![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben altijd plaatselijk als ik in een straat rij.
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lijkt me logisch: als er normaal 10.000 auto's door Pira haar gemeente gaan, en nu 5.000 zijn er 5.000 mensen die via een andere weg naar hun werk moeten gaan. Of gelooft er iemand nog steeds dat mensen een uur in de file gaan staan om dagelijkse naar de bakker te gaan? Ik ken zo nog wat groene adepten: landelijke omgeving, grote (goedkoop gekochte) tuinen, huisvrouwen die hun eigen slaplantjes en aardbeitjes kweken, wat kippekes in de tuin die eikes leggen etc... héél leuk, héél mooi, héél ecologisch, héél rustgevend, maar die mensen moeten NIET dagelijks GAAN WERKEN! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Goed dan betaald jullie wijk maar alle wegenwerken uit eigen zak, en hoeft dit niet meer van de gemeenschap te komen. ipv dat kalf in Mortsel aan te pakken steken jullie met cameratjes en jullie prive-idee wijk jullie kop in het zand. Als dit overal mocht gebeuren (en er zijn veel wijken met zo'n probleem) komen we nergens meer.
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik door de kommersbontekwellenstraat rij dan ben ik op dat moment plaatselijk in de kommersbontekwellenstraat.
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() ²
![]()
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 mei 2012 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jante denk nu echt niet dat mobiliteit zal verdwijnen, de gewone trein zal sneller verdwijnen dan de auto, en daar wil ik zelfs een weddenschap over voeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rij er gerust door. Als er geen controle is, heb je je twee minuten gewonnen. Als er wel controle is, bijvoorbeeld de ouderwetse controle van de flikken die zien dat je nergens gestopt ben, of constateren aan het tijdstip van in- en uitrijden dat je zelfs nergens hebt kunnen aanbellen, dan zal je betalen. Ik denk niet veel hoor. Anderzijds, als de buurtbewoners hier in mijn wijk eens uit hun sloffen zouden schieten, en trachten om in de spits een betoginkske te organiseren om die sluipers eens den duivel aan te jagen, dan zal ik meedoen. En er voor zorgen dat die twee minuten tijdswinst, twintig minuten tijdsverlies worden. Mijnen auto toch wel in panne just op die verkeerde plek zeker. Wees maar gerust dat het maar één keer nodig zal zijn. De burgemeester zal de politie wel activeren na zo'n schouwspel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tijd is echt wel voorbij. Mensen, en ook politici, zijn gaan inzien dat dit de leefbaarheid niet verhoogd, wel integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mobiliteit hoeft ook niet te verdwijnen. Wel dwingen de omstandigheden ons tot een andere mobiliteit. Hoe meer asfalt we ook leggen, hoe meer gemotoriseerd verkeer er komt en hoe meer men vast komt te zitten. Het is dus een weg die niet tot meer mobiliteit leidt, maar juist tot minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelijktijdig kun je volgens mij verwachten dat mobiliteit vlotter zal verlopen door type 'google cars' ontwikkelingen je mag ook verwachten dat we kleiner gaan rijden, door de druk vande rpijs van petroleum |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, het is tijd voor een andere mobiliteit. Niet nog meer mobiliteit van hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gemeentebestuur is ze volledig aan het vangen! Ik wil nog de eerste boete zien uitschrijven! Die gemeente heeft geen voet om op te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men heeft gewoon veel flessenhalsen gemaakt en veel straatjes dichtgemaakt om files te maken. Ontkennen heeft geen zin, het is zo.
De bedoeling is een taks in te voeren, een stadstaks. Complotten werken in fases. |
![]() |
![]() |