Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2012, 20:00   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Men kan prima halal slachten en toch de 21ste eeuwse hygiëneregels volgen. Het enige verschil is dan de positionering van de slachtvloer en een relidioot die een beestje de nek afsnijdt.

Alleen, dat wil zeggen dat er een paar extra dingen moeten gebeuren die niet verplicht worden in de Koran. En aangezien ze niet verplicht zijn in de koran, moet het niet. En al helemaal niet als het kaffer-regeltjes zijn.
Oud 17 november 2012, 20:53   #82
BonBon
Banneling

Standaard

Mij gaat het om de verplichting halal vlees te eten, moslims mogen kiezen maar wij niet. Ik wil principieel geen eten die gezegend werd door een priester, geen isotherisch gekweekt kieken en geen halal vlees, is het nu zoveel gevraagd om hetzelfde recht te hebben om dit te kiezen? Gewoon een label met de herkomst en behandeling, meer niet.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 21:12   #83
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Vreemd dat al die moslims die "besmet" halalvlees eten toch groeien in aantal en niet-moslims met allerlei "gekke koeien, dioxinen,..." vlees eten maar verminderen in aantal. Als je genoeg probeert zullen er ooit wel genoeg mensen zijn die zullen geloven dat halalvlees altijd gevaarlijk is, ook al zijn al die mensen die dat vlees bewust en onbewust hebben gegeten niet hieraan overleden.
Wij eten het ook, moslims eten enkel bepaalde stukken van dieren en de rest wordt verwerkt in de niet-halal vleesketen. Iedereen wordt dus besmet en is vooral gevaarlijk bij rauw vlees zoals gehakt, kinderen en ouderen zij het zwakst. Door de slachtmethode komt de maaginhoud (lees stront) bij het vlees terecht, het vlees uit nieuw Zeeland waarschijnlijk niet maar zeker wel de zelf geslachte beesten.

Is er ergens een studie over de levensverwachting van moslims in het westen?

"Honderden kinderen overlijden jaarlijks aan halalvlees"
http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/
Oud 17 november 2012, 22:52   #84
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Meute?
Zo zien volksmanipulators dat.

Citaat:
Doe nu niet alsof moslims ons hun waardeloze, mensonterende en fascististische regeltjes niét opleggen, dat er geen evolutie is in deze wansmakelijke situatie.
Welke regels hebben moslims u opgelegd?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 23:23   #85
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

We eten nu halal vlees
Kerst verdwijnt
Sexy lopen langs straat kan soms niet meer
Zelfde straten niet hand in hand als man
Sexy reclame zal meer verdwijnen
Varken eten in de buurt van moslims kan gevaarlijk zijn
Geen cartoons over islam publiceren
Enz
Het is een vorm van intimidatie en het werkt, om het buiten te krijgen zullen we het moeten doen zoals in Spanje indertijd of nu reageren.
Oud 18 november 2012, 09:00   #86
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben je serieus wanneer je twijfelt aan de evolutie in onze maatschappij en dit onder druk van de meest fascistische ideologie die de wereld ooit gekend heeft???

Speel 's het liedje van de Strangers over de ziekenkas.
Ga 's een broodje hesp eten in Molenbeek tijdens of zelfs niet tijdens de ramadan.
Ga 's met je goeie maat hand in hand over straat lopen en probeer zonder emotionele of lichamelijke verwondingen thuis te geraken.
Stuur je dochter of je zus of je vrouw of vriendin 's met een korte rok naar Brussel of een grote vlaamse stad. En als ze daar dan toch zijn, laat ze dan 's ongesluierd rondlopen zonder dat ze uitgekafferd worden.
Probeer 's een kerstboom op de brusselse Grote Markt of justitiepaleis te zetten.
Ga 's kijken hoeveel meisjes er nog naar de zwemles gaan op school en hoeveel scholen er gewoon geen zwemles meer geven.
Vraag 's aan Parsprototem hoezeer de situatie veranderd is, zij heeft vele schrijnende anecdotes.

PS: had BonBon's post nog niet gelezen voordat ik deze verstuurde

Laatst gewijzigd door Maori : 18 november 2012 om 09:00.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 10:06   #87
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Vreemd dat al die moslims die "besmet" halalvlees eten toch groeien in aantal en niet-moslims met allerlei "gekke koeien, dioxinen,..." vlees eten maar verminderen in aantal. Als je genoeg probeert zullen er ooit wel genoeg mensen zijn die zullen geloven dat halalvlees altijd gevaarlijk is, ook al zijn al die mensen die dat vlees bewust en onbewust hebben gegeten niet hieraan overleden.
Ik denk niet dat halal-vlees beter of slechter is qua gezondheid dan verdoofd geslacht vlees. Mij gaat het om het gebrek aan informatie. Als die informatie niet beschikbaar wordt op de verpakking zelf, wijst dit in een richting die niets met vlees te maken heeft.

De etikettering moet dringend aangepast worden.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 10:40   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik denk niet dat halal-vlees beter of slechter is qua gezondheid dan verdoofd geslacht vlees. Mij gaat het om het gebrek aan informatie. Als die informatie niet beschikbaar wordt op de verpakking zelf, wijst dit in een richting die niets met vlees te maken heeft.

De etikettering moet dringend aangepast worden.
toch wel: volg de links naar de reportage van France2, het is hier al tig keer besproken:Hieronder de op 11-03-2012 op de televisiezender France 5 uitgezonden documentaire “La vérité si je mangé” (“Wat ik in werkelijkheid eet”):

bruggetje naar video: http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/

Citaat:
In de documentaire geeft de toxicoloog Jean-Louis Thillier het volgende commentaar:

Deze toename van de besmetting van gehakt door Escherichia coli (bacteriën, die dodelijk kunnen zijn) houdt volgens mij verband met de toenemende consumptie van halal- respectievelijk koosjer vlees […], omdat dit zoveel bacteriën bevat, die voor de mens dodelijk kunnen zijn.

Dit heeft gevolgen voor kinderen, of in de vorm van blijvende schade en van levensbedreigende infecties, of in de vorm van niertransplantaties – in ieder geval is dit onacceptabel. We hadden hier bij ons in Frankrijk 26 doden door BSE respectievelijk door een variant van de Creutszeldt-Jakob-ziekte. En ieder jaar sterven er meer dan 100 kinderen aan de gevolgen van vergiftigingen door gehakt
en:

http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...-consequentie/

waarin het voorstel wordt geopperd om het etiket "gegarandeed niet-halal" uit te schrijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 11:04   #89
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ben je serieus wanneer je twijfelt aan de evolutie in onze maatschappij en dit onder druk van de meest fascistische ideologie die de wereld ooit gekend heeft???

Speel 's het liedje van de Strangers over de ziekenkas.
Ga 's een broodje hesp eten in Molenbeek tijdens of zelfs niet tijdens de ramadan.
Ga 's met je goeie maat hand in hand over straat lopen en probeer zonder emotionele of lichamelijke verwondingen thuis te geraken.
Stuur je dochter of je zus of je vrouw of vriendin 's met een korte rok naar Brussel of een grote vlaamse stad. En als ze daar dan toch zijn, laat ze dan 's ongesluierd rondlopen zonder dat ze uitgekafferd worden.
Probeer 's een kerstboom op de brusselse Grote Markt of justitiepaleis te zetten.
Ga 's kijken hoeveel meisjes er nog naar de zwemles gaan op school en hoeveel scholen er gewoon geen zwemles meer geven.
Vraag 's aan Parsprototem hoezeer de situatie veranderd is, zij heeft vele schrijnende anecdotes.

PS: had BonBon's post nog niet gelezen voordat ik deze verstuurde
Ik keur de onverdraagzaamheid van moslims naar andersdenkenden niet goed. Integendeel. Eerder haalde ik hier zelf aan hoe Boliviaanse meisjes die naar Frankrijk gegaan zijn om er te studeren regelmatig lastig gevallen worden door moslims (en blijkbaar vooral indien die moslims denken dat die meisjes zelf moslima's zijn).

Het gaat hier echter niet om wettelijke verplichtingen (ik zie je geen enkel voorbeeld geven van een verbod, zoals in de OP wordt gesuggereerd). Je hébt nog steeds de vrijheid om op een bakje te gaan zitten als vrouw zonder daarvoor weggejaagd te moeten worden door moslims die je een slecht voorbeeld vinden of territoriumgedrag beginnen vertonen.

Ik zie geen heil in het stigmatiseren van een hele groep. Moslims kunnen een deel zijn van Europa zonder dat anderen daarvoor hun vrijheden dienen op te geven. Het zou beter zijn de extremisten te identificeren en aan te pakken. De overheid zou voorbeelden kunnen stellen die duidelijk maken dat bepaalde gedragingen niet veroorloofd zijn en dat de burgerlijke vrijheden in het westen zullen verdedigd worden.

Eigenaardig genoeg willen echter sommigen niets liever dan de moslims in getto's stoppen, om daarna te klagen dat ze er hun eigen regels willen opleggen. Een beetje realistisch blijven hé.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 november 2012 om 11:08.
Oud 18 november 2012, 11:22   #90
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik keur de onverdraagzaamheid van moslims naar andersdenkenden niet goed. Integendeel. Eerder haalde ik hier zelf aan hoe Boliviaanse meisjes die naar Frankrijk gegaan zijn om er te studeren regelmatig lastig gevallen worden door moslims (en blijkbaar vooral indien die moslims denken dat die meisjes zelf moslima's zijn).

Het gaat hier echter niet om wettelijke verplichtingen (ik zie je geen enkel voorbeeld geven van een verbod, zoals in de OP wordt gesuggereerd). Je hébt nog steeds de vrijheid om op een bakje te gaan zitten als vrouw zonder daarvoor weggejaagd te moeten worden door moslims die je een slecht voorbeeld vinden of territoriumgedrag beginnen vertonen.

Ik zie geen heil in het stigmatiseren van een hele groep. Moslims kunnen een deel zijn van Europa zonder dat anderen daarvoor hun vrijheden dienen op te geven. Het zou beter zijn de extremisten te identificeren en aan te pakken. De overheid zou voorbeelden kunnen stellen die duidelijk maken dat bepaalde gedragingen niet veroorloofd zijn en dat de burgerlijke vrijheden in het westen zullen verdedigd worden.

Eigenaardig genoeg willen echter sommigen niets liever dan de moslims in getto's stoppen, om daarna te klagen dat ze er hun eigen regels willen opleggen. Een beetje realistisch blijven hé.
Wat is het verschil tussen een verbod en een verplichting?
In hoeverre is het verplichten van hallal-maaltijden een verbod op het serveren van spek met bonen of zo?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 11:45   #91
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen een verbod en een verplichting?
Twee gerelateerde fenomenen, beiden een aantasting van vrijheden. België is er kampioen in.
Citaat:
In hoeverre is het verplichten van hallal-maaltijden een verbod op het serveren van spek met bonen of zo?
Een goede vraag. Ik denk dat het antwoord afhangt van de omstandigheden.

Website
Oud 18 november 2012, 11:57   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
In hoeverre is het verplichten van halal-maaltijden een verbod op het serveren van spek met bonen of zo?
Als je halal verplicht kan er niks haram geserveerd worden.
En dat is nu net het hele gezeik als men over verplichten en verbieden gaat beginnen.

Het is niet alleen het slachten (waar al genoeg over geschreven is. Men kan halal slachten met 21ste eeuwse hygiëne, en neen, niet halal slachten is niet beter of slechter an sich voor de geslachte dieren).
Maar ook een hele hoop bevelen/verplichtigen opgelegd door een onzichtbare, almachtige vriend. En dat kan gaan van het verbieden van bepaalde voedingsmiddelen, tot het verbieden van bepaalde groepen perfect capabele mensen om bepaalde taken, jobs of handelingen uit te voeren.
Oud 18 november 2012, 12:05   #93
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je halal verplicht kan er niks haram geserveerd worden.
En dat is nu net het hele gezeik als men over verplichten en verbieden gaat beginnen.

Het is niet alleen het slachten (waar al genoeg over geschreven is. Men kan halal slachten met 21ste eeuwse hygiëne, en neen, niet halal slachten is niet beter of slechter an sich voor de geslachte dieren).
Maar ook een hele hoop bevelen/verplichtigen opgelegd door een onzichtbare, almachtige vriend. En dat kan gaan van het verbieden van bepaalde voedingsmiddelen, tot het verbieden van bepaalde groepen perfect capabele mensen om bepaalde taken, jobs of handelingen uit te voeren.
Secularisering van de Moslimwereld dus. Zeker in Europa.

Laatst gewijzigd door bartelx : 18 november 2012 om 12:19.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 12:06   #94
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch wel: volg de links naar de reportage van France2, het is hier al tig keer besproken:Hieronder de op 11-03-2012 op de televisiezender France 5 uitgezonden documentaire “La vérité si je mangé” (“Wat ik in werkelijkheid eet”):

bruggetje naar video: http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/

en:

http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...-consequentie/

waarin het voorstel wordt geopperd om het etiket "gegarandeed niet-halal" uit te schrijven.
Dank je voor de info. Ik heb de Franse reportage gezien en begrepen. Die dateert wel van 2008, als ik me niet vergis.

Ik had wel graag live de slachting EN verwerking van een rund volgens halal willen zien, en de slachting van een rund volgens de nu toegepaste richtlijnen in slachthuizen.

Mijn oude moeder heeft als kind koeien mee helpen slachten (mijn grootvader was 'beestenmarchand'). En in die tijd kreeg de koe al staande een slag tegen het voorhoofd en nadien werd er geslacht met een kogel die in de voorschedel geklopt werd. Dan werd dat dier opgehangen en lieten ze dat beest bloeden (kop er af). En ze zegt nog altijd dat ze aan een stuk vlees kan zien of het goed of slecht gebloed heeft.
Ik vraag me gewoon af of dit iets te maken heeft met besmetting door bepaalde delen of organen van de rest van het karkas.
Ze hadden het zelfs schematisch kunnen voorstellen in de reportage.

Mij hoef je er zeker niet van te overtuigen dat de manier van slachten superbelangrijk is zowel voor de gezondheid als voor de kwaliteit van het vlees alleen. En de vlees-industrie is ook zonder halal-vlees altijd een vuile soep geweest.

Daarom zal ik ook vlees verkiezen te kopen waar zoveel mogelijk informatie op staat. Ik zou zelfs verder willen gaan dan alleen de ingrediënten en de garantie 'geen halal-vlees' maar ook de herkomst van het vlees willen kennen. Dat vlees reist nogal veel, vind je niet? Hoe meer een product 'reist', hoe bedenkelijker het wordt in mijn ogen.

Wat ik vooral weerhouden heb van die reportage is één zin met de woorden '... dérogatoire devient la règle'.
'Dérogatoire' : vrijstelling.

Wat eerst begon als een vrijstelling op de regel wordt de regel zelf, en dit ivm met bepaalde soorten vlees die dus als regel halal kunnen geslacht worden of zijn.

Misschien iets voor een jonge beenhouwer om in een wijk een zaak te beginnen met een groot opschrift: gegarandeerd geen halal-vlees. Een gat in de markt zou ik zeggen.
Bij mij in de buurt zal er geen komen, helaas.

Test-aankoop zou in de grote winkelketens ook wel eens een onderzoekje mogen doen. Misschien hebben ze dat al gedaan?
Oud 18 november 2012, 13:16   #95
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dank je voor de info. Ik heb de Franse reportage gezien en begrepen. Die dateert wel van 2008, als ik me niet vergis.

Ik had wel graag live de slachting EN verwerking van een rund volgens halal willen zien, en de slachting van een rund volgens de nu toegepaste richtlijnen in slachthuizen.

Mijn oude moeder heeft als kind koeien mee helpen slachten (mijn grootvader was 'beestenmarchand'). En in die tijd kreeg de koe al staande een slag tegen het voorhoofd en nadien werd er geslacht met een kogel die in de voorschedel geklopt werd. Dan werd dat dier opgehangen en lieten ze dat beest bloeden (kop er af). En ze zegt nog altijd dat ze aan een stuk vlees kan zien of het goed of slecht gebloed heeft.
Ik vraag me gewoon af of dit iets te maken heeft met besmetting door bepaalde delen of organen van de rest van het karkas.

Mij hoef je er zeker niet van te overtuigen dat de manier van slachten superbelangrijk is zowel voor de gezondheid als voor de kwaliteit van het vlees alleen. En de vlees-industrie is ook zonder halal-vlees altijd een vuile soep geweest.

Daarom zal ik ook vlees verkiezen te kopen waar zoveel mogelijk informatie op staat. Ik zou zelfs verder willen gaan dan alleen de ingrediënten en de garantie 'geen halal-vlees' maar ook de herkomst van het vlees willen kennen. Dat vlees reist nogal veel, vind je niet? Hoe meer een product 'reist', hoe bedenkelijker het wordt in mijn ogen.

Wat ik vooral weerhouden heb van die reportage is één zin met de woorden '... dérogatoire devient la règle'.
'Dérogatoire' : vrijstelling.

Wat eerst begon als een vrijstelling op de regel wordt de regel zelf, en dit ivm met bepaalde soorten vlees die dus als regel halal kunnen geslacht worden of zijn.

Misschien iets voor een jonge beenhouwer om in een wijk een zaak te beginnen met een groot opschrift: gegarandeerd geen halal-vlees. Een gat in de markt zou ik zeggen.
Bij mij in de buurt zal er geen komen, helaas.

Test-aankoop zou in de grote winkelketens ook wel eens een onderzoekje mogen doen. Misschien hebben ze dat al gedaan?
http://www.youtube.com/verify_age?ne...%3DapbYsIr45q4

Hierbij Youtube link over hallal afslachting. 't zijn afgrijselijke beelden. Gevoelige geesten onthouden zich best.

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen, welk nog niet in het honderdvoud zou gezegd zijn!!!.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 13:20   #96
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Ik heb hier verder niets aan toe te voegen, welk nog niet in het honderdvoud zou gezegd zijn!!!.
Al goed dat u niet de neiging heeft olie op het vuur te gooien.

Website
Oud 18 november 2012, 14:13   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hierbij Youtube link over hallal afslachting. 't zijn afgrijselijke beelden. Gevoelige geesten onthouden zich best.

wel een interessant gegeven: blijkbaar mogen ze halal geslacht vlees door onze kinderen hun strot duwen, maar de beelden mogen niet worden bekeken wegens té kwetsend onder een bepaalde leeftijd?

Citaat:
Deze inhoud kan materiaal bevatten dat door de gebruikerscommunity van YouTube is gemarkeerd als ongepast voor sommige gebruikers

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 november 2012, 14:15   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
men heeft in deze regionen dus steeds al de moeite gedaan om de dieren te verdoven/buiten bewustzijn te brengen alvorens hun keel wordt overgesneden.

Halal-slachting laat het dier BIJ BEWUSTZIJN de keel oversnijden en dan nog een minuut of tien laten spartelen.

Mensen die daar een probleem mee hebben schijnen racist te zijn.

Oud 18 november 2012, 15:50   #99
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb tot nu toe geen toegang verkregen.
Oud 18 november 2012, 16:16   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb tot nu toe geen toegang verkregen.
registreren hé.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be