Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2012, 16:07   #381
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar als er geen toezicht is en er gebeurt wel iets dan is het kot te klein zeker?
En ik heb het niet eens over enige vorm van pedofilie of zo.
Gewoon uitslieren en een been breken?

Hopla waar was het toezicht?

Nou ja stuur uw kids niet op kamp als u zo denkt.
Dus u beweert dat wanneer er wel toezicht is - leider staat op 3m van de douchende kinderen, al dan niet glurend- en er schuift een kind uit, valt en komt ongelukkig terecht, dat dit minder erg is? Kijk: zelfs al staat er een leider 1m naast het kind: een val kan je nooit voorkomen.
Ik blijf bij mijn mening: volwassen mensen horen NIET thuis bij naakte kinderen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 16:46   #382
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn mening: volwassen mensen horen NIET thuis bij naakte kinderen.
Probeer dan maar eens uwe vers bemodderde peuter te wassen.
Oud 10 april 2012, 17:47   #383
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hemelsbreed verschil: mama die haar eigen kindje wast/papa die z'n eigen kindje wast OF: wildvreemde die tussen naakte kinderen van andere mensen toezicht meent te moeten houden.
Oud 10 april 2012, 17:55   #384
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hemelsbreed verschil: mama die haar eigen kindje wast/papa die z'n eigen kindje wast OF: wildvreemde die tussen naakte kinderen van andere mensen toezicht meent te moeten houden.
Dus ouders zijn geen volwassen mensen?

Het gaat tof worden als 1 van uw koters eens een maandje in't hospitaal beland. Niet dat ik het U toewens, dat doe ik aan niemand.
Oud 10 april 2012, 18:32   #385
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ouders zijn geen volwassen mensen?

Het gaat tof worden als 1 van uw koters eens een maandje in't hospitaal beland. Niet dat ik het U toewens, dat doe ik aan niemand.
Een maandje??
Mijn kind heeft 2 JAAR in't hospitaal doorgebracht. Vanaf de geboorte. En wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Ik ben de verplegers/verpleegsters tot op de dag van vandaag nog steeds ontzettend dankbaar.
Ik heb nooit gezegd dat ik het hospitaal niet vertrouw, toch?
Het ging hier wel over vakantiekampen.
Oud 10 april 2012, 18:54   #386
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat er vanaf heden een nieuw reglement in werking treedt: WC-toezicht op vakantiekamp. Om er zeker van te zijn dat de kinderen zich na het toilet-bezoek goed afvegen wordt er een leider in het WC-hokje geplaatst. Deze telt nauwkeurig de gebruikte blaadjes WC-papier. Er wordt vooraf door de leiding bepaald hoeveel blaadjes elk kind mag afscheuren. Ook wordt het kind na het WC-bezoek gecontroleerd. Broek naar beneden en tonen of de billen wel proper zijn. Bij twijfel wordt de opinie gevraagd van een tweede leider. Beiden inspecteren ze het kind om er toch maar zeker van te zijn dat de hygiëne 100% in orde is. Indien niet wordt het kind een zware straf opgelegd.

PPff, ook DAN nog gaan er mensen dit normaal vinden. En echt: voor mij is het verschil tussen douche-toezicht en WC toezicht heeel miniem. Ik zie er niet veel verschil in.
Oud 10 april 2012, 18:57   #387
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een maandje??
Mijn kind heeft 2 JAAR in't hospitaal doorgebracht. Vanaf de geboorte. En wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Ik ben de verplegers/verpleegsters tot op de dag van vandaag nog steeds ontzettend dankbaar.
Ik heb nooit gezegd dat ik het hospitaal niet vertrouw, toch?
Het ging hier wel over vakantiekampen.
Je hebt misschien gehoord dat de pedo die vorige week elke dag op tv is geweest verpleger was.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 19:01   #388
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat er vanaf heden een nieuw reglement in werking treedt: WC-toezicht op vakantiekamp. Om er zeker van te zijn dat de kinderen zich na het toilet-bezoek goed afvegen wordt er een leider in het WC-hokje geplaatst. Deze telt nauwkeurig de gebruikte blaadjes WC-papier. Er wordt vooraf door de leiding bepaald hoeveel blaadjes elk kind mag afscheuren. Ook wordt het kind na het WC-bezoek gecontroleerd. Broek naar beneden en tonen of de billen wel proper zijn. Bij twijfel wordt de opinie gevraagd van een tweede leider. Beiden inspecteren ze het kind om er toch maar zeker van te zijn dat de hygiëne 100% in orde is. Indien niet wordt het kind een zware straf opgelegd.

PPff, ook DAN nog gaan er mensen dit normaal vinden. En echt: voor mij is het verschil tussen douche-toezicht en WC toezicht heeel miniem. Ik zie er niet veel verschil in.
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen reageren op de redelijke argumenten die verschillende mensen hier gegeven hebben i.p.v. de boel in het belachelijke te trekken.

Overigens zijn er nogal wat jeugdbewegingen waar het wc-bezoek gemeenschappelijk gebeurt, op een HUDO bijvoorbeeld. Normale mensen worden niet opgewonden van een kakkende kleine, pedo's hebben dat niet nodig om hun slag te slaan zoals keer op keer bewezen wordt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 11:27   #389
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen reageren op de redelijke argumenten die verschillende mensen hier gegeven hebben i.p.v. de boel in het belachelijke te trekken.

Overigens zijn er nogal wat jeugdbewegingen waar het wc-bezoek gemeenschappelijk gebeurt, op een HUDO bijvoorbeeld. Normale mensen worden niet opgewonden van een kakkende kleine, pedo's hebben dat niet nodig om hun slag te slaan zoals keer op keer bewezen wordt.
Hij gebruikt nochtans dezelfde argumenten, namelijk hygiëne (het is niet erg hygiënisch om uw handen/kont na het kakken niet grondig af te kuisen). Daarom dat de leiders dit ook zouden kunnen controleren. Ik heb deze draad al een tijdje gevolgd maar wat mij opviel is dat velen de zaken omdraaiden. Het is inderdaad niet zo dat die toezichters per definitie pedofielen zijn. Was het niet begonnen met enkele bengels die in hun zwembroek wilden douchen en de "leiding" daar nodeloos problemen van maakte? Met het nepargument dat het niet hygienisch is? Of het nepargument dat dat toezicht noodzakelijk is om ongevallen en herrie te vermijden? Net alsof die niet bekwaam zijn om 10 minuten te douchen zonder dat er brokken van komen? Dan kunnen ze ook toezichters plaatsen in de slaapkamers 's nachts.

Als sommige kinderen problemen hebben om zich naakt te vertonen in het bijzijn van vreemden dan moet niemand hen (hard of zacht) dwingen om dit toch te doen. Ik praat nu zo omdat ik als kind zelf ook zo was. De reden waarom ik nooit bij een sportclub heb gezeten was juist omwille van die gezamelijke douches. Idem bij medisch schooltoezicht, in het middelbaar zette ik mij die dag "ziek" (ik gruwelde van de gedachte dat daar zone ouwe u zou begluren/betasten) en in het lager zei ik gewoon tegen die arts (dat was de moeder van een medeleerling) dat ik mij liever niet volledig uitkleedde, zij had daar dan ook het nodige begrip voor.

Kortom, als sommige kinderen in hun zwembroek willen douchen, zie ik het probleem niet (als er dan toch perse toezicht moet zijn) en dat argument omtrent hygiëne is al helemaal te belachelijk voor woorden. Net alsof iemand gaat stinken omdat hij een paar dagen zijn intieme delen niet grondig heeft gewassen.
Oud 11 april 2012, 15:33   #390
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Daarom dat de leiders dit ook zouden kunnen controleren.
Indien nodig dan hebben leiders het recht dit te controleren. ze MOETEN bvb controleren dat pubers de douche niet omtoveren tot een soort van speeltuin (gladde vloer)
voor een bepaalde periode nemen de leiders nu eenmaal de ouderlijke taken over.

indien ouders hun kinderen normaal opvoeden stellen zich dergelijke problemen niet. een kleine, niet opgevoed met een hoop schaamte, zal geen probleem hebben bij de arts of in de douche na de voetbal.
het zijn ouders die problemen maken en zoeken die er niet zijn.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 15:43   #391
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u beweert dat wanneer er wel toezicht is - leider staat op 3m van de douchende kinderen, al dan niet glurend- en er schuift een kind uit, valt en komt ongelukkig terecht, dat dit minder erg is? Kijk: zelfs al staat er een leider 1m naast het kind: een val kan je nooit voorkomen.
Je kan als leider bv verbieden dat ze rennen op een natte vloer en zo.
Of geen andere kleine versmoren in het water.
Of dat ze niet verbranden aan heet water.
Of dat hun kranen dicht zijn na het douchen.
enz
Kortom er is veel verschil tussen ergens op toezien en staan gluren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 15:55   #392
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Effe terug komen op Free-spirits 2 orginele vragen.

Citaat:
- Is douchetoezicht houden, gelet op de condities in mijn eerste alinea beschreven, zo abnormaal als sommigen het proberen te doen uitschijnen?
Het was niet abnormaal, en zou nog steeds niet als abnormaal omschreven mogen worden.

Het abnormale is het hysterische gedoe van sommigen. En het blunderen van het moderne gerecht...

Citaat:
- Is dit douchetoezicht langer houden een goed idee of is het toch beter, voor onze eigen 'veiligheid' (vermijden van eventuele valse beschuldigingen enz.) dit af te voeren en naar een systeem te gaan waarbij we op kamp nooit meer geconfronteerd worden met 'blote' kinderen (hoe dit organisatorisch moet is me een raadsel).
En met een zwembroekverplichting gaan we zieke geesten geen "prikkels" meer geven om aan klein mannen te frutselen?

Maar U hebt wel een goeie vraag. Om enige kans op enige beschuldiging van vetzakkerij te vermijden zouden geslachtsrijpen geen enkele interactie mogen hebben met niet geslachtsrijpen.
Oud 11 april 2012, 16:38   #393
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan als leider bv verbieden dat ze rennen op een natte vloer en zo.
een verbod moet je natuurlijk kunnen controleren en daarvoor heb je je ogen nodig.
Oud 11 april 2012, 18:03   #394
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Indien nodig dan hebben leiders het recht dit te controleren. ze MOETEN bvb controleren dat pubers de douche niet omtoveren tot een soort van speeltuin (gladde vloer)
voor een bepaalde periode nemen de leiders nu eenmaal de ouderlijke taken over.

indien ouders hun kinderen normaal opvoeden stellen zich dergelijke problemen niet. een kleine, niet opgevoed met een hoop schaamte, zal geen probleem hebben bij de arts of in de douche na de voetbal.
het zijn ouders die problemen maken en zoeken die er niet zijn.
Wat een hoop kwatsch bijeen. Alsof leiders dergelijke zaken kunnen verplichten. Ik ben allesbehalve puriteins opgevoed en het is zeker niet op bevel van mijn ouders dat ik liever had om niet begluurd te worden.

Net alsof thuis de ouders ook toezicht houden terwijl hun kind doucht. Die toezichters maken gewoon problemen voor niks. Als er kinderen zijn die willen douchen in zwembroek of zonder dat ze begluurd worden door die begeleiders waarom moeten zij er dan zo'n spel van maken en eisen dat er perse naakt gedoucht wordt onder hun blik. Seffes ga ik toch pedofiele neigingen vermoeden want waarom zouden ze anders met alle geweld enerzijds willen dat iedereen naakt doucht en anderszijds er perse willen op staan kijken. Want dat hygiënisch argument (om te kijken of ze zich wel echt wassen) slaat echt nergens op.
Oud 11 april 2012, 18:22   #395
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Net alsof thuis de ouders ook toezicht houden terwijl hun kind doucht.
als een puber de douche afbreekt zal hij heel rap de ouders op zijn dak hebben.

het feit dat je consequent over gluren praat terwijl het hier over eenvoudige controle gaat bewijst eigenlijk je preutsheid.
jij loopt echt te denken dat al die leiders constant naar die klein mannen liggen te gapen hé?
zegt veel over jou

waarschijnlijk mogen leiders ook niet controleren of 's avonds iedereen in bed ligt want jouw fantasie neemt dan weer een loopje met de werkelijkheid

het feit dat je zelfs niet naakt wou gaan bij de arts bewijst gewoon dat je nogal conservatief opgevoed bent. kun jij niets aan doen natuurlijk
Oud 11 april 2012, 19:54   #396
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij gebruikt nochtans dezelfde argumenten, namelijk hygiëne (het is niet erg hygiënisch om uw handen/kont na het kakken niet grondig af te kuisen). Daarom dat de leiders dit ook zouden kunnen controleren. Ik heb deze draad al een tijdje gevolgd maar wat mij opviel is dat velen de zaken omdraaiden. Het is inderdaad niet zo dat die toezichters per definitie pedofielen zijn. Was het niet begonnen met enkele bengels die in hun zwembroek wilden douchen en de "leiding" daar nodeloos problemen van maakte? Met het nepargument dat het niet hygienisch is? Of het nepargument dat dat toezicht noodzakelijk is om ongevallen en herrie te vermijden? Net alsof die niet bekwaam zijn om 10 minuten te douchen zonder dat er brokken van komen? Dan kunnen ze ook toezichters plaatsen in de slaapkamers 's nachts.

Als sommige kinderen problemen hebben om zich naakt te vertonen in het bijzijn van vreemden dan moet niemand hen (hard of zacht) dwingen om dit toch te doen. Ik praat nu zo omdat ik als kind zelf ook zo was. De reden waarom ik nooit bij een sportclub heb gezeten was juist omwille van die gezamelijke douches. Idem bij medisch schooltoezicht, in het middelbaar zette ik mij die dag "ziek" (ik gruwelde van de gedachte dat daar zone ouwe u zou begluren/betasten) en in het lager zei ik gewoon tegen die arts (dat was de moeder van een medeleerling) dat ik mij liever niet volledig uitkleedde, zij had daar dan ook het nodige begrip voor.

Kortom, als sommige kinderen in hun zwembroek willen douchen, zie ik het probleem niet (als er dan toch perse toezicht moet zijn) en dat argument omtrent hygiëne is al helemaal te belachelijk voor woorden. Net alsof iemand gaat stinken omdat hij een paar dagen zijn intieme delen niet grondig heeft gewassen.
U moet wel een zeer verdraagzame partner hebben.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2012, 20:59   #397
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U moet wel een zeer verdraagzame partner hebben.
Ging het hier niet over kinderen? Bij mijn weten hebben die (nog) geen partner.
Laat die klein mannen zich toch gewoon amuseren op kamp zeg, zonder te ZEUREN over hygiëne.
Denk je dat de kinderen uit vorige generaties over de luxe beschikten van een douche op kamp? Of zelfs thuis? Vraag eens aan uw ouders/grootouders mss. Ik weet wel zeker dat die mensen het ook overleefd hebben hoor.
Ik heb 100 keer liever dat mijn kind vuil naar huis komt en zich geamuseerd heeft, als dat mijn kind steriel gewassen, geschrobd, afgeboend en ongelukkig en beschaamd naar huis komt.
Oud 11 april 2012, 21:06   #398
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die klein mannen zich toch gewoon amuseren op kamp zeg, zonder te ZEUREN over hygiëne.
Denk je dat de kinderen uit vorige generaties over de luxe beschikten van een douche op kamp? Of zelfs thuis? Vraag eens aan uw ouders/grootouders mss. Ik weet wel zeker dat die mensen het ook overleefd hebben hoor.
Ik heb 100 keer liever dat mijn kind vuil naar huis komt en zich geamuseerd heeft, als dat mijn kind steriel gewassen, geschrobd, afgeboend en ongelukkig en beschaamd naar huis komt.
Ik heb liever dat ze zich amuseren en toch gewassen zijn.

Maar dat zal weer te extreem zijn waarschijnlijk.
Oud 11 april 2012, 21:15   #399
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb liever dat ze zich amuseren en toch gewassen zijn.

Maar dat zal weer te extreem zijn waarschijnlijk.
Ik heb ook liever dat ze gewassen zijn. Maar dan zonder toezicht van wildvreemden.
Oud 11 april 2012, 21:16   #400
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten we terug naar de wekelijkse wasbeurt in de keuken in een "bassin" met een borstel met varkenshaar?

Goede hygiëne heeft voor de volksgezondheid misschien wel meer betekend dan de geneeskunde.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be