Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2012, 16:30   #5521
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
En hoe weet jij dat allemaal? Stalk jij die meisjes, of wat?
Neen, ik woon in een migrantenwijk.
Ik hoef de mensen niet te stalken.
De huizen zijn oud en de bakstenen muren houden leefgeluiden net buiten, maar niet gebrul en getier.

Gelukkig dat ik nogal rustige buren heb, die geen dochters inwonend meer hebben.
Oud 23 april 2012, 16:34   #5522
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, ik woon in een migrantenwijk.
Ik hoef de mensen niet te stalken.
De huizen zijn oud en de bakstenen muren houden leefgeluiden net buiten, maar niet gebrul en getier.

Gelukkig dat ik nogal rustige buren heb, die geen dochters inwonend meer hebben.
Woon je er al langer dan dat die dochters het huis uit zijn?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 16:34   #5523
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Daar moet ook tegenin gegaan worden,
Hoe? Door vriendelijk te vragen, of gewoon schouders op te halen is de situatie al zo gegroeid dat het straatbeeld sterk veranderd is. En niet ten goede naar mijn ongezoute mening.
We hebben net een paar decennia het juk der pastoors afgeworpen, en moeten we nu een veel aggressievere religie vaste voet aan de grond laten krijgen?

Citaat:
Maar dat is in ieder geval niet algemeen, getuige de moslima's die zonder hoofddoek komen werken bij mij.
Hoe lang nog voor ze het hoofddoekje wel eisen? Al dan niet onder dwang van verse import neef?

Citaat:
Dat is eigenlijk ook mijn punt.
We zijn het er langer over eens.
Oud 23 april 2012, 16:34   #5524
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Woon je er al langer dan dat die dochters het huis uit zijn?
Lang genoeg.
Oud 23 april 2012, 16:38   #5525
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe? Door vriendelijk te vragen, of gewoon schouders op te halen is de situatie al zo gegroeid dat het straatbeeld sterk veranderd is. En niet ten goede naar mijn ongezoute mening.
We hebben net een paar decennia het juk der pastoors afgeworpen, en moeten we nu een veel aggressievere religie vaste voet aan de grond laten krijgen?
Ik heb jammer genoeg geen pasklaar antwoord.

Ge kunt geen boetes opleggen aan mensen die het verplichten, want dan moet eerst het slachtoffer klacht indienen, en dat gaat ook niet rap gebeuren.

Steun geven aan vrouwen die kiezen om het niet te dragen indien ze problemen hebben?

Citaat:
We zijn het er langer over eens.
Ik know.
Oud 23 april 2012, 16:39   #5526
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat gij dus doet.
Neen.

Zij heeft samen met andere forummers de oorspronkelijke vraag in geuren en kleuren beantwoord.

Nu jij nog.

Als je de ballen hebt tenminste.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 16:40   #5527
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als je de ballen hebt tenminste.
Ge zoudt al langer moeten weten dat dat soort getroll bij mij niet werkt.
Oud 23 april 2012, 19:46   #5528
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb jammer genoeg geen pasklaar antwoord.

Ge kunt geen boetes opleggen aan mensen die het verplichten, want dan moet eerst het slachtoffer klacht indienen, en dat gaat ook niet rap gebeuren.

Steun geven aan vrouwen die kiezen om het niet te dragen indien ze problemen hebben?
Ik ben daar vrij pragmatisch is. Klacht indienen, een gerechtelijke procedure... geen kat gaat zoiets doen.

Soms moet de autoriteit boven de bevolking staan.

Hoofddoeken verbieden op alle privé en openbare werkvloeren. Gewoon om een duidelijk signaal te geven 'tot hier en niet verder'. En dat signaal is gericht naar de mannen die achter de coulissen konkelfoezen. De vrouwen zelf zijn niet erg belangrijk. Die doen toch wat die mannen zeggen, suggereren, plannen of wat dan ook. Onder subtiele 'familiedruk'. De meeste moslimvrouwen worden door die mannen trouwens dom gehouden.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dat is wel een grote minderheid. En ik vermoed dat jij in de praktijk veel te maken hebt met die grote minderheid waardoor je je heel mild opstelt. Dat begrijp ik ook wel. Maar kan je begrijpen dat andere mensen vrij zelden te maken hebben met geëmancipeerde moslimvrouwen? En de miserie van een sociale wantoestand dagelijks meemaken?

In een eerdere post zei je dat het onderwijs alleen kennis dient door te geven. Daar ben ik het niet mee eens. In de praktijk met of zonder bedoeling van het onderwijs is voor vele moslimkinderen het onderwijs de enige schakel met de westerse maatschappij. En in de scholen wordt er meer aangeboden dan alleen zuivere kennis. Dat kan je toch niet ontkennen.
Een evaluatie geven op samenwerking heeft niets te maken met kennis. 'Leren leren' heeft niets te maken met kennis.
Het is dweilen met de kraan open want als die mannekes en meisjes thuiskomen krijgen ze gewoon boodschappen die haaks staan op wat er in school is gebeurd.

Terug naar de hoofddoeken. Ik hou van een dresscode waar ook. Dat is eigen aan onze cultuur. Onze cultuur. En die dresscode bekleedt vele functies op een constructieve manier. Zo zijn we ook opgevoed. En zo is dat goed.

Toen ik lesgaf heb ik een grote blunder begaan. Bij mij moesten de jongens altijd hun hoofddeksel afzetten. Maar toen de hoofddoekjes binnenkwamen, kon ik niet andersdan die petten ook toelaten. Dat is een blunder van mij. Ik had gewoon mijn cultuur moeten handhaven en moeten eisen dat elke leerling bloothoofds de klas binnenging. Iedereen.

Als je de petten binnenlaat, beste, gaat er een stuk structuur en gezag naar de maan. Er zijn nu eenmaal vier muren, 25 man gedurende vijftig minuten of langer. Ik kan in een klas hoofddoeken mdus missen als de pest.

En in een ziekenhuis hoef ik ook geen manifestatie van een godsdienst aan mijn bed. Aan een loket ook niet. Heb jij al eens een nonnetjes met een witte kap achter een loket gezien?
Als er supermarkten zijn waar dames met hoofddoek achter de kassa zitten, dan is het duidelijk voor mij dat er geaimd wordt op een moslimpubliek.

Het verdeeldepot groenten, fruit e.a. van de Marokkaan een straat verder is vernieuwd. Het is een heus en goedkoop supermarktje geworden. Wie staat er achter de kassa? Een meisje zonder hoofddoek. Perfect Nederlandstalig.
Die winkel gaat het zeer goed doen. En zo kan het ook. En zo gaan de zaken vooruit. En dat is voor mij echte multiculturaliteit. Een plaats waar autochtonen zich ook thuis voelen. Begrijp je wat ik bedoel?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:16   #5529
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan nu iemand een argument bedenken, waarom blauwe truien gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom Jeans gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom hoeden gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom hoge hakken gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom rokken gedragen moeten worden?

We kunnen perfect leven in een wereld zonder bovenstaande kledingsstukken.
Iedereen kan een zwarte katoenen broek met rode T-shirt en groene trui dragen op witte sneakers.

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom andere kledij gedragen moeten worden?

Begrijpt ge de zinloosheid van zulke vragen?

De echte vraag die er werkelijk toe doet is:

Waarom zouden we Jeans, blauwe truien, rokken en hoge hakken moeten verbieden? Welke redelijke reden kunt ge daarvoor bedenken?
Wat een pracht van een stropop.
Nee, de werkelijke vraag is waarom het verplichten van rokken moet verboden worden.
Dit sluit immers de vrijheid om broeken te dragen uit.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:19   #5530
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat moeten we hier nu uit concluderen?
Dat u met mevrouw A op weekend bent gegaan en geen van beiden de computer meenam?
Dat u zich vergist en denkt dat met "ze" u bedoeld werd door Paulus?
Dat u zo ijverig bent dat u antwoord in de plaats van mevrouw A en denkt dat wanneer u op weekend bent haar computer niet werkt?
Verwachten jij en/of Paulus nu plots een antwoord van mij?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:23   #5531
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Verwachten jij en/of Paulus nu plots een antwoord van mij?
Ik al lang niet meer.
Oud 23 april 2012, 20:24   #5532
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel.
De draad gaat over waarom zouden we het verbieden.
De draad gaat over het in bepaalde gevallen verbieden.
Een schril contrast met het altijd en overal verplichten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:25   #5533
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Zij heeft samen met andere forummers de oorspronkelijke vraag in geuren en kleuren beantwoord.

Paulus.
Dat moet ik gemist hebben.
Waar staat dat antwoord?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:52   #5534
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zoudt al langer moeten weten dat dat soort getroll bij mij niet werkt.
Niet willen antwoorden op confronterende vragen in een debat, lijkt me veel meer op trollen, dan een uitdaging om inhoudelijk en éénduidig te antwoorden.

Het eerste geval maakt de discussie uitzichtloos, het tweede geval verduidelijkt de standpunten.

Maar ja. U houdt blijkbaar meer van dooddoeners �* la "ik ben niet voor een verplichting, maar ook ben ook niet tegen een verbod"

Paulus.
Oud 23 april 2012, 21:55   #5535
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan nu iemand een argument bedenken, waarom blauwe truien gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom Jeans gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom hoeden gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom hoge hakken gedragen moeten worden?

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom rokken gedragen moeten worden?

We kunnen perfect leven in een wereld zonder bovenstaande kledingsstukken.
Iedereen kan een zwarte katoenen broek met rode T-shirt en groene trui dragen op witte sneakers.

Kan nu iemand een argument bedenken, waarom andere kledij gedragen moeten worden?

Begrijpt ge de zinloosheid van zulke vragen?

De echte vraag die er werkelijk toe doet is:

Waarom zouden we Jeans, blauwe truien, rokken en hoge hakken moeten verbieden? Welke redelijke reden kunt ge daarvoor bedenken?
Mochten deze kledingstukken symbool staan voor een ideologie die de mensenrechten, zoals de bijvoorbeeld gelijkheid van man en vrouw, met de voeten treedt, ...

... dan ligt het argument voor de hand.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 april 2012 om 21:56.
Oud 23 april 2012, 22:03   #5536
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mochten deze kledingstukken symbool staan voor een ideologie die de mensenrechten, zoals de bijvoorbeeld gelijkheid van man en vrouw, met de voeten treedt, ...
Ik moet dringend een godsdienst oprichten die het dragen van ondergoed en broeken voor vrouwen verplicht.
Het worden interessante tijden dan.
Oud 23 april 2012, 22:10   #5537
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gij dus doet.

Maar zoals al zoveel keer gezegd ben ik even goed tegen de verplichting om Jeans te dragen, wanneer gaat ge dat nu eindelijk begrijpen. Zo moeilijk is dat nu toch niet?

Initiatieven om meisjes die tegen hun wil in verplicht worden een hoofddoek te dragen veroordeel ik.
Initiatieven om meisjes die tegen hun wil in verplicht worden de hoofddoek af te zetten veroordeel ik even goed.

Nu duidelijk genoeg?

Nee, heb ik dat ergens gezegd?
Om een punthoofd van te krijgen..ik stelde een vraag, waarop u geen antwoord gaf maar de focus verplaatste door doodeenvoudig een tegenvraag te stellen, en dan is dat " mijn stropop"
Uw mening is weer de windhaan van het forum, u bent nergens voor, nergens tegen...kant u vel mensen die verplicht worden jeans te dragen?
Steeds en overal omdat dit moet van hun omgeving?
Lulkoek dus.

Mensen met een mening zoals u vinden hun ego belangrijker dan verder kijken, de meerderheid van vrouwen wordt de hoofddoek aangepraat, vanaf pubertijd, vanaf huwelijk.

Vrouwen die niet verplicht worden, en zelf hiervoor kiezen vormen een minderheid, maar u " bent tegen dwang"!

Denk u nu echt dat al die meisjes uit bed springen en roepen" mam, ik wil vanaf vandaag echt wel die hoofddoek"?
Van selectieve "blindheid" gesproken!

En dan , mogen ook anderen die geen moslim zijn een mening hebben, het gedachtengoed onder de hoofddoek afwegen tegenover vrouwenrechten hier?
Uw " cultuurrelativisme" is niet anders dan windhanengedrag of dacht u dat de hoofddoek "emancipatorisch" werkt voor die meisjes en vrouwen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 22:10   #5538
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet dringend een godsdienst oprichten die het dragen van ondergoed en broeken voor vrouwen verplicht.
Ja, de domste opmerking was nog niet gemaakt vandaag!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 22:36   #5539
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kortzichtig kan iemand zijn?

Waarom is het dragen van een ss-uniform verboden?

Toch om datgene waar ze voor staat, dacht ik.

Het is dan ook duidelijk dat een hoofddoek samenvalt met de conservatieve visie van de islam, waar mensenrechten met de voeten worden getreden.

In wezen dezelfde kreet als "eigen volk eerst".

Paulus.
Oud 24 april 2012, 08:13   #5540
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja, de domste opmerking was nog niet gemaakt vandaag!
Ach, dom zou ik Paulus z'n opmerking niet noemen, maar het biedt wel perspectieven.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be