Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 00:52   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
onbeperkt bijverdienen na 65:
welke ezel heeft dat idee gelanceerd ?
Juist: Decroo = schijnheiligaard ²
Nee, het is al een idee van Leterme

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Aan Leterme, die ongelimiteerd wil bijverdienen en zijn enorm pensioen behouden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2013 om 00:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 01:06   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zie openstaande betrekkingen en mensen die ze door stupiede beperkingen niet kunnen invullen (gepensioneerden, studenten,..)

In die zin vind ik het een goede maatregel.
De reden waarom functies niet ingevuld raken is omdat men de dag van vandaag voor de meest idiote jobs specifieke diplomas vragen. Waar een A2 vroeger voldoende was om secretaresse te zijn (agenda, telefoon, typen, etc....) is daar nu ook al een bachelor voor nodig (en soms zelfs een master).

Ook is het zo dat als je eenmaal een bepaald profiel hebt (een label), je niet snel meer naar een andere job kan overspringen. Als je dus eenmaal een technische job hebt, kan je niet zomaar naar een administratieve job overspringen. Men gaat je gewoonweg vreemd aankijken bij de soliciatie. Vroeger ging dit veel gemakkellijker, je kon gewoon zeggen dat je je huidige functie beu bent en wat anders wilt. Nu is dat ambitieloos en onprofessioneel.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 07:16   #43
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij zit maar de enige zakkenvullers die ik ooit gezien heb is in Amerikaanse films. Studenten willen dit soort werk niet eens doen, bejaarden die een zinnige en laag betaald job willen doen is dan een oplossing. Je moet niet alles negatief zien, ik ben voorstander zolang alles maar samen belast blijft worden.
En omdat studenten dit werk niet willen doen en liever op hun lui gat zitten tot ze een "geschikte baan" vinden, moeten de oudjes maar aan het werk blijven, eerst om hun studies te bekostigen en dan omdat ze niet onder hun "niveau" willen werken.
Het lijkt hier op het Indisch kaste systeem.
Of op het Nederlandse "dat is mijn taak niet" systeem.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 10:03   #44
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In het vroegere stelsel kon je al ruim bijwerken.Tot iets van 25000€/jaar

Deze opheffing van alle grenzen aan bijverdienste is bedoeld voor een elite die al zeer goed gesitueerd zit voor alle dikverdienende sinecures zonder enige beperking - en toch een vet pensioen blijven trekken...
Jij bent waarschijnlijk een vakbondsafgevaardigde?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 11:41   #45
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij bent waarschijnlijk een vakbondsafgevaardigde?
Ik ben een gepensioneerde, een die op rust is.
Ik erger me dood aan die gerontofiele politici-zakkenvullers.
Full-time doorwerken, ja, maar dan ZONDER pensioen...

Als de Raad van State nu maar De Croo terugfluit...

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2013 om 11:46.
Oud 13 januari 2013, 19:56   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een gepensioneerde, een die op rust is.
Ik erger me dood aan die gerontofiele politici-zakkenvullers.
Full-time doorwerken, ja, maar dan ZONDER pensioen...

Als de Raad van State nu maar De Croo terugfluit...
Hoe lang zou het duren voor de RvS Decroo terugfluit ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 22:00   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sedert de inhouding van dotaties aan de royals gaat het vlug met het aanpassen van de wet op bijverdienen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 07:50   #48
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, maar het volgt eruit.
Neen want die mogen ook bijverdienen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 16:23   #49
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En omdat studenten dit werk niet willen doen en liever op hun lui gat zitten tot ze een "geschikte baan" vinden, moeten de oudjes maar aan het werk blijven, eerst om hun studies te bekostigen en dan omdat ze niet onder hun "niveau" willen werken.
Het lijkt hier op het Indisch kaste systeem.
Of op het Nederlandse "dat is mijn taak niet" systeem.
Dat is absoluut niet waar!

Ik ben zelf student en heb allicht alle soorten jobs al gedaan die je je kan indenken...

M�*�*r wat wel zo is, er zijn studenten, al hebben ze er niet echt recht op (wordt soms niet gecontroleerd wegens geen middelen om al die aanvragen ook nog te gaan controleren) vaker het leefloon krijgen.
Dat kan onder bepaalde voorwaarden en als je ocmw niet te moeilijk doet.
Zelf kom ik in aanmerking voor die voorwaarden en kan ik dit AJ geen studentenjob doen, maar sommige studenten laat het ocmw dan weer graag verrotten. Ieder ocmw heeft dus een ander beleid daaromtrent.

Maar dat leidt ertoe dat studenten minder kunnen of mogen gaan werken (want ze krijgen leefloon). Tenzij in het zwart dan. Er zijn er ook die dat presteren. En zo heb je studenten die door weinig te gaan werken in het zwart + een leefloon meer verdienen als ze later zullen verdienen in hun job. :-/
Oud 14 januari 2013, 16:46   #50
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Er zijn, dacht ik, plafondbedragen. Dus niet "onbeperkt" bijverdienen.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 16:48   #51
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Me dunkt dat er meer politici zijn die géén loopbaan van 42 jaar hebben. De hele 'politici-zakkenvullerdiscussie' is me dunkt wat overroepen. Wat wel een probleem zou vormen, is het feit dat vrouwen vaker uit de boot zouden vallen omdat ze geen loopbaan van 42 jaar kunnen voorleggen (kinderen, ...).
Oud 14 januari 2013, 17:25   #52
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is absoluut niet waar!

Ik ben zelf student en heb allicht alle soorten jobs al gedaan die je je kan indenken...

M�*�*r wat wel zo is, er zijn studenten, al hebben ze er niet echt recht op (wordt soms niet gecontroleerd wegens geen middelen om al die aanvragen ook nog te gaan controleren) vaker het leefloon krijgen.
Dat kan onder bepaalde voorwaarden en als je ocmw niet te moeilijk doet.
Zelf kom ik in aanmerking voor die voorwaarden en kan ik dit AJ geen studentenjob doen, maar sommige studenten laat het ocmw dan weer graag verrotten. Ieder ocmw heeft dus een ander beleid daaromtrent.

Maar dat leidt ertoe dat studenten minder kunnen of mogen gaan werken (want ze krijgen leefloon). Tenzij in het zwart dan. Er zijn er ook die dat presteren. En zo heb je studenten die door weinig te gaan werken in het zwart + een leefloon meer verdienen als ze later zullen verdienen in hun job. :-/
Groentje, ik praat over pas afgestudeerden en vooral die van de laatste 10 jaar.
Je moest eens weten hoeveel keer ik te horen kreeg, ja maar dat is onder mijn niveau. Na een tijdje zei ik als ze zich telefonisch meldden, dat als ze niet onder hun niveau wilden werken, ze beter ergens anders gingen.
In Nederland was het nog anders.
Je zei dat hij/zij in meerdere functies inzetbaar moest zijn. Ze bevestigden dit, maar eenmaal in dienst vergaten ze dat en was het plots van "dat is mijn taak niet".
Enkel in Duitsland had je het minste problemen. Zij hadden geen problemen met hun inzetbaarheid. Maar daar stond dan weer tegenover dat ze te volgzaam waren en schrik hadden voor eigen initiatief.
Oud 15 januari 2013, 02:53   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Me dunkt dat er meer politici zijn die géén loopbaan van 42 jaar hebben. De hele 'politici-zakkenvullerdiscussie' is me dunkt wat overroepen. Wat wel een probleem zou vormen, is het feit dat vrouwen vaker uit de boot zouden vallen omdat ze geen loopbaan van 42 jaar kunnen voorleggen (kinderen, ...).
Als er 1 soort ouwe zakkenvullers zijn die van geen ophouden weten en ten allen koste (never better said) eindeloos kunnen en willen doorgaan, dan zijn het politici. Daar vind je een grotere gerontologische concentratie van ouderlingen dan in een rusthuis.
Oud 15 januari 2013, 07:08   #54
subocaj

Standaard

Citaat:
Als er 1 soort ouwe zakkenvullers zijn die van geen ophouden weten en ten allen koste (never better said) eindeloos kunnen en willen doorgaan, dan zijn het politici. Daar vind je een grotere gerontologische concentratie van ouderlingen dan in een rusthuis.
Ze krijgen er niet genoeg van het beste te willen voor hun bevolking.
Oud 15 januari 2013, 07:52   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Kort door de bocht ...

Misschien ga ik wel heel kort door de bocht (ik hou van bochtenwerk) nu met deze reactie in de zin van:

Laat ze maar verder werken, in bepaalde gevallen vallen ze wel dood na een paar jaar met dien verstande dat je er vanaf bent om zijn/haar pensioen verder uit te betalen, case closed en kassa kassa.

Zoals men al schreef, hoe zit het met de jongeren die in veel gevallen ter plaatse blijven staan trappelen?

Ik heb alle respect voor een gepensioneerde die nog enkele uren wil bijdoen en zo misschien zelfs zijn/haar kennis na een lange carrière in eenzelfde bedrijf kan doorgeven aan een jongere.

Ik vind dit wel hoogst eigenaardige zaak want ik heb collega's geweten die tot op de seconde wisten wanneer ze met pensioen moesten gaan.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 januari 2013 om 07:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 08:45   #56
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien ga ik wel heel kort door de bocht (ik hou van bochtenwerk) nu met deze reactie in de zin van:

Laat ze maar verder werken, in bepaalde gevallen vallen ze wel dood na een paar jaar met dien verstande dat je er vanaf bent om zijn/haar pensioen verder uit te betalen, case closed en kassa kassa.

Zoals men al schreef, hoe zit het met de jongeren die in veel gevallen ter plaatse blijven staan trappelen?

Ik heb alle respect voor een gepensioneerde die nog enkele uren wil bijdoen en zo misschien zelfs zijn/haar kennis na een lange carrière in eenzelfde bedrijf kan doorgeven aan een jongere.

Ik vind dit wel hoogst eigenaardige zaak want ik heb collega's geweten die tot op de seconde wisten wanneer ze met pensioen moesten gaan.
Goed geformuleerd.
Ik ben voor verplichte euthanasie op 65 voor iedereen, behalve voor mij, want ik ben boven 65.
Maar het zal binnenkort niet meer nodig zijn.
Bartje zal er na 2014 wel voor zorgen dat gezondheidszorg privé en onbetaalbaar word in Vlaanderen.
In Nederland worden de gevolgen van de privatisering (met overheidscontrole) al zichtbaar.
Dat je weet wanneer je juist op pensioen gaat is niet nieuw. Je wacht erop om eindelijk eens te gaan leven en genieten.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je jonger dan 45 bent, kan je nu jouw juiste moment van pensionering niet meer berekenen.
Want ziekte en werkloosheidsperiodes zullen moeten doorgewerkt worden als het aan Voka, sorry N-VA, ligt.
Oud 15 januari 2013, 09:09   #57
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Groentje, ik praat over pas afgestudeerden en vooral die van de laatste 10 jaar.
Je moest eens weten hoeveel keer ik te horen kreeg, ja maar dat is onder mijn niveau. Na een tijdje zei ik als ze zich telefonisch meldden, dat als ze niet onder hun niveau wilden werken, ze beter ergens anders gingen.
Over welk werk ging dat en welke studies waren noodzakelijk hiervoor?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 09:16   #58
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed geformuleerd.
Ik ben voor verplichte euthanasie op 65 voor iedereen, behalve voor mij, want ik ben boven 65.
Maar het zal binnenkort niet meer nodig zijn.
Bartje zal er na 2014 wel voor zorgen dat gezondheidszorg privé en onbetaalbaar word in Vlaanderen.
In Nederland worden de gevolgen van de privatisering (met overheidscontrole) al zichtbaar.
Dat je weet wanneer je juist op pensioen gaat is niet nieuw. Je wacht erop om eindelijk eens te gaan leven en genieten.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je jonger dan 45 bent, kan je nu jouw juiste moment van pensionering niet meer berekenen.
Want ziekte en werkloosheidsperiodes zullen moeten doorgewerkt worden als het aan Voka, sorry N-VA, ligt.
Wij betalen jou pensioen nu, je moet niet veel klagen want je hebt zelf al die jaren te weinig afgedragen. De NVA wil de ziekenzorg en pensioenen niet afschaffen of onbetaalbaar privatiseren, wel betaalbaar houden zodat de volgende generaties nog steeds een pensioen zullen hebben.

Het kleine groepje belastingbetalers die niet door de staat betaald wordt moet hier alles recht houden, en dat kan gewoon niet blijven duren voordat alles implodeert. Zal jou een worst wezen natuurlijk want jij bent al binnen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 11:58   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij betalen jou pensioen nu, je moet niet veel klagen want je hebt zelf al die jaren te weinig afgedragen. De NVA wil de ziekenzorg en pensioenen niet afschaffen of onbetaalbaar privatiseren, wel betaalbaar houden zodat de volgende generaties nog steeds een pensioen zullen hebben.

Het kleine groepje belastingbetalers die niet door de staat betaald wordt moet hier alles recht houden, en dat kan gewoon niet blijven duren voordat alles implodeert. Zal jou een worst wezen natuurlijk want jij bent al binnen.
Slechts 17% van de bevolking is op pensioen, en die hebben bijdragen betaald.
Oud 15 januari 2013, 13:49   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Degenen die nu gepensioneerd zijn, hebben ook betaald voor de mensen die toen op pensioen waren.
Weinig afgedragen ? Juist: de zelfstandigen & vrije beroepen hebben (nog nooit) veel afgedragen.
Wie in de toekomst een deftig pensioen wil, doet nu op een of andere manier aan pensioensparen.
"Dat kan niet blijven duren": dat horen we al j�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be