![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Concreet: je wilt van A naar B. Als je een privé-wagen hebt, dan heb je daar een hoop vaste kosten voor betaald, maar voor je uitstapje vergelijk je de prijs van de brandstof met de prijs van een treinkaartje, en het gemak van de auto voor de deur tegenover een trein. Als je een firmawagen met tankkaart hebt, heb je een vaste kost (op je loonbriefje), maar hoef je zelfs die brandstof niet te betalen. Het verschil is NIET de firmawagen - het verschil is de tankkaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Moeilijk op te lossen in de praktijk denk ik, hoe ga je beginnen bewijzen welke kilometers voor wat gebruikt worden... Bon, misschien moet ik mijzelf toch maar gelukkig prijzen, profiteren waar het mogelijk is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Over inefficiëntie kunnen we hier nog een groot aantal boompjes opzetten. Laat ik maar meteen een aanzet geven; de grootste inefficiëntie zit bij ons overheidsapparaat. Laat ons dat eerst aanpakken, alvorens over te gaan op nog méér reglementitis ten aanzien van de burger. Citaat:
...trouwens ook nog nooit een werknemer tegengekomen die een bedrijfswagen weigert. Laatst gewijzigd door pixelpower : 29 juni 2012 om 09:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2. Kilometervergoeding past goed als oplossing voor het idee, lees anders gewoon alles nog eens terug opnieuw. De titel van mijn thread was vooral gekozen om de aandacht te trekken. De kern van het idee is gewoon om de fiscale stimulans om zoveel mogelijk privé met de wagen te rijden te verminderen. Als je er voor kiest om niet met de wagen te rijden zou je niet benadeeld mogen worden. 3. Jij praat nu over de andere efficiënties die ook aangepakt moeten worden, laten we het hier nu over 1 probleem hebben. 4. Waar ik werk heb ik ook de keuze, maar je zou gek zijn om niet voor de bedrijfswagen te kiezen. Ik zou liever echt een keuze hebben tussen wagen of een gelijkwaardige loonsopslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zou je een verlieslatende trein subsidieren met aftrekbare abonnementen, als mensen sneller en goedkoper naar hun werk gaan met de auto??? trouwens ik vind dat ambtenaren hun gratis treinabonement als voordeel in natura bij hun inkomen moeten tellen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juni 2012 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hou er wel rekening mee dat, als je het geld dat je als loon wenst als dusdanig wordt uitgekeerd, je wel heel wat minder over houdt dan wanneer je die wagen zou nemen. Patronale bijdragen, RSZ, bedrijfsvoorheffing,... De vraag is of het sop de kool nog waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De meer gezinsvriendelijke bedrijfswagen zal eerder een camionette zijn die met een laadruimte van 50% van de wielbasis en 2e compartiment ook onder dat stelsel valt: de Jumpy's, de Caddy's, de Vito's ( ![]() Eigenlijk komt dat neer op struikroverij: je verandert niet op 1 dag van wagen dus ze ineens meer belasten, is pure overval. Als de maatregel 5 jaar op voorhand wordt aangekondigd is dat natuurlijk anders. Alleen moeten de heren en dames met een lichte vracht opletten: het mag misschien wel fiscaal voordelig zijn voor het bedrijf om een lichte vracht ook privé te gebruiken, een wettelijk kader voor een forfait is er NIET. Er is een gewoonte ontstaan om ze te belasten als personenwagens, maar eigenlijk telt de werkelijke situatie. En wees maar zeker dat de smeerlappen van financiën als de inkomsten een beetje tegenvallen een circulaire zullen rondsturen om in de toekomst zo te belasten. Zo zijn ze wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nogmaals; jij ben niet noodzakelijk Joe Average. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ligt er aan. Er zijn toch veel bedrijven waar de leasingprijs van je brutoloon wordt afgehouden in ruil voor een bedrijfswagen. Waarom zou je dan niet weigeren als je dat beter uitkomt? Ik ken meerdere mensen die zo een bedrijfswagen geweigerd hebben.
Laatst gewijzigd door pajoske : 29 juni 2012 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat zijn uitzonderingen.... zelfs in de consultancy wereld waar allicht meer marge is om te onderhandelen, is het een moment om blij te zijn van werk te hebben, laat staan moeilijk te doen over bedragen die snel gaat over duizend euro's (vanuitgaand dat een bedrijfswagen zo'n equivalent van 500 bruto is). Voor gewone werknemers met een normaal profiel, is dergelijke onderhandeling quasi uitgesloten. Misschien is het beter om te zeggen dat je op de markt het recht hebt te kiezen voor een werkgever waar het de gewoonte is om te betalen met voordelen, of voor ene die betaald in cash
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 29 juni 2012 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De meer verlichte geesten in deze thread denken ook in mijn richting en begrijpen het, ik ga verder geen moeite doen voor iemand die een paar woorden leest en direct in de verdediging verkrampt en alles loopt af te kraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het draait hem vooral over het eventueel privégebruik, de verplaatsingen buiten woon-werk. Bij een bedrijfswagen zal dit (zeer) veel zijn, bij een treinabonnement (zeer) weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
(kan iemand mij zeggen wanneer je boerke-af bent? Ik dacht dat met 2 diplomas - univ én hogeschool - dat het geval zou zijn. Of ook als je bedrijsleider bent van een goed draaiende consultancy firm met 10+ man in dienst. Niet dus). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom het huidige bedrijfswagen regime leidt tot extra verkeersdrukte, extra vervuiling en lawaai enz. en ze zouden dit dus beter afvoeren. De bedrijven zelf kijken gewoon hoe ze de loonkosten kunnen drukken en toch de werknemer zo goed mogelijk kunnen verlonen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 juni 2012 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de mobiliteit van uw personeel naar het werk, valt ook onder die noemer en de begroting. IN feite wat doen we nu: we wentelen die kost volledig af op de privé schouders van de werknemer. Waarom een treinabonnement gratis moet zijn, en een auto op die manier moet gemolken worden is mij een raadsel. Dus leg mij eens de discriminatie tussen die twee systemen uit. Moest de privéwagen een 'bedrijf zijn' die de wagens verhuurt aan mensen, dan zou dit bedrijf allang in proces zitten tegen deze vorm van discriminatie. We gaan zelfs verder, we geven de indruk aan iedereen dat ze zo gigantisch belastingvoordeel hebben, dat ze zelfs een stuk moeten mee opdraaien voor de kosten van de bedrijven, want je bent bvb een vertegenwoordiger die 100.000km per jaar rijdt voor het bedrijf... (we werken nog altijd , het doel is niet om de auto privé te gebruiken, het doel is werk te verzetten) en krijgen 50% van de kostprijs van die wagen op ons voordeel in natura gewenteld ??? Denk nu eens goed na wat je aan het doen bent voor die werkmens: je doet hem betalen voor een auto die hij gebruikt voor het werk, voor het deel voor zijn werk waar hij volgens mij in principe nooit zou moeten voor betalen... Wat is het gevolg van die regels: in elk geval: werken wordt minder aantrekkelijk, de werkloosheid zal dus stijgen daardoor. Maar je moet mij niet geloven, het 'kaat koet met de oekonemie'
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2012 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |