Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2013, 20:56   #61
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben de overtuiging toegedaan dat de bevolking weerloos houden niet werkt.

Heb je een goede reden waarom mensen zich zouden moeten laten afslachten door bewapende aanvallers in plaats van zich gewapend te weer te stellen? Ik wil ze dan wel eens horen?
Mijn vraag is simpelweg waarom dat je denkt dat algehele bewapening de situatie zou verbeteren, zijn hier praktijkvoorbeelden van? Het is een serieuze vraag want het is niet iets waar ik veel info over heb. Het enigste westerse land dat ik zo kan bedenken is Amerika en daar lijkt het eerder averechts te werken. Ja, soms kan iemand zich met een wapen verdedigen maar algemeen gezien...Nu goed, zijn zeker meer factoren dat daar meespelen dan enkel vlotte wapendracht (in vergelijking met hier).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 21:08   #62
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Misschien zou je gewoon op die link moeten klikken.
Dat heb ik gedaan, maar ik zie daar niks over de inlevingsvaardigheden van Kim De Gelder.
Oud 9 januari 2013, 21:13   #63
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat heb ik gedaan, maar ik zie daar niks over de inlevingsvaardigheden van Kim De Gelder.
Ah, citeer dan alleen dat stukje.

Naja, het is redelijk aannemelijk, dat iemand die kleine kinderen vermoord psychopathisch is aangelegd.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 21:23   #64
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, citeer dan alleen dat stukje.

Naja, het is redelijk aannemelijk, dat iemand die kleine kinderen vermoord psychopathisch is aangelegd.
Dat is ten eerste niet zo aannemelijk, en ten tweede wordt het label 'psychopaat' nogal eens geplakt op mensen die eigenlijk een uitstekend inlevingsvermogen hebben. Ze kunnen perfect aanvoelen wat andere mensen aanvoelen, maar het kan hen ofwel niet schelen, ofwel vinden ze het net leuk dat die anderen zo afzien.
Oud 9 januari 2013, 21:26   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ten eerste niet zo aannemelijk, en ten tweede wordt het label 'psychopaat' nogal eens geplakt op mensen die eigenlijk een uitstekend inlevingsvermogen hebben. Ze kunnen perfect aanvoelen wat andere mensen aanvoelen, maar het kan hen ofwel niet schelen, ofwel vinden ze het net leuk dat die anderen zo afzien.
Ik zou als ik jouw was eerst maar eens het verschil leren tussen cognitieve empathie en affectieve empathie.
Oud 9 januari 2013, 21:27   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Mijn vraag is simpelweg waarom dat je denkt dat algehele bewapening de situatie zou verbeteren, zijn hier praktijkvoorbeelden van? Het is een serieuze vraag want het is niet iets waar ik veel info over heb. Het enigste westerse land dat ik zo kan bedenken is Amerika en daar lijkt het eerder averechts te werken. Ja, soms kan iemand zich met een wapen verdedigen maar algemeen gezien...Nu goed, zijn zeker meer factoren dat daar meespelen dan enkel vlotte wapendracht (in vergelijking met hier).
Je moet niet veralgemenen, ik heb het over het recht van het individu om zich gewapenderhand te verdedigen tegen gewapende inbrekers.

ik heb hier ondertussen al zaken gehoord zoals, "iemand van 84 kan een tweeloop niet correct bedienen, en dergelijke flauwe zever meer. Alsof dat een geldig argument is voor een verbod op gewapende zelfverdediging.

En natuurlijk, je haalt de USA aan als voorbeeld, maar neem nu Zwitserland, waar de meerderheid van de volwassen mannen oorlogswapens thuis heeft staan. Zien we daar een epidemie aan moorden en overvallen? Neen, dus de zuivere aanwezigheid van wapens heeft er dus niets te zien.

Als die doodgestoken bomma een .22 pistooltje had liggen om zich te verdedigen hadden we nu de gek met zijn mes begraven en dan hadden we gezegd, goed gedaan bomma!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 21:28   #67
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen oplossing.

Het enige dat je kan doen is de bevolking voorbereiden zodat ze zich kunnen verdedigen. Zo zouden schoolkinderen vanaf veertien kunnen beginnen oefenen op school met luchtgeweren en pistolen.
Da's ook geen oplossing en ook niet waar ik het wou over hebben, ik doelde eigenlijk op recidivisme en escalaties zoals bij dit geval.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 21:31   #68
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Allemaal juist en wel maar bestraf dan ook de ouders, de grootouders enz maar dergelijke mensen passen gewoon niet in een "beschaafde samenleving?".
Beseft men wel goed, 34 meststeken + al de rest op een zo goed als weerloos slachtoffer. Hoe onbeschaafd wreed moet je dan niet zijn?
Heb je dan die mevrouw niet onmenselijk horen en zien lijden?
Was je daar dan imuum voor?
Pas je dan uberhaupt nog in een "beschaafde?" samenleving?
En zo zijn we terug op weg om het te trachten een plaats te geven, begrip op te brengen. Wel ik breng geen begrip op voor dergelijke gruwel.
Laat mij maar "onbeschaafd?" zijn dan.
In Syrië noemt onze pers dergelijke mensen vrijheidsstrijders, rebellen.
Oud 9 januari 2013, 21:35   #69
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou als ik jouw was eerst maar eens het verschil leren tussen cognitieve empathie en affectieve empathie.
lol. ik denk niet dat jij mij iets nieuws gaat leren over het verschijnsel 'empathie'.
Oud 9 januari 2013, 21:41   #70
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je moet niet veralgemenen, ik heb het over het recht van het individu om zich gewapenderhand te verdedigen tegen gewapende inbrekers.

ik heb hier ondertussen al zaken gehoord zoals, "iemand van 84 kan een tweeloop niet correct bedienen, en dergelijke flauwe zever meer. Alsof dat een geldig argument is voor een verbod op gewapende zelfverdediging.

En natuurlijk, je haalt de USA aan als voorbeeld, maar neem nu Zwitserland, waar de meerderheid van de volwassen mannen oorlogswapens thuis heeft staan. Zien we daar een epidemie aan moorden en overvallen? Neen, dus de zuivere aanwezigheid van wapens heeft er dus niets te zien.

Als die doodgestoken bomma een .22 pistooltje had liggen om zich te verdedigen hadden we nu de gek met zijn mes begraven en dan hadden we gezegd, goed gedaan bomma!
Ik veralgemeen niet, ik stel simpelweg de vraag of je een concreet voorbeeld hebt van een land waar wapendracht de criminaliteitscijfers verlaagd heeft.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 9 januari 2013 om 22:06.
Oud 9 januari 2013, 21:41   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt van het motief af. Als iemand baby,s doodsteekt, om de overbevolking tegen te gaan, zou je dat als een rationele redenering kunnen zien.
Ik stel voor dat je die zin eens herhaalt bij een psychiater, denk niet dat die " mee" gaat ik jou redenering!
Wie baby's doodsteekt, kan zich nooit beroepen op de " rationaliteit" dat dit gebeurt om overbevolking tegen te gaan!
Wie zulke zaken beweert moet minder blowen of snuiven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 21:43   #72
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het was alweer een drugsverslaafde. Dat die zichzelf kapotmaken interesseert me niet. Maar ze moeten anderen met rust laten.
Misschien toch eens de georganiseerde misdaad in ons land aanpakken?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 21:46   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lol. ik denk niet dat jij mij iets nieuws gaat leren over het verschijnsel 'empathie'.
Dan doe je dus opzettelijk onnozel?
Oud 9 januari 2013, 21:48   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik stel voor dat je die zin eens herhaalt bij een psychiater, denk niet dat die " mee" gaat ik jou redenering!
Wie baby's doodsteekt, kan zich nooit beroepen op de " rationaliteit" dat dit gebeurt om overbevolking tegen te gaan!
Wie zulke zaken beweert moet minder blowen of snuiven.
Mijn god,

Leer eens begrijpend lezen, en leer wat *rationaliteit* betekent. Er bestaat niet zoiets als een rationeel argument.

Baby,s vermoorden om overbevolking tegen te gaan, is perfect rationeel. Dat wilt niet zeggen, dat het tegendeel per definitie irrationeel is.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 9 januari 2013 om 21:48.
Oud 9 januari 2013, 21:54   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Da's ook geen oplossing en ook niet waar ik het wou over hebben, ik doelde eigenlijk op recidivisme en escalaties zoals bij dit geval.
Er is geen oplossing tegen misdaden. Sommige mensen zijn nu eenmaal gangsters en die gaan altijd gangsterstreken uithalen. Het is niet iedereen gegeven van een heel leven lang een vervelende en slechtbetaalde job te doen.

Daarom pleit ik om voorbereiding en meer bepaald de middelen toe te laten om zichzelf te verdedigen.
Oud 9 januari 2013, 21:59   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veralgemeen niet, ik stel simpelweg de vraag of je een cocnreet voorbeeld hebt van een land waar wapendracht de criminaliteitscijfers verlaagd heeft.
Ik weet niet goed wat er eigenlijk bewezen moet worden aan de hand van cijfers en wat dit dan zou bereiken.

Stel u gewoon in de schoenen van de bomma, er komt een zot binnen om u of uw gezin kapot te maken met een mes. Verdedig je dan je gezin beter met een pistool of ga je de gewapende gek beter met de blote hand te lijf? Is dit concreet voorbeeld niet duidelijk genoeg?

Ik spreek over zelfverdediging van het individu.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 januari 2013 om 22:12.
Oud 9 januari 2013, 22:08   #77
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet niet goed wat er eigenlijk bewezen moet worden aan de hand van cijfers en wat dit dan zou bereiken.

Stel u gewoon in de schoenen van de bomma, er komt een zot binnen om u of uw gezin kapot te maken met een mes. Verdedig je dan je gezin beter met een pistool of ga je de gewapende gek beter met de blote hand te lijf? Is dit concreet voorbeeld niet duidelijk genoeg?
Wat dacht je van "De overvaller weet dat ze gewapend kan zijn dus schiet haar neer"? Wanneer je wapens meer beschikbaar maakt zal dit eerder voor een escalatie dan vermindering van geweld zorgen.
Oud 9 januari 2013, 22:15   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan doe je dus opzettelijk onnozel?
Die vraag lijkt me te suggereren dat ik onnozel doe. Het lijkt me duidelijk dat ik niet onnozel doe.
Oud 9 januari 2013, 22:16   #79
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

De vergeetput in en deksel erop.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 22:16   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dacht je van "De overvaller weet dat ze gewapend kan zijn dus schiet haar neer"? Wanneer je wapens meer beschikbaar maakt zal dit eerder voor een escalatie dan vermindering van geweld zorgen.
Ben je dan van mening dat men zich tegen een bewapende indringer die komt om je te vermoorden - zie het geval van de bomma, zich best niet verdedigd want anders vermoord hij u? je begrijpt toch wel dat dit niet opgaat?

Ben je verder van mening dat mensen misdaden plegen omdat ze een wapen ter beschikking hebben?
Ik meen dat mensen een wapen pakken omdat ze een misdaad willen plegen, en niet omgekeerd.

De bomma was niet gewapend en ze is vermoord, als ze nu een wapen had gehad dan had ze zich kunnen verdedigen door die gek af te schieten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 januari 2013 om 22:17.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be