Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2012, 17:06   #501
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Het gaat erover of er schrijffouten in een CV staan. Niet over het feit of iemand al dan niet een taalgenie is. Het gaat over het minimum minimorum: geen fouten.

Maar u zou ik alvast niet aanwerven op basis van die zeven povere woorden die je hierboven op een bizarre manier bijeen hebt geplakt. En ook niet wanneer op het om begrijpend lezen gaat.
Inhoudelijke geloofwaardigheid is veel belangrijker en die hebt gij niet. Overigens maakt een individu met uw politieke opvattingen al zo niet veel indruk.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:06   #502
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Neenee, toen ik het citeerde stond er nog "pijl". Kijk naar het tijdstip waarop het bericht werd gewijzigd en wanneer ik mijn reactie plaatste.
Tja, dat lijkt me logischer...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:06   #503
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
"Het schoolniveau van het laatste decennium is beneden alle peil." Dit hebben enkele oud-leerkrachten van mij persoonlijk verteld. Een betere bron kan ik dus niet hebben. Geen goede basis is nefast voor de verdere ontwikkeling. Dan hebben we het uiteraard niet enkel over Grammatica.

Ik heb daarom zware bedenkingen bij de waarde van een hedendaags diploma.
Het is inderdaad correct dat de schrijfkunst, en daarmee bedoel ik zowel het handgeschreven aspect als het vermogen om mooie, volle zinnen te gebruiken, erop achteruitgaat bij vele jonge mensen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:08   #504
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, maar sollicitanten weigeren omdat ze een taalfout of een telefoonnummer op een verkeerde manier schrijven/typen lijkt mij erg overdreven.
Je hebt 300 brieven voor 1 functie. Wat nu?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:08   #505
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Klarekijk, we weten dat jij een probleem hebt met taal. Maar wanneer iemand niet taalvaardig is, dan laat hij zich toch bijstaan?

Een goed CV is ocharme 2 paginaatjes lang. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

En tijdens een sollicitatiegesprek kan je er zelfs openlijk voor uitkomen dat je een taalachterstand hebt. Benadruk je daarnaast je sterke kanten, dan zal een HR-mens u zeker vergeven. Tenminste wanneer het gaat om een job waarin taalvaardigheid minder belangrijk is.

Maar er mogen geen uitvluchten zijn voor slordige CV's. Da's uw eerste presentatie. Die moet feilloos zijn.
Onzin. Volmaaktheid bestaat niet. Iedereen kan een fout maken.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:12   #506
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, toen ik het citeerde stond er nog "pijl". Kijk naar het tijdstip waarop het bericht werd gewijzigd en wanneer ik mijn reactie plaatste.
Sorry, daar had ik overgekeken. Zal me leren in 't vervolg ook daar naar te kijken
(Maar dat er toch nog zoveel zijn die inderdaad die uitdrukking zo schrijven heeft me toch verbaasd.)
Op den topic blijvende : lang geleden, toen ik nog naar school ging, hadden we in het handboek Nederlands o.a. een stukje over 'hoe een sollicitatiebrief schrijven'. Iemand enig idee wat daar met vette letters in stond ????

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 18 augustus 2012 om 17:14.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:14   #507
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Onzin. Volmaaktheid bestaat niet. Iedereen kan een fout maken.
Hier hebben we nog zo iemand die zijn werk niet controleert wanneer hij klaar is...
Is dit nu werkelijk zo'n ramp om 5min extra te spenderen hieraan?
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:19   #508
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt 300 brieven voor 1 functie. Wat nu?
Ahja, je hebt een punt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:20   #509
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
lang geleden, toen ik nog naar school ging, hadden we in het handboek Nederlands o.a. een stukje over 'hoe een sollicitatiebrief schrijven'. Iemand enig idee wat daar met vette letters in stond ????
De eerste zin niet met "Ik" beginnen?
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:29   #510
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Het is behoorlijk irritant om op sneltempo aaneengeplakte nummers in te voeren.
Nu, voor iemand met een IT-brein is het misschien even gemakkelijk om die aaneengeplakte cijfers te lezen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:39   #511
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Een CV maak je niet op vijf minuten. Bovendien is het altijd nuttig je CV eerst door een paar andere mensen te laten lezen.

Ik heb onlangs mijn CV opgefrist en laten nakijken door vier andere mensen: eentje op taalfouten, eentje op inhoud, eentje op uitstraling ervan en eentje op aantrekkelijkheid ervan. Twee van de vier zijn managers met minstens tien jaar ervaring in sollicitaties en CV's.

Kwestie van een CV te hebben die minstens de eerste filters passeert.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:39   #512
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
In uw eerste posting was één taalfout genoeg om een cv in de prullemand te gooien.. Nu verandert ge uw verhaal al. Geloofwaardigheid is duidelijk niet uw sterkste kant
Bijstellen mag niet? Dat is nochtans des wijzen.

De overdreven titel heeft zijn werk gedaan...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:41   #513
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Een CV maak je niet op vijf minuten. Bovendien is het altijd nuttig je CV eerst door een paar andere mensen te laten lezen.

Ik heb onlangs mijn CV opgefrist en laten nakijken door vier andere mensen: eentje op taalfouten, eentje op inhoud, eentje op uitstraling ervan en eentje op aantrekkelijkheid ervan. Twee van de vier zijn managers met minstens tien jaar ervaring in sollicitaties en CV's.

Kwestie van een CV te hebben die minstens de eerste filters passeert.
Soms vroegen ze mij om drie referentiepersonen op te geven bij sollicitaties. Daar heb jij alvast dan al geen gebrek aan.
Oud 18 augustus 2012, 17:43   #514
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
De eerste zin niet met "Ik" beginnen?
Nee, d�*t stond in gewoon letterformaat...;
Oud 18 augustus 2012, 17:44   #515
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Soms vroegen ze mij om drie referentiepersonen op te geven bij sollicitaties. Daar heb jij alvast dan al geen gebrek aan.
Mja, referentiepersonen in het kader van je professionele loopbaan? Dan heb ik een serieus probleem. Als dat gewoon eender wie mag zijn uit je kennissenkring, ja, dan heb ik er geen gebrek aan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 augustus 2012, 17:50   #516
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Mja, referentiepersonen in het kader van je professionele loopbaan? Dan heb ik een serieus probleem. Als dat gewoon eender wie mag zijn uit je kennissenkring, ja, dan heb ik er geen gebrek aan.
Ik neem aan dat ze dat vragen om je status en/of je carrière te checken. Daarom gaf ik altijd mijn bankdirecteurs op. Die weten alles, maar de zwakke punten houden die wel achterwege of ik zeg mijn rekening op.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 augustus 2012 om 17:53.
Oud 18 augustus 2012, 17:51   #517
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nee, d�*t stond in gewoon letterformaat...;
POOT GEEN TAALFOUTEN NEER
Oud 18 augustus 2012, 17:53   #518
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik neem aan dat ze dat vragen om je status en/of je carrière te checken. Daarom gaf ik altijd mijn bankdirecteurs op. Die weten alles, maar de zwakke punten houden die wel achterwege of ik zeg mijn rekening op.
Oud 18 augustus 2012, 19:32   #519
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
Hier hebben we nog zo iemand die zijn werk niet controleert wanneer hij klaar is...
Is dit nu werkelijk zo'n ramp om 5min extra te spenderen hieraan?
Ik ga de onzin die jij blijft aanhouden eens als een boemerang in Uw aangezicht laten terugkeren .

Neem een senario .

Een vrij populair politicus ( van een partij die U helemaal niet ligt )had voor zijn politieke loopbaan een zeer belangrijke functie in een bedrijf of instelling . O Toen hij zijn Cv met betrekking tot die solicitatie heeft binnen gedaan blijkt , dat hij die toen zelf niet geschreven heeft of waarbij een persoon die hem toen geholpen of verbetert heeft , vandaag uitlekt in de pers dat politicus X zijn Cv niet zelf had opgesteld en of dat hij verbeterd was door een extern persoon .

Ik wil de reactie's hier eens lezen op dit forum , maar ik ben er vrijwel zeker van dat u een heel andere reactie zal aansnijden dan vandaag .

Daar gaat dan Uw objectiviteit mijnheer .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 20:15   #520
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ga de onzin die jij blijft aanhouden eens als een boemerang in Uw aangezicht laten terugkeren .

Neem een senario .

Een vrij populair politicus ( van een partij die U helemaal niet ligt )had voor zijn politieke loopbaan een zeer belangrijke functie in een bedrijf of instelling . O Toen hij zijn Cv met betrekking tot die solicitatie heeft binnen gedaan blijkt , dat hij die toen zelf niet geschreven heeft of waarbij een persoon die hem toen geholpen of verbetert heeft , vandaag uitlekt in de pers dat politicus X zijn Cv niet zelf had opgesteld en of dat hij verbeterd was door een extern persoon .

Ik wil de reactie's hier eens lezen op dit forum , maar ik ben er vrijwel zeker van dat u een heel andere reactie zal aansnijden dan vandaag .

Daar gaat dan Uw objectiviteit mijnheer .
Je zal het nooit snappen he?
Dat zou mij volledig koud laten indien ik teweten kom dat hij zijn CV niet zelf opgesteld heeft. Het gaat er hem over dat je eerste indruk van je CV komt, blijkt die al niet te best te zijn zal je nooit de kans krijgen je te bewijzen tijdens een gesprek en/of test.
Voor de laatste maal, je werft geen mensen aan op basis van een CV maar op basis van wat er nadien volgt. Het CV zorgt er voor of je die kans krijgt je te bewijzen.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be