Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 15 oktober 2012, 13:02   #41
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

De grootste tjeef buiten de cd&v verlaat de nationale politiek...gooed voor ons pech voor kortrijk..nooit geweten wat die trol zo populair maakte..
Eigenzinnig is offline  
Oud 15 oktober 2012, 13:03   #42
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In ieder geval, de NVA heeft de wil van de kiezer genegeerd in Kortrijk. Zoveel is duidelijk. Want Stefaan De Clerk was eigenlijk de winnaar.

En dus moet Marc Demesmaeker niet komen zaniken, noch moet De Wever zich zo dik maken dat men de NVA buitensluit. Want het schijnheilig partijtje van De Wever doet plaatselijk maar juist hetzelfde als het effe de kans krijgt!

Hypocrietjes die NVA-ers.
Wat heeft NVA daar nu mee te maken? Ok, ze zijn hierin mee gestapt, maar het initiatief komt van OVLD. Als de punten van het OVLD programma beter bij NVA liggen dan CD&V (als deze laatste NVA al mee in coalitie had willen nemen; het zou me niet verbazen moest hier ook getracht geweest zijn de NVA erbuiten te houden) dan is het niet meer dan normaal dat NVA hierin meestapt.
Als je dan ook iemand unfair gedrag wil verwijten, richt je dan naar OVLD!

Laatst gewijzigd door Meuh : 15 oktober 2012 om 13:04.
Meuh is offline  
Oud 15 oktober 2012, 13:04   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De grootste tjeef buiten de cd&v verlaat de nationale politiek...gooed voor ons pech voor kortrijk..nooit geweten wat die trol zo populair maakte..
Hypocrietjes die NVA ers.

Hun motto: "Luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden!"
system is offline  
Oud 15 oktober 2012, 13:06   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval, de NVA heeft de wil van de kiezer genegeerd in Kortrijk. Zoveel is duidelijk. Want Stefaan De Clerk was eigenlijk de winnaar.

En dus moet Marc Demesmaeker niet komen zaniken, noch moet De Wever zich zo dik maken dat men de NVA buitensluit. Want het schijnheilig partijtje van De Wever doet plaatselijk maar juist hetzelfde als het effe de kans krijgt!

Hypocrietjes die NVA-ers.
Lol, het initiatief komt van VLD onnozelaar. Voor je reageert zou je je beter eens goed informeren. In dit geval is dat nochtans niet zo moeilijk. De websites staan vol met deze tjeevestreek van Q. Uw gebrek aan kennis is enerzijds schreinend, maar aan de andere kant ook ronduit hilarisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 oktober 2012, 13:06   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke daden? Volgens u doen ze toch niets? Ga je eindelijk eens beslissen welke onzin je consequent wil aanhouden?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 oktober 2012, 13:56   #46
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

De kracht van verandering nu al ontkracht. Tegelijk calimero spelen omdat je als grootste partij in een gemeente buiten spel wordt gezet en victorie kraaien omdat je in een andere gemeente de grootste partij zelf buiten spel zet.
Edina is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:04   #47
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is het voornamelijk Q die De Clercq buiten spel zet, en niet de NVA als schuldige.

Wat niet wegneemt dat mijn voorkeur uitgaat naar een systeem waarbij diegene met de meeste stemmen burgemeester wordt...
Oud 15 oktober 2012, 14:04   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De kracht van verandering nu al ontkracht. Tegelijk calimero spelen omdat je als grootste partij in een gemeente buiten spel wordt gezet en victorie kraaien omdat je in een andere gemeente de grootste partij zelf buiten spel zet.
Nog eentje die de actualiteit niet volgt. Quick neemt het initiatief.
fox is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:12   #49
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Interessant, ik had nooit gedacht dat Quickie echt die burgemeester post wou. Zou er iemand in de federale regering zijn exit eisen? Hij heeft tenslotte meer dan eens tegen de schenen van de andere regeringspartijen of hun achterban gestampt.
mkb is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:18   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
.......en de nva bijt toe. Dan moeten ze er ook maar tegen kunnen, als zij, waar zij de grootste partij zijn, opzij worden gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:20   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what? Ze doen toch mee hé? Ze zouden ook kunnen zeggen dat ze vinden dat het aan de grootste partij eerst is om een coalitie te proberen vormen?
Edina is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:23   #52
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
.......en de nva bijt toe. Dan moeten ze er ook maar tegen kunnen, als zij, waar zij de grootste partij zijn, opzij worden gezet.
Ja, als er al op 6 plaatsen dergelijke scenario's tegen de N-VA plaatsvinden, dan mag ééntje terug als eens he
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:27   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Ja, als er al op 6 plaatsen dergelijke scenario's tegen de N-VA plaatsvinden, dan mag ééntje terug als eens he
in love and politics, nothing is fair.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:27   #54
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Om quickie (ex-republiekein,ex-vld-dissident,ex-LDD strijdmakker,ex-blower) te overtreffen in hypocrisie moeten ze nog een tandje bijsteken...
Eigenzinnig is offline  
Oud 15 oktober 2012, 14:53   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what? Ze doen toch mee hé? Ze zouden ook kunnen zeggen dat ze vinden dat het aan de grootste partij eerst is om een coalitie te proberen vormen?
Er is blijkbaar niemand te vinden voor die coalitie. Ze konden natuurlijk de boel geblokkeerd hebben, maar dan was het weer niet goed geweest. N-VA kan nu eenmaal nooit goed doen voor types zoals u. Er moet daar dan ook geen slaap over gelaten worden.

N-VA, als grootste partij wordt federaal aan de kant geschoven en nu worden ze hier al gediaboliseerd omdat ze op initiatief van een andere partij meegaan in Kortrijk. Ze nemen niet eens zelf het initiatief.
fox is offline  
Oud 15 oktober 2012, 15:07   #56
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Er volgt nog een persconferentie van Stefaan De Clerck later deze namiddag. Benieuwd of hij de zet van Q een tsjevenstreek zal durven noemen...

Zijn zoon, Felix (die van Shame weet je wel) heeft wel al gereageerd : "Zum Qotsen" Komt er een betoging aan ?
Iedereen speelt van die spelletjes, dus qotsen moet iedereen doen...
Vito is offline  
Oud 15 oktober 2012, 15:16   #57
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is blijkbaar niemand te vinden voor die coalitie. Ze konden natuurlijk de boel geblokkeerd hebben, maar dan was het weer niet goed geweest. N-VA kan nu eenmaal nooit goed doen voor types zoals u. Er moet daar dan ook geen slaap over gelaten worden.
Dat geldt toch even goed voor de gemeentes waar de NVA buiten spel werd gezet? Daar was blijkbaar ook niemand te vinden voor een coalitie met de NVA. Komaan zeg!

Citaat:
N-VA, als grootste partij wordt federaal aan de kant geschoven en nu worden ze hier al gediaboliseerd omdat ze op initiatief van een andere partij meegaan in Kortrijk. Ze nemen niet eens zelf het initiatief.
Hoezo aan de kant geschoven? Heet dat dan plots ineens niet meer "er was blijkbaar niemand te vinden voor die coalitie? En was Dewever dan geen informateur?

En diaboliseren?!? Omdat ik een gebrek aan consequentie aantoon? Laat me niet lachen hé... Stop nu toch eens met de calimero uit te hangen! Ge hebt de verkiezingen gewonnen!!!

Ofwel aanvaard je zo'n dingen als onderdeel van de politiek. Ofwel veroordeel je ze. Je kan niet van 2 walletjes eten.
Edina is offline  
Oud 15 oktober 2012, 15:32   #58
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat geldt toch even goed voor de gemeentes waar de NVA buiten spel werd gezet? Daar was blijkbaar ook niemand te vinden voor een coalitie met de NVA. Komaan zeg!

Hoezo aan de kant geschoven? Heet dat dan plots ineens niet meer "er was blijkbaar niemand te vinden voor die coalitie? En was Dewever dan geen informateur?

En diaboliseren?!? Omdat ik een gebrek aan consequentie aantoon? Laat me niet lachen hé... Stop nu toch eens met de calimero uit te hangen! Ge hebt de verkiezingen gewonnen!!!

Ofwel aanvaard je zo'n dingen als onderdeel van de politiek. Ofwel veroordeel je ze. Je kan niet van 2 walletjes eten.
In Kortrijk stapt N-VA tenminste als winnaar in de coalitie.

Op veel plaatsen waar N-VA buiten de coalitie gehouden wordt, is deze coalitie enkel samengesteld uit verliezers (bijv. Roeselare of Mol).
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 15 oktober 2012, 15:35   #59
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Nva geeft cd&v gewoon een koekje van eigen deeg door mee met den quick te gaan!!

Ze hebben groot gelijk...
matthias999 is offline  
Oud 15 oktober 2012, 16:11   #60
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hallo, moest het nog niet doorgedrongen zijn, ik stapte even mee in uw "logica" Edina. Het raakt mijn koude kleren niet waar en hoe vaak ze N-VA buiten spel zetten. Ze doen maar. Ik toon alleen de hypocriete houding van CD&V aan in deze. In tal van gemeentes vormen ze dergelijke coalities en van zodra ze eens in het verliezende kamp zitten beginnen ze te lullen over de democratie. Il faut le faire.

En trouwens.

1. In Kortrijk is N-VA 1 van de winnaars
2. Ze nemen niet eens het initiatief bij de coalitievorming.

Bij CD&V is dat in tal van gemeentes wel even anders. Kijk maar naar Roeselare en Halle. Dit weer als inconsequent van N-VA gaan benoemen is lachwekkend kort door de bocht. Maar je doet maar hoor.

Laatst gewijzigd door fox : 15 oktober 2012 om 16:13.
fox is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be