Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2012, 13:07   #101
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Ik ben altijd plaatselijk als ik in een straat rij.
Oud 5 mei 2012, 13:09   #102
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Nu pas. Toegegeven. Mijn reactie was dus ongepast, excuus.
Dacht al zoiets No problemo.
Oud 5 mei 2012, 13:14   #103
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Neen, dat bent u niet.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 14:24   #104
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
begrijp ik het goed:

Groene Pira sluit Mortsel af middels één rijstrook ipv twee, en de mensen die via een alternatieve route naar hun werk willen geraken zullen worden beboet als ze door de verkeerde straten rijden?
Dagelijks vanaf half vijf toeterend door Mortsel rijden zou misschien iets kunnen verhelpen?
Nee, ze worden beboet als ze het verkeersreglement overtreden net zoals u beboet wordt wanneer u de snelheidsbeperkingen niet respecteert.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 14:37   #105
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nee, ze worden beboet als ze het verkeersreglement overtreden net zoals u beboet wordt wanneer u de snelheidsbeperkingen niet respecteert.
het gaat er toch om dat vroeger die straten géén verbod op doorgaand verkeer kenden, en nu wel omdat Pira haar straten heeft afgesloten en er teveel verkeer is ontstaan in andere straten?

Lijkt me logisch: als er normaal 10.000 auto's door Pira haar gemeente gaan, en nu 5.000 zijn er 5.000 mensen die via een andere weg naar hun werk moeten gaan.

Of gelooft er iemand nog steeds dat mensen een uur in de file gaan staan om dagelijkse naar de bakker te gaan?

Ik ken zo nog wat groene adepten: landelijke omgeving, grote (goedkoop gekochte) tuinen, huisvrouwen die hun eigen slaplantjes en aardbeitjes kweken, wat kippekes in de tuin die eikes leggen etc... héél leuk, héél mooi, héél ecologisch, héél rustgevend, maar die mensen moeten NIET dagelijks GAAN WERKEN!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 14:39.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 16:49   #106
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
het gaat er toch om dat vroeger die straten géén verbod op doorgaand verkeer kenden, en nu wel omdat Pira haar straten heeft afgesloten en er teveel verkeer is ontstaan in andere straten?

Lijkt me logisch: als er normaal 10.000 auto's door Pira haar gemeente gaan, en nu 5.000 zijn er 5.000 mensen die via een andere weg naar hun werk moeten gaan.

Of gelooft er iemand nog steeds dat mensen een uur in de file gaan staan om dagelijkse naar de bakker te gaan?

Ik ken zo nog wat groene adepten: landelijke omgeving, grote (goedkoop gekochte) tuinen, huisvrouwen die hun eigen slaplantjes en aardbeitjes kweken, wat kippekes in de tuin die eikes leggen etc... héél leuk, héél mooi, héél ecologisch, héél rustgevend, maar die mensen moeten NIET dagelijks GAAN WERKEN!
Jij werkt toch ook niet, wat is er dan juist het probleem?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 17:43   #107
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Iedereen die rijtaks betaald mag door alle straten rijden tenzij anders aangegeven.
Goed dan betaald jullie wijk maar alle wegenwerken uit eigen zak, en hoeft dit niet meer van de gemeenschap te komen. ipv dat kalf in Mortsel aan te pakken steken jullie met cameratjes en jullie prive-idee wijk jullie kop in het zand. Als dit overal mocht gebeuren (en er zijn veel wijken met zo'n probleem) komen we nergens meer.
Oud 5 mei 2012, 17:43   #108
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Neen, dat bent u niet.
Als ik door de kommersbontekwellenstraat rij dan ben ik op dat moment plaatselijk in de kommersbontekwellenstraat.
Oud 5 mei 2012, 17:49   #109
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Oud 5 mei 2012, 18:36   #110
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In 2009 liet het gemeentebestuur een kentekenonderzoek uitvoeren in de wijk. Op een weekdag kent de Collegewijk een verkeersintensiteit van ongeveer 8 000 voertuigen (6 000 verschillende nummerplaten). In de ochtendspits werden 970 voertuigen in een uur tijd genoteerd. In een normale wijkontsluiting (bijvoorbeeld de Ter Borchtlaan) zijn dat ongeveer 240 voertuigen per uur in de spits.

Slechts 14% van de bestuurders die door de Collegewijk rijden, woont in Edegem en slechts

3% woont effectief in de betrokken buurt (Collegewijk en wijk Elsdonk). 86% van de bestuurders die door deze woonwijk rijden, woont dus niet in Edegem.

38% van het verkeer dat door de Collegewijk rijdt, komt uit buurgemeenten en omgeving: Mortsel, Hove, Kontich, Lint, Boechout, Borsbeek, Wilrijk en Berchem.
Dit betekent dat maar liefst 8 897 voertuigen of zowat de helft van het sluipverkeer zelfs niet uit de directe omgeving van Edegem komt. Uit alle hoeken van het land werden nummerplaten genoteerd. Zo rijden er zelfs 500 voertuigen uit de provincie Henegouwen door de Collegewijk. Deze aantallen bevestigen het vermoeden dat het gebruik van GPS-systemen het vermijden van de files in Mortsel ondersteunt.
Ocharme die bewoners zo gegeseld worden door al die automobilisten. In de spits een auto om de 3 sec en dat reeds in 2009. Lawaai, vervuiling, onveiligheid ... ze kunnen zelfs hun huizen niet meer verluchten met al dat verkeer.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 mei 2012 om 18:37.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 19:54   #111
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij werkt toch ook niet, wat is er dan juist het probleem?
ja zo'n intelligente camera zou al de gepensioeneerde en doppers een boete moeten geven voor hun mo iliteit door de straat
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 19:57   #112
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Overduidelijk: de heilige koe over de doorstroming van het gemotoriseerd verkeer waarvoor alles moet wijken. Koning auto aan de macht.

Beste, de jaren zeventig liggen al lang achter ons. Wij denken niet meer in dergelijke termen: niet iedere weg wordt aanzien als een mogelijkheid om doorgaand verkeer te laten doorstromen. Onze mobiliteitsvisie is er tegenwoordig een die ook rekening houdt met de leefbaarheid van de woongebieden, waarbij dan koning auto beperkt wordt in zijn vrijheid. Terecht.

jante denk nu echt niet dat mobiliteit zal verdwijnen, de gewone trein zal sneller verdwijnen dan de auto, en daar wil ik zelfs een weddenschap over voeren
Oud 5 mei 2012, 21:43   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik door de kommersbontekwellenstraat rij dan ben ik op dat moment plaatselijk in de kommersbontekwellenstraat.
Zaag daarover zoveel als ge wilt.

Rij er gerust door. Als er geen controle is, heb je je twee minuten gewonnen.

Als er wel controle is, bijvoorbeeld de ouderwetse controle van de flikken die zien dat je nergens gestopt ben, of constateren aan het tijdstip van in- en uitrijden dat je zelfs nergens hebt kunnen aanbellen, dan zal je betalen.
Ik denk niet veel hoor.

Anderzijds, als de buurtbewoners hier in mijn wijk eens uit hun sloffen zouden schieten, en trachten om in de spits een betoginkske te organiseren om die sluipers eens den duivel aan te jagen, dan zal ik meedoen.
En er voor zorgen dat die twee minuten tijdswinst, twintig minuten tijdsverlies worden. Mijnen auto toch wel in panne just op die verkeerde plek zeker.
Wees maar gerust dat het maar één keer nodig zal zijn. De burgemeester zal de politie wel activeren na zo'n schouwspel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 21:56   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Valse tegenstelling die u schetst.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 21:58   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Goed dan betaald jullie wijk maar alle wegenwerken uit eigen zak, en hoeft dit niet meer van de gemeenschap te komen. ipv dat kalf in Mortsel aan te pakken steken jullie met cameratjes en jullie prive-idee wijk jullie kop in het zand. Als dit overal mocht gebeuren (en er zijn veel wijken met zo'n probleem) komen we nergens meer.
Wat een frustratie van een bepaalde categorie automobilisten toch... Mensen, sommigen onder jullie zijn echt wel blijven steken in de jaren zeventig - tachtig, toen men alles neerhaalde, platwalste... opdat de auto overal en altijd zou kunnen rijden.

Die tijd is echt wel voorbij. Mensen, en ook politici, zijn gaan inzien dat dit de leefbaarheid niet verhoogd, wel integendeel.
Oud 5 mei 2012, 21:59   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jante denk nu echt niet dat mobiliteit zal verdwijnen, de gewone trein zal sneller verdwijnen dan de auto, en daar wil ik zelfs een weddenschap over voeren
Mobiliteit hoeft ook niet te verdwijnen. Wel dwingen de omstandigheden ons tot een andere mobiliteit. Hoe meer asfalt we ook leggen, hoe meer gemotoriseerd verkeer er komt en hoe meer men vast komt te zitten. Het is dus een weg die niet tot meer mobiliteit leidt, maar juist tot minder.
Oud 5 mei 2012, 22:41   #117
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mobiliteit hoeft ook niet te verdwijnen. Wel dwingen de omstandigheden ons tot een andere mobiliteit. Hoe meer asfalt we ook leggen, hoe meer gemotoriseerd verkeer er komt en hoe meer men vast komt te zitten. Het is dus een weg die niet tot meer mobiliteit leidt, maar juist tot minder.
sowieso zit belgie qua bevolkingsdensiteit op zij maximum. dus ik denk dat het echt geen kwaad kan om al onze bottelneck eens te ontdubbelen en weg te werken, dan zij de problemn voorgoed opgelost

gelijktijdig kun je volgens mij verwachten dat mobiliteit vlotter zal verlopen door type 'google cars' ontwikkelingen
je mag ook verwachten dat we kleiner gaan rijden, door de druk vande rpijs van petroleum
Oud 5 mei 2012, 22:45   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
sowieso zit belgie qua bevolkingsdensiteit op zij maximum. dus ik denk dat het echt geen kwaad kan om al onze bottelneck eens te ontdubbelen en weg te werken, dan zij de problemn voorgoed opgelost
Nog meer asfalt en beton is geen oplossing gebleken. Overal waar wegen uitgebreid werden, werd na verloop van tijd toch weer een verzadigingspunt bereikt.

Kortom, het is tijd voor een andere mobiliteit. Niet nog meer mobiliteit van hetzelfde.
Oud 5 mei 2012, 22:47   #119
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Bewoners kunnen hun nummerplaat en de nummerplaat van familie en vrienden opgeven. Die mogen er nog wel in.
Restrictie is enkel tijdens de spits.
Dit is compleet onwettelijk. Openbaar domein is openbaar domein.
Dit gemeentebestuur is ze volledig aan het vangen!
Ik wil nog de eerste boete zien uitschrijven! Die gemeente heeft geen voet om op te staan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 22:48   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men heeft gewoon veel flessenhalsen gemaakt en veel straatjes dichtgemaakt om files te maken. Ontkennen heeft geen zin, het is zo.
De bedoeling is een taks in te voeren, een stadstaks.

Complotten werken in fases.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be