uiteraard wist ik dat die schoolarts geen gluurder was, maar toch zou ik mij begluurd voelen als die u daar in uw pure zit te inspecteren. Als sommige kinderen dit gevoel hebben, waarom mogen ze dan niet in zwembroek douchen? dan is toch iedereen tevree, zij voelen hun niet begluurd en de toezichters kunnen naar hartelust controleren en diegene die naakt willen douchen, doen dit dan gewoon. En over dat argument opvoeding kan ik het volgende zeggen; mijn broer heeft dat schaamtegevoel nooit gehad en die gaat zelfs nu naar van die publieke sauna's waar wildvreemde mensen in hunne blote rondlopen. Nochtans zijn wij niet anders opgevoed.
![]() |
![]() |
#403 |
Staatssecretaris
|
![]() Irrelevant aangezien alleen de partner daar last van heeft, dus de toezichters zeker nie, tenzij het toch pedofielen zijn en dus begrijpelijk niet graag zouden hebben dat hun slachtoffer stinkt op intieme plaatsen
![]()
![]() |
#404 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als sommige kinderen nu het gevoel hebben dat ze zonder hun Ipod niet kunnen leven, ook maar toelaten? Citaat:
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TS stelde de vraag: "Douchetoezicht op kinderen op vakantiekamp door leiding: normaal of pervers"?
Ik heb dan ook het recht om mijn eigen mening/antwoord te geven. En ja; ik vind dit pervers. Er zijn mogelijkheden genoeg om te controleren zonder IN de doucheruimte aanwezig te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En U vindt dat U daar een goeie reden voor hebt. Ik heb een andere mening. Maar over 1 ding zijn we het wel eens. Er zijn vieze ventjes die geilen op kinderen. Maar dan mag U nog zoveel toezichtloos, gezwembroeked douchen promoten, dat gaat zeer weinig zoden aan de dijk brengen.
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, serieus: moesten de kinderen wat privacy krijgen gedurende laat ons zeggen 10 minuutjes (langer hoeft een douche niet te duren), dan hoeft een zwembroek voor mij echt niet. Vergeet niet dat TS het hier had over 9 tot 13-jarigen. Niet over kleuters die nog hulp nodig hebben bij het wassen. Ik veronderstel dat een gemiddeld 10-jarige heel goed in staat is om zichzelf te wassen. En idd: er zijn wel overal vieze ventjes die geilen op andermans kinderen. Ik heb dat spijtig genoeg "mogen" meemaken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Indien iemand doucht in zwembroek kan niemand (tenzij een verdoken pedofiel) daar last van hebben. Daartegen heb ik nog geen enkel valabel argument gehoord (dat gezever dat het niet 100% hygiënisch is tel ik daar niet bij). Verder noteer ik dat iedereen die niet graag naakt staat in het bijzijn van vreemden als paranoïde kan worden bestempeld. De gekkenhuizen zullen dan wel met een acuut plaatsgebrek kampen. Er zijn nu eenmaal genoeg kinderen/pubers die zich schamen of gegeneerd voelen als ze naakt zijn in het bijzijn van vreemden (schoolarts/toezichters) of leeftijdsgenoten (kampgenoten). Wie zijn wij dan om hen te verplichten deze, voor hen, genante vertoning te ondergaan? In een andere draad wordt er zo hoog opgedraven met het zelfbeschikkingsrecht. Voor mij houd het zelfbeschikkingsrecht ook in dat niemand (ook de schoolarts niet) u kan dwingen om voor vreemden uit de kleren te gaan.
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat stel je voor ? Webcam ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van 14 dagen niet wassen, geen tandenpoetsen etc is nog nooit iemand doodgegaan er is dus geen enkel valabel argument om kinderen te dwingen een douche te nemen en/of tanden te laten poetsen. van 14 dagen niet op tijd te gaan slapen is nog nooit iemand doodgegaan. er is dus geen enkel valabel argument om ze op tijd in bed te leggen van 14 dagen te laat wakker worden is nog nooit iemand doodgegaan. leiders mogen de kinderen niet wekken want dan moeten ze in hun kamers/tenten en aangezien leiders allemaal pedo's zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het wordt al moeilijker voor een jeugdvereniging die vorig jaar een boxershort aanvaard heeft als "douchekledij" dit jaar een lange onderbroek en Tshirt te weigeren. Het lijkt me een optie gewoon een "waarschuwing" of "bijsluiter" te geven bij de folders van vakantiekampen en andere uitstappen van meer dan een halve dag. "desondanks de kampregels en de strikte regels kunnen al dan niet gedeeltelijk naakte personen gezien worden". Dan is het aan de ouders om te beslissen dat hun kroost met die organisatie mee kan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() Ik pleit ervoor dat ze zoals vroeger in de kloosters en internaten een speciaal douchekleed moeten aandoen zodat ze zelfs hun eigen schaamdelen niet hoeven te zien.
de nonnekes mochten dat ook niet, ik neem aan dat ze wel onder het kleed wasten, enfin dat hoop ik althans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Burger
|
![]() Ik ben ploegverantwoordelijke bij een basketbalploeg van 12 �* 13-jarigen. Na de match staan die mannetjes ook in hun nakie onder douche en ik moet in de kleedkamer zijn om de shirts en broekjes te verzamelen voor de was.
De ouders staan meestal in de gang te wachten en hebben er nog nooit een opmerking over gemaakt, maar ze staan er natuurlijk kort bij. Ik kan mij voorstellen dat het anders ligt wanneer de kinderen op kamp of zo zijn en je er als ouder geen controle over hebt. Persoonlijk heb ik ook liever geen volwassenen rond mijn kinderen in zo'n situatie. Zal wel te maken hebben met alles wat je in de media hoort.
![]() |
#414 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#415 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat gij dit "een waardeloos schaamtegevoel" noemt, toont eerder uw wereldvreemdheid aan en bekrompenheid ("waar ik geen probleem mee heb, zou niemand een probleem mee moeten hebben tenzij die persoon abnormaal is..."). Ik herinner mij dat er bij die schoolarts genoeg leerlingen waren die dit ook niet prettig vonden maar het toch deden omdat "het gezag" zei dat het moest. Ik vind dat hele gedoe van medisch schooltoezicht ook maar een soort vleeskeuring waaraan ik ook niet wens deel te nemen. En nee, ik heb niks te "verbergen", ik zou mij gewoon heel ongemakkelijk voelen in dergelijke situaties. Zelfs al is dit gevoel in uw ogen bekrompen/puriteins/irrationeel dan kan er nog rekening mee worden gehouden. Het is tenslotte niet dat de rest van de groep zich moet aanpassen hieraan, die kunnen gezellig verder naakt douchen onder het goedkeurend toezicht van alles-controlerende toezichters.
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen die dat echt inslikken, zijn een vogel voor de kat. Mijn kinderen zijn nooit verplicht geweest om nonkel of oma een kus te geven, en zij hebben altijd geweten dat zij en niemand anders de baas zijn over hun lichaam. De schoolarts die dat niet accepteerde, kon van mij een stevige uitbrander verwachten. Je hoeft je kinderen niet te prepareren voor pedo's. Je leert ze integendeel elke indringer meteen op zijn plaats te zetten. Beleefdheid heb ik in dat soort gevallen als norm voor mijn kinderen afgeschaft: ze hoeven niet beleefd te zijn tegenover volwassenen die hun grenzen overschrijden.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 april 2012 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag dat persoonlijk waardeloos vinden, maar verder hebt u het schaamtegevoel van een kind te respecteren.
![]() |
#418 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ga hier helemaal niet beweren dat die schoolartsen pedo's zijn. Het gaat erom dat ze wel vaak kinderen aanzetten tot dingen die sommigen ervaren als een verregaande aantasting van hun integriteit. Zeker bij pubers. Hun gezever van "doe nu niet flauw" of "dat is heel belangrijk" tonen ook een gebrek aan empathie aan.
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat: