Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2013, 17:23   #1221
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
zoals men het ook al zei tijdens de rellen in Parijs een aantal jaren terug.... iedereen heeft recht op werk, om op vakantie te gaan, een huis te bezitten, met een auto te rijden.
Ik rijd niet met een auto, en heb er ook geen. Waarom zou ik dan de auto van iemand anders moeten financieren?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 17:50   #1222
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Een globale reset van het financiële systeem zit hoe dan ook in de kaarten. Door de immense Amerikaanse schuldenberg en de snelle stijging ervan, dringt een boekhoudkundige oplossing zich steeds meer op.

http://www.iex.nl/Column/92140/De-mu...1-biljoen.aspx
Interessant nieuws, een boekhoudkundige oplossing is reeds beschikbaar ... http://www.chaospunt.org/?page_id=3075
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 19:45   #1223
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Stel, we gooien al het geld en eigendom in de wereld in 1 pot, verdelen het in 7 miljard gelijke delen, en geven iedere aardbewoner 1 deel van die rijkdom. Wat zal gebeuren?

Dit is zeer voorspelbaar. De huidige rijken zullen 2 maanden na die herverdeling opnieuw rijk zijn. De huidige armen zullen opnieuw arm zijn. Rijk of arm zijn is dan ook geen uitdrukking van hoeveelheid geld, maar wel een ingesteldheid die een persoon geld laat verdienen door hard werk.

Pakt iemand als Warren Buffet. Geef die een dollar en binnen het jaar is hij miljonair. Zuckerberg had eender welke website uitgebouwd tot een miljardenbedrijf. Dat Bill Gates stinkend rijk is, kan enkel verklaard worden vanuit een hardwerkend perspectief. Ik ken een MS-patient in vergevorderd stadium die nog altijd 2000 euro netto verdient per maand, bovenop zijn uitkeringen.

Als je iets wilt, dan zet je een doel en werk je ernaar toe. Maar dat doel stelen van je buurman omdat hij rijker is.... dat gaat jezelf geen cent rijker maken.
Misschien iets te gemakkelijk uitgelegd maar er zit een hoop waarheid in uw stelling.
Geef iemand die niet zelf gewerkt heeft voor de centen een hoop geld en binnen de korste keren zit die in de financiële problemen.
Zie maar naar de meeste lottowinnaars hoe veel blijft er over na enkele jaren?
Fortuinen komen bij de derde generatie na het realiseren ervan dikwijls in de problemen omdat die 3de generatie en de volgende nog weinig voeling hebben met geld en het verdienen er van.
Trouwens wie wil er verdelen? Juist geraden....

Trouwens wie wil er delen? Juist.
Oud 26 januari 2013, 20:02   #1224
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik rijd niet met een auto, en heb er ook geen. Waarom zou ik dan de auto van iemand anders moeten financieren?
Ik heb een auto en een huis waar ik hard voor gewerkt heb.
Ik zal zeker iemand die honger heeft te eten geven.
Zelfs de vogels deze winter, maar waarom ik iemand zijn auto moet financieren?
Waarom iemand vind er recht op te hebben, die logica is mij vreemd?
Zoiets denken is zelfs in de meest communistische omgeving niet aan de orde ....?
Recht op werk kan ik volgen maar wie kan "dat" garanderen?
Wat de vakbonden ook verkondigen, ook zij kunnen geen werk garanderen, erger meestal werken ze averechts en jagen werk weg.
Daarbij komt dat de meesten vies zijn van werken met de handen en dan liever gaan stempelen.
Uiteraard leven we in 2013 maar een sollicitant die direct zijn eisen stelt zonder te hebben bewezen wat hij in zijn mars heeft is ook al niet bevorderlijk voor werk, toch gebeurt het dagelijks.
Oud 30 januari 2013, 16:35   #1225
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Stel, we gooien al het geld en eigendom in de wereld in 1 pot, verdelen het in 7 miljard gelijke delen, en geven iedere aardbewoner 1 deel van die rijkdom. Wat zal gebeuren?

Dit is zeer voorspelbaar. De huidige rijken zullen 2 maanden na die herverdeling opnieuw rijk zijn. De huidige armen zullen opnieuw arm zijn. Rijk of arm zijn is dan ook geen uitdrukking van hoeveelheid geld, maar wel een ingesteldheid die een persoon geld laat verdienen door hard werk.

Pakt iemand als Warren Buffet. Geef die een dollar en binnen het jaar is hij miljonair. Zuckerberg had eender welke website uitgebouwd tot een miljardenbedrijf. Dat Bill Gates stinkend rijk is, kan enkel verklaard worden vanuit een hardwerkend perspectief. Ik ken een MS-patient in vergevorderd stadium die nog altijd 2000 euro netto verdient per maand, bovenop zijn uitkeringen.

Als je iets wilt, dan zet je een doel en werk je ernaar toe. Maar dat doel stelen van je buurman omdat hij rijker is.... dat gaat jezelf geen cent rijker maken.
idioot!!!!
Je noemt hier de succesverhalen, de enkelingen uit duizenden, voor elke winnaar staan er duizenden verliezers, ze hebben allemaal hard gewerkt maar er niet voor beloond, Het is alsof je de lottospelers wil vergelijken, de winnaar heeft het hardst gewerkt
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 16:41   #1226
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

idioot!!!!
Je noemt hier de succesverhalen, de enkelingen uit duizenden, voor elke winnaar staan er duizenden verliezers, ze hebben allemaal hard gewerkt maar er niet voor beloond, Het is alsof je de lottospelers wil vergelijken, de winnaar heeft het hardst gewerkt

zet warren buffet zonder geld , goed mogelijk dat hij landloper wordt
Oud 30 januari 2013, 16:46   #1227
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
idioot!!!!
De economie is geen nulsom. Het bestaan van een winnaar impliceert niet dat er een verliezer is. Vele succesvolle ondernemers hebben het leven van miljoenen mensen verbeterd. In de realiteit is zowat iedereen winnaar, de ene wat meer dan de ander...

Citaat:
zet warren buffet zonder geld , goed mogelijk dat hij landloper wordt
Warren Buffet is practisch zonder geld begonnen. En is niet als landloper geëindigt...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 16:48   #1228
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De economie is geen nulsom. Het bestaan van een winnaar impliceert niet dat er een verliezer is. Vele succesvolle ondernemers hebben het leven van miljoenen mensen verbeterd. In de realiteit is zowat iedereen winnaar, de ene wat meer dan de ander...

Warren Buffet is practisch zonder geld begonnen. En is niet als landloper geëindigt...
mijn punt is , kan hij het opnieuw?

Wat is volgens jou dan hard werken?

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 30 januari 2013 om 16:49.
Oud 30 januari 2013, 16:49   #1229
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig, de winnnaar heeft duizend vaders, de verliezer ... .daar doen we maar snel de ogen voor toe.
Oud 30 januari 2013, 16:55   #1230
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Een lottowinnaar is dus volgens jou een bijzonder persoon?
Warren buffet is een persoon die bijzonder veel geld verdiend door de inspanning van anderen

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 30 januari 2013 om 16:59.
Oud 30 januari 2013, 17:01   #1231
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Een lottowinnaar is dus volgens jou een bijzonder persoon?
Warren buffet is een persoon die bijzonder veel geld verdiend door de inspanning van anderen
Ja, maar hij is nu tot inzicht gekomen en stapt mee in het verhaal van Bill Gates? Je weet wel, The Giving Pledge. Zoals je merkt komen steeds meer mensen tot de bewustwording dat het anders kan. Maar nog niet zeggen tegen Zwitser hé

Laatst gewijzigd door MIS : 30 januari 2013 om 17:01.
Oud 30 januari 2013, 17:10   #1232
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ja, maar hij is nu tot inzicht gekomen en stapt mee in het verhaal van Bill Gates? Je weet wel, The Giving Pledge. Zoals je merkt komen steeds meer mensen tot de bewustwording dat het anders kan. Maar nog niet zeggen tegen Zwitser hé
Dat zeggen ze al 10 jaar , 50% 75% van hun vermogen, ondertussen zijn ze nog altijd een van de rijksten, hoe kan dat?
Imago building
Oud 30 januari 2013, 17:13   #1233
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zeggen ze al 10 jaar , 50% 75% van hun vermogen, ondertussen zijn ze nog altijd een van de rijksten, hoe kan dat?
Imago building
Er komt elke dag bij, als ze dat deel elke keer weggeven, dan komen we ook terug tot een normale economie, begrijp je?

Laatst gewijzigd door MIS : 30 januari 2013 om 17:13.
Oud 30 januari 2013, 17:17   #1234
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er komt elke dag bij, als ze dat deel elke keer weggeven, dan komen we ook terug tot een normale economie, begrijp je?
ondertussen heb ik nog niet de definitie van hard werken
Oud 30 januari 2013, 17:19   #1235
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
ondertussen heb ik nog niet de definitie van hard werken
Bedoel je dat 'steentje' bijdragen tot de economie? Ik kan sinds gisteren e-mails versturen, vroeger was ik postbode.
Oud 30 januari 2013, 17:21   #1236
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat 'steentje' bijdragen tot de economie? Ik kan sinds gisteren e-mails versturen, vroeger was ik postbode.
ik ga aan mijn werkgever eens vragen of ik rijk kan worden door hard te werken
Oud 30 januari 2013, 17:22   #1237
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je efficiënt werken?
Oud 30 januari 2013, 17:23   #1238
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je ook aan ons een beetje denken? Straks wordt het brood weer duurder.
Oud 30 januari 2013, 17:32   #1239
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wil je ook aan ons een beetje denken? Straks wordt het brood weer duurder.
heb vertrouwen, de investeringen zullen gaan naar robotten , die uw brood zullen bakken, ik kan niet werken 24/24, 7/7 , de besparingen die we daardoor zullen krijgen , zal je moeten betalen voor mijn werkloosheid
Oud 30 januari 2013, 17:50   #1240
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
heb vertrouwen, de investeringen zullen gaan naar robotten , die uw brood zullen bakken, ik kan niet werken 24/24, 7/7 , de besparingen die we daardoor zullen krijgen , zal je moeten betalen voor mijn werkloosheid
Geld wordt ook met robotten gedrukt. Ik denk zelfs dat er nog zijn die denken dat wij ook robotten zijn, is je dat al opgevallen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be