![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is het welletjes geweest. Wie via gedrag en levenswijze niet naadloos aansluit op de Vlaamse levenswijze met haar historiek zal in mijn ogen altijd een buitenlander, een vreemdeling, een allochtoon zijn. Hoe lang nog eer het woord 'nieuw' stigmatiserend wordt? Zo kunnen we wel eindeloos doorgaan. Aan de hypocrisie komt geen einde: de ogen sluiten voor de irritatie bij de autochtone bevolking. De mensen 'van hier' moeten dit en moeten dat, moeten zich nog eens een ander woordgebruik toemeten om die dutskes van vreemdelingen te doen integreren. Seffens moeten we nog hun voeten kussen. Het scheelt niet veel meer. En verder stel ik vast in de media en elders dat het gespreksonderwerp 'vreemdelingen' (prachtig woord, nog steeds) in een taboesfeer verkeert. Alleen de goede dingen mogen gezegd worden, alleen de constructieve dingen krijgen aandacht. Ik schaam me dood tgo de wereld dat een ervaren politica als een Millquet zo'n debiele oproep doet. Zoiets hoort thuis op een breiclubje van uitgedroogde vrouwen waar er afgesproken wordt om een bepaald woord niet te laten vallen om één bepaald iemand niet te kwetsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() En ondertussen mag je vanaf 22h niet meer drinken in Molenbeek. Je zal er maar wonen hé, met zo'n volksverrader als burgemeester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ik ben nu ook geen voorstander van drank, drugs en sigaretten, eerder een onvermijdbaar kwaad. Die maatregel zal trouwens vooral de 'jongeren' treffen schat ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Ik ook helemaal niet maar je weet wel wie vragende partij is wanneer het gaat om het verbieden van alcohol.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wanneer het verbod op geroosterde varkensribbekes? Curryworst? cervela?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allochtonen vervangen door "Nieuwe Belgen"?
Waarom niet meteen door "Nepbelgen"? Duidelijker en korter. En ik heb het niet over een kleurtje maar een "ingesteldheid"! Laatst gewijzigd door andev : 24 september 2012 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Schepen
|
![]() Ik zou het woord allochtoon behouden maar de profiteurs, criminelen, extremisten,... onder hen, die mag je vanalles en nog wat noemen, zal me zeker niet aangesproken voelen.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Was er de laatste ramadan geen gevecht op een terrasje omdat een niet moslim iets aan het eten was? In bepaalde straten en wijken moet je dat blijkbaar al niet meer proberen, mensen worden bang door het mogelijks geweld. We eten nu al halal vlees zonder te weten en binnenkort doen we mee met de ramadan, dit kan toch niet blijven door gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik meen me te herinneren dat een paar (alleen doen ze nooit iets wegens de genetische voorbeschiktheid om laf te zijn) aanhangers van de vredige godsdienst een belg halfdood geslagen hebben in het brusselse omdat hij aan het drinken was tijdens de ramadan. Ga je vlees nooit kopen waar de mogelijkheid bestaat dat er halal tussen zit. Ik ga voor biologisch om verschillende redenen en als ik dit halalgedoe lees, ben ik blij dat ik tenminste de halalcultuur niet mee financier. En voor de pizzalovers: Domino's Pizza geeft in kleine lettertjes mee dat de kip/rund/merguez halal is. Neen dank u!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is al enkele jaren ook biologisch halal vlees, je bent dus nergens veilig want halal slachten moet niet vermeld worden. Dus enkel varkensvlees en vegetarisch eten kan nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() In Nieuw-Zeeland is alle rund halal geslacht met verdoving, dat gedeelte kan dus wel buiten België. Dieren goed behandelen is ook een belangrijk stuk in de Islam al zie je dat in de achterlijke landen totaal niet in de praktijk, enkel wat verwesterde moslims vinden dat belangrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nooit de islam geassocieerd met respect voor dieren...of mensen.
Hoe vreemd dat de praktische uitvoering van de godsdienst van vrede zo verschilt van het geschreven woord. Vreemd én spijtig voor iedereen die er rechtsreeks of onrechtsreeks mee te maken krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het mes moet scherp zijn het dier mag niet zien hoe zijn soortgenoten worden geslacht allemaal goed en wel, maar in de 21ste eeuw hebben we verfijnder normen om de dieren MINDER te laten lijden. Inderdaad spijtig dat de geschriftenvolgers hun verstand en logica blijkbaar op nul staat als men de betekenis van de aanwijzingen wil volgen ipv de letterlijke interpretatie (och kijk, nu is het toch letterlijk te nemen? niks interpretatie mogelijk blijkbaar).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() De tirannie van de middelmaat...neen, in dit geval is het de tirannie van de ondermaat. Dat is wat onze maatschappij uiteindelijk de nek zal omdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Dode na vechtpartij tussen Afghanen in Sint-Truiden
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-Truiden.dhtml Zo is het inderdaad wel duidelijker dan allochtoon, als ze zo verder doen is het een verbetering. Uiteraard een familievete, wat anders. ![]() Laatst gewijzigd door BonBon : 30 september 2012 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Staatssecretaris
|
![]() Op de BBC wordt een geit een geit genoemd.
De laatste weken werd een onderzoek gevoerd naar het optreden van de politie in de 'Rochdale sex trafficking', waarin jonge meisjes (vanaf 13) door Pakistani werden gedurende jaren verleid, gedrogeerd, verkracht, mishandeld en verhandeld. Daar wordt niet van allochtonen gesproken. Er wordt aangegeven dat de slachtoffers blanke meisjes zijn en de daders Pakistani. Geen gezever. http://www.dailymail.co.uk/news/arti...g-scandal.html http://en.wikipedia.org/wiki/Rochdal...afficking_gang Laatst gewijzigd door Conscience : 1 oktober 2012 om 11:20. |
![]() |
![]() |