![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NVA is nu eenmaal de enige centrum-rechtse partij in Vlaanderen.
Niettegenstaande ik de Vlaamse zaak op z'n minst vrij sterk genegen ben, is het zelfs zo dat een centrum-rechtse partij sowieso matig nationalistisch is. Het is een deel van het pakket, een deel dat bij vele potentieel centrum-rechtse / conservatieve kiezers aanwezig is, zonder zich expliciet nationalisten te noemen. "Conservatieven" zijn daarenboven mensen die overal van nature leven. In Vlaanderen dachten velen gewoon lange tijd dat dat niet hoefde. En dus was er enkel progressief en VB. Maar de realiteit blijkt nu anders.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 oktober 2012 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
I don't think so...maar in ieder geval...de NVA kan onmogelijk zeggen dat ze niet verwittigd geweest zijn hé...toen zij zelf aan de micro zaten om de Vlaams Nationalistische familie van racisme, fascisme en nazisme te beschuldigen hebben wij hun verwittigd...ook op dit forum... "Let maar op jongens, eens ook jullie een gevaar dreigen te worden voor het establishemnt zullen jullie hetzelfde ondergaan als hetgeen waar jullie nu zo gewillig mee meespelen"...en alzo geschiedde... Ik moet toegeven: men hoeft nu echt geen groot licht te zijn om dat te zien aankomen hé...ik kan mij niet voorstellen dat de NVA dat niet zag aankomen...
![]() |
![]() |
#103 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Le Téméraire : 29 oktober 2012 om 23:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijken we echter naar het verleden,en de tijd dat hij partijvoorzitter van de PS was,en de regeringsdeelnames van diezelfde PS en consoorten... Dan kunnen we wél degelijk stellen dat een deel van de huidige en voorgaande generaties politici van de jaren 70 van vorige eeuw tot nu, waaronder Di Rupo zélf een verpletterende verantwoordelijkheid dragen door de huidige torenhoge fiscale én parafiscale lasten... En dit allemaal omdat ze destijds de moed niet hadden om de situatie en dan vooral die in wallonië op de juiste wijze aan te pakken... Laatst gewijzigd door Svennies : 30 oktober 2012 om 02:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Tsja we komen uit een tijd waar belasting op arbeid de enige was die niet ontdoken kon worden. Die tijden zijn veranderd want met globalisering kan een te hoge loonkost eenvoudig vermeden worden.
Er is slechts 1 oplossing en dat is alle lasten naar onder bijstellen. Dit gaat niet gecompenseerd worden met andere te ontvluchten belastingen... de tweede beweging wordt noodzakelijkerwijs een efficiëntieverhoging. De overheid zal in de toekomst veel minder middelen hebben en daarmee evenveel moeten doen. Dat hoeft niet slecht te zijn, grote bedrijven doen dat ook en met een omzet van 250 miljard per jaar is de belgische overheid vergelijkbaar met bvb P&G.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 30 oktober 2012 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
euhm...valt dat op misschien?...oei...ben ik nu ontmaskerd?... ![]() Citaat:
ik verklaar mij nader: fout: het VB heeft zeer zeker een pad geëffend maar niet dat van de NVA. Het VB is het reservoir geweest dat dertig jaar lang, ondanks alle stront die het establishment naar het VB gooide ten spijt, de mensen heeft vertegenwoordigd die enerzijds de westerse waarden zagen verkrachten en anderzijds ontvoogding en onafhankelijkheid wilden in dit ondemocratische land. juist : De NVA is enkel in zijn programma een anti-establishemntspartij: zij zijn er, zoals de tjeven trouwens, helemaal fier op dat zij hun eigen programma/statuten dagdagelijks op de meest schabouwelijke wijze met de voeten treden. Ik denk dat we het hier helemaal over eens kunnen zijn: de NVA mag qua consequentie, woord en onafhankeljkheidsstreven inderdaad niet aan de hielen van het VB komen ruiken. Citaat:
U vat het hier prefect samen hoor: proficiat daarvoor. Bart De Wever heeft inderdaad de kaders (media) van het establishment kunnen gebruiken om een dam op te werpen tegen het succes van het VB. De reden waarom het establishment zijn eigen kaders heeft laten gebruiken is inderdaad, en daar scoort u helemaal en feilloos in uw argumentering, om het VB en de Vlaamse Beweging te vernietigen. Evenwel: voorlopig is het VB nog niet dood en ligt het VVB nog niet op apegapen. Ondertussen is de NVA nu ook al door dezelfde media "ontmaskerd" als fascistisch, racistisch en nazistisch... U begrijpt dat uw opmerking van xenofobie bijgevolg weinig indruk maakt... ![]() samenvattend: het VB is gelabeld met identiek dezelfde epitheta als de NVA vandaag. Hét grote verschil is dat het "racistische" VB een parcours heeft afgelegd van 100% beginselvastheid terwijl het "racistische" NVA zich heeft laten gebruiken door het establishment als een ordinaire hoer. Citaat:
![]() Maar als u, duidelijk in frustratie (die ik trouwens én begrijp én met u deel), wat rond zich wil trappen vergeet dan ook niet het feit dat de VB mandatarissen in de gemeentenraden, senatorenzetels en volksvertegenwoordigers zijn geworden hé...om maar te zwijgen van de lokale duivenbond, voetbalbond en kaartersclub...ook dat is niet "het establishment" maar dat bekt al een heel stuk beter dan uw opsomming... ![]()
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Fieseler.... het VB is het slechtste dat de Vlaamse zaak ooit overkomen is. In de Standaard stond een artikel met een TAK'er die vol overtuiging beweerde dat het bloed van TAK gezorgd heeft dat Voeren nog altijd Vlaams is. Mijn vader is een voerenaar in hart en nieren en daardoor automatisch vlaamsgezind. Zijn antwoord was simpel: die TAKkers hadden moeten wegblijven dan waren die problemen veel eerder opgelost geweest.
Als De Wever zegt dat de Vlaamse beweging er best mee ophoudt, dan verwoordt hij wat de meerderheid van vlaamsgezinden, waaronder ikzelf, denkt. Uiteraard praat ik tegen een muur want blokkers zijn ideologisch net zo verstard als fundamentalistische moslims. Ahja want gematigd nationalisme kan niet bestaan 18 HH o/
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 30 oktober 2012 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo had ik dat geïnterpreteerd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu goed, er is nog steeds een aanzienlijk percentage medeburgers die hetzelfde denken...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De kanttekening al gemaakt dat Vlaanderen meer inkomsten heeft en daarom meer betaalt? Inkomsten die afkomstig zijn van Waalse investeringen? Bv het Antwerpse sporennet? De financiële solidariteit binnen een land kan je niet alleen evalueren op basis van directe financiële en sociale transfers en de inkomsten van de overheid. Je moet ook kijken naar de overheidsuitgaven: het investeringsbeleid van de centrale overheid en wie daarvan geprofiteerd heeft.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 30 oktober 2012 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn dus Vlaamse Bewegers die de consignes van de Standaard en, horesco referens, uw vader, of all people, niet volgen...tja...dan moeten ze wel op een verkeerd spoor zitten hé... ![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De mentaliteit en de gedachtengang van N-VA zinnen me niet i.t.t. menig vlaams belang stemmer...
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementslid
|
![]() Correct.
Er valt natuurlijk niet te ontkennen dat Vlaanderen NU meer belastingsgelden betaalt dan Wallonië maar het is anders geweest.