Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2012, 17:50   #481
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Moet het dan illegaal zijn om de argumenten tegen te ontkennen ?
Roken wordt alvast in steeds meer omstandigheden illegaal
Maakt de politie jacht op rokers aan de Nederlandse grens?
Oud 9 mei 2012, 18:17   #482
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik heb nieuws voor u savatage, wetenschap werkt niet volgens gezag, dus steek die stropop maar daar waar de zon niet schijnt
Allé bon, als Harvard voor jou een stropop is mij goed ...

Steek er nog eentje op zou ik zo zeggen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 18:19   #483
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Logica volgend, toch wel.
Neen, dat betekent dat helemaal niet. Jij mag gerust in je lichaam proppen wat je wilt, maar je kan niet eisen dat het zomaar op de hoek van de straat in een winkel te koop moeten liggen voor jou.
Oud 9 mei 2012, 18:21   #484
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Tuurlijk gaat die vergelijking niet op.
Dat was ook de bedoeling.
De zever dat cannabisgebruik leidt tot harddrugsgebruik is even idioot als zeggen dat melk drinken leidt tot alcoholisme.
Vandaar dat ik die vergelijking maakte.
Nochmaals die vergelijking gaat niet op omdat er geen enkele link is tussen melk en alchol, buiten dat het beide vloeistoffen zijn. Melk is geen verslavend product dat gehaald moet worden in speciale handels waar geestverruimende producten worden verhandeld, noch heeft melk iets te maken met de werking van alcohol.
In het geval van soft drugs en hard drugs zijn die gemeenschappelijke kenmerken er wel, enkel bij het ene sterker dan bij het andere.

Citaat:
De link(s) die ik gaf toen jij mij vroeg om links die aangeven dat Nederland een van de laagste drugsdoden en/of harddrugsgebruikers in Europa heeft.
Kijk maar even een paar pagina's terug.
Niet gezien om eerlijk te zijn (en niet express neen).

Laatst gewijzigd door Savatage : 9 mei 2012 om 18:21.
Oud 9 mei 2012, 18:27   #485
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik om de oren geslagen wordt met idiote argumenten doe ik vrolijk mee ja. En een stelling als; "iemand die bier drinkt gaat niet overstappen naar sterke drank maar iemand die cannabis rookt gaat wel overstappen naar harddrugs" vind ik een idiote stelling. Mijn excuses als ik hiermee iemand beledig.
Ik ga zelfs geen moeite doen om Savatage te vragen eens een bron of een link voor die stelling te posten. 't Is gewoon te gek voor woorden.
Ach ja, dat vinden drugsconsumenten wel vaker als normale mensen een mening hebben die met de hunne strookt. Zelfs simpele uitspraken juist interpreteren is blijkbaar al teveel gevraagd. Ik stel nergens dat cannabisgebruikers systematisch gaan overstappen naar harddrugs. Wel stel ik dat mensen die overstappen naar harddrugs reeds softdrugs consumeerden. Er zijn geen mensen die nooit drugs hebben genomen en dan plots heroïne beginnen te spuiten en zo eindigen als een lijk ergens in een achterwijk. Dat is meestal het einde van een heel proces van drugsgebruik, dat (geloof het of geloof het niet) ergens begonnen is.

Citaat:
Dit was Savatages stelling;

In die stelling kan je 'alcohol' probleemloos vervangen door 'cannabis' en 'zwaardere alcohol' door 'harddrugs'. Kijk maar.

Tuurlijk gaat niet iedereen die al eens een pintje drinkt zich ooit sowieso op de -ik zeg maar wat- wodka storten.
Net zoals niet iedereen die ooit al eens cannabis rookt zich ooit sowieso op harddrugs gaat storten.

Het is echter wel zo dat degenen die zich uiteindelijk op de wodka storten wel met een pintje begonnen zijn. En waarom schakelen ze over op wodka? Omdat dat in de supermarkt bij wijze van spreken naast de pintjes ligt.

Net zo zijn degenen die zich op de harddrugs storten ooit met een jointje begonnen. Wie weet zelfs met een pint. En waarom schakelen die over op harddrugs? Omdat het bij de dealer naast de cannabis ligt.

En dan zijn we weer bij het grote voordeel van coffeeshops. Want daar liggen de harddrugs niet naast de cannabis. Meer nog, er zijn geen harddrugs te krijgen dus de verleiding om eens een grammetje coke mee te brengen ipv een grammetje wiet is er niet in coffeeshops.

Dat is al heel deze draad mijn punt.
En jij gelooft dus werkelijk dat geen kat die in die koffieshops weed gaat/ging roken ooit zal overstappen naar zwaardere drugs?
Oud 9 mei 2012, 18:28   #486
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, dat betekent dat helemaal niet. Jij mag gerust in je lichaam proppen wat je wilt, maar je kan niet eisen dat het zomaar op de hoek van de straat in een winkel te koop moeten liggen voor jou.
Dat gaat het sowieso als het gelegaliseerd wordt. En de enige morele optie in licht van het zelfbeschikkingsrecht is volledige legalisatie.
Oud 9 mei 2012, 18:29   #487
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dude, ik blow al 25 jaar en geloof me, verder zijn de anti's nog nooit geraakt en ze zullen ook nooit verder geraken.
Al 25 jaar discussieer ik tegen beter weten in met zo'n mensen maar uiteindelijk wordt je er moedeloos van en hou je er mee op.

't Is alleen omdat er nu weer eens een hele domme maatregel genomen wordt dat ik nog eens uit mijn schelp kom maar eerlijk gezegd heb ik daar al een beetje spijt van want het is gewoon tijdsverspilling.
Ze zagen het gisteren niet, ze zien het vandaag niet en ik vrees dat ze het morgen ook niet zullen zien.

Het enige wat we kunnen doen is af en toe een beetje weerwind bieden aan als dat ononderbouwde anti-gedoe. Maar dat kost meer en meer moeite.
Zo werken discussies nu éénmaal. Mensen komen aan met hun eigen visie, geven hun argumenten daarvoor, en vertrekken terug met dezelfde visie. Van wat ik hiervan afleid ben jij zelf nog voor geen millimeter veranderd van je oorspronkelijke standpunt (zelfs niet na 25 jaar). Vanuit mijn visie kan ik net zo goed zeggen dat je op 25 jaar nog niet verder dan dat bent gekomen.
Oud 9 mei 2012, 18:30   #488
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat het sowieso als het gelegaliseerd wordt. En de enige morele optie in licht van het zelfbeschikkingsrecht is volledige legalisatie.
Ja, blijf er maar op hopen
Oud 9 mei 2012, 18:31   #489
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo werken discussies nu éénmaal. Mensen komen aan met hun eigen visie, geven hun argumenten daarvoor, en vertrekken terug met dezelfde visie. Van wat ik hiervan afleid ben jij zelf nog voor geen millimeter veranderd van je oorspronkelijke standpunt (zelfs niet na 25 jaar). Vanuit mijn visie kan ik net zo goed zeggen dat je op 25 jaar nog niet verder dan dat bent gekomen.
Wat een onzin, discussies zijn er ook om van andere te leren, door je kennis breder te maken. En ook om je mening te veranderen, als die bij nader inzien niet klopt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 18:32   #490
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, blijf er maar op hopen
Duss je vind dat ik geen zelfbeschikkingsrecht mag hebben, dat jij dus mag dicteren wat er in mijn lichaam terecht komt?
Oud 9 mei 2012, 18:38   #491
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maakt de politie jacht op rokers aan de Nederlandse grens?
Alleen als ze sigaretten smokkelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 18:39   #492
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

En jij gelooft dus werkelijk dat geen kat die in die koffieshops weed gaat/ging roken ooit zal overstappen naar zwaardere drugs?
Het volstaat dus dat we coffeeshops sluiten en niemand zal nog heroine spuiten?

Hoe oplossingen soms toch zo simpel kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 mei 2012 om 18:40.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 18:40   #493
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Alleen als ze sigaretten smokkelen.
Neen, alleen als ze wiet roken.
Oud 9 mei 2012, 18:40   #494
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat een onzin, discussies zijn er ook om van andere te leren, door je kennis breder te maken. En ook om je mening te veranderen, als die bij nader inzien niet klopt.
Dat is het ideaalbeeld van wat een discussie zou moeten opleveren, in praktijk is dat zo goed als nooit het geval. Pak hier bijv. een discussie over het rookverbod in cafés, hoeveel mensen denk jij nu dat er effectief van mening veranderen door erover te discussiëren? Lees er gerust de threads op na op dit forum.
Oud 9 mei 2012, 18:42   #495
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het ideaalbeeld van wat een discussie zou moeten opleveren, in praktijk is dat zo goed als nooit het geval. Pak hier bijv. een discussie over het rookverbod in cafés, hoeveel mensen denk jij nu dat er effectief van mening veranderen door erover te discussiëren? Lees er gerust de threads op na op dit forum.
Aha, nu snap ik je punt, ik dacht even dat jij een verkeerde definitie van het woord discussie had.

Maar jij hebt het gewoon over de praktische zin. Ik begrijp het.
Oud 9 mei 2012, 18:43   #496
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duss je vind dat ik geen zelfbeschikkingsrecht mag hebben, dat jij dus mag dicteren wat er in mijn lichaam terecht komt?
Toch niet, maar we vinden niet dat alles wat ge in uw lichaam wilt stoppen gelegaliseerd moet worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 18:55   #497
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aha, nu snap ik je punt, ik dacht even dat jij een verkeerde definitie van het woord discussie had.

Maar jij hebt het gewoon over de praktische zin. Ik begrijp het.
Aangezien je hier nog altijd de forumnoob zijt kan ik dat begrijpen. Lees hier eerst maar eens wat meer rond en je zal het wel snappen.
Oud 9 mei 2012, 19:34   #498
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dude, ik blow al 25 jaar en geloof me, verder zijn de anti's nog nooit geraakt en ze zullen ook nooit verder geraken.
Al 25 jaar discussieer ik tegen beter weten in met zo'n mensen maar uiteindelijk wordt je er moedeloos van en hou je er mee op.

't Is alleen omdat er nu weer eens een hele domme maatregel genomen wordt dat ik nog eens uit mijn schelp kom maar eerlijk gezegd heb ik daar al een beetje spijt van want het is gewoon tijdsverspilling.
Ze zagen het gisteren niet, ze zien het vandaag niet en ik vrees dat ze het morgen ook niet zullen zien.

Het enige wat we kunnen doen is af en toe een beetje weerwind bieden aan als dat ononderbouwde anti-gedoe. Maar dat kost meer en meer moeite.
't is dat een bierkaai zo plezant is
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 19:45   #499
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien je hier nog altijd de forumnoob zijt kan ik dat begrijpen. Lees hier eerst maar eens wat meer rond en je zal het wel snappen.
Hoe bedoel je dit precies? Ik schreef toch juist dat ik je wel begrijp?
Oud 9 mei 2012, 22:02   #500
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé bon, als Harvard voor jou een stropop is mij goed ...
yep, appeal to authority is dat. Een stropop

Citaat:
Steek er nog eentje op zou ik zo zeggen.
en nog ééntje. Goed bezig jongen
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be