![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik gebruik het woord "Allochtoon" ook NOOIT meer ! | |||
Uitstekend initiatief! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 18,39% |
Ben je gek! Ik schrijf wat ik wil. |
![]() ![]() ![]() |
71 | 81,61% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer dan dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister
|
![]() "Allochtoon is toch een goed Nederlands woord."
? Het woord allochtoon is gevormd op basis van de Griekse woorden allos ('ander') en chtoon ('land'). |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een groep met een eigen problematiek en ze moet dus benoemd kunnen worden om gericht aan te pakken, de beste beschrijving volgens mij is "mensen die in de thuis-sfeer een niet west-europese taal spreken", maar dat bekt natuurlijk niet goed. Geïntegreerde allochtonen en nakomelingen die thuis Nederlands spreken hoeven zich dan niet aangesproken te voelen, het gaat niet over hen. Vroegtijdige schoolverlaters zitten ook vooral in de groep "mensen die in de thuis-sfeer een niet west-europese taal spreken", die moet dan ook gericht aangepakt kunnen worden. Doelgroepen goed kunnen aanduiden is belangrijk. bv om meisjes besnijding goed aan te pakken moet je je richten naar Egyptenaren en zwart afrikaanse moslims maar dat willen de wetmakers niet doen, ze kunnen/willen geen maatregelen uitschrijven gericht naar afkomst en godsdienst al is dit wel de enigste manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() De Morgen is één van de hoofdschuldigen dat het migratiebeleid totaal is mislukt.
Om dit goed te maken gaat men het woord 'allochtoon' niet meer gebruiken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Morgen is niet veel meer dan een pakje bedrukt papier, zoals de andere "serieuze" gazetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat men daarbij vergeet, is dat religieus extremisme op zich niks te maken heeft met "integratie". Ook bij Joden, Christenen en allerlei sekteleden zijn er oerconservatie krachten, maar eigenaardig genoeg is dat voor ons blijkbaar geen probleem. Enkel Moslimextremisten zijn dat... Enkel zij moeten zwijgen en aanvaarden dat men met hun geloof kan lachen. Rare redenering moet ik zeggen.
![]() |
![]() |
#267 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Journalisten schrijven niet meer over politiek; ze doen aan politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind trouwens dat het woord 'jongere' vandaag de dag ook een enorm negatieve betekenis heeft gekregen (dankzij politiek correct).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, als ze het in de wielersport hebben over het 'jongerenklassement' dan ga ik op de duur nog aan iets anders beginnen denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal het antwoord voor fluisteren: geen. Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 24 september 2012 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Staatssecretaris
|
![]() is dat geen contradictio in terminis?
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() Vandaag hebben de media minstens duizend maal het woord 'Oost-Europeaan' gebruikt (naar aanleiding van de actie van de vrachtwagenchauffeurs)...
Ik vind dat men dit woord dringend moet verbieden (of minstens afraden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aan welke beestigheden gaan de genoemde groepen zich massaal te buiten? Wordt er met andere religies dan de islam niet gelachen? En worden er daarom mensen vermoord ? Kortom te gek voor woorden. BTW :kom niet opnieuw af met Ierland of Palestina als het om beledigen gaat! Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 september 2012 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#275 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bepaalde individuen kan men spijtig genoeg best in hun denkwereld laten, omdat men vooraf weet dat elk verder gesprek gewoon zinloos is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er met "allochtoon" EIGENLIJK bedoeld werd, is: niet-geintegreerde moslim. Want lees maar na, die pogingen tot "definitie", zoals "eerste-generatie vreemdeling" (ttz, een van de ouders is niet hier geboren), of "niet-Europeaan" of dergelijke, dat is allemaal NIET wat men er eigenlijk mee wilde aangeven. Want zoals anderen al opmerkten, Belgen die een Chinese ouder hadden, die worden meestal niet als "allochtoon" bestempeld bijvoorbeeld. Amerikanen die in Belgie komen wonen, en zelfs niet eens Belg worden, die worden niet als allochtoon bestempeld. Een Israelier die in Belgie woont wordt niet als "allochtoon" bestempeld. Men bedoelt er eigenlijk enkel maar mensen mee afkomstig uit noord-afrika en uit het midden-oosten, behalve dan israeliers. Een kind van Koptische ouders in Belgie geboren zal zelfs ook geen allochtoon genoemd worden. Dat er nu toevallig veel noord-afrikaanse en uit het midden-oosten afkomstige mensen zijn die moslim zijn, en bovendien moeite hebben om zich in onze westerse maatschappij te integreren, en dat men soms de veralgemening maakt naar al die mensen met zelfde ethnische afkomst, wil niet zeggen dat men er eigenlijk niet "niet-geintegreerde moslim" mee bedoelt. Citaat:
Maw, die oerconservatieven zijn er wel, maar ze hebben oftewel genoeg op hunnen duvel gehad om zich gedeisd te houden, ofwel hebben ze de wijsheid om hun conservatisme binnenshuis in de privesfeer te houden. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2012 om 04:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ze zo precies willen zijn, dan gaan ze Onkeldinges voortaan, naar het voorbeeld van de Italiaanse Amerikanen, een Vlaamse Walin moeten heten. Wat me ertoe brengt: als flamingant ben ik er fier op dat ik een allochtoon ben in de huidige staatsvorm waarin ik moet leven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw definitie (pas op, op zich is zij niet slecht ![]() ![]() Vergeet ook niet dat voor bepaalde mensen (er zitten er een paar op P.be), Moslims nooit ofte nooit geïntegreerd kunnen worden, behalve wanneer zij geen Moslim meer zijn. Hoe definieer je "allochtoon" in zo'n geval? In uw redenering wordt een woord dat veel ladingen denkt (allochtoon) gewoon vervangen door een ander woord dat evenveel ladingen denkt (niet-geïntegreerde Moslim). Omdat het concept "integratie" zelf ook veel ladingen denkt. Citaat:
Eerlijk gezegd, hoeveel last hebben wij echt van extremistische Moslims? Als een oerconservatieve priester iets verteld, dan lachen wij ermee. Als een oerconservatieve imam spreekt, dan hebben wij schrik. Zoals ik zei, andere benadering. Ter info, op persoonlijk vlak heb ik meer last van een oerconservatieve Christene dan van een extremistische Moslim... Citaat:
![]() |
![]() |
#280 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en ja, onzen Boudewijn Premier was er dus ook zo gene) Let wel, ik zeg niet dat je aan de specifieke wetten en grillen van een specifieke maatschappij moet kleven. Maar enkele basisprincipes, zoals vrijheid van meningsuiting, individuele vrijheden en rechten, fysieke integriteit van de mens en dergelijke. Wanneer er een systematisch verwerpen bijhoort van de "locale geplogenheden" en systematisch teruggegrepen wordt naar een of andere buitenlandse traditie ben je niet geïntegreerd. Dat wil niet zeggen dat mensen met roots buiten hun dorp geen affiniteiten meer zouden mogen hebben met de cultuur van hun roots, he. Maar er is een verschil tussen iemand met Chinese roots die ook wat chinese cultuur heeft, en iemand die zo goed als exclusief in zijn root-cultuur blijft leven met een systematisch afwijzen/weerzin/haat zelfs jegens de cultuur waar hij is geboren en getogen. Citaat:
![]() Citaat:
Enerzijds is hun religieuze traditie toch enerzijds heel erg expliciet in de opdrachten en levenswijze die haaks staat, incompatibel is met de onze. Anderzijds waren de katholieken van 600 jaar geleden ook "hopeloze gevallen", he. Het zou net een theologische opdracht zijn voor moslim-intellectuelen om een moslimversie uit te vinden die wel compatibel is met onze westerse fundamentele waarden. Maar ik denk dat ze veel herzieningswerk zouden hebben. Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat niet-allochtone jongeren allemaal watjes zijn, maar wat opvalt is de voortdurende referenties naar hun moslim-zijn in hun onschools en soms ronduit onbeschoft gedrag. Citaat:
Het grappige was destijds dat er van die zotten waren die er zich danig aan ergerden. Het was de sociale functie van lachen: hun gekte aan te duiden. Net als met die profeet-prentjes. Van zodra lachen ermee aanvaard is, zal het niet meer fun zijn. En is het doel van het lachen bereikt.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2012 om 10:02. |
||||||
![]() |
![]() |