![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat hier ook nogal vergeten wordt is 'vraag en aanbod'....en dat is iets waar die babyboomers ook schuld aan hebben zeker ? Ach ja, 't zijn zij die al die bevolkingsaanwas 'verwekt' hebben...... ![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Shanghai is een enorm grote stad. En de Chinezen die gestudeerd hebben krijgen het effectief beter. Het is alleen zo dat omdat China enorm groot is, het ook lang gaat duren eer de lonen en levensstandaard van de Chinezen in het algemeen gaat stijgen. Maar stijgen doet het. Daar zorgen de Chinezen in de eerste plaats zelf voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe mensen die int fabriek werken of in een winkel staan het doen, moge joost weten. Mijn schoonpa was toen gewoon arbeider, en zijn vrouw werkte niet. Hij heeft helemaal alleen een huis laten bouwen. Zonder cash van de familie. Zoiets bestaat nu niet meer. Je kan met 1 salaris geen gezin meer onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat ze gaan voorkomen dat de lonen al te zeer stijgen ? De prijzen van goederen daarentegen... Laatst gewijzigd door Stingray : 30 juli 2012 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen een babyboomer. Ze hebben gebruikt wat ze hadden. Ze moeten zich alleen niet voordoen alsof ze het moeilijker hadden dan de latere generaties want dat was helemaal niet het geval. Op vele vlakken hadden ze het veel makkelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ingenieurs verdienen er trouwens nauwelijks minder als hier, integendeel, na belastingen zelfs meer.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En grondstoffen ? China is wereldleider in het ophalen van rare earths (noodzakelijk voor electrica), ik vermoed dat ze kwa grondstoffen er wel tegen kunnen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.forbes.com/sites/timworst...leaving-china/ En dan heb ik het nog niet over andere nadelen zoals zonder schroom bedrijfsspionage doen, copyright inbreuken, patentinbreuken, geen regels inzake aansprakelijkheid voor slechte producten etc. Eerlijk gezegd lach ik ermee. Laatst gewijzigd door Stingray : 30 juli 2012 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig leent men zelfs meer soms dan de aankoopprijs. 2. Jouw schoonvader verdiende wel heel veel, tenminste als je de generatie van juist na de oorlog bedoelt,( wat met de babyboomgeneratie wordt bedoeld). Als ik mijn situatie beschouw , mijn man werkte als ingenieur en had midden de jaren 80 een salaris van 17.000 fr, kindergeld voor drie kinderen inbegrepen. Ik had in het onderwijs iets meer dan 10.000 BF met een voltijdse betrekking!! Dus met twee gediplomeerden hoger onderwijs verdienden wij minder dan jouw schoonvader. Ben je wel zeker dat je over dezelfde generatie schrijft??? Trouwens, ik ben thuisgebleven na de geboorte van mijn vierde kind en zelfs met die geringe wedde van mijn echtgenoot zijn wij erin geslaagd om ons huis verder af te betalen . Wij waren echter met veel minder tevreden en werkten het huis zelf af naarmate er iets overbleef op het einde van de maand!! Hulp van ouders of schoonouders was er niet zoals nu, wij moesten het zelf klaren. Op vakantie gaan was er niet bij, twee auto's zeker niet, zelfs geen nieuwe, en veel zaken waren afgedankte en door ons in een nieuw kleedje gestoken!! Echter de jeugd van heden kent dit niet meer, ze willen de luxe van hun ouders, maar vergeten dat die daar al 30-40 jaar voor gewerkt hebben. Vraag maar eens aan die zgz vermaledijde babyboomers hoe zij gestart zijn!! Ik ben wel blij dat ik mijn kinderen kan helpen, wij leven eigenlijk spaarzamer dan hen, want jong geleerd is oud gedaan en ik ben nog altijd verontwaardigd als ik de levenswijze van veel jongeren zie!! Jullie zullen een omgekeerde beweging maken, van een gemakkelijk leven naar een minder gemakkelijk, wij hebben het omgekeerde gekend, vergeet dat niet!! Laatst gewijzigd door omaplop : 30 juli 2012 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() per week ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Ziedaar het bewijs dat de jeugd meer als wereldvreemd is en niet op de hoogte van wat 30-40 jaar geleden gebeurde!!
In plaats van een generatie aan te vallen, zou je beter eens een serieus gesprek hebben en heel eventjes (als het kan) de reële omstandigheden vragen waarin zij zijn gestart . Laatst gewijzigd door omaplop : 30 juli 2012 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij had werkte toen als bandarbeider in een autofabriek (ge kent ze wel), en verdiende 34000 fr als eerste netto salaris. Dit was begin jaren 70. Hij pendelde wel 100 km heen en terug iedere dag hiervoor. Net omwille van het hoger salaris. Mijn vader was bediende in die tijd, ook net begonnen, en had 27000 fr netto per maand, meldde hij mij. Was wel zijn tweede job, de eerste was werken aan de bouw van de E314 en dat leverde slechts 17000 fr op. Dit was ook begin jaren 70. En midden jaren 80 een salaris van 17000 fr voor een ingenieur ? Mijn pa was bediende met een A2 en had midden jaren 80 toch eerder 40 000 fr hoor ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De eigenlijk babyboomgeneratie is thans rond de 70 !Tijdens en kort na de tweede wereldoorlog. Mensen die nu 55-60 zijn kennen deze tijd al niet meer. Laatst gewijzigd door omaplop : 30 juli 2012 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Babyboomers zijn, algemeen gesproken, de mensen geboren net na de oorlog en in de jaren 50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zouden we minder NAAST elkaar praten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk kan men beter opteren voor een stacaravan, ik heb dat ook gedaan en dit heeft me uiteindelijk veel financieel voordeel opgeleverd. Ondertussen moet men wel niet denken aan een gezin, want voor velen ben je te min |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Mijn vader was in 1979 net voor hij stierf productionleader in een bedrijf in de chemie. Betaalde toen Bfr 40.000 per maand. Dus e.e.a. kan kloppen als je rekening houdt met het feit dat de chemiesector over het algemeen goed betaalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |