Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2013, 15:01   #3321
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Tiens, het laat mijn toch denken dat diegene die de "materialisten" in de vorige eeuwen vervolgden, nu net hetzelfde zijn als diegene die "alternatieven" beschimpen als ketters.

Dat doen jullie, meelopen met de consensus. Waren we in de middeleeuwen geloofden jullie in God.
Beschimpen als ketters? Aanhoren en uitlachen ja (als we tijd over hebben). Op de brandstapel zetten is eerder iets voor spiritualisten.

Citaat:
in de Middeleeuwen geloofde men dat de veroordeelde zijn ziel van het vagevuur zou kunnen redden door de reinigende werking van de vlammen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 15:05   #3322
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen, jij bent geboren in Belgie (neem ik aan) of bent toch Belg, en Belgie is een Westers land waar de consensus de evolutietheorie is.

De wetenschap als geloofsysteeem is jouw consensus waar je blindelings in gelooft.
Wetenschap is een middel (geen doel!) om de natuur te doorgronden, het is iets grilligs en er worden meer fouten dan successen geboekt.

Wetenschappers zijn best geen "blinde gelovers"; want dat zou inhouden dat ze allemaal zouden ophouden met wetenschappelijk onderzoek.

Wetenschap is een dynamisch iets, u doet net alsof er na Darwin niets meer is gebeurd.

Ik vind persoonlijk dat het systeem overtuigender is dan hersenspinsels van naieve onnozelaars, gewiekste oplichters of psychiatrische patiënten.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 januari 2013 om 15:08.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 15:09   #3323
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Beschimpen als ketters? Aanhoren en uitlachen ja (als we tijd over hebben). Op de brandstapel zetten is eerder iets voor spiritualisten.
Dat is mijn punt. Jullie waren de gelovigen geweest in de Middeleeuwen.

Je verwerpt alternatieve zienswijzen met een knee jerk reactie, en het volgt de consensus blindelings. Je maakt jezelf uiteraard wijs dat de consensus logisch is, maar dat is het helemaal niet. De bewijzen zijn er, maar die weiger je te bekijken! Volledig een gelovige dus.
Oud 4 januari 2013, 15:09   #3324
Another Jack
Banneling

Standaard

Wetenschap is geen filosofische, religieuze of ethische leidraad.
Ik denk trouwens dat jullie evenveel wetenschap gebruiken als om het even wie.
Oud 4 januari 2013, 15:11   #3325
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is mijn punt. Jullie waren de gelovigen geweest in de Middeleeuwen.

Je verwerpt alternatieve zienswijzen met een knee jerk reactie, en het volgt de consensus blindelings. Je maakt jezelf uiteraard wijs dat de consensus logisch is, maar dat is het helemaal niet. De bewijzen zijn er, maar die weiger je te bekijken! Volledig een gelovige dus.
Er zijn dus verschillende alternatieve zienswijzen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 januari 2013 om 15:11.
Oud 4 januari 2013, 15:11   #3326
exodus

Standaard

Je weigert bijvoorbeeld te accepteren wat al deze getuigen zeggen:

https://www.youtube.com/watch?v=7vyVe-6YdUk

Niet alleen wat al deze getuigen zeggen maar dan ook nog eens het enorme bewijs dat er is.
Oud 4 januari 2013, 15:14   #3327
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die praktische toepassingen worden verborgen gehouden voor het volk, net door die mensen die we willen exposen. De maatschappij zou ingrijpend veranderen.
Tom Bearden claimde in 2002 een werkend prototype te hebben (dat dus gratis energie produceerde!!!).Bron

In 2007 claimde hij dat hij enkel nog wacht op 12 miljoen van de VN. Bron

Kan je even uitleggen hoe dit door iemand wordt tegengehouden? Breekt er elke avond iemand in om het nieuwe prototype te stelen of zo?
Oud 4 januari 2013, 15:19   #3328
Another Jack
Banneling

Standaard

En ineens is hij weg...
Spijtig, ik had graag geweten van waar hij de pretentie haalt alle duizend andere alternatieve zienswijzen in de vuilbak te kieperen, zonder enig bewijs te checken...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 januari 2013 om 15:19.
Oud 4 januari 2013, 15:20   #3329
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:

Niet alleen wat al deze getuigen zeggen maar dan ook nog eens het enorme bewijs dat er is.
Ik weiger dat helemaal niet te accepteren, ik vraag alleen om een praktische toepassing.

Als er een of andere pipo mij komt vertellen dat tijd-ruimte vervormd wordt door zwaartekracht klinkt dat in eerste instantie een beetje raar, maar hij mag dat gerust uitleggen. Als hij dan als praktische toepassing nog eens kan bewijzen dat zo'n gps wel degelijk werkt in de praktijk, ben ik zeer geneigd hem te geloven.

Als er iemand mij zegt dat soorten evolueren in de tijd, en daarna laat zien hoe hij een werkend griepvaccin maakt met toepassing van deze wetenschap, dan ben ik zeer geneigd hem te geloven.

Als iemand zegt dat hij telepathisch kan genezen en dit vervolgens niet kan demonstreren, dan ben ik zeer geneigd hem niet te geloven.

Snappie?
Oud 4 januari 2013, 15:22   #3330
exodus

Standaard

Citaat:
Tom Bearden claimde in 2002 een werkend prototype te hebben (dat dus gratis energie produceerde!!!).Bron

In 2007 claimde hij dat hij enkel nog wacht op 12 miljoen van de VN. Bron

Kan je even uitleggen hoe dit door iemand wordt tegengehouden? Breekt er elke avond iemand in om het nieuwe prototype te stelen of zo?
Ik heb Tom Bearden nog nooit aangebracht, dus met deze moet je bij mij niet aankomen.
Oud 4 januari 2013, 15:24   #3331
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb Tom Bearden nog nooit aangebracht, dus met deze moet je bij mij niet aankomen.
Iemand anders dan hé

1 praktische toepassing, pretty please?
Oud 4 januari 2013, 15:26   #3332
exodus

Standaard

Citaat:
Als iemand zegt dat hij telepathisch kan genezen en dit vervolgens niet kan demonstreren, dan ben ik zeer geneigd hem niet te geloven.

Snappie?
Het bewijs is er. Van UFO's is dat ondubbelzinnig. Deze mensen zeggen de waarheid.

In jouw wereldbeeld kan het niet anders zijn dat al deze mensen liegen... en je bekijkt het bewijs nog niet eens.

Wat telepatisch genezen betreft, dat werkt volgens het principe van energie op afstand. En dat werkt ook, ik heb daar zelf al ervaring mee.

Ga eens een reiki sessie volgen, dan kan je zelf de effecten voelen, en eventueel zelfs de energie voelen. Je kan alleen jezelf overtuigen. Maar ja, dat ga je niet doen hé. Hoe zou dat toch komen?
Oud 4 januari 2013, 15:29   #3333
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En ineens is hij weg...
Spijtig, ik had graag geweten van waar hij de pretentie haalt alle duizend andere alternatieve zienswijzen in de vuilbak te kieperen, zonder enig bewijs te checken...
Exodus?
Oud 4 januari 2013, 15:32   #3334
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Ik ken mensen die er vol in geloofden en toch niet genezen zijn door telepathische genezers. Na behandeling door een arts was het probleem wél opgelost.

Waarom zou ik iemand wel of niet geloven als hij iets zegt? In mijn ene hand heb ik een gps die doet wat hij belooft: mij laten zien waar ik me precies bevind op de aardkloot.

Het enige dat ik vraag is om in mijn andere hand iets te leggen waardoor ik kan geloven dat de aarde vol aliens loopt. Maar ja, dat ga je niet doen hé. Hoe zou dat toch komen?
Oud 4 januari 2013, 16:47   #3335
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bewijs is er. Van UFO's is dat ondubbelzinnig. Deze mensen zeggen de waarheid.
Ze geloven vast zelf wel dat ze de waarheid zeggen.
Maar de lat voor ondubbelzinnig bewijs ligt hoger : een tastbare ufo of alien, met minder moet je niet afkomen, al heb je 5 miljard getuigen, maakt geen enkel verschil.

Blijkbaar speelt de media hier toch wel een belangrijke rol in zoals onlangs
nog verklaard door de mensen van ufo-meldpunt Belgie :
http://www.deredactie.be/permalink/1.1517529

Citaat:
In jouw wereldbeeld kan het niet anders zijn dat al deze mensen liegen... en je bekijkt het bewijs nog niet eens.
De kwaliteit van jouw 'bewijs' is zodanig laag dat het niet de moeite is om tijd te investeren. Toon ons een UFO of een alien, dat is iets waar we iets mee kunnen, waar we BETROUWBARE gegevens kunnen uit distilleren.

Waar jij blijkbaar naar op zoek bent is naar een kudde schapen die jouw geloofsdeuntje achternablaten maar zonder iets meer.

Wat is daar de zin van dat iedereen plots gaat 'geloven' in aliens?
Moeten we dan op zondag grote welkomst-parties beginnen houden of zo?

Geef ons harde data, fysieke elementen en de zaak veranderd.
Als je dat niet kan, kom je tekort.

Citaat:
Wat telepatisch genezen betreft, dat werkt volgens het principe van energie op afstand. En dat werkt ook, ik heb daar zelf al ervaring mee.
B*llshit op afstand, daar heb je ook ervaring mee merk ik.

Citaat:
Ga eens een reiki sessie volgen, dan kan je zelf de effecten voelen, en eventueel zelfs de energie voelen. Je kan alleen jezelf overtuigen. Maar ja, dat ga je niet doen hé. Hoe zou dat toch komen?
Misschien voel je inderdaad wel iets, placebo effecten bestaan en als de Reiki-meester je masseert en daarbij de patienten indoctrineren met hun levensenergie fabeltje, zal dat bij sommige mensen gevolgen hebben.

Trouwens je gaat hier wel stevig uit de bocht : na al je geleuter over objectiviteit (je hebt amper recht van spreken op dat vlak) komt hier de aap uit de mouw : een subjectieve ervaring is de enige manier om te overtuigen?

Je hebt nog altijd niets begrepen en niets geleerd, Exodus. Je staat waarlijk een stap in de evolutie achter.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 16:58   #3336
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Exodus, waarom begin je niet eerst met eenvoudige vraagstukken en kom je hier gelijk aanzetten met UFO's.
Neem nu als voorbeeld de gesmolten bakstenen van Borsippa ( google maar eens wat je erover kan vinden ). Het zou zeer leuk zijn als iemand hiervoor al een verklaring kon vinden.
En wat met de zuil van Baalbek; de grootst bekende monoliet ( google zelf maar wat afbeeldingen samen ), reeds aanwezig in de tijd van Nebukadnezar en men enkel bronzen werktuigen had. Waarvoor diende dat ding en hoe dacht men dit te verplaatsen. Als men hier een antwoord op heeft kan je met UFO's afkomen. Simpel toch ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 17:02   #3337
BonBon
Banneling

Standaard

Aliens bestaan, dat is zeker maar waarschijnlijk niet op aarde en waarschijnlijk niet super intelligent.

En als ze zouden bestaan en hier rond lopen dan nog zie ik niet in waarom hun natuurkunde wetten anders zouden zijn dan hier. Het is niet omdat ze van een andere planeet komen dat ze opeens goddelijke krachten hebben, aliens zijn wetenschap.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 17:08   #3338
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Aliens bestaan, dat is zeker maar waarschijnlijk niet op aarde en waarschijnlijk niet super intelligent.

En als ze zouden bestaan en hier rond lopen dan nog zie ik niet in waarom hun natuurkunde wetten anders zouden zijn dan hier. Het is niet omdat ze van een andere planeet komen dat ze opeens goddelijke krachten hebben, aliens zijn wetenschap.
Ze staan enkel wat hoger op de evolutie-ladder, meer niet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 17:43   #3339
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Misschien voel je inderdaad wel iets, placebo effecten bestaan en als de Reiki-meester je masseert en daarbij de patienten indoctrineren met hun levensenergie fabeltje, zal dat bij sommige mensen gevolgen hebben.
Maar jij bent toch een echte scepticus, bij jou zal dat toch niet pakken? Waar wacht je op? Ga eens "in the field" zoals de ware onderzoekers doen, en volg een Reiki behandeling. Of ga je vanachter je pc'tje blijven je wereldbeeld spuien en andersdenkenden beledigen en belachelijk maken?

Citaat:
Trouwens je gaat hier wel stevig uit de bocht : na al je geleuter over objectiviteit (je hebt amper recht van spreken op dat vlak) komt hier de aap uit de mouw : een subjectieve ervaring is de enige manier om te overtuigen?
Een ervaring is inderdaad heel overtuigend. Je weet wat je ziet, je weet wat je meemaakt. Je weet dat het zo is, je gelooft het niet meer.

Zeg jij als advocaat tegen de rechter, "maar meneer de rechter, hij heeft die moord niet echt zien gebeuren! Het is maar een subjectieve ervaring".
Oud 4 januari 2013, 17:47   #3340
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar jij bent toch een echte scepticus, bij jou zal dat toch niet pakken? Waar wacht je op? Ga eens "in the field" zoals de ware onderzoekers doen, en volg een Reiki behandeling. Of ga je vanachter je pc'tje blijven je wereldbeeld spuien en andersdenkenden beledigen en belachelijk maken?

Een ervaring is inderdaad heel overtuigend. Je weet wat je ziet, je weet wat je meemaakt. Je weet dat het zo is, je gelooft het niet meer.

Zeg jij als advocaat tegen de rechter, "maar meneer de rechter, hij heeft die moord niet echt zien gebeuren! Het is maar een subjectieve ervaring".
Geloof jij als rechter a priori elke getuige?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be