![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste bewijs dat u het verschil niet kan/wilt maken tussen een burgerlijk huwelijk, met juridische gevolgen en door de Staat georganiseerd, en een kerkelijk huwelijk, zonder juridische gevolgen en door de Kerk georganiseerd. Dit verschil is nochtans een evidentie... ![]()
![]() |
![]() |
#1522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, ik herhaal de vraag, moet het burgerlijk huwelijk verplicht worden?
![]() |
![]() |
#1523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang men in de volksmond niet weet dat een religieus huwelijk van nul en generlei waarde is op juridisch gebied blijft het m.i. noodzakelijk om het onderscheid tussen burgerlijk en religieus huwelijk te maken. Niemand is verplicht te huwen, maar iedereen is verplicht om burgerlijk te huwen als men een religieus huwelijk wil aangaan. Anders kan je dat religieus huwelijk evengoed een regendans noemen en dan is iedereen content. Niemand wordt verplicht om eerst burgerlijk te huwen alvorens thuis of in een kerk een regendans-ceremonie uit te voeren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen probleem: de overheid mag uiteraard sensibiliseren, informeren, eventueel zelfs in samenspraak met de erediensten. Zo zou afgesproken kunnen worden dat de pastoor het koppel verwittigd dat het kerkelijk huwelijk geen juridische kracht heeft. Ook kan de materie aangekaart worden bij de inburgeringscursussen. Oplossingen genoeg die de godsdienstvrijheid, de individuele vrijheid en het gelijkheidsbeginsel eerbiedigen. Probleem opgelost. En voor degenen die niet willen luisteren, tant pis, hun kerkelijk huwelijk is op wettelijk gebied waardeloos en zal zo blijven.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 december 2012 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld. Zelfs met een hoop juridische gevolgen kan het burgerlijke huwelijk zo'n rampscenario's niet vermijden maar de kans dat dit soort wantoestanden voorkomt, is bij een religieus huwelijk groter dan bij een burgerlijk, gewoon omdat het kan, owv de afwezigheid van juridische consequenties bij bijv. een scheiding.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom het schept een heleboel openingen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 december 2012 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1529 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens een tijd geleden stond in de krant dat Brahim "getrouwd" was, jaja in het geheim "voor de imam" Citaat:
Hoe zit dat met de openbaarheid van het huwelijk? Sinds wanneer zijn huwelijken geheim in dit land?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 december 2012 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gelukgewenst. Je hebt Jantje definitief ,doorslaggevend en deftig ontmaskerd over waar het hem echt om te doen is, zijn slecht verborgen geheime agenda: het katholieke huwelijk in zijn vroegere waarde te herstellen, in de plaats dat van de overheid. Voor mij is dat soort discussie ook al lang voorbij. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 december 2012 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou het wel tof vinden indien de kerk ook zou begrijpen dat homoseksuelen soms nood hebben aan een langdurige relatie en dat ze daarbij ook rechtzekerheid willen. Vandaar het openstellen van het "burgerlijke huwelijk" voor deze mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat zit jij hier nu weer te brabbelen? Heb jij het bericht waarop je reageerde eigenlijk wel gelezen? Daar staat nergens dat ik geen verschil zie tussen het burgerlijk en het kerkelijk huwelijk... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is hun probleem, niet de onze noch, eigenlijk, die van de overheid. Btw: het appartement waar ik woon staat op mijn naam. Ik kan mijn vriendin morgen buitensmijten zonder zelfs drie keer "ik verstoot u" te zeggen... Wij zullen het daarna wel voor de rechtbank uitvechten.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 december 2012 om 17:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bullshit. Dat wil Jan helemaal niet. Dat heeft hij nu al meermaals uitdrukkelijk gezegd. Het kerkelijk huwelijk betreft helemaal geen burgerzaak; het betreft een religieuze zaak. Eentje waar de overheid geen uitstaans mee heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 3 december 2012 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |