Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 14:41   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Circe, als ik het goed begrijp klaag je dus omdat ze in Zeebrugge halal-producten apart gaan houden van de andere producten?
neen, ik klaag omdat ik niet het recht heb om mijn producten uit de buurt van moslims te houden, deze te laten behandelen door niet-moslims-only, deze te laten keuren door niet-moslims-only en mijn vlees beslist enkel volgens de Europese richtlijnen te laten slachten door niet-moslims-only.

Dat mag niet omdat IK dan de anti discriminatie wetten overtreedt.

Blijkbaar mogen moslims het andersom wel, anders hebben ze geen halal producten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:45   #62
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, als ik het goed begrijp klaag je dus omdat ze in Zeebrugge halal-producten apart gaan houden van de andere producten?
Nee, ze klaagt omdat enkel moslims voor die jobs in aanmerking zouden komen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:45   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk, voor mij is dat heel simpel: als ik een moslim zijn vlees aanraak wordt het onrein.

maar als een moslim MIJN spullen aanraakt worden die ook onrein. Dat mag ik toch zeggen hé Yusuf?

Yusuf? yusuf? dat m�*g toch hé????? geen moslim in mijn zaak of alles wordt onrein? hé? hé?
Ah, daar zit je frustratie! Van mij mag je dat gerust zeggen. Als iemand met zijn pollen aan mijn eten komt, reklameer ik ook dat hij met z'n vuil pollen uit mijn bord moet blijven.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:46   #64
Geert C

Standaard

Citaat:
neen, ik klaag omdat ik niet het recht heb om mijn producten uit de buurt van moslims te houden, deze te laten behandelen door niet-moslims-only, deze te laten keuren door niet-moslims-only en mijn vlees beslist enkel volgens de Europese richtlijnen te laten slachten door niet-moslims-only.

Dat mag niet omdat IK dan de anti discriminatie wetten overtreedt.

Blijkbaar mogen moslims het andersom wel, anders hebben ze geen halal producten.
Je hebt daarstraks de criteria vermeld waaraan halal-producten moeten voldoen, daar staat dus niet in dat alleen moslims betrokken mogen worden bij de verwerking. Jij verzint dat gewoon.
Citaat:
natuurlijk, voor mij is dat heel simpel: als ik een moslim zijn vlees aanraak wordt het onrein.

maar als een moslim MIJN spullen aanraakt worden die ook onrein. Dat mag ik toch zeggen hé Yusuf?

Yusuf? yusuf? dat m�*g toch hé????? geen moslim in mijn zaak of alles wordt onrein? hé? hé?
Veeg eens het schuim van je lippen, wil je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nee, ze klaagt omdat enkel moslims voor die jobs in aanmerking zouden komen.
Wat een leugen is.

Laatst gewijzigd door Geert C : 16 juli 2012 om 14:47.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:59   #65
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een leugen is.
Geen idee. Don't care. Of een moslim of niet-moslim slacht maakt mij niet uit, ik blijf het verwerpelijk barbaars vinden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 15:01   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt daarstraks de criteria vermeld waaraan halal-producten moeten voldoen, daar staat dus niet in dat alleen moslims betrokken mogen worden bij de verwerking. Jij verzint dat gewoon.
lees het artikel van HLN
en leer engels : het moet worden gecontroleerd door MOSLIMS-only, het dier moet onverdoofd worden geslacht door MOSLIMS-only en er mag zeker geen onrein gebroed in de buurt komen.

of moet ik het in kleurkes zetten?

-----------

of wil je nu bedoelen dat Jan en Piet en Hans de koeien onverdoofd kunnen slachten als ze er maar een weesgegroetje bij zeggen, ze in stukken snijden, ze vervoeren naar Zeebrugge en ze daar naar Saudi laten verschepen en dat ze dan gewoon het ticketje HALAL erop kunnen plakken?

ja hé? leuk zo'n dhimmiewezentje in actie te zien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 15:06.
Oud 16 juli 2012, 15:05   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Vers geslacht vlees is nochtans enorm lekker. Heel rijk van smaak.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 16 juli 2012, 15:06   #68
Geert C

Standaard

Citaat:
lees het artikel van HLN
en leer engels
Heb ik gedaan en daar staat alleen in dat halal-certificaten alleen door moslims mogen worden uitgereikt. Dat lijkt me nogal evident, als je een koosjer-certificaat zou willen dan ga je dat toch ook niet aanvragen op het bisdom?

De rest is slechts uw op hol geslagen fantasie.

Laatst gewijzigd door Geert C : 16 juli 2012 om 15:07.
Oud 16 juli 2012, 15:07   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vers geslacht vlees is nochtans enorm lekker. Heel rijk van smaak.
vers geslacht vlees dat volgens de Europese richtlijnen werd geslacht terwijl er geen discriminatie is op basis van religie bij de slachtende personen en het verwerkend en controlerend personeel, lijkt me van dezelfde kwaliteit te zijn.

Oud 16 juli 2012, 15:12   #70
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees het artikel van HLN
en leer engels : het moet worden gecontroleerd door MOSLIMS-only, het dier moet onverdoofd worden geslacht door MOSLIMS-only en er mag zeker geen onrein gebroed in de buurt komen.

of moet ik het in kleurkes zetten?
klopt niet met de realiteit.
bij het offerfeest, het slachtmoment bij uitstek voor moslims, is het personeel van het slachthuis aanwezig, of gemeentepersoneel bij tijdelijke slachtvloeren, er is een veearts aanwezig, en er zijn niet moslim kwekers aanwezig die de schapen verkopen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 15:16   #71
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, altijd hetzelfde met die grote muilen. Op een forumpje staan armenzwaaien en schreeuwen als een bronstige baviaan. En in het echte leven? Alé, ik wacht nog steeds op de eerste actie of betoging opgezet door een forummer.
Gij doet ook niks ? Behalve pinten tappen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 15:17   #72
Geert C

Standaard

Citaat:
het moet worden gecontroleerd door MOSLIMS-only
Nogmaals, daar staat alleen dat het halal-certificaat enkel door een moslim kan worden uitgereikt.

Citaat:
het dier moet onverdoofd worden geslacht door MOSLIMS-only
Over onverdoofd slachten staat daar niets hoor.

Citaat:
en er mag zeker geen onrein gebroed in de buurt komen.
Je bedoelt dat het apart bewaard moet worden? Tja, is daar iets mis mee? Ik zou zelfs nog verder willen gaan dan het apart houden van halal-vlees, namelijk door een wettelijk verplichte vermelding op de verpakking van alle producten waar (islamitisch of joods) ritueel geslacht vlees in verwerkt is, en door (eveneens verplichte) duidelijke affichering bij alle beenhouwers die dergelijk vlees aanbieden.

Citaat:
of wil je nu bedoelen dat Jan en Piet en Hans de koeien onverdoofd kunnen slachten als ze er maar een weesgegroetje bij zeggen, ze in stukken snijden, ze vervoeren naar Zeebrugge en ze daar naar Saudi laten verschepen en dat ze dan gewoon het ticketje HALAL erop kunnen plakken?
Nu kan ik mij vergissen, maar ik dacht dat dieren geslacht door christenen in naam van God inderdaad als 'halal' worden beschouwd.

Laatst gewijzigd door Geert C : 16 juli 2012 om 15:18.
Oud 16 juli 2012, 15:18   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
klopt niet met de realiteit.
bij het offerfeest, het slachtmoment bij uitstek voor moslims, is het personeel van het slachthuis aanwezig, of gemeentepersoneel bij tijdelijke slachtvloeren, er is een veearts aanwezig, en er zijn niet moslim kwekers aanwezig die de schapen verkopen.
maar allez jongen toch!
WIE slachten die schapen? karel en Frans? of Mohammed en Mustafa onder het aanroepen van Allah?

Ik heb het nooit over fokken en kweken gehad: lees mijn post , dat is een lapsuske van de linkiewinkietjes die het ineens over halal fokken hebben.

en zolang ze maar de schapen niet aanraken zullen ze niet onrein worden omdat Pètrick erop staat te kijken zeker? kan ook hoor, maar dat is dan pètrick zijn probleem.

je begrijpt het écht niet hé.

Oud 16 juli 2012, 15:19   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Gij doet ook niks ? Behalve pinten tappen ?
Ik roep nooit op tot actie. Uw reactie is, zoals doorgaans, irrelevant.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 juli 2012 om 15:20.
Oud 16 juli 2012, 15:20   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vers geslacht vlees dat volgens de Europese richtlijnen werd geslacht terwijl er geen discriminatie is op basis van religie bij de slachtende personen en het verwerkend en controlerend personeel, lijkt me van dezelfde kwaliteit te zijn.
Ach, ik denk niet dat het varken dat ik mee heb helpen slachten op de boerderij is gestorven volgens Europese richtlijnen. Wel volgens boerenrichtlijnen. Lekker varken.
Oud 16 juli 2012, 15:20   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik roep nooit op tot actie.
Als linkse flamingant zal dat al te dikwijls tot algemene hilariteit hebben geleid...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 15:21   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
de wetmatigheid van het zakendoen is overal en voor iedereen van toepassing.
Ofwel verkoop je wat je klanten willen, ofwel ga je in faling.
tegen die wetmatigheid is geen enkel godsdienst of overtuiging opgewassen.
Zo zou het inderdaad moeten zijn.
Alleen geldt dat niet voor andersgelovigen, denk maar aan garagepoorten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 15:21   #78
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
maar allez jongen toch!
WIE slachten die schapen? karel en Frans? of Mohammed en Mustafa onder het aanroepen van Allah?

Ik heb het nooit over fokken en kweken gehad: lees mijn post , dat is een lapsuske van de linkiewinkietjes die het ineens over halal fokken hebben.

en zolang ze maar de schapen niet aanraken zullen ze niet onrein worden omdat Pètrick erop staat te kijken zeker? kan ook hoor, maar dat is dan pètrick zijn probleem.

je begrijpt het écht niet hé.
Neen, want jij zei zelf :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
lees het artikel van HLN
Oud 16 juli 2012, 15:22   #79
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als linkse flamingant zal dat al te dikwijls tot algemene hilariteit hebben geleid...
Op dit forum, he Jack, op dit forum. Wat er daarbuiten gebeurt, is irrelevant voor dit forum. Maar je hebt natuurlijk gelijk: wie zou'k moeten oproepen tot actie? Veel gelijkgezinden zou'k niet vinden.
Oud 16 juli 2012, 15:25   #80
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo zou het inderdaad moeten zijn.
Alleen geldt dat niet voor andersgelovigen, denk maar aan garagepoorten.
Het is ook zo.
Als een handelaar in garagepoorten, zijn garagepoorten niet meer verkocht krijgt, dan moet die stoppen of dan gaat die in faling, wat ook zijn persoonlijk geloof of ongeloof mag zijn.

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 juli 2012 om 15:26.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be