![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() en olietair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle feiten opgenoemd in dat filmpje kloppen als een bus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wat als de Dollar niet meer gebruikt wordt maar de Euro of de Renminbi om grondstoffen te verhandelen? Verandert dat iets wezenlijks ? Dan wordt toch maar gewoon de verdoken taks aan een andere wereldmacht betaald ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() inspanningen zijn soms humanitair , eerder olietair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik hoef het filmpje zelfs niet te zien.
Als ik het woord 'conspiracy' zie staan weet ik al zeker dat 't 100% waar is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er ook nog betrouwbare bronnen voor de beweringen in dat filmpje?
Ik bedoel, zo,n filmpje maken kan iedereen met een heel klein beetje verstand van computers enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er wordt gesteld dat omdat men olie bij bepaalde leveranciers in dollar moet betalen men dus dollars op vooraad moet houden. Dat is dus onzin. Je kan op elk moment van de dag of nacht dollars kopen. Dus je hoeft geen dollarreserves aan te leggen. En als ik met mijn trader account in Zwitserse franken in olie kan handelen, dan kunnen anderen dat ook... Verder wordt er gesteld dat de enige manier om aan dollars te komen is om goederen naar de VS te sturen. Men vergeet natuurlijk dat al die olie exporterende landen zelf ook een berg dollars hebben, die ze ook graag uitgeven. Mercedessen naar Saudi Arabië sturen werkt dus ook. En dat is precies wat ook zou gebeuren moest dat land opeens Euros aanvaarden voor zijn olie. Dat de VS een voordeel haalt uit het feit dat de Dollar een populaire reservemunt is, klopt, maar dat die status afhankelijk is van de vraag of de prijs van olie en andere grondstoffen in dollar genoteerd worden is gewoon onzin. De Dollar is een populaire reservemunt omdat hij a) uitgegeven wordt door een machtige en grote economie, en b) vrij converteerbaar is. Na 5:30 komt er nog zo een stukje onzin. Daar wordt beweerd dat Irak door terug op de Dollar om te schakelen 15% aan olie inkomsten verloor, omdat de Euro meer waard was, en olie in Euros dus duurder was. Dat zegt de voice over in de video letterlijk. Dat kan gewoon niet waar zijn. Als olie in Euro 15% duurder is dan in dollar, dan koopt niemand olie in euros. Ook Europeanen niet. Die wisselen gewoon hun euros voor dollars en kopen dan olie in dollars. Alles klopt als een bus, zei u?
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Renminbi zou een reservemunt kunnen worden, maar dat zal nog wel een poosje duren. Tot een paar jaar geleden was de munt niet eens vrij converteerbaar, en vertrouwen bouw je niet in een paar jaar.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik verder ben ik geen econoom. Ik ben ingenieur. Dat vertekent in zoverre mijn wereldbeeld dat ik het belangrijk vindt dat een betoog zichzelf niet tegenspreekt... Het moet eerst kloppen voor het ook maar een kans heeft om ook waar te kunnen zijn.
![]() |