Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2012, 12:28   #121
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Shanghai is een enorm grote stad. En de Chinezen die gestudeerd hebben krijgen het effectief beter. Het is alleen zo dat omdat China enorm groot is, het ook lang gaat duren eer de lonen en levensstandaard van de Chinezen in het algemeen gaat stijgen. Maar stijgen doet het. Daar zorgen de Chinezen in de eerste plaats zelf voor.
ik heb zo altijd de indruk dat niemand daar een pensioen betaalt aan al die boertjes op het land, die mogen gewoon leven van hun opbrengsten. En dat de kindjes naar 'tstad gaan werken en daar een deel van delen met hun ouders. Dus de gigantische succesvolle communisme is dus niet meer dan via het kapitalisme geld verdienen en europa en amerika plat leggen met uw leger goedkope arbeidskrachten, daar een gigantisch belastingvoordeel in uw zakken steken, want die gasten betalen volgens mij sowieso al die sociale lasten niet op de arbeid. En in de toekomst gaan ze wel zien hoe ze dat organiseren...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 16:37   #122
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb zo altijd de indruk dat niemand daar een pensioen betaalt aan al die boertjes op het land, die mogen gewoon leven van hun opbrengsten. En dat de kindjes naar 'tstad gaan werken en daar een deel van delen met hun ouders. Dus de gigantische succesvolle communisme is dus niet meer dan via het kapitalisme geld verdienen en europa en amerika plat leggen met uw leger goedkope arbeidskrachten, daar een gigantisch belastingvoordeel in uw zakken steken, want die gasten betalen volgens mij sowieso al die sociale lasten niet op de arbeid. En in de toekomst gaan ze wel zien hoe ze dat organiseren...
Ondertussen heeft dat kapitalistisch communisme zo'n sukses dat China in 2016 de grootst ekonomie v.d. wereld zal zijn.
Misschien zelfs met het grootste leger erbij...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 18:05   #123
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ondertussen heeft dat kapitalistisch communisme zo'n sukses dat China in 2016 de grootst ekonomie v.d. wereld zal zijn.
Misschien zelfs met het grootste leger erbij...

En Griekenland en een beetje later Spanje en nog een beetje later Italië en Amerika hebben ze nu samen met de Arabieren al half in handen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 19:02   #124
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En Griekenland en een beetje later Spanje en nog een beetje later Italië en Amerika hebben ze nu samen met de Arabieren al half in handen.
Half in handen: je mag een beetje overdrijven maar niet zoveel hé !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 22:29   #125
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Als ik mijn situatie beschouw , mijn man werkte als ingenieur en had midden de jaren 80 een salaris van 17.000 fr, kindergeld voor drie kinderen inbegrepen.

Ik had in het onderwijs iets meer dan 10.000 BF met een voltijdse betrekking!!

Sorry , ik heb mij vergist: die lonen dateren inderdaad van begin de jaren 70!! Ik vond die loonfiches terug midden de jaren 80 en was toen geschrokken van de lage sommen.
Had ik beter opgelet , dan had ik geweten dat ik midden de jaren 80 al lang meer dan drie kinderen had.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2012, 10:55   #126
Vlanin
Banneling

Standaard

zie je wel
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 08:18   #127
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa bewijst het: de jongeren betalen de pensioenhervorming

Volgens Olivier Pintelon gaapt er een kloof tussen discours en realiteit. 'De pensioenhervorming wordt doorgevoerd in naam van de jongere generaties, terwijl zij net de rekening betalen.' bron
De babyboomers hebben ons in vredestijd met een oorlogsschuld op gestapeld. De arbeidsproductiviteit is ineengestort toen ze de arbeidsmarkt zijn opgekomen en is pas terug beginnen stijgen toen ze hem zijn beginnen verlaten. Spijtig genoeg neemt mijn generatie nu ook weer de foute beslissingen. Ipv van de geweldige rijkdom van de babyboomergeneratie aan te spreken moeten de werkenden voor alles opdraaien. (!we hebben zelfs moeten opdraaien om die rijkdom te redden tijdens de financiële crisis - men had de banken moeten laten failliet gaan opdat de rijkdom van de babyboomers = de schulden van hun kinderen verdwenen!) Onze kleinkinderen gaan groot gelijk hebben dat ze de voorgaande generaties haten.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 december 2015 om 08:28.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 09:48   #128
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als de mensen al zelf gaan vragen om 's nachts te werken voor de nachtpremie is het al ver gekomen. Nachtwerk is afzien. (volgens de werkgevers vragen mensen nachtwerk omdat het goed is voor de sector en de tewerkstelling lol)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 10:21   #129
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als de mensen al zelf gaan vragen om 's nachts te werken voor de nachtpremie is het al ver gekomen. Nachtwerk is afzien. (volgens de werkgevers vragen mensen nachtwerk omdat het goed is voor de sector en de tewerkstelling lol)
Ver gekomen? Waarom zijn er zo veel studenten die werken? Bij de grote meerderheid is dat niet om hun studie te betalen, maar wel hun dure pleziertjes zoals festivals, dure GSM+abonnementen enz...

Waarom zouden mensen geen nachtwerk doen voor de premie? Als ik zie op welke nachtelijke uren jongeren voor hun plezier rondcrossen zal nachtelijke activiteit toch wel niet zo 'erg afzien' zijn.

Geef mensen vrijheid om hun leven te kiezen. Laat toe dat mensen die weinig hinder ondervinden van nachtarbeid iets extra verdienen. Laat toe dat mensen zelf beslissen of die extra premie voor hen opweegt tegen de eventuele nadelen van nachtarbeid. Laat toe dat mensen zelf nachtwerk verkiezen boven werkloosheid. Of hebt ge liever dat de Nederlanders met alle nachtelijke werkgelegenheid gaan lopen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:43   #130
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Bij sommigen omdat het lompe idioten zijn.
Ja niet kunnen rekenen en over hun stand leven.. ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 12:51   #131
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ik hoor mijn ex-schoonmoeder nog zeggen. Waar ze met 2 werken, dat is puur voor de luxe. Mis, schoonmoedertje, waar ze vandaag met 2 werken in een gezin is meestal om op het einde van de maand alle facturen betaald te krijgen.
Luxe: auto, computer, kleuren-TV, mobiele telefoon, vaatwasmachine, bereide maaltijden, uit eten, meer dan één verwarmde kamer, etc...

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 15:28   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als je wil leven zoals in de jaren '60 is leven van één loon nog perfect mogelijk. Dat is dan wel een leven zonder TV , zonder internet, zonder auto, zonder volledig ingerichte keuken , zonder op reis gaan (tenzij misschien een paar dagen naar de zee), zelf een varken grootbrengen enz....
Alleen : wij kunnen dat niet meer opbrengen omdat we meer gewoon zijn.
En zonder centrale verwarming....zonder telefoon....zonder badkamer en nooit uit gaan eten.... zorgen voor je eigen moestuintje....enig verzetje was meestal ;om de zoveel jaar een familiefeest om je eens ladderzat te drinken en de zaterdag een paar pinten in het dorpscafé. de vrouw een koffiefilter en de kinderen konden kiezen tussen een reep chocolade Jacques of een Cola
En als je geluk had stond er een juke box waar je kon kiezen tussen The Pebbles op D5 en Rita Deneve op F6

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2015 om 15:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 15:33   #133
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Half in handen: je mag een beetje overdrijven maar niet zoveel hé !
Ik noem het nog steeds onder drijven.
Oud 23 december 2015, 15:46   #134
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En zonder centrale verwarming....zonder telefoon....zonder badkamer en nooit uit gaan eten.... zorgen voor je eigen moestuintje....enig verzetje was meestal ;om de zoveel jaar een familiefeest om je eens ladderzat te drinken en de zaterdag een paar pinten in het dorpscafé. de vrouw een koffiefilter en de kinderen konden kiezen tussen een reep chocolade Jacques of een Cola
En als je geluk had stond er een juke box waar je kon kiezen tussen The Pebbles op D5 en Rita Deneve op F6
Je doet een koe lachen.
Doe gewoon alles zelf en je leeft met de helft van je loon als God in Groot-Bijgaarden.
Vooral je eigen huis zelf bouwen. Daar spaar je 5 jaar werken en de helft van de intresten mee uit.
En zeg niet, dat kan ik niet, er staan huizen van 200 jaar oud, gebouwd door zogenoemde ongeschoolden.
Oud 23 december 2015, 15:57   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je doet een koe lachen.
Doe gewoon alles zelf en je leeft met de helft van je loon als God in Groot-Bijgaarden.
Vooral je eigen huis zelf bouwen. Daar spaar je 5 jaar werken en de helft van de intresten mee uit.
En zeg niet, dat kan ik niet, er staan huizen van 200 jaar oud, gebouwd door zogenoemde ongeschoolden.
Met een oud rijhuisje te kopen en dit stap voor stap te verbouwen kom je heel waarschijnlijk nog goedkoper uit .
Oud 23 december 2015, 16:21   #136
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als je wil leven zoals in de jaren '60 is leven van één loon nog perfect mogelijk. Dat is dan wel een leven zonder TV , zonder internet, zonder auto, zonder volledig ingerichte keuken , zonder op reis gaan (tenzij misschien een paar dagen naar de zee), zelf een varken grootbrengen enz....
Alleen : wij kunnen dat niet meer opbrengen omdat we meer gewoon zijn.
een auto hadden ze al , tv ook , keuken was ook al ingericht , reizen deden ze ook al allemaal sedert de jaren 1950 en iets.. zekers in het Antwerpse .. gij zijt niet thuis zekers ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 17:00   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
een auto hadden ze al , tv ook , keuken was ook al ingericht , reizen deden ze ook al allemaal sedert de jaren 1950 en iets.. zekers in het Antwerpse .. gij zijt niet thuis zekers ?
Er is auto en auto..een kevertje een 2 pk'tje of een Renaultje 3 is dat ook....tv was sowieso zwart wit met een antenne op het dak en 2 zenders ...Ingerichte keukens heb ik in de jaren 60 nooit gezien .....dampkappen ? Vaatwasmachines ? En reizen deden ze allemaal in de jaren 50 ? De meeste mensen gingen gewoon nergens....het betaald verlof stond nog in zijn kinderschoenen.....en reizen hield meestal in ....1 weekje Ardennen met de tent. Begin jaren 60 was er zelfs nog geen autostrade tot het zuiden van Frankrijk (zelfs de E40 naar de kust was nog niet afgewerkt) en vliegreizen waren enkel weggelegd voor de welgestelde burgers.
Ik herinner me dat begin jaren 60 de notaris in onze buurt naar de Canarische eilanden zou gaan (waarschijnlijk naar het allereerste hotel dat daar toen werd gebouwd ).......in onze straat moesten de meeste mensen er de atlas bijhalen want ze wisten het gewoonweg niet zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2015 om 17:13.
Oud 23 december 2015, 18:33   #138
omaplop
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er bestonden al auto,:s, maar veel mensen hadden er GEEN, ingerichte keukens betekenden wat kasten, een
kookvuur soms een frigo, meer niet en op reis gaan.....met de fiets naar zee of met vakantie bij familie, meer niet. Wie in de straat een telefoon had, moest veelal de buren verwittigen , want die werd door heel de straat gebruikt, een wasma chine moest gevuld worden handmatig met warm water.........

Nochtans, wij woonden in de stad en in een nieuwbouwhuis, dus geen armelui...
Tijdens mijn generatie is er enorm veel veranderd qua techniek en mogelijkheden, maar de meeste mensen kochten niet op krediet, eerst sparen en dan kopen! Ook dat is veranderd, nu wil men alles direct en liefst steeds de laatste snufjes.
Oud 23 december 2015, 18:33   #139
omaplop
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er bestonden al auto,:s, maar veel mensen hadden er GEEN, ingerichte keukens betekenden wat kasten, een
kookvuur soms een frigo, meer niet en op reis gaan.....met de fiets naar zee of met vakantie bij familie, meer niet. Wie in de straat een telefoon had, moest veelal de buren verwittigen , want die werd door heel de straat gebruikt, een wasma chine moest gevuld worden handmatig met warm water.........

Nochtans, wij woonden in de stad en in een nieuwbouwhuis, dus geen armelui...
Tijdens mijn generatie is er enorm veel veranderd qua techniek en mogelijkheden, maar de meeste mensen kochten niet op krediet, eerst sparen en dan kopen! Ook dat is veranderd, nu wil men alles direct en liefst steeds de laatste snufjes.
Oud 23 december 2015, 20:03   #140
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Luxe: auto, computer, kleuren-TV, mobiele telefoon, vaatwasmachine, bereide maaltijden, uit eten, meer dan één verwarmde kamer, etc...
Mijn ouders en grootouders hadden die luxe : tv, CV, electriciteit, telefoon, eigen huis,....en dat alles met 1 zelfstandigen/arbeidersloon.

De jaren 50 en 60 waren echte goede jaren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be