Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2012, 08:18   #5181
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik onthou me al altijd van de specifiek islamitische zaken.
Ik corrigeer enkel waar ik kennis over heb.

Begrijp je nu het verschil tussen corrigeren en verdedigen?
Zestig jaar geleden noemden ze dat "Ich habe es nicht gewusst".....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 08:22   #5182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
bullshit.

ooit gehoord van bijvoorbeeld Qatar? het is daar beter gesteld met mensenrechten dan in sommige 'westerse' landen
Juist en op 10 januari was het warmer dan op sommige dagen in de zomer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 08:31   #5183
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is hun typische zwart-wit denken.

de alomtegenwoordige drogreden:
"als je niet tegen de islam bent, ben je voor"
Fout, als je geen kritiek op iets kunt verdragen ben je inderdaad voor.
En dan probeert ge dat met stropoppen te weerleggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 10:00   #5184
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk. Marie geeft dit toe.
Grappig hé, selectief quoten! De rest is voor u weer niet de moeite om op te antwoorden, zeker?
Oud 16 april 2012, 10:01   #5185
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb - alweer - 'n déj�* vu.

Goeie genade, houdt dat getrol nooit op?

Mag er enkel maar over doodstraf/lijfstraf etc. 'gefret' worden in niet islamitische landen?

Waaròm mag dat niet voor de wèl islamitische landen?

Zijn die 'onaantastbaar', Marie hééft potverdorie al toegegeven, nu jij nog dat 't in die landen abominabel gesteld is met de mensenrechten!
Ik zit er al lang op te wachten ...
Oud 16 april 2012, 10:07   #5186
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat er niet-islamitische landen zijn die de doodstraf nog uitvoeren en lijfstraffen hanteren!

Mag dat niet?
Ik heb hier netjes alle landen overgenomen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4672
Je mag het altijd controleren met de originele tekst.

Dat heeft wel twee dagen geduurd.

Het is abominabel gesteld met de mensenrechten in een aantal landen, een deel van die landen zijn islamitisch, een deel niet-islamitisch.

Nu jij nog.
Ik zit niet voor uw plezier voortdurend achter mijn PC.
U hebt daar de tijd voor, ik niet. Er zijn andere dingen in het leven : een feestje, een vergadering, een cursus, boodschappen, bezoekjes, een receptie, een kerkdienst, lezen, TV-kijken, vrijwilligerswerk, en ja (vervelend genoeg) het huishouden.
Dus moet u af en toe maar leren wachten op een antwoord. Of ook eens een keertje iets anders doen behalve uren aan een stuk fora afschuimen.
Oud 16 april 2012, 10:15   #5187
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat blijkt toch uit wat je schreef : "Mag er enkel maar over doodstraf/lijfstraf etc. 'gefret' worden in niet islamitische landen?"
Je kan toch maar fretten over doodstraf/lijfstraf in niet-islamitische landen, als die er uitgevoerd wordt.

Marie was in dit tijd aanwezig.
Marie heeft in die 2 dagen druk gekronkelt om niet te moeten toegeven dat Senegal voldoet aan het gevraagde.

Hierop heeft ze nog niet geantwoord.
Het aantal niet-islamitische landen of landen zonder sterke islamitische inslag valt je niet op!
Dat er bijgevolg ook een 'groot' aantal islamistische landen of landen met een sterke islamitische inslag de doodstraf niet uitvoeren en afgeschaft hebben valt je ook niet op zeker.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5145

Als je dat wegknipt kan je het niet weten.
Toegeven dat er zowel islamitische als niet-islamitische landen zijn waar het abominabel gesteld is met de mensenrechten

Ik denk het niet. Nu en dan een beetje selectief.

Indien iemand beweert dat bepaalde vulgariteiten typisch voor de islam zijn, of uitsluitend en overal binnen de islam voorkomen, mag ik zo'n bewering toch corrigeren.
Dat is niet de islam verdedigen, dat is beweringen corrigeren.
Dat jij een rechtzetting verwart met verdedigen!
Lieve deugd, mens! Ik heb nooit gezegd dat er in Senegal wèl doodstraffen worden uitgevoerd! Ik heb er voortdurend op gewezen dat de brave Senegalese overheid (braaf in uw ogen!) toch maar toelaat dat kinderen zware lijfstraffen ondergaan in dat land en dat homoseksualiteit er strafbaar is (5 jaar gevangenis!). Wanneer gaat u nu eens toegeven dat dat erbarmelijke toestanden zijn? Anders bewijs ons maar hoe een leuk landje het is : verhuis er heen en neem zeker uw kinderen mee, die kunnen dan ook bedelen voor hun maraboets en rammel krijgen als ze niet genoeg opgehaald hebben! 't Lijkt net of u plezier hebt in die wantoestanden!
En wat mijn aanwezigheid hier betreft : controleert u mij????????????
Schaamt u zich niet!
Ik probeer één keer - dikwijls twee keer per dag - aan mijn PC zitten maar de tijdspanne is te kort om hier heel dat forum te lezen want zoals gezegd : ik heb een leven buiten dit forum, dat lijkt u wel te ontbreken!
Oud 16 april 2012, 10:17   #5188
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef geen kennis te hebben van de islam om te weten dat de doodstraf ook uitgevoerd wordt in niet-islamitische landen, of om te weten dat er ook niet-islamitische landen zijn waar het abominabel gesteld is met de mensenrechten.

Heb je nu het verschil begrepen tussen corrigeren en verdedigen?
Proficiat! Nu nog even zeggen : in vele islamitische landen is er wel doodstraf en zijn er ook lijfstraffen.
Durft u dat? Of bent u bang ruzie te krijgen van die fameuze islamitische kennissen/familieleden?
Oud 16 april 2012, 10:18   #5189
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is hun typische zwart-wit denken.

de alomtegenwoordige drogreden:
"als je niet tegen de islam bent, ben je voor"
Als er hier één zwart-wit denker rondloopt, dan bent u het wel:
wie niet 100 % voor de islam is, is er in uw ogen 100 % tegen!
Oud 16 april 2012, 10:23   #5190
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
so what? doet niets af aan het feit dat het in Qatar beter is gesteld dan in sommige westerse landen met de mensenrechten.
Dus vanaf nu mogen wij buitenlandse vrouwen die in de huishouding werken ook als slavin behandelen?
Dus mogen wij ook lonen achterhouden en de gastarbeiders verbieden terug te keren naar hun thuisland?
Hebt u eigenlijk de moeite gedaan om die post over Qatar te lezen?
Ik zou graag uw antwoord op ieder aangehaald punt in die post kennen.
'k Ben echt nieuwsgierig!
Oud 16 april 2012, 10:25   #5191
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist en op 10 januari was het warmer dan op sommige dagen in de zomer.
Oud 16 april 2012, 10:34   #5192
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je uitleg was dit?

Citaat:
Indien iemand beweert dat bepaalde vulgariteiten typisch voor de islam zijn, of uitsluitend en overal binnen de islam voorkomen, mag ik zo'n bewering toch corrigeren.
Dat is niet de islam verdedigen, dat is beweringen corrigeren.
Dat jij een rechtzetting verwart met verdedigen!
'Corrigeer' dìt dan maar eens;
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In sommige niet-islamitische westerse landen, kunnen moordenaars soms de doodstraf krijgen.
In islamlanden kan de doodstraf worden uitgesproken voor trivale zaken als overspel en afvalligheid:

http://books.google.be/books?id=GK3m...landen&f=false

Klopt wel, in Rusland, China en grote delen van Afrika en Zuid-Amerika kunnen de burgers ervan meespreken.
Democratie is er dan ook ver te zoeken.
Echter, in �*lle islamitische landen is het idd abominabel gesteld mbt mensenrechten, en dit zonder uitzondering:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_mensenrechten

http://www.nu.nl/binnenland/2743918/...limlanden.html

Mss toch maar eens wat meer kennis over de grondslagen van de islam opdoen...

U knuffelt een imperialistisch doodsregime, mevrouw A, al hebt u dat zelf blijkbaar nog niet echt begrepen.
Een correctie daaromtrent dringt zich dan ook op.
Toch maar wat dieper op de 'essentie' ingaan ipv wat algemeenheden rondstrooien?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 10:35   #5193
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Lieve deugd, mens! Ik heb nooit gezegd dat er in Senegal wèl doodstraffen worden uitgevoerd! Ik heb er voortdurend op gewezen dat de brave Senegalese overheid (braaf in uw ogen!) toch maar toelaat dat kinderen zware lijfstraffen ondergaan in dat land en dat homoseksualiteit er strafbaar is (5 jaar gevangenis!). Wanneer gaat u nu eens toegeven dat dat erbarmelijke toestanden zijn? Anders bewijs ons maar hoe een leuk landje het is : verhuis er heen en neem zeker uw kinderen mee, die kunnen dan ook bedelen voor hun maraboets en rammel krijgen als ze niet genoeg opgehaald hebben! 't Lijkt net of u plezier hebt in die wantoestanden!
En wat mijn aanwezigheid hier betreft : controleert u mij????????????
Schaamt u zich niet!
Ik probeer één keer - dikwijls twee keer per dag - aan mijn PC zitten maar de tijdspanne is te kort om hier heel dat forum te lezen want zoals gezegd : ik heb een leven buiten dit forum, dat lijkt u wel te ontbreken!
@ Artisjok
Ik was al aan het uitloggen toen ik bedacht dat ik dat misschien even aan u kon laten weten. Dat bespaart u opzoekingswerk ivm de controle!
Dus ik ga mij nu omkleden omdat ik weg moet en zal voor 5 uur deze namiddag niet terug zijn. 't Is maar dat u het weet ...
Oud 16 april 2012, 10:54   #5194
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoelt u met 'sommige westerse landen' Roemenie, Bulgarije en Albanie ?
nee, ik bedoel landen zoals de VSA, Japan, Spanje, Ierland.

Citaat:
Trouwens, lieve strijdster van mensenrechten, hoe zit het met de 'mensenrechten' in andere moslimlanden dan Qatar ?
Ook allemaal peis en vree ?

andere moslimlanden doen er total niet toe, ik toon enkel aan dat jouw 'stelling':
Citaat:
Echter, in �*lle islamitische landen is het idd abominabel gesteld mbt mensenrechten, en dit zonder uitzondering:
verkeerd is.

als je al vindt dat door een enkele inbreuk op de mensenrechten het al 'abominabel' gesteld is. dat zijn 100% van de landen 'abominabel' omdat er geen enkel land zonder inbreuk is.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 10:55   #5195
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als er hier één zwart-wit denker rondloopt, dan bent u het wel:
wie niet 100 % voor de islam is, is er in uw ogen 100 % tegen!
het toppunt van domme uitspraken!

toen ik 4 of 5 was deed ik dat spelletje ook: 'al wat je zegt ben je zelf'. ben jij nog niet voorbij die periode?

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 april 2012 om 10:56.
Oud 16 april 2012, 11:03   #5196
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, ik bedoel landen zoals de VSA, Japan, Spanje, Ierland.

andere moslimlanden doen er total niet toe, ik toon enkel aan dat jouw 'stelling':

verkeerd is.

als je al vindt dat door een enkele inbreuk op de mensenrechten het al 'abominabel' gesteld is. dat zijn 100% van de landen 'abominabel' omdat er geen enkel land zonder inbreuk is.
Citaat:
Lokale wetgeving (Qatar)

Als bezoeker van een land, is men, net als de bewoners zelf, onderworpen aan de wetten van het gastland. In Qatar geldt een mengeling van Islamitisch (sharia) en civiel recht.

Drugs
Alle drugs zijn verboden en wie betrapt wordt, wordt veroordeeld tot een celstraf.

Seksualiteit
Prostitutie, homoseksualiteit, buitenechtelijke relaties (niet alleen overspelige, maar elke relatie tussen personen die niet met mekaar gehuwd zijn) zijn onwettig. Dit wordt bestraft volgens het Islamitisch recht (sharia).

Fotografie
Het is verboden overheidsgebouwen en infrastructuur (bruggen e.d.) te fotograferen. Ook binnenin de shopping malls is het verboden om foto's te maken. Het fotograferen van Qatari vrouwen is absoluut onaanvaardbaar.

Zeden en gewoonten
Op het vlak van openbare zeden is Qatar een conservatief land. Van vreemdelingen wordt respect verwacht voor de locale gewoonten. Kleding behoort bescheiden te zijn, zowel voor mannen als vrouwen: geen korte rokken of broeken, geen blote armen, geen onthullende halsuitsnijdingen. Niet-qatarese vrouwen hoeven echter het hoofd niet te bedekken.
Fysieke uitingen van affectie in het publiek zijn niet toegelaten en kunnen bestraft worden. Het wordt absoluut niet getolereerd Qatarese vrouwen in het openbaar aan te spreken.
Met uitzondering van varkensvlees en alcoholische dranken zijn omzeggens alle voedingswaren probleemloos verkrijgbaar. In de supermarkten zijn veel Europese en Amerikaanse producten te vinden.
Toon eens aan met 'n linkje dat dit in de VSA, Spanje of zelfs Japan zo is.

Om nog niet te spreken van de 'immigratiepolitiek!
Oud 16 april 2012, 11:08   #5197
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even resumeren, anders begrijp je 't waarschijnlijk niet.

In èlk islamitisch land zijn mensen- en vooral vrouwenrechten abominabel, jij komt dat dan 'corrigeren' door te stellen dat er ook 'n 'paar' �*ndere landen zijn waar die rechten abominabel zijn?

In islamitische landen wordt de doodstraf vaak uitgesproken voor trivialiteiten zoals; overspel, ontucht, zelfs 't slachtoffer van verkrachting, homoseksuele handelingen, en jij komt dat dan 'corrigeren' door te stellen dat er ook 'n paar westerse landen zijn waar de doodstraf nog toegepast wordt...voor zware misdaden, zoals moord, roofoverval & moord?

Kèn jìj 't verschil wel tussen 'corrigeren' en 'goedpraten'?
Oud 16 april 2012, 11:14   #5198
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Bedankt voor de link. Als ik die reportage bekijk en dan vooral vanaf 13'26" waar die interviewer die snotaap van zo'n 18j vragen stelt waarop hij antwoord dat het de vrouwen zelf zijn die verantwoordelijk zijn voor die ongewenste intimiteiten, ben ik er 100% van overtuigd dat het nog langer dan een halve eeuw zal duren eer er ook maar iets zal veranderen aan de mohammedanen hun mentaliteit. Rekening houdende met het toenemend fanatisme onder hen zal er volgens mij zelfs niets veranderen. En dan bedenken dat wij dat soort volkje hier maar met open armen ontvangen en zelfs zo naief zijn om te denken dat ze zich zullen aanpassen. Het is gewoon hopeloos.
Ik denk precies hetzelfde. Ik vrees ervoor, vooral omdat zij al niet van de snuggersten zijn.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 11:34   #5199
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
, ben ik er 100% van overtuigd dat het nog langer dan een halve eeuw zal duren eer er ook maar iets zal veranderen aan de mohammedanen hun mentaliteit. Rekening houdende met het toenemend fanatisme onder hen zal er volgens mij zelfs niets veranderen. En dan bedenken dat wij dat soort volkje hier maar met open armen ontvangen en zelfs zo naief zijn om te denken dat ze zich zullen aanpassen. Het is gewoon hopeloos.
Ooit hoorde ik dat een religie steeds een gelijkaardige levensloop kent.

Het ontstaan als vervolgde minderheid, een soort van puberteit d.m.v. rigoureuze wreedaardigheden na 1000 jaar (de middeleeuwen), verlichting een paar eeuwen later en het langzaam uitdoven na 2000 jaar....

Islam zit nu dus in de duistere middeleeuwen (alhoewel, hebben die ooit al iets anders gekend?)
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 11:36   #5200
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Toon eens aan met 'n linkje dat dit in de VSA, Spanje of zelfs Japan zo is.

Om nog niet te spreken van de 'immigratiepolitiek!
ga ergens anders zeveren. geen enkele daarvan is een inbreuk op een mensenrecht.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be