Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 5 december 2012, 11:22   #21
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je zegt zelf dat alle partijen blindelings (dat betekent dus consequent) een communist volgen. Als je dus gelijk zou hebben en alle partijen een communist consequent volgen, dan gaan ze toch geen communisten uitsluiten?

Dat zou dan pas inconsequent zijn!
Opgelet! Geysels vertegenwoordigde de uiterst linkse vleugel van Agalev, niet de groene beweging binnen Agalev. Vandaar ook dat hij afstand nam van de beweging Ander Gaan Leven van Luc Versteylen.

Het wil trouwens niet zeggen dat de andere partijen die Geysels in het cordon gevolgd zijn communistisch zijn. Integendeel. die hebben dat uit louter opportunistische overwegingen gedaan en Geysels was iemand van het salonfähige Agalev dat toen nog meer een milieubeweging en -partij was dan nu. Groen heeft men willens nillens na de dioxine-affaire in het beleid opgenomen om er ook zo snel mogelijk terug mee af te rekenen. Terwijl Groen een mix van geitenwollensokkers en uiterst linksen is, is er aan de extreem linkerzijde altijd dat randprobleem van Amada en ral geweest dat zich schuchter vertaalde in een zwakke politieke stroming. Daar was dus niets van te vrezen en het zou belachelijk geweest zijnom extreem-linksen die dweepten met totaitaire regimes zoals de Sovjet-Unie van weleer, Cuba, Cambodja, Viëtnam of Noord-Korea, maar die nauwelijks politiek wat betekenden ook in een cordon te steken. Als nu de erfgenamen van Amada en Ral aan politieke macht winnen, lijkt het me aangewezen en consequent om ook extreem-links in een cordon te steken of elk cordon op te heffen en dat cordon tegen extreem-rechts als een blunder in de geschiedenis te beschouwen hoewel het de politiek de laatste 20 jaar enorm beïnvloed heeft. ik vraag niet meer dan consequentie, maar ik vrees dat men nu zal doen alsof de neus bloedt.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 5 december 2012 om 11:24.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 11:44   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Waarom is men dan inconsequent en tolereert men extreem-links? Omdat het cordon een extreem-linkse geitenwollen uitvinding is? Ik zoek de consequentie, maar zie een pak hypocrisie.
Het kan mij, nva-lid, geen ene kloot schelen dat gij mij ziet als een hypocriet.

De nva zal geen bestuurscoalitie sluiten of systematisch samenwerken (occasioneel gelijk stemmen ... bla bla ...is nog wat anders) met het Belang.

Met de communisten van de pvda, moeten er zoveel als mogelijk coalities gevormd worden.
Hoe meer de extreem-linkerzijde van de sossen versplinterd wordt, hoe beter.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 december 2012, 11:57   #23
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het kan mij, nva-lid, geen ene kloot schelen dat gij mij ziet als een hypocriet.

De nva zal geen bestuurscoalitie sluiten of systematisch samenwerken (occasioneel gelijk stemmen ... bla bla ...is nog wat anders) met het Belang.

Met de communisten van de pvda, moeten er zoveel als mogelijk coalities gevormd worden.
Hoe meer de extreem-linkerzijde van de sossen versplinterd wordt, hoe beter.

.
Je overtuiging en visie op het geheel is je goed recht Maar het maakt het geheel nog niet meer consequent of minder hypocriet.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 12:40   #24
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Nog liever 2 FDF'ers kopen (zoals den dikke in Vilvoorde) dan 1 blokker erbij te nemen. Comme elle est belle la Belgique.
Vigilante VL is offline  
Oud 5 december 2012, 12:52   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Nog liever 2 FDF'ers kopen (zoals den dikke in Vilvoorde) dan 1 blokker erbij te nemen. Comme elle est belle la Belgique.
Neen. Dat is inderdaad overdreven.

Daarbij, die miljardair is geen nva'er. Dat is een ACW'er !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 december 2012, 13:29   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zucht... daar gaan we weer : de mythe van de V-partijen...

Er is één echt vlaams nationale partij, die hoef ik je niet voor te stellen. En er is één racistische partij, die daarvoor netjes in een cordon zit.
Ik geloof niet dat ik overdrijf als ik zeg dat de partijleiding van de n-va al bij herhaling de samenwerking met het blok heeft uitgesloten. Je verwijst naar noodzaak om te besturen als reden om het blok erbij te betrekken terwijl het cordon net zo duidelijk is gemaakt om dergelijke truukjes van op voorhand te vermijden.
Denk je nu echt dat n-va, of o-vld, of cd&v of spa omwille van denderleeuw hun woord gaan breken ? Keep on dreaming.
VB is niet racistisch. Veel meer valt er dan ook niet over te zeggen. VB werd in een cordon geplaatst omdat ze een bedreiging waren voor de machtspositie van de traditionele partijen. Ze zouden maar wat graag hetzelfde doen met N-VA, maar dan zouden ze moeten toegeven wat het cordon werkelijk is. De enige reden waarom N-VA het cordon niet wil doorbreken is omdat ze dan gebrandmerkt zouden worden en de traditioneeltjes er dan niet meer zouden voor terugdeinzen om ze daadwerkelijk te cordonneren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 december 2012 om 13:30.
fox is offline  
Oud 5 december 2012, 13:36   #27
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden CD&V, N-VA en VLD niet met elkaar in zee gaan? Dat is 14 zetels op 25.
Vito is offline  
Oud 5 december 2012, 13:36   #28
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
VB is niet racistisch. Veel meer valt er dan ook niet over te zeggen. VB werd in een cordon geplaatst omdat ze een bedreiging waren voor de machtspositie van de traditionele partijen. Ze zouden maar wat graag hetzelfde doen met N-VA, maar dan zouden ze moeten toegeven wat het cordon werkelijk is. De enige reden waarom N-VA het cordon niet wil doorbreken is omdat ze dan gebrandmerkt zouden worden en de traditioneeltjes er dan niet meer zouden voor terugdeinzen om ze daadwerkelijk te cordonneren.
daar is geen speld tussen te krijgen. Zo ervaart en ervaarde het ook de doorsnee man in de straat.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 13:45   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is men dan inconsequent en tolereert men extreem-links? Omdat het cordon een extreem-linkse geitenwollen uitvinding is? Ik zoek de consequentie, maar zie een pak hypocrisie.
Uiteraard. Communist/Agaleffer/Groene Jos Geyssels was de bedenker van deze ondemocratische beslissing. Daarvoor moet men uiteraard een linkse extremist hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 5 december 2012, 14:14   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het heeft geen zin om voor de zoveelste keer dwaalsporen te volgen, het cordon sanitaire is gemaakt voor het vlaams blok en enkel voor hen. Indien een partij, of de partijen samen dat willen uitbreiden dan moeten ze daarover het debat maar openen. En van de pvda moet ik al even veel hebben als jij : niets dus. Maar redeneringen opbouwen rond een andere partij verandert niets aan het feit dat het cordon het onmogelijk maakt om op lokaal vlak een bestuursakkoord met het blok te maken. Maar dat weet jij heel goed hee
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het blijkbaar wel oke is om akkoorden te sluiten met 'extreem-links' en niet met 'extreem-rechts'.
Herr Oberst is offline  
Oud 5 december 2012, 14:26   #31
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het blijkbaar wel oke is om akkoorden te sluiten met 'extreem-links' en niet met 'extreem-rechts'.
Het antwoord zal iets zijn in de aard van: "Met extreem-rechts werkt het niet en bij extreem-links werkt niemand." (graptje)
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 16:55   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
"Bij extreem vochtig weer groeien de planten, bij extreem droog weer niet. De natuur is bijgevolg inconsequent."
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 5 december 2012, 16:58   #33
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
"Bij extreem vochtig weer groeien de planten, bij extreem droog weer niet. De natuur is bijgevolg inconsequent."
Bij extreme vochtigheid gaan planten ook kapot.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 17:10   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij extreme vochtigheid gaan planten ook kapot.
Hier een foto uit een klimaat met extreme vochtigheid, nl. in Maleisië:

Kapotte planten? Toch niet...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 5 december 2012, 17:38   #35
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier een foto uit een klimaat met extreme vochtigheid, nl. in Maleisië:

Kapotte planten? Toch niet...
Ooit van adaptatie of aanpassing gehoord?

Ik kan je ook volgende foto laten zien.

En nu?

Geef je kamerplanten maar eens te veel water. Je zult er niet lang van kunnen genieten.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 21:25   #36
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je weet verduiveld goed dat het me niet om het VB te doen is. Het gaat hem mij om het consequent aan politiek doen, het niet de zaak naar zijn hand zetten, alleen maar waar het je uitkomt. Die hypocrisie is er voor mij te veel aan.
Waarom toch altijd die geveinsde verontwaardiging ? Dat gesimuleerde "niet begrijpen" waarom het cordon bestaat ? Waarom steeds het cordon proberen sluiks te vergoelijken door te verwijzen naar andere partijen enkel omdat die aan de andere kant van het politieke scala staan ?

Wakker worden aub. Het blok zit in een cordon omdat de rest van de politiek samen van oordeel was dat hun gedachtengoed dat ze zo eloquent neerpenden in hun 70 punten vod strijdig was met het europese verdrag voor rechten van de mens. En ze blijven erin totdat ze het publiek als fout en een historische vergissing zullen bestempelen.

Zie jij veel politieke krachten in belgie die de bende grapjurken van pvda proberen te linken aan strijdigheid met datzelfde europese verdrag ? Ik niet. Zie jij slogans en posters in de stijl van "de poen van jouw pensioen zit in de pocket van mohammed" uitgaande van pvda ? Ik niet. Profileren zij zich al twintig jaar lang op één thema, namelijk " waale zèn teige de makakke.. " ? Heb je al veel flyers in je bus gekregen van pvda over heimweemigranten en dan een foto van een opstijgende boeing ? Ik niet. Campagnes met dochterlief in boerkini ? niks van gezien bij pvda .

Dat ze volstrekte lulkoek proberen aan de man te brengen op politiek vlak is hun zaak, en interesseert mij niet. Want daar gaat het cordon niet over. Het gaat over racisme, xenofobie, over uitsluiting en rassenhaat, over superioriteiswaan en rassenscheiding, over een autoritair bewind dat mensen wil katalogeren en vervolgen op basis van ras, afkomst en geloof.

De pvda kan wat mij betreft mijn kloten kussen, maar dat is geen reden om hen op een vergelijkbare manier te behandelen als het vlaams blok waarrond alle partijen om de juiste redenen een cordon bouwden.

Als je verder wil geloven in je mythe van samenzwering om de vlamingen te kloten, doe maar gerust. Maar twijfel er niet aan, het cordon zal blijven bestaan totdat de leiding van het blok zelf toegeeft. Zolang Philip in het kransje van de macht blijft zitten, is dat overigens totaal uitgesloten. Annemans zal daar volgens mij niets aan veranderen.
peter1962 is offline  
Oud 5 december 2012, 21:28   #37
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja... als je dat echt gelooft dan heeft verder discussiëren niet veel zin vrees ik. Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil...
peter1962 is offline  
Oud 5 december 2012, 22:13   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De grapjurken van de pvda zijn even gevaarlijk en onwenselijk als een beperkt aantal Belangers.
Zelfs gevaarlijker: geniepiger.

Maar met hun huidige aantal vormen ze geen probleem.

Dat is het enige verschil tussen beide extremistische kampen.

edit: omtrent de racistische graad van "het Belang": het overgrote deel van hen is helemaal niet racistischer dan de gemiddelde Vlaming, dan de gemiddelde Waal, dan de gemiddelde Fransman of Engelsman en ga zo maar door.
Er is enkel een zeer beperkte kern die het te bont maakt.
De combinatie van die beperkte kern, met de grote (in aantal) aanhang, maakt het probleem.

En het ergste is dan nog, dat vooral de sossen tesamen met de andere machtspartijen eigenlijk door het ontkennen van de gevoelens van de mensen, hen duwen in de richting van dat extreem rechtse.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 december 2012 om 22:17.
De schoofzak is offline  
Oud 5 december 2012, 22:28   #39
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zie jij veel politieke krachten in belgie die de bende grapjurken van pvda proberen te linken aan strijdigheid met datzelfde europese verdrag ? Ik niet. Zie jij slogans en posters in de stijl van "de poen van jouw pensioen zit in de pocket van mohammed" uitgaande van pvda ? Ik niet. Profileren zij zich al twintig jaar lang op één thema, namelijk " waale zèn teige de makakke.. " ? Heb je al veel flyers in je bus gekregen van pvda over heimweemigranten en dan een foto van een opstijgende boeing ? Ik niet. Campagnes met dochterlief in boerkini ? niks van gezien bij pvda .

Dat ze volstrekte lulkoek proberen aan de man te brengen op politiek vlak is hun zaak, en interesseert mij niet. Want daar gaat het cordon niet over. Het gaat over racisme, xenofobie, over uitsluiting en rassenhaat, over superioriteiswaan en rassenscheiding, over een autoritair bewind dat mensen wil katalogeren en vervolgen op basis van ras, afkomst en geloof.

De pvda kan wat mij betreft mijn kloten kussen, maar dat is geen reden om hen op een vergelijkbare manier te behandelen als het vlaams blok waarrond alle partijen om de juiste redenen een cordon bouwden.
Hoewel veel uitspraken van Dewinter idioot zijn, is het Vlaams Belang ver verwijderd van totalitaire opvattingen. Dat is niet het geval voor de PVDA, die nog niet zolang Stalin en Mao verdedigde en zelfs waar het dat nu niet meer doet, wel trouw blijft aan het Marxisme. Dat maakt hen een ideologisch véél extremere partij dan het Vlaams Belang.
Helias is offline  
Oud 5 december 2012, 22:43   #40
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Hoewel veel uitspraken van Dewinter idioot zijn, is het Vlaams Belang ver verwijderd van totalitaire opvattingen. Dat is niet het geval voor de PVDA, die nog niet zolang Stalin en Mao verdedigde en zelfs waar het dat nu niet meer doet, wel trouw blijft aan het Marxisme. Dat maakt hen een ideologisch véél extremere partij dan het Vlaams Belang.
Het cordon gaat niet over het exreem rechts gehalte van het VB, wat maar logisch is ook. Ze zitten erin omwille van de raciale standpunten. Extreem links gedoogt men ook, wat ook maar logisch is. De dag dat extreem links ook raciale standpunten zou innemen vergelijkbaar met het VB zal er heel waarschijnlijk een extra plaats gemaakt worden binnen het cordon.
peter1962 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be