Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2012, 10:13   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De N-VA fanclub is weer bezig de geschiedenis te herschrijven. Het was de N-VA zelf die zo weinig mogelijk verantwoordelijke posten wou. Bart De Wever werd geacht om minister te worden in de Vlaamse regering maar deze toverde een lapinus blancus uit zijn mouw.
Bart De Wever heeft zelfs voor de verkiezingen gezegd dat hij NOOIT premier van dit land zou worden, want dat hij daar niet de geschikte man voor is.
Trouwens heeft Verhofstadt zijn voorzitterschap van de VLD ook niet neergelegd toen hij de kans kreeg dit land naar de verdoemnis te helpen?
Minister worden betekend bij elke Vlaamse partij, dat je je bestuursfunctie binnen de partij opgeeft.

Zelfs Leterme heeft dit gedaan, toen hij minister-president werd van de Vlaamse regering.

Je kan De Wever dus niets verwijten, omdat hij geen minister is geworden.
Trouwens om minister te worden moest hij eerst in de meerderheid zitten met zijn partij en daar waren de Franstaligen niet over te spreken.

Zij zeiden reeds bij het ontvangen van de nota's om de besprekingen over de regeringsvorming met De Wever als formateur, nee, wij zijn niet bereid deze nota's te gebruiken bij de besprekingen.

Het is dus niet De Wever die weigerde minister te worden, het waren de Franstaligen die hem, noch een andere N-VA kandidaat, als minister zagen zitten.

En De Wever werd zelf uit de Vlaamse regering gehouden door de SP.a.
Die wilde hem niet als minister. Want dan zou hij te veel problemen veroorzaken met de Franstalige gemeenschap.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:43   #42
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Heb je hier een of andere bron van?
http://www.deredactie.be/permalink/1.1452410

omstreeks 88:20 komt het groen parlementslid spreken.

Bart heeft weer fantastisch geantwoord en Peeters snoert Van Rompuy de mond.

Citaat:
"Eric Van Rompuy heeft al maanden zure oprispingen. Ik zal hem eens een doos Rennies geven." Zo reageert N-VA-voorzitter Bart De Wever in Het Laatste Nieuws op de uitval van Van Rompuy in Villa Politica.

Vlaams parlementslid Eric Van Rompuy haalde gisteren in Villa Politica fors uit naar N-VA. Van Rompuy is het beu dat de N-VA zijn partij ‘frontaal aanpakt’, onder meer over de staatshervorming en de belastingen. Als de N-VA niet ophoudt met die aanvallen, dan is dat volgens Van Rompuy ‘niet houdbaar’ voor de Vlaamse regering.

Bart De Wever reageerde vanmorgen in Het Laatste Nieuws en lijkt zich niet geroepen te voelen om het verder functioneren van de regering in vraag te stellen. "Ik hecht weinig belang aan wat Erik Van Rompuy zegt. Die heeft al maanden zure oprispingen. Ik zal hem eens een doos Rennies geven. Alleen wat Kris Peeters en Wouter Beke erover denken, telt voor mij," aldus De Wever.

Vlaams minister-president Kris Peeters reageerde gisteren al via Twitter op de uitval van zijn partijgenoot Eric Van Rompuy naar de N-VA. ‘Er hangt zenuwachtigheid in de lucht, maar ik verzeker u dat deze VLAREG (Vlaamse regering, red.) voor en na 14/10 verder
Oud 11 oktober 2012, 10:55   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/permalink/1.1452410

omstreeks 88:20 komt het groen parlementslid spreken.

Bart heeft weer fantastisch geantwoord en Peeters snoert Van Rompuy de mond.
Thx
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 11:00   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
leer lezen.
Dat zou voor u al veel problemen oplossen.

Ik ben niet selectief verontwaardigd. Dus heb ik dat ook niet gezegd. Nogmaals: leer lezen.
Jij begint hier over selectieve verontwaardiging. Mag ik dan ook weten waarover je selectief verontwaardigd bent ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 11:01   #45
giserke
Banneling

Standaard

Bart Caron heeft trouwens ook zeer correct geantwoord.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 11:03   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bart De Wever heeft zelfs voor de verkiezingen gezegd dat hij NOOIT premier van dit land zou worden, want dat hij daar niet de geschikte man voor is.
Trouwens heeft Verhofstadt zijn voorzitterschap van de VLD ook niet neergelegd toen hij de kans kreeg dit land naar de verdoemnis te helpen?
Minister worden betekend bij elke Vlaamse partij, dat je je bestuursfunctie binnen de partij opgeeft.

Zelfs Leterme heeft dit gedaan, toen hij minister-president werd van de Vlaamse regering.

Je kan De Wever dus niets verwijten, omdat hij geen minister is geworden.
Trouwens om minister te worden moest hij eerst in de meerderheid zitten met zijn partij en daar waren de Franstaligen niet over te spreken.

Zij zeiden reeds bij het ontvangen van de nota's om de besprekingen over de regeringsvorming met De Wever als formateur, nee, wij zijn niet bereid deze nota's te gebruiken bij de besprekingen.

Het is dus niet De Wever die weigerde minister te worden, het waren de Franstaligen die hem, noch een andere N-VA kandidaat, als minister zagen zitten.

En De Wever werd zelf uit de Vlaamse regering gehouden door de SP.a.
Die wilde hem niet als minister. Want dan zou hij te veel problemen veroorzaken met de Franstalige gemeenschap.
Wat verwijt jij Bart De Wever juist ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 oktober 2012, 11:03   #47
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij begint hier over selectieve verontwaardiging. Mag ik dan ook weten waarover je selectief verontwaardigd bent ?
nogmaals: leer lezen. Ik heb nergens gezegd dat ik selectief verontwaardigd ben. Ik heb gezegd dat JIJ selectief verontwaardigd bent.

En ondertussen probeer je weer de discussie te verleggen. Dat doe je elke keer als je in nauwe schoentjes dreigt te komen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 12:40   #48
Kaal
Minister-President

Standaard

CD&Ver E. Van Rompuy die dreigt om uit een regering te stappen, dat is nu het toppunt van absurditeit. Als er nu één ding is die een CD&Ver nooit doet, dat is uit een regering stappen (of een regeringsdeelname afwijzen).

"Verantwoordelijkheid opnemen" heet dat.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 15:46   #49
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

zegt de man die BHV zonder één enkele toegeving ging splitsen!
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 15:52   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
nogmaals: leer lezen. Ik heb nergens gezegd dat ik selectief verontwaardigd ben. Ik heb gezegd dat JIJ selectief verontwaardigd bent.

En ondertussen probeer je weer de discussie te verleggen. Dat doe je elke keer als je in nauwe schoentjes dreigt te komen
Laat mij bij het duidelijk zijn: Ik ben niet verontwaardigd.

Dus nogmaals mijn vraag; waarom kom jij af met selectieve verontwaardiging ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 oktober 2012 om 15:53.
Oud 11 oktober 2012, 16:09   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
De persoon die al zijn principes opzijgeschoven heeft zodat zijn broer de grote meneer in Europa kon gaan spelen, is weer eens boos op de N-VA

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...21010_00329215
Het woord boos is dikkement verkeerd gekozen.

Beter: gefrustreerd op het razende af ... razend van frustratie ... je vindt ongetwijfeld wel een nog betere term.

Ik zou aan dat ventje wel eens willen vragen of hij twee dingen eens naast mekaar wil zetten om te vergelijken:
aan ene kant: het wetsvoorstel dat o.a. zijn broer indiende (wetsvoorstel "DeCrem, DeRem, DeStem) om bhv te splitsen
aan de andere kant: wat de splitsing nu uiteindelijk geworden is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 07:46   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat verwijt jij Bart De Wever juist ?
Dat hij niet het vermogen heeft zich in andere in te leven en zich aan te passen naar het denkvermogen van mensen die minder verstandig zijn dan hem.
Voor veel burgers is zijn uitleg vaak onbegrijpbaar en moeilijk juist te vatten, waardoor er veel foute interpretaties ontstaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 07:51   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat hij niet het vermogen heeft zich in andere in te leven en zich aan te passen naar het denkvermogen van mensen die minder verstandig zijn dan hem.
Voor veel burgers is zijn uitleg vaak onbegrijpbaar en moeilijk juist te vatten, waardoor er veel foute interpretaties ontstaan.
Die kiezers zitten toch allemaal bij PVDA en VB?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 11:42   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
CD&Ver E. Van Rompuy die dreigt om uit een regering te stappen, dat is nu het toppunt van absurditeit. Als er nu één ding is die een CD&Ver nooit doet, dat is uit een regering stappen (of een regeringsdeelname afwijzen).

"Verantwoordelijkheid opnemen" heet dat.
Dat is ook logisch, Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezing.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 11:56   #55
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is ook logisch, Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezing.
gisteren het wollig schaap van kortrijk horen verklaren wat voor een sterke vlaming hij wel is
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be