Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2012, 14:59   #101
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Ik krijg hier koude rillingen van, de houding van CGKR roept spookbeelden op uit een totalitair verleden waar tegen mijn voorouders gevochten hebben.
Het CGKR vergrijpt zich aan platte intimidatie om haar visie op te dringen.
Het al dan niet veroordelen van de film komt toe aan het individu, MOETEN komt daarbij niet aan te pas.
Of aan de Rechter, lijkt me. Maar enfin, ik ken uw land niet zo goed, als buitenstaander zijnde.

In een normaal land is veroordeling voorbehouden aan rechters.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 15:00   #102
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Deze bijvoorbeeld?

Then when the sacred months have passed, then kill the disbelievers wherever you find them, and capture them and besiege them, and lie in wait for them in each and every ambush. But if they repent and perform As-Salat and give zakat then leave their way free. Verily allah is oft-forgiving most merciful
Wat heeft Engels hiermee te maken?
Oud 19 september 2012, 15:00   #103
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Citaat:
De instelling staat onder de bevoegdheid van de eerste minister van de Belgische federale regering maar valt inhoudelijk onder de bevoegdheid van de federale Minister van Maatschappelijke Integratie en Gelijke Kansen.
Niet dus.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 15:01   #104
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
But aren't we the 51st state of the US of A?
Wie tot aan zijn schouders in de Vlaamse klei zit moet nu eenmaal een grotere inspanning leveren om er uit te geraken.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:47   #105
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Of aan de Rechter, lijkt me. Maar enfin, ik ken uw land niet zo goed, als buitenstaander zijnde.

inderdaad u ken dit onland niet zo goed
Oud 19 september 2012, 17:00   #106
BonBon
Banneling

Standaard

Via de sms'jes, facebook en telefoons zullen ze makkelijk de opstokers vinden en laten opdraaien voor de kosten.

Of dat hopen we toch, als iemand een facebook feestje organiseert werkt het toch zo.

Facebookfeest kost jongen 2 ton
http://nos.nl/artikel/400223-faceboo...gen-2-ton.html
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 19:56   #107
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is amper te geloven, en toch ....

CGKR: "Wie anti-islamfilmpje online zet is strafbaar"

.
Sinds wanneer bepaalt Youssouf wat al dan niet strafbaar is . Hij ziet zich precies meer en meer als een soort van ayatollah die fatwa's uitspreekt. De man moet eens dringend de psychiater bezoeken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 20:51   #108
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Da's een joetoep stream. Daar kan ik hem niet downloaden hé.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 21:21   #109
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Naam: 3.PNG
Bekeken: 171
Grootte: 278,8 KB
"La Maison Blanche a réagi par la voix de Jay Carney, porte-parole du président Barack Obama, qui a affirmé : "Nous sommes au courant du fait qu'un journal français a publié des dessins représentant un personnage ressemblant au prophète Mahomet,"

Zie ik niet goed of hoe zit dat? Als ik die cartoon zo bekijken zie ik een orthodoxe jood die een patiënt met hoofdband in een rolstoel voortduwd.
Een patiënt die op zijn hoofd gevallen is = représentant un personnage ressemblant au prophète Mahomet.
Ofwel is het een doordenkertje ofwel evalueren ze het volledig verkeerd ...
Men lacht niet met joden nog met zieke mensen.
Oud 19 september 2012, 21:22   #110
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is amper te geloven, en toch ....

CGKR: "Wie anti-islamfilmpje online zet is strafbaar"

.
Dat lijkt me vreemd. Bij 'illustratief' gebruik (lees: je hebt de 'juiste' mening maar je wil toch je standpunt kracht bijzetten door de andere kant te laten zien), is zoiets theoretisch wél bruikbaar. Bon, voor zover ik de grijze zone van onze wetgeving ken en deze, zélfs door het CGKR, bevestigd zag.

Niet dat ik achter die redenering over het illustratief gebruik sta. Op zich is dat al een beperking van de mogelijkheden tot discussie...
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 21:27   #111
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Dat lijkt me vreemd. Bij 'illustratief' gebruik (lees: je hebt de 'juiste' mening maar je wil toch je standpunt kracht bijzetten door de andere kant te laten zien), is zoiets theoretisch wél bruikbaar. Bon, voor zover ik de grijze zone van onze wetgeving ken en deze, zélfs door het CGKR, bevestigd zag.

Niet dat ik achter die redenering over het illustratief gebruik sta. Op zich is dat al een beperking van de mogelijkheden tot discussie...
Blasfemie is in België niet verboden. Ik mag Mo een pedofiele struikrover noemen en hem als dusdanig afbeelden. Ik geloof dat Jozef dringend het één en het ander eens moet herlezen.
Als sommigen van die afbeeldingen "berzerk" worden is dat hun probleem , niet het mijne.
Oud 19 september 2012, 21:32   #112
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Lees even dit:
Citaat:
Wanneer dit filmpje in België zou gebruikt worden door bepaalde groepen of organisaties om aan te zetten tot haat, geweld of discriminatie (al dan niet tegen moslims), dan kunnen deze groepen wel vervolgd worden voor inbreuk op de antidiscriminatiewetgeving. Het is met name strafbaar om de verspreiding van dit filmpje (door het in een zaal te vertonen of via het internet te verspreiden) te koppelen aan haatdragende boodschappen of elke vorm van geweld. Het Centrum zal vanzelfsprekend waakzaam blijven voor dergelijke voorvallen en in juridische stappen ondernemen wanneer nodig.
Is dus duidelijk: je mag het 'illustratief' gebruiken. Als je erin slaagt om je te bewegen binnen de context van een reine gedachtengang, is alles ok. Ben nog niet zeker of ik mij gerust moet voelen. We hebben nog een beetje vrijheid. In sommige landen mag je nog minder zeggen dan hier ... Niet?
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 21:35   #113
Hollander

Standaard

Citaat:
Lees even dit:

Is dus duidelijk: je mag het 'illustratief' gebruiken. Als je erin slaagt om je te bewegen binnen de context van een reine gedachtengang, is alles ok. Ben nog niet zeker of ik mij gerust moet voelen. We hebben nog een beetje vrijheid. In sommige landen mag je nog minder zeggen dan hier ... Niet?
In sommige landen...inderdaad.

Ik moet zeggen dat ik dit maar een eng clubje vind, gebaseerd op wat ik tot nu toe erover in de media verneem.
Oud 19 september 2012, 21:42   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Youssef van het CGKR beschouwt zich dan ook meer en meer als een soort van ajatolah die fatwa's uitspreekt.
Oud 19 september 2012, 21:48   #115
F.B.
Parlementslid

Standaard

De Telegraaf: De vrijheid van meningsuiting lijkt voor het Europees Parlement daarmee minder belangrijk dan de lange tenen van veel moslims.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:01   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees even dit:

Alleen wordt niet bepaald wat men juist moet of wil verstaan onder "aanzetten tot haat". Is kritiek op een religie, kritiek op de stichter van een godsdienst, kritiek op godsdienstige gebruiken... "aanzetten tot haat"? De wetgeving is dermate vaag dat die dus misbruikt kan worden en aldus een middel wordt om ons recht op de uiting van onze mening sterk aan banden te leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:12   #117
BonBon
Banneling

Standaard

Aanzetten tot haat?

Dan plaatsen we gewoon een citaat bij van zo'n haat-baard in de straat, best illustratief. 'het centrum' is erg eenzijdig, alsof dat enkel blanken racistische uitspraken kunnen doen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:14   #118
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Aanzetten tot haat?

Dan plaatsen we gewoon een citaat bij van zo'n haat-baard in de straat, best illustratief. 'het centrum' is erg eenzijdig, alsof dat enkel blanken racistische uitspraken kunnen doen.
D'uh. Alleen de blanke Vlaming.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:17   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Aanzetten tot haat?

In deze is het interessant op te merken dat het Centrum zich nooit heeft uitgelaten naar aanleiding van de soms ronduit beledigende verwoordingen en uitingen van bepaalde moderne kunstenaars over Jezus, de Kerk, geestelijken, paus, enzovoort. Ik heb niets gehoord toen een Antwerpse kunstenaar een Mariabeeld op een voor ons, katholieken, beledigende wijze verwerkte in zijn 'kunst'werk. Ik heb ook niets vernomen over die Franse toneelvoorstelling waar de afbeelding van Jezus met stenen bekogeld wordt en in de oorspronkelijke versie zelfs met drek werd besmeurd.

Twee maten en twee gewichten dus...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:25   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sinds wanneer bepaalt Youssouf wat al dan niet strafbaar is . Hij ziet zich precies meer en meer als een soort van ayatollah die fatwa's uitspreekt. De man moet eens dringend de psychiater bezoeken.
Goed gezegd en ik deel uw standpunt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be