Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2012, 15:30   #301
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat willen eigenlijk de Vlaams-Nationalisten nu? (Ik heb het wel over nu. De splitsing van het land - als ze komt - zou in enkele jaren gebeuren). Dat de Franstaligen verwijten naar Vlaanderen te gaan omdat het echte problemen zou kunnen creeren en omdat de Franstalige aanwezigheid hen stoort? Dat de contacten tussen beide volkeren totaal stoppen, alvast wat de "gewone bevolking" betreft? (Op het politieke vlak, zijn er nog "verplichte" contacten tussen beide volkeren). Dat de Franstaligen stoppen interesse voor Vlaanderen te tonen (in het algemeen, niet alleen op het politieke vlak)? Dat de Franstaligen die in Vlaanderen wonen, verhuizen omdat Franstaligen volgens hen niets te maken in Vlaanderen hebben?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 15:51   #302
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gwylan
Mijn conclusie : in een democratisch land stemt de bevolking dergelijk staatshoofd bij de eerstvolgende verkiezing weg. In België daarentegen...
DE Koning wordt verkozen noch weggestemd, hij wordt afgezet
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 15:53   #303
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als we objectieve berichtgeving kregen, wars van elke brainwashing, dan zouden we al zeer blij zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 15:56   #304
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Jamaar, die worden door de gesubsidieerde media gedemoniseerd, terwijl die van de koning door dezelfde gesubsidieerde media, als waarheid, en niets dan de waarheid, worden verkondigd.
In feite zouden ze beiden moeten gedemoniseerd worden.
Ik heb tegenwoordig als expat te maken met 2 koningsboodschapen. Ik beluister die buiksprekers wel niet, maar ik heb er mee te maken op' forum en in de media.

Nu ja, veel meer is er niet te doen op forum.

De Belgische Koning heeft weer wat meegewerkt aan zijn zwanenzang door zich te moeien in partijpolitiek
Oud 25 december 2012, 15:58   #305
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat willen eigenlijk de Vlaams-Nationalisten nu? (Ik heb het wel over nu. De splitsing van het land - als ze komt - zou in enkele jaren gebeuren). Dat de Franstaligen verwijten naar Vlaanderen te gaan omdat het echte problemen zou kunnen creeren en omdat de Franstalige aanwezigheid hen stoort? Dat de contacten tussen beide volkeren totaal stoppen, alvast wat de "gewone bevolking" betreft? (Op het politieke vlak, zijn er nog "verplichte" contacten tussen beide volkeren). Dat de Franstaligen stoppen interesse voor Vlaanderen te tonen (in het algemeen, niet alleen op het politieke vlak)? Dat de Franstaligen die in Vlaanderen wonen, verhuizen omdat Franstaligen volgens hen niets te maken in Vlaanderen hebben?
Wat willen we? Een staatstructuur gemaakt voor de Belgen en niet louter voor België.
Daarnaast de erkenning van het Nederlands als volwaardige taal. Dat dit nog altijd niet is, bewijst de rel rond de ambassadeur in Congo Brazzaville.
Oud 25 december 2012, 16:30   #306
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eberhard klapt hard*

Mijn conclusie is vooralsnog een andere.

Dat deze familie criminelen vooral haar eigen belang dient en het belang van de francofonie is de evidentie zelve. Geeuw.

De verrassing was nu vooral even dat het zo nadrukkelijk aan de oppervlakte kwam tijdens de kersttoespraak. Daar was weinig subtiels aan.

Mijn echte interesse gaat vooral uit naar de reactie van de aangevallenen. Je zal maar worden vergeleken met de opkomst van een regime dat de massamoord op 6 miljoen joden op haar geweten heeft, alsmede een bloedige wereldoorlog. En dat door iemand die nb zelf uit een familie komt die heulde met de moffen en een generatie eerder het begrip genocide een nieuwe dimensie gaf.

De schaamteloosheid van Albert mag ongekend zijn, maar hoe reageert de NVA?

Ik gok op: a)''doen alsof de neus bloedt'' , b)zwijgen, c) benadrukken dat men ''wél trouw is aan hun land, Belgie'' , d) vingertje naar Degrelle, e) Francke twittert: Dat ons land deze mensen [Sire] heel goed kan gebruiken.

IPV: Het ontslag van de koning eisen, terugvordering van alle door deze familie verkregen bezittingen, en een referendum voor de onafhankelijkheid gaan organiseren.

Het zal niet gebeuren. 182 jaar verlegenheid, angst, schuldbesef en dociliteit. Over een week begint het 183e.

Het is de prijs die de Vlaamse liberaal-nationalisten denken te moeten betalen voor hun succes in de opiniepeilingen
Dank voor uw reactie, mijnheer Leclerc.

Ik geef slechts mijn visie en mijn mening. Wat de reactie is van de N-VA of van de Vlamingen, en van de Belgen in het algemeen op de toespraak van uw staatshoofd, moeten zij zelf uitmaken, uiteraard.

Ik spreek slechts voor mezelf, maar ik kan u verzekeren dat een staatshoofd dat zo weinig respect betoont voor zijn landgenoten bij ons gegarandeerd wordt weggestemd. Meer nog : zelfs een staatshoofd dat voldoende respect betoont voor de bevolking komt slechts maximaal twee bestuurstermijnen aan de bak, en daarna mag een andere zich bewijzen.

Ik vrees evenwel dat ik het met u eens moet zijn voor wat betreft de te verwachten reactie van uw landgenoten, deze van de N-VA incluis. Een volk heeft de leiders dat het verdient, mijnheer Leclerc. Wie niet de moed of de assertiviteit heeft om respect af te dwingen, krijgt het zelden of nooit, nietwaar.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 16:30   #307
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Of niet, dus.
Oud 25 december 2012, 16:35   #308
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vrees, mijnheer Everytime, dat u het politiek en staatkundig Belgisch probleem véél te veel reduceert tot het in Vlaanderen wonen van Franstaligen en dergelijke.

Het gaat, zo heb ik het althans al lang begrepen, om het volslagen gebrek aan erkenning van en het respect voor de grootste bevolkingsgroep in België, de Vlamingen.

Als democrate vind ik dat helemaal niet kunnen, al ben ik zelf uiteraard een Franstalige. Mocht de Franstalige bevolkingsgroep in België behandeld en ondergewaardeerd worden als de Vlamingen nu, dan zou u in mij een fervente verdedigster vinden van die Franstalige bevolkingsgroep, geloof mij. En dan zouden sommigen mij hier verwijten dat ik een "Waals-nationaliste" ben...

Mij gaat het niet om een Vlamingen vs. Walen wedstrijd of zo, maar om het huidig Belgisch staatssysteem dat dermate ondemocratisch verwrongen is dat de veruit grootste bevolkingsgroep niet eens zijn meerderheid kan waarmaken en sterker nog, niet eens als meerderheidsbevolkingsgroep wordt erkend.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 december 2012 om 16:52.
Oud 25 december 2012, 16:43   #309
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Of niet, dus.
Nog niet, maar het begint te naderen, te oordelen aan zijn wanhopige vergelijkingen
Oud 25 december 2012, 17:03   #310
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man gij bent echt een steenezel . De grootste frustratie is jullie financiële afhankelijkheid en de onwil om de staat te hervormen.

... De meerderheid van de vlaming wil gewoon het centrum rechtse beleid waarvoor hij gekozen heeft.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 17:09   #311
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gedecapiteerd lijkt mij meer aangewezen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 17:18   #312
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgische Koning heeft weer wat meegewerkt aan zijn zwanenzang door zich te moeien in partijpolitiek
Is deze regering niet gewoon de verwezenlijking van 'zijne majesteit'? En is het nu pas dat mensen dit merken?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 17:29   #313
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eberhard klapt hard*

Mijn conclusie is vooralsnog een andere.

Dat deze familie criminelen vooral haar eigen belang dient en het belang van de francofonie is de evidentie zelve. Geeuw.

De verrassing was nu vooral even dat het zo nadrukkelijk aan de oppervlakte kwam tijdens de kersttoespraak. Daar was weinig subtiels aan.

Mijn echte interesse gaat vooral uit naar de reactie van de aangevallenen. Je zal maar worden vergeleken met de opkomst van een regime dat de massamoord op 6 miljoen joden op haar geweten heeft, alsmede een bloedige wereldoorlog. En dat door iemand die nb zelf uit een familie komt die heulde met de moffen en een generatie eerder het begrip genocide een nieuwe dimensie gaf.

De schaamteloosheid van Albert mag ongekend zijn, maar hoe reageert de NVA?

Ik gok op: a)''doen alsof de neus bloedt'' , b)zwijgen, c) benadrukken dat men ''wél trouw is aan hun land, Belgie'' , d) vingertje naar Degrelle, e) Francke twittert: Dat ons land deze mensen [Sire] heel goed kan gebruiken.

IPV: Het ontslag van de koning eisen, terugvordering van alle door deze familie verkregen bezittingen, en een referendum voor de onafhankelijkheid gaan organiseren.

Het zal niet gebeuren. 182 jaar verlegenheid, angst, schuldbesef en dociliteit. Over een week begint het 183e.

Het is de prijs die de Vlaamse liberaal-nationalisten denken te moeten betalen voor hun succes in de opiniepeilingen
Ik ben ook benieuwd wat de reactie zal zijn van de NVA, dit is wel een extreem zware belediging aan het adres van alle Vlamingen. De Walen en de koning werken zich dieper en dieper in de stront, het is moeilijk te bevatten dat ze zelf niet door hebben hoe dom ze bezig zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 17:33   #314
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
@Everytime
Man gij bent echt een steenezel . De grootste frustratie is jullie financiële afhankelijkheid en de onwil om de staat te hervormen.
... De meerderheid van de vlaming wil gewoon het centrum rechtse beleid waarvoor hij gekozen heeft.
Zie ook reactie http://forum.politics.be/showthread.php?t=181072&page=4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik ben ook benieuwd wat de reactie zal zijn van de NVA, dit is wel een extreem zware belediging aan het adres van alle Vlamingen. De Walen en de koning werken zich dieper en dieper in de stront, het is moeilijk te bevatten dat ze zelf niet door hebben hoe dom ze bezig zijn.
Laat ze maar doen. Zo worden wij niet moe.
En als het zover is, hebben wij nog krachten over, en zullen de krachten ook werkelijk nodig hebben.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 25 december 2012 om 17:36.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 17:43   #315
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Is dat een meerderheid?... Waar haal je dat vandaan?
Is elke stem voor de nVA een stem voor confederalisme? Of gewoon een stem voor een man die iets vertelt dat mensen graag horen omdat ze het gemakkelijk slikken zonder te moeten nadenken?
Ja, dat is een meerderheid, want dat zijn ook de stemmen voor open vld en cd&v. De enige partijen in Vlaanderen die niet over confederalisme spreken zijn groen en de SPA.
Nadenken daar zou u misschien beter zelf een mee beginnen of toch alleszins wat moeite doen om de partijstandpunten te kennen van alle partijen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 19:48   #316
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De kerstboodschap van de roi hangt alweer mijn kloten uit

.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 23:21   #317
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vraag me af of le roi beseft hoezeer hij hiermee in zijn eigen vel en dat van zijn meute snijdt. Door dit soort onzinnig gebral jaagt hij de veelgeplaagde Vlaming die het linkse gezeur compleet moet is nog meer in de gordijnen.
De roi beseft dit helemaal niet: geen enkele franstalige politieker begrijpt de Vlamingen en bij iedere van hun reacties waarbij ze zgz willen bedaren, jagen ze de Vlamingen meer en meer in de gordijnen. Dat die haatboodschap van onze koning geschreven is door een franstalige , ligt er vingerdik op. Ze verwoordt letterlijk de mening van de franstaligen: opletten voor De Wever, want hij is de nieuwe Hitler!!

Hopelijk komt er een serieuze reactie hierop en wordt de speech in het Vlaams parlement openlijk bekritiseerd en afgekeurd!! Zouden onze "Vlaamse" media de durf hebben om het woordje haatzaaien te gebruiken??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2012, 23:40   #318
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De roi beseft dit helemaal niet: geen enkele franstalige politieker begrijpt de Vlamingen en bij iedere van hun reacties waarbij ze zgz willen bedaren, jagen ze de Vlamingen meer en meer in de gordijnen. Dat die haatboodschap van onze koning geschreven is door een franstalige , ligt er vingerdik op. Ze verwoordt letterlijk de mening van de franstaligen: opletten voor De Wever, want hij is de nieuwe Hitler!!

Hopelijk komt er een serieuze reactie hierop en wordt de speech in het Vlaams parlement openlijk bekritiseerd en afgekeurd!! Zouden onze "Vlaamse" media de durf hebben om het woordje haatzaaien te gebruiken??
Je schijnt de situatie ook niet volledig te begrijpen, waar je zegt: "Dat die haatboodschap van onze koning geschreven is door een franstalige," daar heb je maar gedeeltelijk gelijk, de "Vlaamse" traditionele partijen liggen mee aan de basis van die brief.

En het Vlaamse parlement, ook daar zijn de traditio's baas met een N-VA die mooi en braaf aan de Belgische leiband loopt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 00:07   #319
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt de situatie ook niet volledig te begrijpen, waar je zegt: "Dat die haatboodschap van onze koning geschreven is door een franstalige," daar heb je maar gedeeltelijk gelijk, de "Vlaamse" traditionele partijen liggen mee aan de basis van die brief.

En het Vlaamse parlement, ook daar zijn de traditio's baas met een N-VA die mooi en braaf aan de Belgische leiband loopt.
Als N-VA daar geen kritiek op heeft zijn het platte mossels en lopen ze inderdaad zoals je zegt braaf aan de Belgische leiband.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 december 2012 om 00:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 00:20   #320
Politiek
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Wie ligt er eigenlijk nog wakker van wat die schertsfiguur van een Albert te zeggen heeft? Het is eigenlijk redelijk lachwekkend als je hem zo moraliserend hoort preken, zijn achtergrond als schuinsmarcheerder kennende. Bovendien is dit op tactisch vlak een blunder van formaat: door de stemmers van N-VA te viseren, hen populistisch te noemen etc. ga je hen zeker niet terug bij andere partijen krijgen, integendeel. Onbegrijpelijk dat CD&V en OpenVLD zoiets simpels niet inzien en deze draak van een speech mee hebben goedgekeurd. Van de SP.A kon natuurlijk niet anders verwacht worden.
Politiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be