Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2012, 20:44   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hij wordt slapend rijk....
Het koninkske heeft eerder een deel van de bevolking tegen zichzelf opgezet...

Maar het is al langer geweten dat je intellect vooral niet in de koninklijke famillie dient te zoeken aangezien die met deze jaren 30 verwijzing afkomen,daar we het dan net zo goed over het koninkske zijn papa mogen hebben wat diens rolletje tijdens de oorlogsjaren betreft,om van zijn fascistisch getinte schoonpapa nog maar te zwijgen...
We zullen zien hoe groot die 'rijkdom' voor de NVA in 2014 zal zijn. En dan praten we eens verder.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 20:48   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
de koning moet zwijgen en luisteren naar de Fuhrer van vlaanderen
Vaneigens!
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 20:48   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De koning moet zijn bek houden! Want niemand verkiest dat schertsfiguur.
Niks van. De koning moet in zijn haatboodschappen van 21 Juli en 24 December met naam en toenaam keihard uithalen naar de vuile smeerlappen van de N-VA. Daar betalen wij hem voor. Hoe gaan we anders ooit de verkiezingen winnen?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 20:50   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zullen zien hoe groot die 'rijkdom' voor de NVA in 2014 zal zijn. En dan praten we eens verder.
Als u tegen dan nog adem over hebt,natuurlijk.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 20:51   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Toch vreemd dat iedereen spontaan aan de separatisten moet denken wanneer het woord "populisme" en "jaren 30" valt
Jullie verwerpen de idee van een meer confederaal (of ver doorgedreven federaal) ingericht Belgique met slechts restbevoegdheden voor een federaal niveau. Door die Vlaamse voorkeur te verwerpen zijn jullie er de oorzaak van dat la Belgique zal scheuren. Bijgevolg zijn jullie separatisten.

Laatst gewijzigd door quercus : 31 december 2012 om 20:54.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 20:53   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk praat jij dan gewoon niet meer.... uit schaamte. Als het zo verder gaat dan haalt NVA met de vingers in de neus 45%.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 20:56   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een polemiek, kuntmatig gestart door een populist: de Wever.
Gestart zeker niet, hij heeft er meer dan een dag over laten gaan vooraleer hij zich gedwongen zag te reageren om op die manier de enorme volkswoede een beetje in toom te houden. Het ziedende volk stond bijna klaar om het paleis in Laken te belegeren
Oud 31 december 2012, 20:59   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch vreemd dat iedereen spontaan aan de separatisten moet denken wanneer het woord "populisme" en "jaren 30" valt
Natuurlijk, want populisten zoals Di Rupo en Guy Verhofstadt zijn al maanden bezig met die perceptie te creëren. Vandaar dat iedereen het direct doorhad natuurlijk: de mensen zijn dat ziekelijk gedoe van de Belgische collaborateurspartijtjes compleet beu.
Oud 31 december 2012, 22:02   #49
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een polemiek, kuntmatig gestart door een populist: de Wever.
Wie heeft het gestart ? Toch wel de koning zelf zeker en waarschijnlijk Di Rupo die de pen vasthield.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 22:02   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zijn de uitspraken van de sossen wel niet vreemd aan zeker.
Man toch wat een zielige vertoning van die sossen toch altijd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2012, 23:54   #51
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

De N-VA redeneert: de Koning spreekt over populisme, ergo hij noemt ons en onze kiezers "fascisten"?

Dus als Leopold III "collaboreerde" dan waren in 1950 - volgens de N-VA - 72% van de Vlamingen pro-collaboratie?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 01:09   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom? het is toch niet omdat Albert iets denkt dat dit dan ook nog juist is bovendien.
Filip denkt dat er 351 miljard chinezen zijn.
Filip het ''rekenwonder''.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 01:15   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Geachte meneer Albert ,

Sommigen noemen u ook koning Albert II maar dit lijkt mij er heel ver over. U lijkt mij trouwens geen koning te zijn die het goed voorheeft met alle inwoners van zijn land, want jawel u hebt iets tegen een deel van uw landgenoten. Vreemd, heel vreemd daar ik dacht dat u alle inwoners van uw land op eenzelfde manier zou moeten behandelen ? Uiteraard voel ik mij geen inwoner van uw land, wel van een deel van dat land. Neen ik noem mij geen Belg, ik ben Vlaming !

Maar meneer Albert , alvorens u een deel van de inwoners van uw land gaat veroordelen, ga samen met uw familie voor de spiegel staan en hou uw hand eens boven al die hoofden. Bekijk vooral ook eens goed naar uw voorouders ! U verwijst naar de jaren '30, uiteraard kijk ik naar de toekomst, nog zo een 17 jaar en we zitten er weer in. En als we gezamenlijk de crisis moeten oplossen, waarom krijgt u dan een loonsverhoging van 300.000 euro ? Moest ik u zijn dan zou ik na uw boodschap deze loonsverhoging weigeren ! Maar uiteraard is het makkelijk met een vermanend vingertje kritiek te uiten als u het geld zomaar in de schoot geworpen krijgt. De gewone man of vrouw in de straat zal hard gaan werken, braaf hun facturen en belastingen betalen en hopen dat ze de eindjes aan elkaar kunnen knopen !

Mag ik u toch ook eventjes verwijzen naar de jaren 1875 en later met uw voorvader Leopold II in Congo die als troetelnaam 'koning handje kap' meekreeg ? Was hij het niet die Congo ging leegplunderen om zijn en uw rijkdom op te bouwen en daar bent u trots op ? => nl.wikipedia.org/wiki/Leopold_II_van_België.

En meneer Albert , over de connecties tussen uw andere voorvader Leopold III en Hitler zullen we het misschien beter niet hebben ? Was het niet Leopold III die in november 1940 in Berchtesgaden op de koffie ging bij Hitler, het ging allicht niet over koetjes of kalfjes. Wel als ik dat alles zo een beetje overschouw dan vraag ik mij af hoe u kritiek durft te uiten op anderen, zitten de grootste fascisten en racisten niet in uw eigen familie ?

Meneer Albert , u verwijt anderen dat ze steeds de andere de schuld geven van wat fout loopt, dat ze steeds zondebokken zoeken maar u doet het toch wel zelf ! Zou u niet beter eens de hand in eigen boezem steken alvorens anderen de schuld te geven van wat fout loopt ?

Neen meneer Albert , neen ik heb geen doden op mijn geweten en voor zover ik weet niemand in mijn familie die een dode op zijn/haar geweten heeft. Als ik mij niet vergis meneer Albert heeft u wel familieleden waar dat een beetje anders is !

Neen meneer Albert , neen ik denk niet dat u mij en vele anderen met mij de les hoeft te spellen ! Vrees niet meneer Albert , er is nog plaats voor u en uw familie in een klooster ergens in Malonne.

Gelukkig meneer Albert zijn wij Vlamingen een verdraagzaam volk, dus wens ik u en uw familieleden alsnog fijne eindejaarsfeesten !

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 januari 2013 om 01:18.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 01:33   #54
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

De koning is niet verkozen en is dus niet de stem van het volk.

De koning moet politiek neutraal zijn en mag zodoende geen politiek geladen uitspraken doen.

Verder doet hij maar wat hij wil.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 02:00   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom? het is toch niet omdat Albert iets denkt dat dit dan ook nog juist is bovendien.
Filip denkt dat er 351 miljard chinezen zijn.
En dat is niet niets. Maar waar bedoeld hij juist? Ik weet niet precies hoeveel Chinezen er in Antwerpen en alle andere steden zijn? Maar ze zijn wel meestal laat open.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 januari 2013 om 02:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 09:55   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer de tegenstanders van Vlaams-Nationalisten bij gebrek aan argumenten de separatisten telkens met de nazi's vergelijken, dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat er ook nu weer meteen duidelijk is wie er geviseerd wordt. Wellicht was er weer een gebrek aan argumenten...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 09:55   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Nogmaals, de tekst is wat ze is. Al de rest zijn interpretaties van de tekst. Interpretaties door de media - en door anderen: jij bv. interpreteert de tekst als "ridicule toespraken van de uitkeringstrekkers uit Laeken". Dat is jouw interpretatie, en die verandert niets aan de tekst, die is wat ze is.
Als jij vindt dat in die tekst N-VA of VB (of iemand anders) geviseerd wordt / worden, dan nodig ik je uit om de zinnen uit die tekst te citeren (dus niet tussen de regels lezen, wel proper citeren met bronvermelding).

Als N-VA, VB, TAK ingaan op de interpretaties door de media, geven ze daarmee aan dat ze dezelfde mening toegedaan zijn: jullie zeggen dat wij geviseerd worden, wel wij vinden dat ook en wij gaan betogen, wij zullen de premier na de kerstvakantie ondervragen, wij gaan stellen uit zijn rol is gevallen en een groot deel van de Vlamingen beledigt, enz...
Dus op laster en eerroof mag nooit gereageerd worden op gevaar af dat je toegeeft dat het over jou ging?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 09:58   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA redeneert: de Koning spreekt over populisme, ergo hij noemt ons en onze kiezers "fascisten"?
Dat is helemaal niet hoe er geredeneerd wordt. Leugens zijn geen argumenten he Bruno.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 1 januari 2013, 10:01   #59
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Nogmaals, de tekst is wat ze is.
Inderdaad, een aanval op de N-VA.

Citaat:
Al de rest zijn interpretaties van de tekst. Interpretaties door de media - en door anderen: jij bv. interpreteert de tekst als "ridicule toespraken van de uitkeringstrekkers uit Laeken". Dat is jouw interpretatie, en die verandert niets aan de tekst, die is wat ze is.
Inderdaad, een aanval op de N-VA.
Oud 1 januari 2013, 10:40   #60
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1830 ?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be