Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 00:11   #521
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Jawel maar ik vind dit persoonlijk niet normaal.
Een prachtige voorbeeld van hoe schandalig de franstaligen zijn.

Niet enkel het VB, nie enkel het VB en de N-VA - maar partijen die 75% of zo van de Vlaamse kiezers vertegenwoordigen - het is 'niet normaal' dat die aan een Belgische regering mogen meedoen.

Colonialisme op en top; uw mening staat me niet aan, gij gehoorzaamt niet, gelle durft - en wat CD&V en VLD betreft, een heel klein beetje - een eigen mening hebben en dat diskwalificieert die partijen voor regeringsdeelname.

Dat er een Vlaming is die dat geen schande vindt...

Maar men moet Everytimeke niet viseren - dit is de mainstream in franstalig Belgie hé.

Zwijgen als ge ons geen gelijk geeft, en desnoods tolereren we u om aan de macht te blijven maar GE ZULT BLIJVEN BETALEN waardeloze, fascistische Vlaming dat ge zijt.

In Amerika zou men nooit een zwarte durven bekijken/behandelen zoals de franstaligen de Vlamingen behandelen/bekijken... buiten enkele KKKers, en dat spreekt boekdelen...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 11 augustus 2012 om 00:30.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 00:15   #522
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling met de Vlaams-Nationalisten, denk ik dat het juist een rijkdom is in een land met verschillende gemeenschappen en talen te leven. Leve die melting-pot, leve een Vlaanderen en een Franstalig België die evenveel Vlamingen als Franstaligen zouden tellen en waarin u in de straten dus evenwel Nederlands als Frans zou horen! Leve die menging van de Germaanse Vlaanderen en van de Latijnse Franstalig België!
Ik dacht dat ik al eens iets dergelijks ontwaarde bij U.
Uw keuze is dus geen positieve keuze voor België maar een negatieve keuze tegen het Vlaams-nationalisme. In sé dus een anti-houding.
Een pro-België, niet an sich, maar dat zich in eerste instantie definieert als een anti-vlaamnationale houding.
Wat opvalt is dat ge die twee komponenten vernoemd. Ge hebt dus een zeer groot kommunautair besef.
Ge had ook België OP ZICH kunnen bejubelen zonder dat tweedelig denken dat duidelijk uw keuze beheerst.
Interessant..
Maar is het niet spijtig dat België niet bestaat zoals pakweg Denemarken maar slechts een samenraapsel is, een geheel van verschilende samengestelde delen, een assemblage?
.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 augustus 2012 om 00:16.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 01:06   #523
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling met de Vlaams-Nationalisten, denk ik dat het juist een rijkdom is in een land met verschillende gemeenschappen en talen te leven.
Mooie stroman die ge gemaakt hebt, en proficiaat wegens uw gortige hypocrisie. De Vlaming mag er zijn zolag hij of zij taal-imperialisme aanvaardt en geen mening hanteert die de franstaligen in het verkeerde keelgat schit - oh en hijn of zij moet ook allerlei ondemocrtatische toeters, bellen en andere privileges voor de franstalige meesters aanvaarden, anders is hij een racist.

Credibility = Absolute zero = -273°Kelvin.

Jullie moeten zich schikken naar ons, en ons bovendien betalen voor die 'gunst'.

Colonialisme door een door.

Wie de blanke neger van West Europa wilt spelen mag als Vlaming Everytime gelijk geven. Pfff. Moest het CGKR enigsinds neutraal zijn zou die pippo achter de tralies zitten. Maar enkel de Vlaming wordt door die nep-intstituut aangepakt.

Citaat:
Leve die melting-pot
Geen probleem met melting pots - wel met pseudo-meltingpots die enkel dienen al 'cover' voor cultuur-imperialisme, cynische pogingen om potentiele kiezers te regulariseren a la PS/cdh en als dekmantel voor een falend beleid.

Er is geen meltingpot in Belgie - en zeker niet in BRU of Kwallonie. Een vuilnis ploeg heeft politiebegeleiding nodig om afval op te halen. Er zijn wijken in en rond Brussel waar politieagenten op zijn Vietkongs onthaald worden... Vindt gij dat normaal?

Wellicht wel, maar niet omdat gij dat echt gelooft, maar enkel omdat anders VL-Nationalisten gelijk zouden hebben. En dat men ten allen kosten vermeden worden. Of dat de toekomst van uw eigen kinderen, laat staan de mijn, de toekomst van uw heilige Belgische staat op het spel zet, of dat uw dochter nog over straat kan lopen, of dat het uw kleinkinderen doemt tot afbetalen van zo goed als eindeloze schulden - dat doet er niet toe; de Vlaming heeft altijd ongelijk en is arrogant als hij een mening durft hebben.

Pfff - merci voor uw bijdrage; als ge denkt Belgie of franstaligen te helpen; wees gerust - ge zorgt voor de ondergang van zowel Belgie als de franstaligen.

Citaat:
leve een Vlaanderen en een Franstalig België die evenveel Vlamingen als Franstaligen zouden tellen
Ah, maar dat is niet zo - en dat weigeren jullie te aanvaarden; het resultaat is dat cdh en PS zoveel mogelijk illegalen regulariseert om een 'evenwicht' te behalen. Nu, buiten het feit dat dat neerkomt op het perverteren van democratie - getuigt het weeral van kortzichtigheid.De stemmen van morgen en overmorgen zijn belangrijk - de conflicten en problemen van een jaar daarna - dat bekijken we later. Het is OK want Onkelinckx kan wel door BRU lopen in een jurk - dat de gewone Belg - autochtoon of allochtoon - dat niet kan zal de 1%ers worst wezen.

Citaat:
en waarin u in de straten dus evenwel Nederlands als Frans zou horen!
Typische FR bullshit. In Wallonie zal dat nooit het geval zijn. Een scoutsgroep die zijn vlag, laat staan zijn taal durft bovenhalen wordt in FR BE. Of een Vlaming die met een Vlaamse vlag durft meedoen aan een pro-BE betoging durft meedoen - om vervolgens inelkaar gemept te worden. Voor de ogen van zijn zonen.

Leugens en bedrog, dat is wat de FRs niet enkel de VLs maar ook zichzelf voor ogen houden.
Awel meer en meer VLs zijn jullie idiocie en schijnheiligheid zo beu als kou pap. Jullie zaaiden de wind, en jullie zullen de wervelwind oogsten hoor...

Citaat:
Leve die menging van de Germaanse Vlaanderen en van de Latijnse Franstalig België!
Nogmaals het bewijs van twee maten en twee gewichten; VL is Germaans, maar Belgie is Latijns. De duivel laat zijn ware aard even zien.

Maar laat dat terzijde; BE is geen sukses - 'franstalige BE' zeker niet. Privileges en toeters en bellen voor de minderheid 'tegenover' zware tranfers tov diezelfde minderhied.

Fok dat.
Oud 11 augustus 2012, 05:25   #524
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... leve een Vlaanderen en een Franstalig België die evenveel Vlamingen als Franstaligen zouden tellen ...
Vindt u het 'verschrikkelijk' of 'jammer' of 'fijn' of 'fantastisch' dat er in het huidige België méér Vlamingen dan anderen zijn?

Vindt u het 'normaal' of 'abnormaal' dat het koningshuis zich eerder als 'pro-Franstalig' dan als 'pro-Vlaams' positioneert?

Denkt u dat het bestaande 'arsenaal' van pariteiten en grendels en belangenconflicten en alarmtoeters en -bellen het voortbestaan van België bedreigen of garanderen?

Hoe denkt/hoopt u te bereiken dat België ooit evenvéél Vlamingen als Franstaligen zou tellen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 09:30   #525
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik dacht dat ik al eens iets dergelijks ontwaarde bij U.
Uw keuze is dus geen positieve keuze voor België maar een negatieve keuze tegen het Vlaams-nationalisme. In sé dus een anti-houding.
Een pro-België, niet an sich, maar dat zich in eerste instantie definieert als een anti-vlaamnationale houding.
Wat opvalt is dat ge die twee komponenten vernoemd. Ge hebt dus een zeer groot kommunautair besef.
Ge had ook België OP ZICH kunnen bejubelen zonder dat tweedelig denken dat duidelijk uw keuze beheerst.
Interessant..
Maar is het niet spijtig dat België niet bestaat zoals pakweg Denemarken maar slechts een samenraapsel is, een geheel van verschilende samengestelde delen, een assemblage?
.
In Denemarken hebt u een taal voor het hele land. In België hebt u verschillende gemeenschappen en dus verschillende talen. Geen vergelijking dus. En nee, het is helemaal niet spijtig dat België zo is, het is juist wat de charme van België maakt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 09:37   #526
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

1.Vindt u het 'verschrikkelijk' of 'jammer' of 'fijn' of 'fantastisch' dat er in het huidige België méér Vlamingen dan anderen zijn?

2.Vindt u het 'normaal' of 'abnormaal' dat het koningshuis zich eerder als 'pro-Franstalig' dan als 'pro-Vlaams' positioneert?

3.Denkt u dat het bestaande 'arsenaal' van pariteiten en grendels en belangenconflicten en alarmtoeters en -bellen het voortbestaan van België bedreigen of garanderen?

4.Hoe denkt/hoopt u te bereiken dat België ooit evenvéél Vlamingen als Franstaligen zou tellen?

1. Het is een realiteit. Punt aan de lijn.

2. Het koningshuis moet, wat mij betreft, neutraal blijven.

3. Garanderen omdat België zowiezo onsplitsbaar is. Nooit zullen ze een "oplossing" voor Brussel vinden en zolang ze geen "oplossing" voor Brussel vinden, zal België blijven bestaan. Ik zet opzettelijk het woord oplossing tussen hakjes want er zijn volgens mij geen problemen met België en met Brussel.

4. Dat weet ik niet maar ik blijf erbij dat dit het ideaalst zou zijn
Oud 11 augustus 2012, 14:00   #527
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Het is een realiteit. Punt aan de lijn.

2. Het koningshuis moet, wat mij betreft, neutraal blijven.

3. Garanderen omdat België zowiezo onsplitsbaar is. Nooit zullen ze een "oplossing" voor Brussel vinden en zolang ze geen "oplossing" voor Brussel vinden, zal België blijven bestaan. Ik zet opzettelijk het woord oplossing tussen hakjes want er zijn volgens mij geen problemen met België en met Brussel.

4. Dat weet ik niet maar ik blijf erbij dat dit het ideaalst zou zijn
Men zal voor het probleem Brussel nooit een oplossing vinden en Brussel is geen probleem.

^^

Logica Belgica...

Als de sociale zekerheid instort wegens onbetaalbaar, dan stopt ook Belgie, en Brussel blijft liggen als Vlaamse hoofdstad in Vlaanderen. Dat is alles.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 17:37   #528
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Waarom moet een Waalse steuntrekkende meer dankbaarheid betonen dan een Vlaamse steuntrekkende?

In een niet-racistisch wereldbeeld houdt dat toch geen enkele steek?
Er zijn ook transfers tussen de gewesten hoor. In Duitsland bv is dat beperkt. Duitsland is dus een racistisch land?
Oud 11 augustus 2012, 17:41   #529
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling met de Vlaams-Nationalisten, denk ik dat het juist een rijkdom is in een land met verschillende gemeenschappen en talen te leven. Leve die melting-pot, leve een Vlaanderen en een Franstalig België die evenveel Vlamingen als Franstaligen zouden tellen en waarin u in de straten dus evenwel Nederlands als Frans zou horen! Leve die menging van de Germaanse Vlaanderen en van de Latijnse Franstalig België!
Als iets niet werkt, moet je het veranderen of wegdoen. België werkt niet, je mag dus kiezen, veranderen of wegdoen.
Oud 11 augustus 2012, 17:48   #530
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er zijn ook transfers tussen de gewesten hoor.
Transfers tussen gewesten zijn een logische optelling van transfers tussen individuen.

Citaat:
In Duitsland bv is dat beperkt. Duitsland is dus een racistisch land?
Daar weet ik te weinig over om over te kunnen oordelen. Ik weet niet hoe het Duitse transfermechanisme in elkaar stak en hoe het nu is.

Maar de Catalaanse nationalisten, bijvoorbeeld, hebben veel weg van racisme. Wanneer het met de Spanjaarden slecht gaat, dan laat je die als sociaal mens simpelweg niet zomaar vallen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 17:51   #531
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien je beide talen in heel België op voet van gelijkheid zet zal de sterkste na verloop van tijd de zwakkere verdringen en zal deze laatste uiteindelijk gewoon verdwijnen. Ik hoef je wellicht niet te vertellen welke taal in België de sterkste en welke de zwakste zal blijken te zijn?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:06   #532
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Probleem Brussel ?
Er is geen probleem.
Bij een splitsing van België is Brussel gezien het internationaal recht, gewoon Vlaamse grond, dat de bevolking er voor 90 procent Frans spreekt verandert niets aan deze zaak.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:06   #533
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Probleem Brussel ?
Er is geen probleem.
Bij een splitsing van België is Brussel gezien het internationaal recht, gewoon Vlaamse grond, dat de bevolking er voor 90 procent Frans spreekt verandert niets aan deze zaak.
2
Oud 11 augustus 2012, 18:09   #534
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Probleem Brussel ?
Er is geen probleem.
Imperialisme!

Geen rekening houden met de bevolking!
Oud 11 augustus 2012, 18:10   #535
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Imperialisme!

nix imperialisme.
het internationaal recht staat zelfs boven Vlaanderen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:10   #536
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Ik lees de titel van deze draad altijd als: "Weg met Brussel!".

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:12   #537
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Imperialisme!

De Vlaamse hoofdstad die Vlaamse hoofdstad blijft bij het einde van Belgie is geen imperialisme.

De Walen die proberen van Brussel te annexeren als Franstalig lebensraum dat is dan weer wel imperialisme.
Oud 11 augustus 2012, 18:12   #538
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Imperialisme!

Als de bevolking van Borgerhout morgen aansluiting vraagt bij Marokko zal dat , gezien datzelfde internationaal recht ook niet gaan.
Gij zou er nogal wat van maken gij.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 18:12   #539
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
nix imperialisme.
het internationaal recht staat zelfs boven Vlaanderen.
Het ontbreken van rechten is geen internationaal recht.
Quote eens uit dat internationaal recht.
Oud 11 augustus 2012, 18:12   #540
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iets niet werkt, moet je het veranderen of wegdoen. België werkt niet, je mag dus kiezen, veranderen of wegdoen.
Dat is uw standpunt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be