Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2013, 17:46   #41
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Sociaal-democraten willen de aanwezigheid van moslims in Belgie versterken, maar eens die moslims op de schoolbanken zitten mogen we niet zien dat ze moslim zijn? Is multiculturalisme dan geen feest?
Of sociaal-democraten de aanwezigheid van moslims willen "versterken" in belgie is alvast jouw stelling, ik heb nog geen enkele partij geweten die specifieke campagnes daarvoor voerde. Jij wel ?
En als een moslim hier is, wie zegt dat we dat niet mogen zien ? Stoor jij je eraan als je bv een moslim naar de moskee toe ziet stappen ? Ik niet.
Alleen stelt onze maatschappij toch wel vanuit een vrij groot draagvlak dat zich dan ook vertaalt in politieke besluitvorming dat het dragen van uiterlijke kenmerken zoals crucifixen en hoofddoeken of keppeltjes dat hier limieten aan zijn. Publieke ruimtes, sociale dienstverlening, scholen, klinieken enz dat is een domein waarin men neutraliteit moet bewaren en zijn persoonlijke opinie niet moet in het gezicht smijten van iedereen. De scholen zijn hierin een eerste en belangrijke stap.

Maar als je wil een betoog houden voor het dragen van hoofddoeken in de publieke ruimte, hou je dan vooral niet in hoor. Ik zal je met veel plezier bekampen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 17:56   #42
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surround Bekijk bericht
De geschiedenis is soms cynisch grappig. Toen ik in het atheneum zat waren er zo goed als geen immigranten bij ons op school. Vijftien jaar later was het bon-ton onder de leerlingen van het college en het sancta maria om te zeggen dat het atheneum van Ronse een "makakkenschool" was geworden, omdat ze daar hoofddoeken toegelaten hadden. Nu het GO daar als eerste net op decisieve manier afstand van neemt op een kordate manier schieten de katholieke machten in paniek, gewoon omdat ze schrik hebben dat er ooit wel eens iemand hun eigen religieus projekt zou durven in vraag stellen...
Mieke Van Hecke als verdedigster van moslim symbolen, met als enige vraag dat de ouders het pedagogische projekt van het katholiek onderwijs willen ondersteunen... Hoe gek kun je het eigenlijk bedenken ?
Oud 2 februari 2013, 18:31   #43
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Steun aan de strijd van de moslimvrouwen voor meer vrijheid.

bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 18:32   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Mooi zo. De raad van het GO stuurt een algemeen verbod uit naar al haar scholen om nog hoofddoeken toe te laten. Ik hoop dat de andere inrichtende machten hier ook een duidelijk standpunt in zullen nemen. Maar het gaat alvast de goede richting uit.
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...p-school.dhtml
Dit toont meer dan duidelijk de kleingeestigheid van Vlaanderen. Waarin is een hoofddoek een probleem? Ik ben tegen niqab en burka's maar ik heb helemaal niets tegen gewone hoofddoeken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 18:42   #45
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Of sociaal-democraten de aanwezigheid van moslims willen "versterken" in belgie is alvast jouw stelling, ik heb nog geen enkele partij geweten die specifieke campagnes daarvoor voerde. Jij wel ?
En als een moslim hier is, wie zegt dat we dat niet mogen zien ? Stoor jij je eraan als je bv een moslim naar de moskee toe ziet stappen ? Ik niet.
Alleen stelt onze maatschappij toch wel vanuit een vrij groot draagvlak dat zich dan ook vertaalt in politieke besluitvorming dat het dragen van uiterlijke kenmerken zoals crucifixen en hoofddoeken of keppeltjes dat hier limieten aan zijn. Publieke ruimtes, sociale dienstverlening, scholen, klinieken enz dat is een domein waarin men neutraliteit moet bewaren en zijn persoonlijke opinie niet moet in het gezicht smijten van iedereen. De scholen zijn hierin een eerste en belangrijke stap.

Maar als je wil een betoog houden voor het dragen van hoofddoeken in de publieke ruimte, hou je dan vooral niet in hoor. Ik zal je met veel plezier bekampen.
Waarom heeft een sociaal-democraat er moeite mee dat bv een moslima haar overtuiging 'in zijn gezicht smijt' () door een hoofddoek te dragen? Als de aanwezigheid van moslims een verrijking is, en als de sociaal-democratie zich inzet om nog meer vreemdelingen (heel vaak uit moslimlanden) aan trekken en te regulariseren, waarom is het dan opeens een probleem om daarmee geconfronteerd te worden achter een loket of op de schoolbanken? Waarom moet dat dan volgens sociaal-democraten geneutraliseerd worden?

Laatst gewijzigd door mvd : 2 februari 2013 om 18:43.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 18:44   #46
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dit toont meer dan duidelijk de kleingeestigheid van Vlaanderen.
Minister wil hoofddoekenverbod in Wallonië tot derde jaar secundair
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100120_024

Reformist Iranian-French Writer Chahdortt Djavann: The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed
http://www.memri.org/report/en/print3419.htm

Geen kleingeestige maar verstandige mensen. Mensen die, in tegenstelling tot jij, weten wat voor iets dat de islam van 'profeet' mohammed in werkelijkheid is.
http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg
http://www.youtube.com/watch?v=WPwZ7MC3YPU
Oud 2 februari 2013, 18:54   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Minister wil hoofddoekenverbod in Wallonië tot derde jaar secundair
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100120_024

Reformist Iranian-French Writer Chahdortt Djavann: The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed
http://www.memri.org/report/en/print3419.htm

Geen kleingeestige maar verstandige mensen. Mensen die, in tegenstelling tot jij, weten wat voor iets dat de islam van 'profeet' mohammed in werkelijkheid is.
U hebt alleen een slechte imago van de Moslims, dat is het groot verschil!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 19:04   #48
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit toont meer dan duidelijk de kleingeestigheid van Vlaanderen. Waarin is een hoofddoek een probleem? Ik ben tegen niqab en burka's maar ik heb helemaal niets tegen gewone hoofddoeken.
Dezelfde kleingeestigheid als van ...Turkije???

Laatst gewijzigd door andev : 2 februari 2013 om 19:09.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 19:17   #49
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
die stemden pvda...
Volgens mij is groen een minstens even grote allochtonen stemmentrekkers partij dan pvda.

Of heeft iedereen op groen gestemd omwille van het al jaren afgezaagde (en leugenachtige) opwarmingsgeleuter?

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 2 februari 2013 om 19:17.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 19:23   #50
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surround Bekijk bericht
Hoe weet jij dat die rechtse een vrouw is?
Ik ken haar.
Oud 2 februari 2013, 19:25   #51
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Goedzo, of we kunnen binnekort van Antwerpen een Marrakech aan de schelde maken.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 2 februari 2013 om 19:25.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 19:28   #52
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Mogen Hetero's dan ook geen stoere macho t-shirts meer dragen?

Als nva-stemmer vind ik dit toch ferm overdreven hoor, Homo zijn is geen keuze dat je maakt maar iets dat je bent!!
Maar dan moet je er ook niet altijd expliciet mee te koop lopen. Homo's mogen homo zijn, maar doe gewoon gewoon.

Hetero's lopen ook niet rond met de expliciete slogan op hun T-shirt dat ze hetero zijn.

In werksituaties is het uiten van geaardheid totaal niet ter zake. Zeker niet aan loketten van een overheid. Men is daar neutraal.
Oud 2 februari 2013, 19:50   #53
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Ofwel verbied je alle uitingen van religie in het onderwijs. Worden we daar dan verdraagzamer van of doen we het op z'n struisvogels ? En hoe zit dat dan voor later in de maatschappij.
Ofwel laat je het toe. En hoe zit dat dan met groepsdruk, confirmatiedrang, ... schuilt daar geen gevaar in dat de fantieksten ...
Ofwel doe je wat het gemeenschapsonderwijs voor stelt : je laat het enkel toe tijdens de lessen godsdienst. De gulden middenweg, verdraagzaamheid en toch de mogelijkheid tot het verwerven van eigen identiteit, tot het bestaan van verschillen, ...
Ik vind dat laatste eigenlijk helemaal geen slecht idee. Graag zou ik dan ook nog zien dat niet alle godsdienstlessen apart gegeven worden maar dat bvb één keer per maand alle gezindheden samen zitten om voorbij de uiterlijkheden (verschillen in rituelen, kleding, voeding, ...) eens te kijken wat ze gemeen hebben
Oud 2 februari 2013, 19:53   #54
Another Jack
Banneling

Standaard

[quote=schaduw;6521903]Ofwel verbied je alle uitingen van religie in het onderwijs. Worden we daar dan verdraagzamer van of doen we het op z'n struisvogels ? En hoe zit dat dan voor later in de maatschappij.
Ofwel laat je het toe. En hoe zit dat dan met groepsdruk, confirmatiedrang, ... schuilt daar geen gevaar in dat de fantieksten ...
Ofwel doe je wat het gemeenschapsonderwijs voor stelt : je laat het enkel toe tijdens de lessen godsdienst. De gulden middenweg, verdraagzaamheid en toch de mogelijkheid tot het verwerven van eigen identiteit, tot het bestaan van verschillen, ...
Ik vind dat laatste eigenlijk helemaal geen slecht idee. Graag zou ik dan ook nog zien dat niet alle godsdienstlessen apart gegeven worden maar dat bvb één keer per maand alle gezindheden samen zitten om voorbij de uiterlijkheden (verschillen in rituelen, kleding, voeding, ...) eens te kijken wat ze gemeen hebben[/QUOTE]

Gebeurt al in het GO.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 februari 2013 om 19:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:23   #55
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Goed.
Alleen jammer dat ons eigen Christelijke symbolen ook hebben moeten wijken, en dit op ons eigen grondgebied, onze eigen geschiedenis, onze eigen cultuur... omdat een ander zich aanpast aan onze normen, wetten, gewoonten, cultuur, geloof...

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:24   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Toen ik nog school liep stond het gemeenschapsonderwijs bekend als de 'vuilblikschool'. De ramp is dat er niets anders meer is. Thuisonderwijs jongens en meisjes. Daar al eens aan gedacht? Lever je kinderen niet uit aan integratiemisdadigers. Radicale segregatie is de boodschap.
Geen les geven tot de laatste hoofddoek af is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:30   #57
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt alleen een slechte imago van de Moslims, dat is het groot verschil!
Ik heb het niet over moslims maar over islam. De islam van roverhoofdman mohammed. Die politieke ideologie die sommigen met religie verwarren.
Oud 2 februari 2013, 22:34   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

School? Ja daar horen geen hoofddoeken thuis, maar gisteren was ik in een restaurant in Frankrijk. Daar was er ook zo een met een kopvod aan. Beseffen die mensen dan niet dat het dragen van een hoofddeksel tijdens het nuttigen van de maaltijd in onze cultuur uiterst onbeleefd is? Zelfs een boer draagt daarbij geen pet.

Ik heb er anders toch flink om moeten lachen. Wel hun kopvod op maar smakelijk zitten eten van gerechten waarvan ik 100% zeker ben dat er varkensvlees in verwerkt zat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 22:44   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Ik ken haar.
Ik ook, het is een privé detective die de linkse aan het schaduwen is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 23:10   #60
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Goed.
Alleen jammer dat ons eigen Christelijke symbolen ook hebben moeten wijken, en dit op ons eigen grondgebied, onze eigen geschiedenis, onze eigen cultuur... omdat een ander zich aanpast aan onze normen, wetten, gewoonten, cultuur, geloof...
"ons" eigen christelijke symbolen ? de jouwe misschien. De bijna lege kerken op zondag zijn er om aan te tonen dat "ons" in werkelijkheid een heel klein clubje geworden is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be