Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2012, 10:09   #241
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als we mensen in kerncentrales vervangen door chimpansees zal alles veilig zijn.
Is dat het verhaal, Bokkenreyder?
Mensen maken fouten, Jaak. Behalve superboefers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:11   #242
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Mensen maken fouten, Jaak. Behalve superboefers.
Zo is dat, Bokkie.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:12   #243
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat is muggeziften eh, ik beschouw dat als een menselijke fout en geen design fout. Maar eigenlijk doet het er niet toe, wat telt is de impact van het incident en hoe men het oplost.
Technisch kan het allemaal.
Maar risk assesments zijn te subjectief en een groep mensen waarbij de verantwoordelijkheden doorgeschoven kunnen worden. Daar krijg je gewoon het soort zaken als bij fukushima: het probleem is gekend, maar men is er moedwillig blind voor
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:13   #244
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, jij beweert dat we naar 80% duurzaam kunnen gaan. Wij vragen ons af hoe je op een windstille donkere winterochtend of avond gaat voldoen aan de vraag. Een beetje in het vage lullen over een dynamisch geheel over grote gebieden zal je daarbij niet helpen.
Bottomline wil hij zeggen dat als donker is in New York, de zon nog steeds schijnt in LA en dat die energie dan zo overgezet kan worden. Dat is basically wat de studie waar hij naar verwijst aangeeft en dat is zowat hetzelfde verhaal als "als het hier niet waait, waait het in Spanje wel".

De interconnectie-problematiek die daarbij hoort, en waar die studie het ook over heeft, laat hij achterwege. De vraag-aanbod balancering die simpelweg een wijziging in omgang met energie inhoudt en die ook door die studie wordt aangegeven, laat hij eveneens achterwege.

Dat is dan "makkelijk" en laat het maar aan de ir's over.

Deze ir heeft in elk geval nog steeds zijn twijfels bij zijn ir-gehalte, maar goed, dat zei ik gisteren ook al .
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:14   #245
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Daar ben ik mij van bewust, want ik denk dat ze zeiden dat een trip naar tsjernobyl evenveel straling oplevert dan een vlucht van Brussel naar Tokio.
Maar we zijn ondertussen wel meer dan 25 jaar later, het eerste jaar zal het toch wel anders geweest zijn daar.
Niet noodzakelijk, hangt af van wat er vrijkwam onder welke vorm en wat de halveringswaarde is voor die elementen.

Citaat:
Vroeger dacht men zelfs dat straling gezond was, men verkocht zelfs producten die radioactief waren.
Was het niet Evian die reclame maakte met 'het radioactieve water' in de jaren 50?

Citaat:
Teveel straling gedurende langere tijd kan toch niet gezond hé, daar zijn toch ook wel genoeg studies over of niet?
Uiteraard zijn er studies over. We weten perfect welke dosis dodelijk is, het wordt echter moeilijker als mijn kijkt naar kleinere dosissen over langere periodes en de gevolgen ervan. Het is niet zwart/wit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:14   #246
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Laat ze maar kerncentrales sluiten in Vlaanderen.
Da's een stimulans om een ultra-moderne grote gascentrale te bouwen in Zeebrugge.
Ooit gehoord van de Kyotto norm & co²?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 5 juli 2012, 10:15   #247
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Los van het feit dat het over een studie voor de US gaat, 't is maar wat je eenvoudig noemt.

"Electric sector modeling shows that a more flexible system is needed to accommodate increasing levels of renewable generation. System flexibility can be increased using a broad portfolio of supply- and demand-side options, and will likely require technology advances, new operating procedures, evolved business models, and new market rules."

Jouw eigenste studie geeft zelf al aan dat iedereen zich zal moeten aanpassen aan de inherente nadelen van de variabiliteit die een markt met 80% renewables waarvan 50% wind en solar, met zich meebrengt. Maar als een Maddox je dan wijst op diezelfde bemerking, dan snapt ie het niet helemaal?

Tip: lees je eigen bronnen eens, al is het maar de executive summary.

Wanneer begin je er dan mee?
Tja, er moeten aanpassingen gebeuren, maar geen onoverkomenlijke.

Het europese net is trouwens al een pak stabieler als het amerikaanse. Bij ons eerder minder problemen dan meer.
Oud 5 juli 2012, 10:15   #248
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
Leg het probleem eens uit aan mijn collega's: http://www.desertec.org/organization/supervisory-board/

U vraagt zich dingen af die algemeen gekend zijn in de sector...
vertel eens, hoe wilt U energie vanuit Afrika naar hier krijgen?
Oud 5 juli 2012, 10:16   #249
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
Het ontbreekt je aan allerlei basiskennis over complexe systemen. Informeer je gewoon beter...
Oud 5 juli 2012, 10:17   #250
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Pfff...
Ben jij opeens een groene ?
In de VS & China lachen ze daarmee.

In Nederland lachen ze nochtans niet met het stijgende zeewater. In Hawaii ook niet.
Oud 5 juli 2012, 10:17   #251
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"In Guarapari, Brazil, a city of 80 000 inhabitants built on the seaside, peak measurements made by EFN on the thorium-rich beach were as high as 40 microSv/hour (about 200 times higher than the average natural background radiation in other areas of the world)."

http://www.ecolo.org/documents/docum...ty/ramsar.html

Ok, maar dat niveau is toch nog beduidend lager dan pakweg 10 km van Fukushima of niet?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:17   #252
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Pfff...
Ben jij opeens een groene ?
In de VS & China lachen ze daarmee.

Een groene? Nee, niet bepaald. Ik weeg gewoon voor- en nadelen tegenover elkaar af en ik kan wat frisse lucht wel appreciëren.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:18   #253
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bottomline wil hij zeggen dat als donker is in New York, de zon nog steeds schijnt in LA en dat die energie dan zo overgezet kan worden. Dat is basically wat de studie waar hij naar verwijst aangeeft en dat is zowat hetzelfde verhaal als "als het hier niet waait, waait het in Spanje wel".

De interconnectie-problematiek die daarbij hoort, en waar die studie het ook over heeft, laat hij achterwege. De vraag-aanbod balancering die simpelweg een wijziging in omgang met energie inhoudt en die ook door die studie wordt aangegeven, laat hij eveneens achterwege.

Dat is dan "makkelijk" en laat het maar aan de ir's over.

Deze ir heeft in elk geval nog steeds zijn twijfels bij zijn ir-gehalte, maar goed, dat zei ik gisteren ook al .
Ik weet wat hij basically wil zeggen, vandaar dat ik ook zijn ir oplossingen omtrent het sahara verhaal wilde horen.

Deze hir heeft zelfs al zijn twijfels over zijn ir gehalte en dat zegt veel, heel veel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:19   #254
tomlyb
Burger

Standaard

Voor alle nucleofielen en andere werknemers bij electrabel,
Verhuis naar frankrijk he,
De voorlopig laatste stronghold van gesubsidieerde kernenergie

Al weet ik niet hoelang het nog gaat duren met Hollande daar nu aan de macht...
Oud 5 juli 2012, 10:19   #255
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een groene? Nee, niet bepaald. Ik weeg gewoon voor- en nadelen tegenover elkaar af en ik kan wat frisse lucht wel appreciëren.
In Zeebrugge is de frisse lucht onuitputtelijk !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:20   #256
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik weet wat hij basically wil zeggen, vandaar dat ik ook zijn ir oplossingen omtrent het sahara verhaal wilde horen.

Deze hir heeft zelfs al zijn twijfels over zijn ir gehalte en dat zegt veel, heel veel.
En jij bent een hir, daar hoef je me niet voor te overtuigen
Oud 5 juli 2012, 10:21   #257
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk, hangt af van wat er vrijkwam onder welke vorm en wat de halveringswaarde is voor die elementen.

Was het niet Evian die reclame maakte met 'het radioactieve water' in de jaren 50?
Geen idee, ik zag het ook maar in Scheire en de schepping. Daar hadden ze het over zeep met radium

Citaat:
Uiteraard zijn er studies over. We weten perfect welke dosis dodelijk is, het wordt echter moeilijker als mijn kijkt naar kleinere dosissen over langere periodes en de gevolgen ervan. Het is niet zwart/wit.
Ik zie het ook niet zo zwart/wit, maar ik geloof ook die verhalen in de stijl van het zal allemaal wel meevallen ook niet zo zwart/wit.
Kerncentrales zijn nog steeds nodig vandaag de dag, tenzij men met een doordacht alternatief komt en voor mij is dat niet energie verbranden om electriciteit op te wekken.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:21   #258
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Toch is de toekomst voor alternatieve energie: kijk naar de VS.

Uiteraard is er een toekomst in alternatieven. Kernwoord is echter toekomst. Olie- Gas en Kool zijn fossiele brandstoffen, er komt vroeg of laat een einde aan die bronnen, daarom dat we absoluut alternatieven moeten hebben.

Vroeg of laat gaan we inderdaad een combinatie hebben van alternatieven die rendabel zijn én voldoende energie leveren, maar daar zijn we vandaag helaas nog niet aan toe.

De pragmaticus in me zegt dat we in tussentijd beter werken met kernenergie en blijven verder onderzoek verrichten naar de alternatieven.
Oud 5 juli 2012, 10:22   #259
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
vertel eens, hoe wilt U energie vanuit Afrika naar hier krijgen?
Met een HVDC lijn he, niet noodzakelijk tot hier, italie/spanje is ook al iets
Oud 5 juli 2012, 10:25   #260
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Waarom is dat ineens muggeziften?
Omdat het in deze discussie niet zoveel verschil maakt. Een design fout is ook een menselijke fout.

Citaat:
De mensen die daar wonen gaan dat toch even anders bezien vrees ik.
Ik weet niet of het komt omdat ze de zaken beter begrijpen of omdat het aan hun trots ligt, maar de mensen die ik ken die in Tokyo wonen lijken het toch allemaal beter te relativeren dan sommige mensen hier.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be