Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2013, 00:06   #141
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
een wapen is slechts niet meer dan een voorwerp, zoals ook een hamer of een schroevendraaier een voorwerp is waarmee iemand kan doden of gedood worden. Wapens op zich doden niet, alleen de personen die de wapens bezitten kunnen ze misbruiken.

De gewone brave burger gaat niet plots in de massa gaan schieten met een pistool ook al zou hij dat op zak hebben. Bovendien zal die zijn wapen netjes registreren zodat het controleerbaar is.
Het zijn andere die wapens ongeregistreerd op zich hebben die een gevaar betekenen.

Wanneer gij overvallen wordt, bv. in een station, ben je hulpeloos en op de politie hoef je echt niet te rekenen. Als er al iemand van de omstaanders de politie belt komt die met zo luid mogelijke sirenes aanstormen in de hoop dat de overvallers al het hazenpad gekozen hebben tegen dat ze ter plaatse arriveren. Ge kunt ze het zelfs niet kwalijk meer nemen want ook de politie is moedeloos om steeds opnieuw hun leven te moeten riskeren om schorem op te pakken die ze een uur later weer vrij moeten laten.
Een wapen is inderdaad een voorwerp en elk voorwerp kan misbruikt worden, maar je kan nu eenmaal sneller en meer schade doen met een geweer dan met een honkbalknuppel.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 00:08   #142
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Mijn vraag is simpelweg waarom dat je denkt dat algehele bewapening de situatie zou verbeteren, zijn hier praktijkvoorbeelden van? Het is een serieuze vraag want het is niet iets waar ik veel info over heb. Het enigste westerse land dat ik zo kan bedenken is Amerika en daar lijkt het eerder averechts te werken. Ja, soms kan iemand zich met een wapen verdedigen maar algemeen gezien...Nu goed, zijn zeker meer factoren dat daar meespelen dan enkel vlotte wapendracht (in vergelijking met hier).
In Zwitserland zijn er weinig problemen met al die volwassen mannen die elk hun oorlogsgeweer thuis hebben staan. En dat is veel dichterbij als de USA.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 00:13   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een wapen is inderdaad een voorwerp en elk voorwerp kan misbruikt worden, maar je kan nu eenmaal sneller en meer schade doen met een geweer dan met een honkbalknuppel.
Wie geen geweldenaar is zal zelfs met een kanon niet meer schade aan richten. En wel geweldenaren laten zich door wat lettertjes in het wetboek niet tegenhouden om een geweer aan te schaffen.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 januari 2013 om 00:15.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 00:17   #144
meneer
Banneling

Standaard win-win situatie

Citaat:
Mag men zich tegen een moordpoging verdedigen? Dat is de vraag niet, de vraag is of beapening zoals jij voorstelt het aantal doden in België door misdrijven zal laten dalen. Het enkel op dit geval toespitsen is onzinnig.
Mijn doel is niet de hoeveelheid doden tijdens misdrijven te doen dalen, maar wel WIE er doodgaat tijdens die misdrijven. Nu zijn het de slachtoffers die er aan geloven, ik zou willen dat de balans omslaat, en dat het de aanvallers, de bandieten, zijn die het loodje leggen tijdens hun misdrijf-poging.
Om dit te bewerkstelligen moet je wapenbezit toelaten. Iedereen zal er wel bij varen : de slachtoffers van misdrijven, die niet langer als een makke veestapel geslacht worden en de staat -iedere belastingbetaler dus- die minder gevangenen moet onderhouden.
Oud 10 januari 2013, 00:24   #145
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ze zullen veel sneller en gerichter kunnen doden. Je kunt veel sneller een mens doden met een geweer dan met bv een vaas.
Met een bijl, of hamer maak je iemand even snel dood als met een vuurwapen hoor. Eén goede slag op het hoofd, en het is er mee gedaan. Dat duurt niet langer als de trekker overhalen.
Minder eigenlijk, want bijl of hamer zijn steeds klaar voor gebruik. Een vuurwapen moet je eerst laden, de veiligheid afzetten...
Oud 10 januari 2013, 00:25   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat zijn toch betekenisloze frasen? Men kan met een wagen "nog sneller en meer schade doen," maar niemand bij zijn verstand doet dat toch?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 00:28   #147
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Een wapen bezitten is niet genoeg. Ge moet er weten mee om te gaan.
Als je geen wapen hébt, kan je er niet mee leren omgaan hé...
Oud 10 januari 2013, 00:34   #148
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Hier de feiten : bomma had geen vuurwapen en werd beestachtig vermoord.
Vraag : Had zij meer kansen om het gebeuren te overleven, zo zij een vuurwapen tot haar beschikking had toen die agressieve zot voor haar stond met zijn mes ?
Nee.
In haar geval zeker niet.
Ik denk in vele gevallen niet.

Wat drijft zo'n zot om dat te doen?
Domheid neem ik aan?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 00:35   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nee.
In haar geval zeker niet.

Ik denk in vele gevallen niet.

Wat drijft zo'n zot om dat te doen?
Domheid neem ik aan?
Hoe kom je daarbij?
Oud 10 januari 2013, 00:37   #150
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe kom je daarbij?
Dat mens was 84 jaar of zo.
Ik zie die echt niet met een een tweeloop naast haar zetel.
Oud 10 januari 2013, 00:50   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mens was 84 jaar of zo.
Ik zie die echt niet met een een tweeloop naast haar zetel.
Die tweeloop was dan ook maar een manier van spreken. Een klein pistool in .22 past in haar voorschoot en schiet gaten die groot genoeg zijn om onze messentrekker uit te schakelen.
Oud 10 januari 2013, 00:54   #152
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die tweeloop was dan ook maar een manier van spreken. Een klein pistool in .22 past in haar voorschoot en schiet gaten die groot genoeg zijn om onze messentrekker uit te schakelen.
Ja oké...maar oude mensen en ook jonge mensen hebben niet zo meteen een wapen in de schoot hé.

Toen mijn vader gestorven was stond daar nog zo'n oude .22 geweertje. Hoe mijn moeder het gedaan had weet ik niet maar de kogels waren gewoon geplooid.
Ze heeft het toen maar ingeleverd, hoewel ze een vergunning had. In plaats van het aan mij te geven? Nou ja..je kent dat.
Ik heb wel zijn oude mauser met adelaars van den duits staan, met een dichtgemaakte loop wel te verstaan.
Ga dat eens laten renoveren denk ik, cadeau voor mijn zoon.
Staat naast mijn voordeur, kwestie dat ze het allemaal gezien hebben.
Tenslotte weten ze niet dat de loop dicht is.

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 januari 2013 om 00:57.
Oud 10 januari 2013, 01:18   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja oké...maar oude mensen en ook jonge mensen hebben niet zo meteen een wapen in de schoot hé.

Toen mijn vader gestorven was stond daar nog zo'n oude .22 geweertje. Hoe mijn moeder het gedaan had weet ik niet maar de kogels waren gewoon geplooid.
Ze heeft het toen maar ingeleverd, hoewel ze een vergunning had. In plaats van het aan mij te geven? Nou ja..je kent dat.
Ik heb wel zijn oude mauser met adelaars van den duits staan, met een dichtgemaakte loop wel te verstaan.
Daarom zei ik dan ook dat we al kunnen beginnen met de jeugd op school met lucht te laten schieten, zo dat we een volk krijgen dat normaal omgaat met wapens inplaats van de bange kwezeltjes van nu die zich liever laten afmaken dan zich te verdedigen.
Oud 10 januari 2013, 01:21   #154
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom zei ik dan ook dat we al kunnen beginnen met de jeugd op school met lucht te laten schieten, zo dat we een volk krijgen dat normaal omgaat met wapens inplaats van de bange kwezeltjes van nu die zich liever laten afmaken dan zich te verdedigen.
Zit iets in.
Ik leer mijn kleinkinderen alvast met luchtdruk geweertjes zo nu en dan eens te laten schieten.
En op mijn xbox. Kunnen ze al goed hoor.
Oud 10 januari 2013, 01:28   #155
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ze zullen veel sneller en gerichter kunnen doden. Je kunt veel sneller een mens doden met een geweer dan met bv een vaas.
Natuurlijk dat. Alleen lopen misdadigers wel gewapend rond en ik heb nog niet dikwijls gezien dat dat met een vaas gebeurt. Mogelijke slachtoffers zie je ook niet met vazen rond lopen door de metro om zich te kunnen verdedigen bij een mogelijke belaging.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 01:32   #156
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat er veel verkeerde diagnoses worden gemaakt, zegt niets over de definitie *psychopathie*.

Psychopaten hebben per definitie een gebrek aan tot geen affectieve empathie. Als iemand wel affectieve empathie op normaal niveau heeft, dan is hij of zij per definitie geen psychopaat.

Ook is er verschil te zien in de hersenen van een psychopaat en *normale* mensen. Het zou dus beter zijn, om diagnoses te laten stellen door neurowetenschappers en niet door psychologen.

Aangezien psychologen nogal graag labeltjes plakken op mensen.

Je mag me 1 neurologische test tonen die voldoende sensitiviteit en specificiteit heeft om te gebruiken in een diagnose psychopathie.

De grap van alles is dat zowat ieder onderzoek naar brain imaging bij psychopathie gebruik maakt van de PCL-R. De PCL-R is een dimensioneel instrument en vereist niet dat je hoog scoort op de vraag naar empathie om toch in de allerhoogste klasse te scoren op de gehele vragenlijst. Een gebrek aan affectieve empathie is niet vereist om in de groep van psychopaten terecht te komen.
Ook is er geen enkele andere "term" voor mensen die hoog scoren op �*lle kenmerken van psychopathie, maar toch niet bepaald tekorten tonen in hun mogelijkheden tot affectieve empathie. Laat staan dat je vanachter je pc kunt oordelen over diezelfde aspecten bij één concreet persoon, nl. KDG.

Het toont vooral aan hoe beperkt het concept psychopathie is. Als er trouwens één iets is waar psychologen verschrikkelijk goed in zijn dan is het wel om overkoepelende concepten tot bijna in het oneindige op te delen in factoren die op zich weer opgedeeld geraken in facetjes (zie de PCL-R).
Oud 10 januari 2013, 02:00   #157
Tonyvdv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Een dik jaar geleden had ik een vlijmscherp groot bijl langs mijn voordeur staan. Dit kwam omdat thuis schuins tegenover een familie woonde die nog stukken erger waren dan de familie flodder........niemand ging daar werken, moeder had kinderen van drie verschillende vaders en was nu samen met een vierde vriend, dochter van 16 had al nen kleine en die hare vriend woonde daar ook en tot kot in de nacht vertrokken er daar mensen of kwamen er terug aan. Toen ze een jaar later werden buitengezet omdat ze niet betaalde, hebben de nieuwe huurders achteraf nog twee containers puin opgeruimd in ruil voor een paar maand gratis wonen.

Toen ik die gastjes begon leren te kennen in de beginfase had ik in de voortuin op het gras een paar boomstronken kaliber 70 cm gelegd.
Op een avond toen die gasten op stap gingen met hunnen leren frak tot op de grond en thuis passeerde, liep ik al brullend met de grote bijl naar mijn voortuin en sloeg in éénklaps die boomstronk in twee. Die gasten schrokken hun nen bult en toen ik opkeek wanneer de boomstronk in twee stukken brak durfde ze me niet aan te kijken en gingen ze door. In dat jaar dat ze daar woonde hebben nooit iets gestolen bij mij en s'nachts werd het een heel stuk rustiger.
Tonyvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 04:38   #158
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch de uitleg van iemand die een kansrijkejeugd heeft genoten en in wezen zelfs niet begrijpt wat het begrip "kansarme/slechte " jeugd ook maar inhoudt.
Een kansarme jeugd is geen excuus om iemand op een kansloze situatie te trakteren.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 06:35   #159
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Kortelings geleden, wandelde een vriendin op de stoep langs de Jetse begraafplaats (Brussel), Negenenzestigjarige Dame, gezond, uiterst fit en bedrijvig voor haar ouderdom.

Opeens tracht ze terug overeind te komen: ze lag op de grond, felle hoofdpijn en al haar spullen rond haar heen verspreid.

Tenminste wat er van over bleef: Gsm, bankkaart, geld, juwelen enz. waren verdwenen.

Gewoon het noodlot! Daar wij met der tijd hier wel aan andere dingen gewent zijn geraakt, is het dan ook merendeels: gewoon doorlopen, niets aan de hand.

Politie hoeven wij daar niet bij te roepen; het zou toch niet baten.

Eine van het zoveelste 'happy-end' verhaal!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 08:59   #160
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Nog wat info over de dader uit de krant: http://www.nieuwsblad.be/article/det...30109_00428378

Had dat oud vrouwtje die kerel neergeschoten toen ze hem betrapte dan had ze zelf in de bak kunnen zitten. Zo is de wet in ons land: je mag jezelf enkel verdedigen, niet jou bezit.
Niet dat dat oud vrouwtje nu beter af is maar de mythe dat wapens de oplossing zijn voor zo'n problemen is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Mensen die dat geloven hebben te veel films gezien.
Een normale inbreker gaat op de loop wanneer hij betrapt wordt, die begint niet als een waanzinnige te moorden.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 10 januari 2013 om 09:00.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be