Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2012, 12:28   #281
Ariadne
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

En voor Ariadne: elkaar de facto afschieten is niet de bedoeling, dat klopt. Maar het mag gerust concreet zijn hier. Anders verzand je toch maar in holle discussies waar op basis van slogans, doembeelden en ideologietjes gesproken wordt. Dat gebeurt zo al genoeg. Er zitten hier genoeg mensen met genoeg kennis ter zake om de zaak concreet te maken, da's alleen maar boeiender. (en ik verwijs zeker niet naar mezelf als nucleair expert, ik ken genoeg van de basics om deftig mee te kunnen praten, maar real stuff laat ik met plezier aan Maddox of Patrick over, zonnecellen en nanostuff zijn dan weer veel meer mijn dada)
Hmm, I stand corrected. Redelijk nieuw op deze fora, ken de mensen en hun theoretische of specifieke kennis nog niet en ja, onderschatte die blijkbaar. En inderdaad, een discussie met iemand die met enige kennis van zaken spreekt is een heel stuk interessanter dan het uitwisselen van wat algemeenheden waarbij je per definitie voor een stuk naast elkaar praat.
Wat mijn kennis betreft: in een ver verleden heb ik ooit een uitgebreide paper gemaakt over de concrete toepassing van windenergie als energiebron voor bepaalde bedrijven. Met zonne-energie ben ik zelf wat bezig al zou ik me geen echte expert noemen: vroeger nog dingetjes in elkaar geknutseld en ik ben er onderweg van afhankelijk voor mijn electriciteitsvoorziening. Nucleaire energie boeit me al heel lang al vind ik het -in zijn algemeenheid (sic)- voorlopig te gevaarlijk voor grootschalige toepassing. Maar ik luister graag naar argumenten, vooral naar die van mensen die er voldoende over weten.
En zoals ik reeds aangaf, dit topic is voor mij een aanleiding kennis op te frissen en bij te werken. Los van het hele gebeuren rond Fukushima ben ik de afgelopen jaren niet zo veel meer bezig geweest met het commerciële gebruik van kernenergie.
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 08:24   #282
giserke
Banneling

Standaard

Ondertussen weten we al dat de taks onwettig is.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-dg
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 11:56   #283
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het verwondert mij keer op keer dat die leger advokaten die zichzelf tewerkstelt in de politiek er niet in slaagt sluitende wetten te schrijven ??? Zelfs dat kunnen ze niet.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 21:08   #284
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het verwondert mij keer op keer dat die leger advokaten die zichzelf tewerkstelt in de politiek er niet in slaagt sluitende wetten te schrijven ??? Zelfs dat kunnen ze niet.
Mij verwondert het eigenlijk NIET....snappie?

(tips: perpetum mobile en werkgelegenheid)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 22:17   #285
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De opbrengst per uur op een straalblauwe hemel in pakweg juli vergelijken met quasi dezelfde dag in een ander jaar ?

Hoe weet jij dan in juni al dat je dit jaar een meeropbrengst gaat hebben van 1000kwh ?
Zit al aan 5940 kW sinds vandaag. Nog bijna 2 maand te gaan...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 06:49   #286
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ook in Duitsland zitten ze blijkbaar met hetzelfde probleem. De weinig efficiënte zonnepanelen kosten handenvol geld. Vooral aan de mensen die ze niet hebben.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 09:19   #287
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard oude steenkoolcentrales.....gelukkig dat ze er nog zijn....

http://www.standaard.be/artikel/deta...21102_00355895

Want Duitsland,kampioen van de zonnepanelen zal voor de tweede winter op rij oude steenkoolcentrales inzetten om het verwachte energietekort in de winter op te vangen.Die centrales, die normalerwijze al lang vervangen moesten zijn ,zullen dus op hun meest onefficiente manier,(slechts enkele maanden per jaar draaien),moeten uitgebaat worden.We mogen aannemen dat de rekening hiervan ook bij de gebruiker van electriciteit,of nog waarschijnlijker,bij de belastingsbetaler tout-court, zal geplaatst worden....

Op deze manier verzamelen de eigenaars van die centrales geen centen genoeg om bijvoorbeeld betreffende centrales naar de laatste stand van techniek te zetten !

Het is eigenlijk ongelofelijk,het voorziene model van aardgascentrales die voor buffer zouden spelen in de periodes dat de "groene middelen" het laten afweten kunnen dat technisch zeker aan,maar het is economische waanzin,en nu dreigen de tekorten zo acuut te worden,zeker in Zuid-Duitsland,de motor van Duitsland,dat men weer de steenkoolstoven moet opstoken...........Waar is nu de economische opbrengst en waar zijn nu de milievoordelen?

Ondertussen liggen al 8(ACHT) kerncentrales(geen noemenswaardige uitstoot van enigerlei schadelijk gasje,perfect veiligheidsrapport totnogtoe,levering van brandstof van stabiele leveranciers...) in Duitsland stil....

Nog niet zo lang geleden,voordat al die windmolens en zonnepanelen er stonden of lagen was het eigenlijk ondenkbaar dat Duitsland dreigde zonder stroom te vallen....Waar is nu de vooruitgang?

Laatst gewijzigd door kelt : 3 november 2012 om 09:24.
Oud 5 juli 2013, 05:06   #288
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard nog even geduld voor immanente rechtvaardigheid...

http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...-taxatie.dhtml

Want een zonnepaneelinstallatie op een ouder huis kan als "waardeverhogend" beschouwd worden door een belastings inspecteur(en wie kan hem/haar ongelijk geven?)....en bijgevolg het Kadastraal Inkomen doen verhogen....

Zelfs los van die panelen zijn de KI's in Belgie fiscaal waarschijnlijk de grootste onrechtvaardigheid ,en ze zullen de komende jaren toch herbekeken moeten worden.

Eigenaars van die subisidieplaketten kunnen misschien beter preventief die rotzooi weer van hun dak halen......

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2013 om 05:07.
Oud 5 juli 2013, 05:10   #289
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2013 om 05:10.
Oud 8 juli 2013, 20:01   #290
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Goed nieuws,daar kraak ik een fles wijn voor open.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:05   #291
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Eigenaars van die subisidieplaketten kunnen misschien beter preventief die rotzooi weer van hun dak halen......

Ondertussen ben ik toch al voor het derde jaar op rij in juni een keer extra naar de zon op reis geweest met de winst van mijn subsidieplaketten

Laatst gewijzigd door Rahowa : 8 juli 2013 om 20:05.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 20:08   #292
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...-taxatie.dhtml

Want een zonnepaneelinstallatie op een ouder huis kan als "waardeverhogend" beschouwd worden door een belastings inspecteur(en wie kan hem/haar ongelijk geven?)....en bijgevolg het Kadastraal Inkomen doen verhogen....

Zelfs los van die panelen zijn de KI's in Belgie fiscaal waarschijnlijk de grootste onrechtvaardigheid ,en ze zullen de komende jaren toch herbekeken moeten worden.

Alleen bij vaststelling van het KI.
Dus ze kunnen mijn kl***n kussen.
Oud 26 juli 2013, 09:04   #293
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard nu ook Enfinity....

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...3092.art?ckc=1

Ze hebben de Vlaamse industriezones volgelegd met subsidiepanelen......Ze opereren wereldwijd.....en toch hebben ze geen business-model dat kan overleven zonder subsidies....
(bij "grijze-energie" graaien overheden ieder jaar in de kassas,bij "groene-energie" verdwijnt geld in bodemloze putten )

In de zonnecel-fabricage vallen brokken tot in China toe ,maar ondertussen zijn ook integratoren zoals Enfinity aangeschoten wild....

Zonne-energie is GEEN leefbare sector....
De zogenaamde "gratis" electriciteit die we hier de laatste week op ons net kregen dankzij de zon zal nooit verschijnen op de rekeningen van de eindverbruiker...Integendeel,ze ontwricht alleen maar de markt,ten koste van de BETROUWBARE 24/7 stroomleveranciers en ze vorm een financiele belasting voor iedereen.(hoe meer zon,hoe meer certificaten,hoe meer kosten voor alle verbruikers...)

Zolang er geen ECHTE integrator opstaat die in staat is energie te bufferen,is zon- en wind een regelrecht schandaal aan het worden.

Laatst gewijzigd door kelt : 26 juli 2013 om 09:06.
Oud 26 juli 2013, 13:21   #294
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...3092.art?ckc=1

Ze hebben de Vlaamse industriezones volgelegd met subsidiepanelen......Ze opereren wereldwijd.....en toch hebben ze geen business-model dat kan overleven zonder subsidies....
(bij "grijze-energie" graaien overheden ieder jaar in de kassas,bij "groene-energie" verdwijnt geld in bodemloze putten )

In de zonnecel-fabricage vallen brokken tot in China toe ,maar ondertussen zijn ook integratoren zoals Enfinity aangeschoten wild....

Zonne-energie is GEEN leefbare sector....
De zogenaamde "gratis" electriciteit die we hier de laatste week op ons net kregen dankzij de zon zal nooit verschijnen op de rekeningen van de eindverbruiker...Integendeel,ze ontwricht alleen maar de markt,ten koste van de BETROUWBARE 24/7 stroomleveranciers en ze vorm een financiele belasting voor iedereen.(hoe meer zon,hoe meer certificaten,hoe meer kosten voor alle verbruikers...)

Zolang er geen ECHTE integrator opstaat die in staat is energie te bufferen,is zon- en wind een regelrecht schandaal aan het worden.
Allemaal mooi en wel, maar dat hadden ze op voorhand ook kunnen weten.
Oud 19 augustus 2013, 18:13   #295
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.express.be/sectors/nl/ene...len/194451.htm

Spanje,een natie waar de zon al eens pleegt te schijnen liep jaren voor op de rest.....
Zelfs in Spanje bleek al dat het "zonnepaneelverhaal",met allerlei subsidie-methoden,niet klopt.

Op het einde van de zonne-electriciteit bleek er nog steeds geld nodig te zijn...

En nu gaat het een stap verder:
Op kompleet onbeschaamde wijze zullen er direkte belastingsvormen opgelegd worden aan mensen met subsidiepanelen op hun dak,en diegenen die ijlings willen proberen hun installatie van het net af te koppelen(voor zover ze dat mogen),gaan daar ook zwaar voor moeten betalen..

Ik zou zeggen aan al de mensen hier,ook onze overheid heeft geld nodig,...het ligt daar gewoon op het dak te blinken....

Het is zo eenvoudig te voorspellen!

Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2013 om 18:17.
Oud 19 augustus 2013, 20:09   #296
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.express.be/sectors/nl/ene...len/194451.htm

Spanje,een natie waar de zon al eens pleegt te schijnen liep jaren voor op de rest.....
Zelfs in Spanje bleek al dat het "zonnepaneelverhaal",met allerlei subsidie-methoden,niet klopt.

Op het einde van de zonne-electriciteit bleek er nog steeds geld nodig te zijn...

En nu gaat het een stap verder:
Op kompleet onbeschaamde wijze zullen er direkte belastingsvormen opgelegd worden aan mensen met subsidiepanelen op hun dak,en diegenen die ijlings willen proberen hun installatie van het net af te koppelen(voor zover ze dat mogen),gaan daar ook zwaar voor moeten betalen..

Ik zou zeggen aan al de mensen hier,ook onze overheid heeft geld nodig,...het ligt daar gewoon op het dak te blinken....

Het is zo eenvoudig te voorspellen!
Ik wil toch eens zien hoe ze mij gaan verbieden om mijn zonnepanelen in geval van nood, zoals bij het heffen van een belasting van mijn dak te halen. En mij belasten op iets dat ik niet heb, kan moeiljk lijkt mij. Maar misschien kan je mij wel een juridische reden geven waarom ik dat niet zou kunnen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 19 augustus 2013 om 20:20.
Oud 20 augustus 2013, 04:59   #297
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik wil toch eens zien hoe ze mij gaan verbieden om mijn zonnepanelen in geval van nood, zoals bij het heffen van een belasting van mijn dak te halen. En mij belasten op iets dat ik niet heb, kan moeiljk lijkt mij. Maar misschien kan je mij wel een juridische reden geven waarom ik dat niet zou kunnen.
Indien je subsidies kreeg zal je ze moeten laten liggen. Door die subsidies sloot je een contract af!
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 07:50   #298
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Indien je subsidies kreeg zal je ze moeten laten liggen. Door die subsidies sloot je een contract af!
Als de staat de spelregels veranderd (VB het wijzigen van het KI, extra taksen enz...) verbreekt de staat de voorwaarden, want die waren niet geweten bij het aangaan van het contract.
Bovendien kan de staat schadeclaims verwachten.
Oud 20 augustus 2013, 07:57   #299
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de staat de spelregels veranderd (VB het wijzigen van het KI, extra taksen enz...) verbreekt de staat de voorwaarden, want die waren niet geweten bij het aangaan van het contract.
Bovendien kan de staat schadeclaims verwachten.
Heel juist. Je kan een contract niet eenzijdig veranderen.
En daar wringt nu het schoentje
Mijn investering is er al bijna uit. AL hetgeen ik nu binnen haal is winst.
Heb er eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad.
Van mijn Arcopar spaarrekening daarentegen.....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 08:28   #300
Bartjeuh
Banneling

Standaard

- Ons dak vol zonnepanelen gelegd.
- Een 100% elektrische wagen aangeschaft (Tesla).
- Elke dag wordt die herladen met de opbrengst van die panelen.
- Dus: geen CO2 uitstoot, geen verbruik van fossiele brandstoffen, geen verbruik van nucleaire elektriciteit.

En al de steuntjes in de rug vanwege de overheid nemen we er dan ook met plezier bij.
Volgende project: een windmolen in de tuin. Om de nachtelijke daluren op te vangen.
En daarna: een accumulator. Om de overproductie bij te zonnige of te winderige dagen op te slaan.
En daarna: Electrabel cum suis kunnen definitief de pot op.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be