Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2012, 08:15   #5541
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoe kortzichtig kan iemand zijn?
Dat vraag ik me af bij zowat elke post van u, Paulus.

Citaat:
Waarom is het dragen van een ss-uniform verboden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule

Citaat:
Het is dan ook duidelijk dat een hoofddoek samenvalt met de conservatieve visie van de islam
Nee, met uw visie van de Islam, uw stropop dus.
Eigenlijk zijt ge constant aan het strijden met uw eigen vooroordelen en stropoppen.
Af en toe zielig om te zien, maar voor de rest vrij belachelijk.
Oud 24 april 2012, 08:22   #5542
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Om een punthoofd van te krijgen..ik stelde een vraag, waarop u geen antwoord gaf maar de focus verplaatste door doodeenvoudig een tegenvraag te stellen, en dan is dat " mijn stropop"
Ik heb al gezegd dat ik in uw meta-discussie geen zin heb.
Probeer de discussie zuiver te houden, Alice/

Citaat:
u bent nergens voor, nergens tegen
En dit terwijl ik net gezegd heb dat ik tegen kledingpolitie ben en voor vrijheid van het dragen van de hoofddoek (mits bepaalde beperkingen waar we het al eerder over eens waren)?

Citaat:
...kant u vel mensen die verplicht worden jeans te dragen?
Wat?
Alice, blijf rustig, telkens als ge u opwindt maakt ge fouten waardoor de mensen uw posts niet meer kunnen lezen.

Citaat:
Steeds en overal omdat dit moet van hun omgeving?
Zoals ik al 20x gezegd heb, ik ben er tegen als ze verplicht worden.
Maar als ze dat zelf willen, ben ik de mening van Maddox toegedaan, nl live and let live.

Citaat:
*snip*

Vrouwen die niet verplicht worden, en zelf hiervoor kiezen vormen een minderheid, maar u " bent tegen dwang"!
Ik weet niet of ze een minderheid vormen.
Hebt ge daar bronnen van of is het een 'buikgevoel'.

Citaat:
En dan , mogen ook anderen die geen moslim zijn een mening hebben, het gedachtengoed onder de hoofddoek afwegen tegenover vrouwenrechten hier?
*snip*
Met een mening zie ik geen probleem, maar mogen anderen die ook geen moslim zijn een mening hebben over uw gedachtegoed dan?
Maar het gaat verder dan een mening, het gaat over een verbod.
Oud 24 april 2012, 09:30   #5543
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat ik in uw meta-discussie geen zin heb.
Probeer de discussie zuiver te houden, Alice/

En dit terwijl ik net gezegd heb dat ik tegen kledingpolitie ben en voor vrijheid van het dragen van de hoofddoek (mits bepaalde beperkingen waar we het al eerder over eens waren)?

Wat?
Alice, blijf rustig, telkens als ge u opwindt maakt ge fouten waardoor de mensen uw posts niet meer kunnen lezen.

Zoals ik al 20x gezegd heb, ik ben er tegen als ze verplicht worden.
Maar als ze dat zelf willen, ben ik de mening van Maddox toegedaan, nl live and let live.

Ik weet niet of ze een minderheid vormen.
Hebt ge daar bronnen van of is het een 'buikgevoel'.

Met een mening zie ik geen probleem, maar mogen anderen die ook geen moslim zijn een mening hebben over uw gedachtegoed dan?
Maar het gaat verder dan een mening, het gaat over een verbod.
U weet het niet...dat gaat eindelijk de goede kant op!
Dan kun je jezelf vragen stellen.
1. Vanaf de pubertijd dragen veel meisjes " ineens" de hoofddoek, zouden al die twaalf- dertienjarigen daar voor kiezen, spontaan, vanzelf en uit vrije wil?
2. Wanneer degenen die nog geen hoofddoek dragen trouwen, zie je ineens een hoofddoek..zouden al die vrouwen aan de keuze voor het huwelijk automatisch en vrijwillig de dracht van hoofddoeken kiezen?
3. Boeken voor islamitische kledingvoorschrijften beweren allemaal dat een goede moslima niet enkel een hoofddoek draagt, maar ervoor zorgt dat ook nek, schouders bedekt zijn en kleding sober is, nergens hun vormen benadrukt.

Mannen horen ook geen lichaamsvormen te benadrukken,maar losse broeken te dragen, en het hoofd te bedekken.

Kijk eens rond, zie je dat 80 procent van de moslima's hoofddoeken dragen?
En kijk nog eens; hoeveel mannen voldoen aan de voorschriften?
Denk je nu echt dat dit iets met vrije keuze te maken heeft?

4. Praat met moslims, mannen en vrouwen hierover. Mannen beweren steevast dat het moet, Kemalisten even buiten beschouwing gelaten.
Vrouwen zien het ook als een verplichting, het moet van Allah.
Er zijn maar erg weinig moslima's die getuigen dat niemand zegt dat het moet en dat ze op de leeftijd waarop je kunt beslissen, ze zelf besloten de hoofddoek te dragen.

5. Fundamentele islam komt overal op, snel en goed georganiseerd. Zij spreken niet enkel aan op de verplichting, maar controleren ook, bijvoorbeeld op trams, u merkt dit niet want u verstaat niet eens waarover het gaat, maar vrouwen getuigen hier wel over.

En dan bazelt u over" vrije wil"???
Vrouwen krijgen voorgehouden dat " een goede moslima" een hoofddoek draagt, voeg hierbij het eergevoel binnen machogemeenschappen verbonden aan gedrag van vrouwen,en wat u doet is doodsimpel naast de realiteit kijken, omdat uw ego dat o zo leuk vind.

Dat vrouwen massaal hun zelfbeschikkingsrecht verliezen, zich horen te onderwerpen aan opvattingen die hen verantwoordelijk maakt voor het seksueel gedrag van mannen, daar blijft u graag blind voor, het gaat u dan ook niet om die vrouwen, maar om uw ego.

Daar heb ik geen respect voor, zo simpel is dat!

Je zou beter eens nadenken voordat je het over kledingpolitie hebt, die zit bij de fundamentele islam die vrouwen aanspreken, ga daar je verhaal ophangen!

Deze samenleving hoeft een ideologie die van vrouwen tweederangsburgers maken, geen ruim baan te geven, dat zou zelfs crimineel zijn, tegenover alle vrouwen.
Evenmin kunnen we hun emancipatie afdwingen, die stap zullen moslima's ooit zelf moeten zetten, maar door een duidelijk standpunt in te nemen biedt je wel een alternatief, alvast op scholen, alvast op werkvloeren, met " kledingpolitie" heeft dit niets te maken.

Het zijn halfzachte meningen zoals die van u, die stinkende wonden maken, en daar heeft deze samenleving meer dan genoeg van!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 09:46   #5544
Alboreto

Standaard

Citaat:
U weet het niet...dat gaat eindelijk de goede kant op!
Get off your high horse, Alice.

Citaat:
1. Vanaf de pubertijd dragen veel meisjes " ineens" de hoofddoek, zouden al die twaalf- dertienjarigen daar voor kiezen, spontaan, vanzelf en uit vrije wil?
Ook dat heb ik al tientallen malen gezegd.
Ik vind de brainwashing van kinderen niet horen.
Maar ik zie ook geen oplossing om dat te verhinderen.

Maar wat heeft het verbod in de school nu opgeleverd?
De meeste meisjes die de hoofddoeken 'wilden' dragen zijn naar islamitische scholen verhuisd, waar ze nu helemaal gebrainwasht worden.
Veel beter hé?

Citaat:
2. Wanneer degenen die nog geen hoofddoek dragen trouwen, zie je ineens een hoofddoek..zouden al die vrouwen aan de keuze voor het huwelijk automatisch en vrijwillig de dracht van hoofddoeken kiezen?
Ja.
Ge moet eens kijken naar de serie 'In Gods Naam'.
Mensen doen rare dingen als ze 'het licht zien'.

Citaat:
3. Boeken voor islamitische kledingvoorschrijften beweren allemaal dat een goede moslima niet enkel een hoofddoek draagt, maar ervoor zorgt dat ook nek, schouders bedekt zijn en kleding sober is, nergens hun vormen benadrukt.
En toch doen de meesten het niet.

Citaat:
Mannen horen ook geen lichaamsvormen te benadrukken,maar losse broeken te dragen, en het hoofd te bedekken.

Citaat:
Nee.

Citaat:
En kijk nog eens; hoeveel mannen voldoen aan de voorschriften?
Denk je nu echt dat dit iets met vrije keuze te maken heeft?
Ook weinig of geen, maar inderdaad minder dan vrouwen.

Citaat:
4. Praat met moslims, mannen en vrouwen hierover. Mannen beweren steevast dat het moet, Kemalisten even buiten beschouwing gelaten.
Ik praat met moslims.
Mannen vinden inderdaad dat het moet, maar respecteren dikwijls de mening van de vrouw.
Veel moslim vrouwen hier zijn redelijk geëmancipeerd, maar er zijn inderdaad nog heel veel vrouwen die onder de knoet zitten, ook bij niet-moslims.
Ik vind dat erg, ja.

Citaat:
Vrouwen zien het ook als een verplichting, het moet van Allah.
Dat is nu eenmaal eigen aan godsdiensten.
Maar het is aan het minderen, maar het moet van hunzelf uit komen, het proberen te forceren levert alleen maar radicalisering op.

Citaat:
Er zijn maar erg weinig moslima's die getuigen dat niemand zegt dat het moet en dat ze op de leeftijd waarop je kunt beslissen, ze zelf besloten de hoofddoek te dragen.
Klopt wel denk ik, maar er zijn veel moslima's die ondanks dat wel degelijk zelf beslissen de hoofddoek te dragen.

Citaat:
5. Fundamentele islam komt overal op, snel en goed georganiseerd. Zij spreken niet enkel aan op de verplichting, maar controleren ook, bijvoorbeeld op trams, u merkt dit niet want u verstaat niet eens waarover het gaat, maar vrouwen getuigen hier wel over.
En dat moet dan weer wel aangepakt worden.

*snip*

Citaat:
Deze samenleving hoeft een ideologie die van vrouwen tweederangsburgers maken, geen ruim baan te geven, dat zou zelfs crimineel zijn, tegenover alle vrouwen.
Evenmin kunnen we hun emancipatie afdwingen, die stap zullen moslima's ooit zelf moeten zetten, maar door een duidelijk standpunt in te nemen biedt je wel een alternatief, alvast op scholen, alvast op werkvloeren, met " kledingpolitie" heeft dit niets te maken.
Wat in vet staat is waar het over gaat, en daar zijn we het over eens.
Gij denkt dat uw methode zal werken, ik denk dat het verder zal radicaliseren en dat niet alleen vrouwen die wel de keuze maken er nadeel zullen van ondervinden, maar ook deze die onder de knoet zitten nu niet meer zullen mogen gaan werken als ze daar de hoofddoek niet mogen dragen.

Is het dat wat ge wilt?

Of denkt ge dat de arme moslima die niet durft te zeggen dat ze de hoofddoek niet wil dragen nu ineens wel zal durven zeggen dat ze toch gaat werken als haar man het verbiedt?

Citaat:
*snip*
Oud 24 april 2012, 09:51   #5545
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Amnesty International in de bres voor KKK puntmutsen en jassen.

Amnesty International wil dat het Belgische puntmutsenverbod wordt afgeschaft. "KKK leden worden in België en in heel Europa gediscrimineerd omdat ze geen puntmuts mogen dragen op het werk en op school. En ze worden ook gediscrimineerd door de KKKverboden in België en Frankrijk en door het Zwitserse brandende kruisenverbod."

Dat stelt de mensenrechtenorganisatie International in een nieuw rapport over de 44 miljoen Europese KKK leden dat zopas in Brussel werd voorgesteld.

"Vaak kunnen KKK'ers geen werk vinden omdat ze een witte putmuts willen dragen en dat kan voor ons niet. België moet ervoor zorgen dat KKK'ers op het werk een puntmuts kunnen dragen. Net zo moeten meerderjarige studenten altijd een puntmuts kunnen dragen", vindt Bianca White van KKK-Vlaanderen.

Amnesty is ook tegen het witte jassenverbod . "Vrouwen die een witte KKKjas willen dragen moeten dat kunnen doen. Een algemeen verbod vergroot het isolement van vrouwen die witte puntmutsen met gezichtsluier dragen." Amnesty hoopt dat het puntmutsenverbod door het Grondwettelijk Hof wordt vernietigd of door de politici wordt afgeschaft.

"De meeste Europeanen hebben geen probleem met de KKK zolang deze niet zichtbaar wordt in het straatbeeld. Deze houding leidt tot schendingen van de mensenrechten en moet bestreden worden", besluit Bianca White.

JDW
-------------------

Een gelijkaardige actie werd ondernomen door AI in verband met het recht op boerkadracht tijdens het werk: http://www.vandaag.be/binnenland/954...rkaverbod.html

En dan te denken dat ik ooit aan AI mijn zuurverdiende centjes heb bijgedragen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 april 2012 om 10:01.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 10:27   #5546
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Amnesty International wil dat het Belgische puntmutsenverbod wordt afgeschaft.
http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_ridicule
Oud 24 april 2012, 11:30   #5547
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Get off your high horse, Alice.

Ook dat heb ik al tientallen malen gezegd.
Ik vind de brainwashing van kinderen niet horen.
Maar ik zie ook geen oplossing om dat te verhinderen.

Maar wat heeft het verbod in de school nu opgeleverd?
De meeste meisjes die de hoofddoeken 'wilden' dragen zijn naar islamitische scholen verhuisd, waar ze nu helemaal gebrainwasht worden.
Veel beter hé?

Ja.
Ge moet eens kijken naar de serie 'In Gods Naam'.
Mensen doen rare dingen als ze 'het licht zien'.

Nee.

Ook weinig of geen, maar inderdaad minder dan vrouwen.

Ik praat met moslims.
Mannen vinden inderdaad dat het moet, maar respecteren dikwijls de mening van de vrouw.
Veel moslim vrouwen hier zijn redelijk geëmancipeerd, maar er zijn inderdaad nog heel veel vrouwen die onder de knoet zitten, ook bij niet-moslims.
Ik vind dat erg, ja.

Dat is nu eenmaal eigen aan godsdiensten.
Maar het is aan het minderen, maar het moet van hunzelf uit komen, het proberen te forceren levert alleen maar radicalisering op.

Klopt wel denk ik, maar er zijn veel moslima's die ondanks dat wel degelijk zelf beslissen de hoofddoek te dragen.

En dat moet dan weer wel aangepakt worden.

*snip*

Wat in vet staat is waar het over gaat, en daar zijn we het over eens.
Gij denkt dat uw methode zal werken, ik denk dat het verder zal radicaliseren en dat niet alleen vrouwen die wel de keuze maken er nadeel zullen van ondervinden, maar ook deze die onder de knoet zitten nu niet meer zullen mogen gaan werken als ze daar de hoofddoek niet mogen dragen.

Is het dat wat ge wilt?

Of denkt ge dat de arme moslima die niet durft te zeggen dat ze de hoofddoek niet wil dragen nu ineens wel zal durven zeggen dat ze toch gaat werken als haar man het verbiedt?
Opnieuw; mensen die er halfzachte meningen zoals u doet op na houden maken stinkende wonden, en dat wordt binnen de samenleving doodeenvoudig niet meer gepikt.
Denkt u werkelijk dat wanneer iemand trouwt, dit iets te maken heeft met het " licht zien"???
U ziet niet dat een meerderheid( in tegenstelling tot pakweg 30 jaar geleden) hoofddoeken dragen, terwijl mannen raar of zelden kledingvoorschriften naleven?
Mannen vinden dat het moet, maar zouden volgens u de " mening van vrouwen respecteren" dus dragen al die vrouwen " vrijwillig" de hoofddoek?

Veel moslimvrouwen " redelijk" geemancipeerd? Waarom ontbreken ze dan op de arbeidsmarkt? Waarom, wanneer ze wel een goed diploma hebben, gaan ze niet werken? waarom moeten zij trouwen met een moslim? Waarom mogen ze geen seks voor een huwelijk? Waarom wordt hen soms zelfs de toegang tot publieke ruimtes ontzegd? Waarom moeten ze lezingen bijwonen achter gordijnen? Waarom zien ze iman nooit tijdens de gebedsstondes maar moeten ze in een aparte ruimte zitten? Waarom mogen ze enkel binnen via een aparte ingang en niet de gemeenschappelijk delen zoals cafetaria betreden?
Waarom moeten ze in de keuken blijven bij mannelijk, niet verwant bezoek?
Waarom zitten vluchthuizen vol met moslima's?? Omdat ze zo " geemancipeerd" zijn?

Of omdat er wel degelijk verband is tussen hun positie binnen hun religie en het ontbreken van kansen tot emancipatie, een problematiek waarvan de hoofddoek zonder meer deel uitmaakt?
En is dit te vergelijken met de positie van West Europese vrouwen?
Nee en op geen enkel vlak, maar uw ego heeft genoeg aan wat mooi klinkt?

Zijn die meisjes die in scholen geen hoofddoek meer mogen dragen verhuisd naar " Islamitische scholen"?? Er is er bij mijn weten maar één in Brussel, en nergens anders, onzin dus.
De meeste meisjes zetten nu gewoon de hoofddoek af.

Dus de samenleving moet alle normen en waarden opgeven die de basis voor emancipatie vormden, omdat anders radicalisering in de hand wordt gewerkt??
Totale onzin, want dit wordt vaak gefinancieerd uit het buitenland en heeft te maken met expansiedrang van islam en de haat en afkeer voor het Westen, overal en steeds hoofddoeken voor vrouwen staat op hun agenda.
Niets doen is dus in de kaart spelen, blijkbaar wilt u dat!

Hoezo forceren wij? Omdat binnen domeinen die tot de hele diverse samenleving toebehoren zoals onderwijs en soms de arbeidsmarkt, gekozen wordt voor neutraliteit?
Wat forceer je daar eigenlijk mee?

Wanneer scholen/ werkgevers hoofddoeken verbieden, kunnen mannen niet eisen dat ze gedragen worden, die logica ontgaat u?
Dat vrouwen ook toestemming nodig hebben van de man om te werken, hoofddoek of niet, staat daar los van, het behoort enkel tot de tweederangspositie van vrouwen binnen islam als ideologie.

Halfzacht dus die mening van u, u weet dat er dwang is, u weet dat mannen zich niet zelf aan voorschriften houden maar ze enkel vrouwen opleggen, u weet dat het een vorm van onderdrukking is, maar omdat wij ervoor moeten zorgen dat niemand radicaliseert( een proces wat hier niets mee te maken heeft) mogen wij niets doen en moeten we ieder norm en waardengevoel overboord gooien.
Daar zijn die vrouwen vast " ontzettend mee geholpen".
Oud 24 april 2012, 11:34   #5548
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Dat vrouwen ook toestemming nodig hebben van de man om te werken, hoofddoek of niet, staat daar los van, het behoort enkel tot de tweederangspositie van vrouwen binnen islam als ideologie.
Dit vind ik ook altijd zo'n lapsus van de BOEH-roepsters.

Ze moéten het recht hebben om zich in te pakken, want anders kùnnen ze niet buitenhuis werken????
Moeten de feministes nu anno 2012 nog steeds aan de mannetjes TOESTEMMING vragen om een eigen inkomen te verwerven? en kunnen die mannetjes dan blijkbaar anno 2012 eerst eisen dat ze dez keuken kuisen, zijn hemden strijken, zijn eten gemaakt hebben alvorens ze ingepakt in het beddegoed naar "haar" job kan verdwijnen?
Beetje upstairs-downstairs �* l'islamite?
Oud 24 april 2012, 11:39   #5549
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit vind ik ook altijd zo'n lapsus van de BOEH-roepsters.

Ze moéten het recht hebben om zich in te pakken, want anders kùnnen ze niet buitenhuis werken????
Moeten de feministes nu anno 2012 nog steeds aan de mannetjes TOESTEMMING vragen om een eigen inkomen te verwerven? en kunnen die mannetjes dan blijkbaar anno 2012 eerst eisen dat ze dez keuken kuisen, zijn hemden strijken, zijn eten gemaakt hebben alvorens ze ingepakt in het beddegoed naar "haar" job kan verdwijnen?
Beetje upstairs-downstairs �* l'islamite?
BOEH is dan ook in mijn ogen een fundamentalistische organisatie, met grote verwantschap met salafistische opvattingen.
Zij staan emancipatie enkel in de weg!
Oud 24 april 2012, 11:44   #5550
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat vrouwen ook toestemming nodig hebben van de man om te werken, hoofddoek of niet, staat daar los van
Dat is wishfull thinking van uw kant uit.

Mannen die zo idioot genoeg zijn om hun vrouw te verbieden het huis uit te gaan zonder hoofddoek zullen daar niet mee stoppen omdat ze die niet meer mogen dragen.
Ze zullen dan gewoon thuis mogen blijven.

Is het dat wat ge wilt?

Gewoon een Ja of Nee.
Oud 24 april 2012, 11:55   #5551
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Amnesty International wil dat het Belgische puntmutsenverbod wordt afgeschaft. "KKK leden worden in België en in heel Europa gediscrimineerd omdat ze geen puntmuts mogen dragen op het werk en op school. En ze worden ook gediscrimineerd door de KKKverboden in België en Frankrijk en door het Zwitserse brandende kruisenverbod."
Met de werledvreemde visie van dat extreem-links clubje (Amn. Int) kunnen we enkel eens goed lachen. De Europeaan zegt nu NEE tegen het soort onzin dat ze uitkraamt.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 12:01   #5552
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wishfull thinking van uw kant uit.

Mannen die zo idioot genoeg zijn om hun vrouw te verbieden het huis uit te gaan zonder hoofddoek zullen daar niet mee stoppen omdat ze die niet meer mogen dragen.
Ze zullen dan gewoon thuis mogen blijven.

Is het dat wat ge wilt?

Gewoon een Ja of Nee.
Dit is geen Ja/nee kwestie.

ze "mogen" thuisblijven? geen zelfbeschikkingsrecht?

Ik ga buiten wanneer ik wil, hoe ik wil en waar naartoe ik wil.
ik hoef geen toestemming daarvoor te vragen aan NIEMAND.
Oud 24 april 2012, 12:18   #5553
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dit is geen Ja/nee kwestie.
Volgens Paulus moet ge altijd met Ja of Nee kunnen antwoorden, anders wilt ge niet discussiëren en komt ge hier enkel om uw mening te verkondigen.

Maar laat ik het anders stellen.

Hoeveel procent van de mannen die hun vrouw niet zonder hoofddoek laten buiten gaan zullen dit wel doen als het niet mag van een overheid die lager staat dan hun godsdienst als die zegt dat het wel moet.

Gewoon een schatting.
Oud 24 april 2012, 12:40   #5554
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe herken jij die moslima's die geen hoofddoek dragen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 12:43   #5555
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar laat ik het anders stellen.

Hoeveel procent van de mannen die hun vrouw niet zonder hoofddoek laten buiten gaan zullen dit wel doen als het niet mag van een overheid die lager staat dan hun godsdienst als die zegt dat het wel moet.

Gewoon een schatting.
Mannen hoeven niks te "laten". De overheid staat in dit land STEEDS boven een of andere overtuiging of ideologie.

Uw vraag is dus fout.

Citaat:
Moet de moordenaar het slachtoffer met messteken ombrengen of wurgen?
Antwoord met JA/NEEN is ook zo'n foute vraagstelling.
Oud 24 april 2012, 12:45   #5556
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe herken jij die moslima's die geen hoofddoek dragen?
In Antwerpen zijn die groen met lichtblauwe streepkes.
Oud 24 april 2012, 13:03   #5557
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In Antwerpen zijn die groen met lichtblauwe streepkes.
Jij herkent hen toch aan hun waanzinnige blik.
Citaat:
och? bij wie reken ik degenen die geen symbolen dragen? Indien ze niet met zo'n waanzinnige religieuze blik rondlopen reken ik de meesten tot de "betere humanere mensen",
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 13:11   #5558
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij herkent hen toch aan hun waanzinnige blik.
dat zijn de mannelijke vormen, de vrouwelijke vormen zien groen met lichtblauwe streepekes.

------------

PS. bedankt om me in uw groot-citatenboek op te nemen. Ik wist niet dat die eer mij ook te beurt viel.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 april 2012 om 13:14.
Oud 24 april 2012, 14:02   #5559
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mannen hoeven niks te "laten". De overheid staat in dit land STEEDS boven een of andere overtuiging of ideologie.

Uw vraag is dus fout.

Dus wat ge zegt is dat er in Belgie geen mannen zijn die hun vrouwen zouden thuis houden indien ze geen hoofddoek willen/mogen dragen?
Oud 24 april 2012, 14:04   #5560
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus wat ge zegt is dat er in Belgie geen mannen zijn die hun vrouwen zouden thuis houden indien ze geen hoofddoek willen/mogen dragen?
er zijn ook mannen die hun vrouwen afkloppen als ze niet luisteren. Wat te doen? zorgen dat de vrouwen wat onderdaniger worden zodat ze niet worden afgeklopt?

Dat bedoel je toch?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be