![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat mijn kennis betreft: in een ver verleden heb ik ooit een uitgebreide paper gemaakt over de concrete toepassing van windenergie als energiebron voor bepaalde bedrijven. Met zonne-energie ben ik zelf wat bezig al zou ik me geen echte expert noemen: vroeger nog dingetjes in elkaar geknutseld en ik ben er onderweg van afhankelijk voor mijn electriciteitsvoorziening. Nucleaire energie boeit me al heel lang al vind ik het -in zijn algemeenheid (sic)- voorlopig te gevaarlijk voor grootschalige toepassing. Maar ik luister graag naar argumenten, vooral naar die van mensen die er voldoende over weten. En zoals ik reeds aangaf, dit topic is voor mij een aanleiding kennis op te frissen en bij te werken. Los van het hele gebeuren rond Fukushima ben ik de afgelopen jaren niet zo veel meer bezig geweest met het commerciële gebruik van kernenergie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Ondertussen weten we al dat de taks onwettig is.
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-dg |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (tips: perpetum mobile en werkgelegenheid) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() Zit al aan 5940 kW sinds vandaag. Nog bijna 2 maand te gaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() Ook in Duitsland zitten ze blijkbaar met hetzelfde probleem. De weinig efficiënte zonnepanelen kosten handenvol geld. Vooral aan de mensen die ze niet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...21102_00355895
Want Duitsland,kampioen van de zonnepanelen zal voor de tweede winter op rij oude steenkoolcentrales inzetten om het verwachte energietekort in de winter op te vangen.Die centrales, die normalerwijze al lang vervangen moesten zijn ,zullen dus op hun meest onefficiente manier,(slechts enkele maanden per jaar draaien),moeten uitgebaat worden.We mogen aannemen dat de rekening hiervan ook bij de gebruiker van electriciteit,of nog waarschijnlijker,bij de belastingsbetaler tout-court, zal geplaatst worden.... Op deze manier verzamelen de eigenaars van die centrales geen centen genoeg om bijvoorbeeld betreffende centrales naar de laatste stand van techniek te zetten ! Het is eigenlijk ongelofelijk,het voorziene model van aardgascentrales die voor buffer zouden spelen in de periodes dat de "groene middelen" het laten afweten kunnen dat technisch zeker aan,maar het is economische waanzin,en nu dreigen de tekorten zo acuut te worden,zeker in Zuid-Duitsland,de motor van Duitsland,dat men weer de steenkoolstoven moet opstoken...........Waar is nu de economische opbrengst en waar zijn nu de milievoordelen? Ondertussen liggen al 8(ACHT) kerncentrales(geen noemenswaardige uitstoot van enigerlei schadelijk gasje,perfect veiligheidsrapport totnogtoe,levering van brandstof van stabiele leveranciers...) in Duitsland stil.... Nog niet zo lang geleden,voordat al die windmolens en zonnepanelen er stonden of lagen was het eigenlijk ondenkbaar dat Duitsland dreigde zonder stroom te vallen....Waar is nu de vooruitgang? Laatst gewijzigd door kelt : 3 november 2012 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...-taxatie.dhtml
Want een zonnepaneelinstallatie op een ouder huis kan als "waardeverhogend" beschouwd worden door een belastings inspecteur(en wie kan hem/haar ongelijk geven?)....en bijgevolg het Kadastraal Inkomen doen verhogen.... Zelfs los van die panelen zijn de KI's in Belgie fiscaal waarschijnlijk de grootste onrechtvaardigheid ,en ze zullen de komende jaren toch herbekeken moeten worden. Eigenaars van die subisidieplaketten kunnen misschien beter preventief die rotzooi weer van hun dak halen...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2013 om 05:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2013 om 05:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Rahowa : 8 juli 2013 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ze kunnen mijn kl***n kussen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...3092.art?ckc=1
Ze hebben de Vlaamse industriezones volgelegd met subsidiepanelen......Ze opereren wereldwijd.....en toch hebben ze geen business-model dat kan overleven zonder subsidies.... (bij "grijze-energie" graaien overheden ieder jaar in de kassas,bij "groene-energie" verdwijnt geld in bodemloze putten ) In de zonnecel-fabricage vallen brokken tot in China toe ,maar ondertussen zijn ook integratoren zoals Enfinity aangeschoten wild.... Zonne-energie is GEEN leefbare sector.... De zogenaamde "gratis" electriciteit die we hier de laatste week op ons net kregen dankzij de zon zal nooit verschijnen op de rekeningen van de eindverbruiker...Integendeel,ze ontwricht alleen maar de markt,ten koste van de BETROUWBARE 24/7 stroomleveranciers en ze vorm een financiele belasting voor iedereen.(hoe meer zon,hoe meer certificaten,hoe meer kosten voor alle verbruikers...) Zolang er geen ECHTE integrator opstaat die in staat is energie te bufferen,is zon- en wind een regelrecht schandaal aan het worden. Laatst gewijzigd door kelt : 26 juli 2013 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.express.be/sectors/nl/ene...len/194451.htm
Spanje,een natie waar de zon al eens pleegt te schijnen liep jaren voor op de rest..... Zelfs in Spanje bleek al dat het "zonnepaneelverhaal",met allerlei subsidie-methoden,niet klopt. Op het einde van de zonne-electriciteit bleek er nog steeds geld nodig te zijn... ![]() En nu gaat het een stap verder: Op kompleet onbeschaamde wijze zullen er direkte belastingsvormen opgelegd worden aan mensen met subsidiepanelen op hun dak,en diegenen die ijlings willen proberen hun installatie van het net af te koppelen(voor zover ze dat mogen),gaan daar ook zwaar voor moeten betalen.. Ik zou zeggen aan al de mensen hier,ook onze overheid heeft geld nodig,...het ligt daar gewoon op het dak te blinken.... Het is zo eenvoudig te voorspellen! Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2013 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stingray : 19 augustus 2013 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien kan de staat schadeclaims verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En daar wringt nu het schoentje ![]() Mijn investering is er al bijna uit. AL hetgeen ik nu binnen haal is winst. Heb er eigenlijk nog geen seconde spijt van gehad. Van mijn Arcopar spaarrekening daarentegen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() - Ons dak vol zonnepanelen gelegd.
- Een 100% elektrische wagen aangeschaft (Tesla). - Elke dag wordt die herladen met de opbrengst van die panelen. - Dus: geen CO2 uitstoot, geen verbruik van fossiele brandstoffen, geen verbruik van nucleaire elektriciteit. En al de steuntjes in de rug vanwege de overheid nemen we er dan ook met plezier bij. Volgende project: een windmolen in de tuin. Om de nachtelijke daluren op te vangen. En daarna: een accumulator. Om de overproductie bij te zonnige of te winderige dagen op te slaan. En daarna: Electrabel cum suis kunnen definitief de pot op. |
![]() |
![]() |