![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2921 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik moet volgend jaar 650 euro stadstaks betalen, 400 euro/maand huur en dan moet ik nog een parkeerplaats huren ook.
Niet-gedomicilieerd in Leuven wonen, leidt tot echt arm zijn.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2922 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heb ik echter nooit mogen doen noch de kans gekregen het zelfstandig te kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2923 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, ik stel gewoon vast dat het dopgeld genoeg is om rond te komen, en dat je niet kieskeurig kan zijn als je meer centjes wilt.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2924 |
|
![]() Hmm, als ik nu een paar maanden ga werken om vervolgens aan den dop te gaan staan, heb ik dan recht op een sociale woning? Leuven staat daar tegenwoordig vol mee.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 juni 2012 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2925 |
Banneling
|
![]() Dit bericht is verborgen omdat van Maerlant op jouw negeerlijst staat.
Vier van mijn acht negeerlijsters volgen mij hier momenteel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2926 |
|
![]() Ik weet toch dat je stiekem mijn berichten leest, mijn brother in poverty.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2927 |
Banneling
|
![]() Jij stelt niets vast, jij beweert uit de lucht gegrepen dingen, die voor zover ze subjectief zijn, ook niet kunnen gecontroleerd worden voor wat je hulpbronnen betreft. Bovendien is de termijn te kort geweest, om geldige uitspraken te doen. Iedereen kan een paar maand riem doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2928 |
Banneling
|
![]() echt arm zijn is...een zaak van graden en gradaties
Commentaar: Het belangrijkste is de hoogte of laagte van de huishuur. Als je een heel goedkope vindt, kan je misschien normaal eten. Ik werd er eens uit gezet (275€/maand) en vond acht maand niks betaalbaars. Uiteindelijk vond ik een bouwval van 500€ energie en water inbegrepen (er was geen afzonderlijke meter) Dus betaalde ik een forfait in d e huur inbegrepen. Ook daar werd ik eruit gezet (kon niet verder verhuurd worden) en vond een jaar later een huishuur van 225 euro goedkoper. Daarvoor moest ik wel expatriëren. Rond die tijd ging ik ook op pensioen, waardoor ik helemaal uit d e armoede raakte, na zestien jaar directe armoede waarin ik 40000bf per jaar tekort kwam om te overleven. Ik heb nu een marge van 350€ per maand overschot op mijn erg bescheiden pensioentje. ![]() Uit mijn ervaring blijkt dat de huidige armoedegrens van 975€ zeer correct berekend is voor een zeer frugaal leven - zonder eigen vervoer en zonder enige luxe. Gewoon voldoende voor enkel basisdingen en dan nog niet alle. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juni 2012 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2929 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat ik heus wel weet hoe ik die maanden financieel heb doorgebracht. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2930 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juni 2012 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2931 |
|
![]() Nee, die kunnen solliciteren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 juni 2012 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2932 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2933 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2934 |
Banneling
|
![]() Vacatures als de endlösung voorstellen van de werkloosheid, laat staan de armoede , bij de huidige gang van zaken, is belachelijk. Er zijn zowat 150000 vacatures en een miljoen werkzoekenden
De spanningsindicator, het aantal werkzoekenden voor het aantal vacatures, bedraagt ongeveer vijf, met schommelingen. Er is dus voor 20% van de werkzoekenden aanbod. Voor de meeste jobs zijn er natuurlijk veel meer dan vijf die opgeroepen worden (ik zou wel eens willen weten hoeveel de RVA er oproept per vacature) en die solliciteren. Soms honderden. Maar wat doet rechts? DE knelpuntberoepen ten onrechte laten opdraven als bewijs van de kwaadwilligheid van de werkzoekenden...Terwijl je alleen de arbeidsvoorwaarden moet verbeteren om die vacatures rapper in te vullen. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juni 2012 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2935 |
Banneling
|
![]() De Turken nemen in Cyprus arbeidsplaatsen in van de Cyprioten, aangezien ze veel goedkoper werken. . De Cypriotische jongeren mogen aan de werkloosheid en dus in de armoede gaan leven of uitwijken.
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juni 2012 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor confituur eet u, zeg? In de Aldi kost die niet veel. A propos : ik koop slechts eens per veertien dagen een brood als verwennerij voor mezelf. De rest van de tijd koop ik de mini-crackers van Aldi, 0.89 € en ik doe zo'n 5 dagen met een pakje. Aardappelen zijn lekker en voedzaam maar het is niet raadzaam die te dikwijls te eten, nooit van "aardappelbuikjes" gehoord?
![]() |
![]() |
#2937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zat het trouwens met uw energierekening? Of deed mama de was? En koken zal u ook niet veel gedaan hebben. Douchen met koud water? In 2002 had ik internet + een vaste telefoon samen (heb pas in 2005 een GSM gekocht) en dat kwam op een 50 tot 55 € per maand. Toen hadden we nog Integan voor de kabel en dat kostte toen ongeveer 35 € per 3 maanden. Dus telefoon + internet + kabel = +/- 85 €. U kunt de verhouding inkomsten/uitgaven van 10 jaar geleden niet vergelijken met die van vandaag, zelfs de inflatie bedriegt nog. De inkomsten zijn in verhouding veel lager en de prijzen veel hoger. Houdt u ook rekening met de kosten van het water? In 2002 was dat nog geen 90 € per jaar (inclusief die milieutaks voor water) nu betaal ik 51 € om de drie maanden.
![]() |
![]() |
#2938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, dubbel
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 26 juni 2012 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2939 | |
Secretaris-Generaal VN