![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat willen eigenlijk de Vlaams-Nationalisten nu? (Ik heb het wel over nu. De splitsing van het land - als ze komt - zou in enkele jaren gebeuren). Dat de Franstaligen verwijten naar Vlaanderen te gaan omdat het echte problemen zou kunnen creeren en omdat de Franstalige aanwezigheid hen stoort? Dat de contacten tussen beide volkeren totaal stoppen, alvast wat de "gewone bevolking" betreft? (Op het politieke vlak, zijn er nog "verplichte" contacten tussen beide volkeren). Dat de Franstaligen stoppen interesse voor Vlaanderen te tonen (in het algemeen, niet alleen op het politieke vlak)? Dat de Franstaligen die in Vlaanderen wonen, verhuizen omdat Franstaligen volgens hen niets te maken in Vlaanderen hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we objectieve berichtgeving kregen, wars van elke brainwashing, dan zouden we al zeer blij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, veel meer is er niet te doen op forum. De Belgische Koning heeft weer wat meegewerkt aan zijn zwanenzang door zich te moeien in partijpolitiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast de erkenning van het Nederlands als volwaardige taal. Dat dit nog altijd niet is, bewijst de rel rond de ambassadeur in Congo Brazzaville.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef slechts mijn visie en mijn mening. Wat de reactie is van de N-VA of van de Vlamingen, en van de Belgen in het algemeen op de toespraak van uw staatshoofd, moeten zij zelf uitmaken, uiteraard. Ik spreek slechts voor mezelf, maar ik kan u verzekeren dat een staatshoofd dat zo weinig respect betoont voor zijn landgenoten bij ons gegarandeerd wordt weggestemd. Meer nog : zelfs een staatshoofd dat voldoende respect betoont voor de bevolking komt slechts maximaal twee bestuurstermijnen aan de bak, en daarna mag een andere zich bewijzen. Ik vrees evenwel dat ik het met u eens moet zijn voor wat betreft de te verwachten reactie van uw landgenoten, deze van de N-VA incluis. Een volk heeft de leiders dat het verdient, mijnheer Leclerc. Wie niet de moed of de assertiviteit heeft om respect af te dwingen, krijgt het zelden of nooit, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat, zo heb ik het althans al lang begrepen, om het volslagen gebrek aan erkenning van en het respect voor de grootste bevolkingsgroep in België, de Vlamingen. Als democrate vind ik dat helemaal niet kunnen, al ben ik zelf uiteraard een Franstalige. Mocht de Franstalige bevolkingsgroep in België behandeld en ondergewaardeerd worden als de Vlamingen nu, dan zou u in mij een fervente verdedigster vinden van die Franstalige bevolkingsgroep, geloof mij. En dan zouden sommigen mij hier verwijten dat ik een "Waals-nationaliste" ben... Mij gaat het niet om een Vlamingen vs. Walen wedstrijd of zo, maar om het huidig Belgisch staatssysteem dat dermate ondemocratisch verwrongen is dat de veruit grootste bevolkingsgroep niet eens zijn meerderheid kan waarmaken en sterker nog, niet eens als meerderheidsbevolkingsgroep wordt erkend. Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 december 2012 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ... De meerderheid van de vlaming wil gewoon het centrum rechtse beleid waarvoor hij gekozen heeft.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gedecapiteerd lijkt mij meer aangewezen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is deze regering niet gewoon de verwezenlijking van 'zijne majesteit'? En is het nu pas dat mensen dit merken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als het zover is, hebben wij nog krachten over, en zullen de krachten ook werkelijk nodig hebben.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 25 december 2012 om 17:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nadenken daar zou u misschien beter zelf een mee beginnen of toch alleszins wat moeite doen om de partijstandpunten te kennen van alle partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hopelijk komt er een serieuze reactie hierop en wordt de speech in het Vlaams parlement openlijk bekritiseerd en afgekeurd!! Zouden onze "Vlaamse" media de durf hebben om het woordje haatzaaien te gebruiken?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het Vlaamse parlement, ook daar zijn de traditio's baas met een N-VA die mooi en braaf aan de Belgische leiband loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 26 december 2012 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |