![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Banneling
|
![]() Stukje uit Wikipedia, ik neem aan dat dit ook zo gezien wordt door moslims? Als ik het goed begrijp is hij in z'n midlife crisis naar een grot gegaan en heeft daar een engel gezien, en dat is de basis voor de hele islam?
Dat ene gegeven zorgt er dus voor dat alles wat hij ooit gezegd heeft 150 jaar later werd opgeschreven, en tot nu aanzien wordt als 'woord van god? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hier wordt voor het gemak maar eens vergeten wie de vertalers waren en welke taal fungeerde als tussenstap. Heel veel vertaalwerk gebeurde immers door christenen die voor de Arabieren als brug dienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rustig leven vind je gerust ook in het Westen. In Noorwegen bijvoorbeeld ligt het werk- en leeftempo stukken lager dan bij ons, iets wat je niet onmiddellijk zou denken bij dat Scandinavisch land. Ga je naar het zuiden van Europa, dan merk je dat het leven allemaal veel trager verloopt dan bij ons. Ook minder punctueel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel relevante informatie, want het is een aanwijzing dat bepaalde van zijn stellingen en opvattingen beschouwd werden als niet compatibel met de islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten is de eerste kruistocht richting Heilig Land er in 1096 gekomen, flink wat jaren voor de eerste expeditie tegen de albigenzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hij immers stelt, is m.i. correct, terwijl uw benadering niet strookt met de historische werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Online te vinden (mèt de duidelijke voetnota's) op: http://www.carabo.tweakdsl.nl/mohammed.htm (en volgens mij hebben ze dat ergens via mij gekregen, ik heb nl. de voetnota's in Word helemaal aan de desbetreffende tekst gelinkt en dan doorgestuurd naar verschillende mensen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jouw inzien is fundamenteel verkeerd. De Taj Mahal is gebouwd als mauseoleum door moslims, niet alle Arabieren hebben teksten vernield. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over de Taj Mahal. Wel over wat u nogal vrij kinderlijk opwerpt tegen de kanttekeningen over Averroës.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij Circe gaat het niet om Islam, ze wijst alle religies af. Ze haat de immigranten, en dat zijn toevallig moslims. Op moslims klagen is iets meer acceptabel dan zuiver racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Die kanttekeningen waren volkomen irrelevant. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 19 mei 2012 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al deelt u niet mening of opvattingen van een tegenstrever, ik meen dat feiten niet ontkend moeten worden omdat ze toevallig uit iemands anders mond komen. En ja, ik puur uit de feit een bepaald aanvoelen over de gang van de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan allemaal best zijn, maar is totaal niet relevant als we het hebben over Averroës.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik heb nog een paper geschreven over Thomas van Aquino en Averroes. Ik ben goed genoeg bekend met die geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Europees Commissaris
|
![]() Was Averroes een Arabier die de oude Griekse teksten vernielde? Daar ging het om: Circe is een racist die selectief citeert en verdraait om haar haat te vergoelijken.
|
![]() |
![]() |