![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie geen geweldenaar is zal zelfs met een kanon niet meer schade aan richten. En wel geweldenaren laten zich door wat lettertjes in het wetboek niet tegenhouden om een geweer aan te schaffen.
Laatst gewijzigd door Garry : 10 januari 2013 om 00:15. |
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Om dit te bewerkstelligen moet je wapenbezit toelaten. Iedereen zal er wel bij varen : de slachtoffers van misdrijven, die niet langer als een makke veestapel geslacht worden en de staat -iedere belastingbetaler dus- die minder gevangenen moet onderhouden. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Minder eigenlijk, want bijl of hamer zijn steeds klaar voor gebruik. Een vuurwapen moet je eerst laden, de veiligheid afzetten... |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar dat zijn toch betekenisloze frasen? Men kan met een wagen "nog sneller en meer schade doen," maar niemand bij zijn verstand doet dat toch?
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In haar geval zeker niet. Ik denk in vele gevallen niet. Wat drijft zo'n zot om dat te doen? Domheid neem ik aan? |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die tweeloop was dan ook maar een manier van spreken. Een klein pistool in .22 past in haar voorschoot en schiet gaten die groot genoeg zijn om onze messentrekker uit te schakelen.
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen mijn vader gestorven was stond daar nog zo'n oude .22 geweertje. Hoe mijn moeder het gedaan had weet ik niet maar de kogels waren gewoon geplooid. Ze heeft het toen maar ingeleverd, hoewel ze een vergunning had. In plaats van het aan mij te geven? Nou ja..je kent dat. Ik heb wel zijn oude mauser met adelaars van den duits staan, met een dichtgemaakte loop wel te verstaan. Ga dat eens laten renoveren denk ik, cadeau voor mijn zoon. Staat naast mijn voordeur, kwestie dat ze het allemaal gezien hebben. Tenslotte weten ze niet dat de loop dicht is. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 januari 2013 om 00:57. |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik leer mijn kleinkinderen alvast met luchtdruk geweertjes zo nu en dan eens te laten schieten. En op mijn xbox. Kunnen ze al goed hoor. |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk dat. Alleen lopen misdadigers wel gewapend rond en ik heb nog niet dikwijls gezien dat dat met een vaas gebeurt. Mogelijke slachtoffers zie je ook niet met vazen rond lopen door de metro om zich te kunnen verdedigen bij een mogelijke belaging.
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je mag me 1 neurologische test tonen die voldoende sensitiviteit en specificiteit heeft om te gebruiken in een diagnose psychopathie. De grap van alles is dat zowat ieder onderzoek naar brain imaging bij psychopathie gebruik maakt van de PCL-R. De PCL-R is een dimensioneel instrument en vereist niet dat je hoog scoort op de vraag naar empathie om toch in de allerhoogste klasse te scoren op de gehele vragenlijst. Een gebrek aan affectieve empathie is niet vereist om in de groep van psychopaten terecht te komen. Ook is er geen enkele andere "term" voor mensen die hoog scoren op �*lle kenmerken van psychopathie, maar toch niet bepaald tekorten tonen in hun mogelijkheden tot affectieve empathie. Laat staan dat je vanachter je pc kunt oordelen over diezelfde aspecten bij één concreet persoon, nl. KDG. Het toont vooral aan hoe beperkt het concept psychopathie is. Als er trouwens één iets is waar psychologen verschrikkelijk goed in zijn dan is het wel om overkoepelende concepten tot bijna in het oneindige op te delen in factoren die op zich weer opgedeeld geraken in facetjes (zie de PCL-R).
|
|
|
|
#157 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Toen ik die gastjes begon leren te kennen in de beginfase had ik in de voortuin op het gras een paar boomstronken kaliber 70 cm gelegd. Op een avond toen die gasten op stap gingen met hunnen leren frak tot op de grond en thuis passeerde, liep ik al brullend met de grote bijl naar mijn voortuin en sloeg in éénklaps die boomstronk in twee. Die gasten schrokken hun nen bult en toen ik opkeek wanneer de boomstronk in twee stukken brak durfde ze me niet aan te kijken en gingen ze door. In dat jaar dat ze daar woonde hebben nooit iets gestolen bij mij en s'nachts werd het een heel stuk rustiger. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Gouverneur
|
Kortelings geleden, wandelde een vriendin op de stoep langs de Jetse begraafplaats (Brussel), Negenenzestigjarige Dame, gezond, uiterst fit en bedrijvig voor haar ouderdom.
Opeens tracht ze terug overeind te komen: ze lag op de grond, felle hoofdpijn en al haar spullen rond haar heen verspreid. Tenminste wat er van over bleef: Gsm, bankkaart, geld, juwelen enz. waren verdwenen. Gewoon het noodlot! Daar wij met der tijd hier wel aan andere dingen gewent zijn geraakt, is het dan ook merendeels: gewoon doorlopen, niets aan de hand. Politie hoeven wij daar niet bij te roepen; het zou toch niet baten. Eine van het zoveelste 'happy-end' verhaal! |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog wat info over de dader uit de krant: http://www.nieuwsblad.be/article/det...30109_00428378
Had dat oud vrouwtje die kerel neergeschoten toen ze hem betrapte dan had ze zelf in de bak kunnen zitten. Zo is de wet in ons land: je mag jezelf enkel verdedigen, niet jou bezit. Niet dat dat oud vrouwtje nu beter af is maar de mythe dat wapens de oplossing zijn voor zo'n problemen is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Mensen die dat geloven hebben te veel films gezien. Een normale inbreker gaat op de loop wanneer hij betrapt wordt, die begint niet als een waanzinnige te moorden. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 10 januari 2013 om 09:00. |
|
|
|