![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van racistisch politiegeweld? | |||
Ik ben geschokt. We moeten dringend het racisme in onze samenleving en bij de politie bestrijden. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 40,00% |
Ik vind dit kunnen. Het zal waarschijnlijk toch wel overdreven zijn, en je moet toch op een of andere manier vreemdelingen afschrikken. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 55,00% |
Ik ben onverschillig. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals de kennis van het Engels bij de mensen van jonge en middelbare leeftijd in onze streken spontaan aanwezig is (de vaak slechte lessen Engels in het middelbaar dragen hier weinig tot niet bij), is het de bedoeling dat een gelijkaardige strategie wordt omarmd voor een langzame invoering van de Duitse taal, door te richten op Duitstalige cultuurdragers. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 2 juni 2012 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Uiteraard. Mijn punt is dat islam niet "belachelijker" is dan eender welke andere godsdienst.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus wel degelijk nuancering in belachelijk zijn, maar volgens u niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees eens wat islamitische geschriften, overal verkrijgbaar, geen 'nep' zoals de 'protocollen'.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Makak(k)en, zijn dat geen Noord-Afrikaanse apen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet dan de eerste Bolsjewiek nog tegenkomen die daar verontwaardigd over is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaar dat ze de islam van profeet mohammed steeds aan de macht helpen zodra ze daar de kans toe krijgen. (Mali, Egypte, Soedan, Lybie, Tsjetsjenie enz enz enz)
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Nu Mali genoemd wordt: in het veroverde noorden is voetballen en kijken naar voetballen door de lokale versie van Taliban verboden.
Rebels controlling northern Mali say the playing of football is a religious taboo and must be prohibited for the sake of spiritual sanity in the region http://www.goal.com/en-india/news/14...ng-of-football En hier een filmpje van een Bangla Desh taxi chauffeur in Arabië die bevestigt tegen een meester dat hij een makaak is. (Engels ondertiteld) http://www.youtube.com/watch?v=H2bRL...layer_embedded |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Thomas Devos van Jeugd en Stad (JES) doet straathoekwerk in Molenbeek: ‘De eerste keer denk je dat de jongeren overdrijven of liegen, maar de twintigste keer gaan je ogen open. Dit soort geweld gebeurt dikwijls.’ Devos weet niet in hoever racisme een rol speelt. ‘Soms hoor ik dat Marokkaanse agenten de ergste geweldplegers zijn. Je kunt zeker niet zeggen dat alle agenten racisten zijn. Een bevraging leert dat jongeren meer waardering hebben voor de wijkagenten dan voor de interventieploegen.’ Ik denk dat het probleem eerder bij het machismo van de doorsnee flik ligt. Twee voorbeelden waar zeker geen racisme in meespeelt, maar die de ego's van de gemiddelde agent wel ergens situeren: Een vriend rijdt enkele jaren geleden door een straat waar er een wielerwedstrijd moet passeren. De seingever laat hem die straat inrijden zonder hem tegen te houden. Er is duidelijk oogcontact geweest. Even verderop is er een kruispunt waar er een agent staat. Het jonge, hitsige vat vol testosteron begint meteen als een gek te gesticuleren en te fluiten dat mijn vriend onmiddellijk naar de kant moet. Er wordt daarbij ook wat afgevloekt door de man. Mijn vriend draait zijn raampje open en probeert de man duidelijk te maken dat hij niet kon weten dat hij niet door mocht. Deze wordt daardoor nog opgefokter en schreeuwt en gesticuleert met nog meer kracht. Hij moet onmiddellijk naar de kant. Iedereen in de auto, mezelf inclusief, vraagt zich af wat de man geslikt heeft. Hij is ronduit onbeschoft, en heeft geen enkele reden om zich zo te gedragen. Mijn vriend draait en remt kort op het kruispunt, waarbij zijn banden iets piepen. Hij stapt uit, terwijl de agent hem vraagt wat er scheelt. Het piepen van de banden werkt als een rode lap op een stier. De agent loopt op hem af, terwijl mijn vriend samen met ons een eetgelegenheid binnen gaat. Mijn vriend zegt hem dat er niks scheelt, de agent blijft hem achterna lopen en blijft hem uitdagend vragen wat zijn probleem is. Zijn vriendin vraagt de agent om "het alsjeblieft te laten". Deze duwt haar botweg opzij, gaat achter mijn vriend binnen en eist zijn paspoort. Twee dagen later wordt hij uitgenodigd op het commissariaat. Hij krijgt de keuze, een proces of een boete van bijna 500 euro wegens weerspannigheid, roekeloos rijgedrag én als kers op de slagroomtaart smaad aan de politie. Hij besluit te betalen. Enkele weken terug zie ik in het centrum van Roeselare in een dreef met bomen een combi met zwaailichten. Het is donker, maar als ik dichterbij kom merk ik duidelijk dat er een agent een jonge kerel met fors geweld tegen een auto smijt (da's het juiste woord), terwijl een tweede ernaast staat. De ene agent, type buitensmijter dancing, snauwt de jongeman, die blijkbaar van het noordafrikaanse type is, toe: "Waarom ik dat doe"? (gaat volgens mij over het feit dat hij zo hard tegen die auto werd geduwd). "Omdat ik van de politie ben, en omdat ik dat mag." "En als ik je iets zeg, dan heb je naar mij te luisteren, daarom!" Terwijl hij hem in de combi duwt, moet ik me écht bedwingen om niet tussenbeide te komen en de agent er op te wijzen dat hij dat juist niet mag omdat ie van de politie is, maar ik zwijg. Ik merk ook duidelijk dat de tweede agent, een tengere, schuchtere jongeman, mogelijk een stagiair, zich niet comfortabel voelt bij de situatie. Hij kijkt me verveeld aan, bij sommige mensen zie je het gewoon aan hun houding dat ze zich niet op hun gemak voelen, en zeker bij het soort in uniform dat er juist heel mannelijk zou moeten uitzien. De combi vertrekt, en de vriend van de jongeman, een autochtoon, rijdt braafjes met zijn BMW achter. Hij stond schuin opzij geparkeerd naast de stoep. Dan pas daagt het bij me op dat de persoon in de combi waarschijnlijk gewoon zijn behoefte moest doen, en daarbij één van de bomen als doelwit had gekozen. Waarschijnlijk passeerde net dan de combi, en begon de miserie. Die nacht werd Roeselare gered van een wildplasser die zich luidop durfde af te vragen waarom hij zo brutaal werd bejegend. "Daarom" dus. Twee simpele voorbeelden die volgens mij bewijzen dat er een structureel probleem aanwezig is bij een groot deel van onze politiemensen die, eens ze zonder enige vorm van controle van bovenaf, op straat rondlopen, zich gedragen alsof ze zelf boven elke wet staan. Racisme kan één van de vele gevolgen zijn van die houding, maar is zeker niet het hoofddoel. Het hoofddoel is tonen dat ze "de man" zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 juni 2012 om 01:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Een beetje op uw kop gevallen zeker ? Er is meer en veel meer nodig om immigranten af te schrikken, niemand slaat hier op de vlucht. Ik bedoel dus dat geweld in het geheel geen enkele immigrant zal afschrikken. En als die migranten moslims zijn geloof ik dat ze nog eerder naar hier komen. Ze zijn van nature vechtlustig (onlangs nog bewezen in Molenbeek dat ze aangezogen worden door geweld).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|