Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2013, 23:53   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het niet snappen. Het gaat niet alleen over die hoofddoek, het gaat hem over gans de outfit van dat soort vrouwen.

Normaal gezien zou je toch verwachten van een vrouw dat die er op uit is om te gaan winkelen en mooie spulletjes te kopen waar ze koket mee voor de dag komen, met, als de beurs het toelaat, nog de nodige bijouterie er bij. Je zou verwachten dat ook DIE vrouwen zich graag zouden opsmukken. Maar dat is kennelijk helemaal niet zo het geval.

Als je ze daar dan zo ziet, aangekleed van de kapel met een hoop armtierige zwarte vodden rond hun lijf en met een stel schoenen aan van een model waar ik zelfs mijn betovergrootmoeder noot heb mee weten rondlopen, en ik ben zelf al ruim de 60 gepasseerd, kun je er alleen maar compassie mee hebben. Ofwel is het van moetes, onder dwang van hun venten, ofwel zijn ze stuk voor stuk compleet gaga, geestesziek, brainwashing tot en met. In beide gevallen zouden ze eigenlijk moeten beschermd worden tegen de onderdrukking bij hun venten, en/of tegen zichzelf.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 februari 2013 om 23:55.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 23:57   #62
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Waar het om gaat is dit.

Onze beschaving = Kritisch denken, vrijheid
Islam daarentegen = dualistisch denken, slavernij

En de islam wil de onze met alle mogelijke middelen vernietigen en de islamapologeten onder ons zijn goed bezig dat mee te bewerkstelligen gelukkig is niet iedereen een islamapologeet aangezien er eindelijk een hoofddoekenverbod komt. De katholieke scholen doen echter niet mee ...
http://www.youtube.com/watch?v=WPwZ7MC3YPU
http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg

Zoals je in de filmpjes hierboven kan zien. De islam is een politieke ideologie (sharia/kalifaat) opgericht door 'profeet' jihadist mohammed (oorlog zij met hem) die het niet goed voor heeft met kafirs (met ons dus). En sommige politiekers rollen daar nog steeds domweg de rode loper voor uit verkeerd denkende dat de islam een 'religie' is.
http://www.politicalislam.com/blog/political-sharia/

Laatst gewijzigd door smiley : 3 februari 2013 om 00:16.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 00:02   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
"ons" eigen christelijke symbolen ? de jouwe misschien. De bijna lege kerken op zondag zijn er om aan te tonen dat "ons" in werkelijkheid een heel klein clubje geworden is.
Een clubje dat nochtans jaar na jaar nog steeds evenveel ontvangt: zo'n slordige 590 miljoen euro...

Allemaal normaal.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 februari 2013 om 00:03.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 00:07   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
School? Ja daar horen geen hoofddoeken thuis, maar gisteren was ik in een restaurant in Frankrijk. Daar was er ook zo een met een kopvod aan. Beseffen die mensen dan niet dat het dragen van een hoofddeksel tijdens het nuttigen van de maaltijd in onze cultuur uiterst onbeleefd is? Zelfs een boer draagt daarbij geen pet.

Ik heb er anders toch flink om moeten lachen. Wel hun kopvod op maar smakelijk zitten eten van gerechten waarvan ik 100% zeker ben dat er varkensvlees in verwerkt zat.
Ho-ho! Gniffel gniffel!

En jij zit je nu op te boeien op één of ander forum en die vrouw zit nu rustig thuis, zonder hoofddoek, een filmpje te zien.

't Is niet goed voor je hart jom.
Oud 3 februari 2013, 00:28   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ho-ho! Gniffel gniffel!

En jij zit je nu op te boeien op één of ander forum en die vrouw zit nu rustig thuis, zonder hoofddoek, een filmpje te zien.

opboeien opboeien, ik boei mij helemaal niet op, in tegendeel, ik heb er nog steeds leut in. Die moet minstens de rest van 't jaar op haar knieën biddend doorbrengen om nog in de gratie te vallen van haren grote profeet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 01:50   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ho-ho! Gniffel gniffel!

Ah, je kent die vrouw? Dat is weer heel toevallig.
Oud 3 februari 2013, 02:22   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Men moet maar eens stoppen met de islam voor een "godsdienst" te laten doorgaan! Dan was het nazisme dat ook...
Zelfs Verhofstadt stelde ooit vast dat de islam geen gewone godsdienst is als een andere.

Citaat:
“De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 02:34   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surround Bekijk bericht
Citaat:
De scholierenkoepel (VSK) vraagt zich af op welke manier religieuze kenmerken de lessen verstoren.

Die vraag stelde VSK vroeger toch niet toen alle kinderen verplicht werden hun hoofddeksel af te zetten voor ze in het klaslokaal gingen.

Of zou het dragen van een petje van je favoriete sportclub de les verstoren?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 05:38   #69
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw Bekijk bericht
Ofwel verbied je alle uitingen van religie in het onderwijs.
Daar ben ik ten volle voorstander van !!!!
Het schoolgaan dient om te studeren/leren ,
niet om te pronken !!!!
Om het vanuit het geloof te bekijken:
Geloof zit van binnen , niet aan de buitenkant !!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Goed.
Alleen jammer dat ons eigen Christelijke symbolen ook hebben moeten wijken, en dit op ons eigen grondgebied, onze eigen geschiedenis, onze eigen cultuur... omdat een ander zich aanpast aan onze normen, wetten, gewoonten, cultuur, geloof...
Ik ben geboren & getogen in België ,
mijn familie woont sinds 1830 in België ,
en daarvoor ook al in dezelfde streek !!
De meeste van mijn familie zijn gelovig !!
Ik ben (simpel beschreven) niet-geloofsgelovig / areligieus ,
ik moet van geloofsgeloof gene ene zak weten !!!!
geloofsgeloven zijn verzonnen door enkele wacko's !!

Om niemand voor de kop te stoten:
geloof zit van binnen , niet aan de buitenkant !!!!
Vooraleer ge't weet hebt ge ambras a la:
iemand: mijn geloof is HET ware geloof !!
anders: mijn geloof is DE ware !!
nog iemand: mijn geloof , of jullie kop er af !!
iemand anders: ik ben HET geloof !!
nog iemand anders: I come from outerspace !!
welk/wat is nu de ware ????

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 3 februari 2013 om 05:40.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 08:19   #70
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik kan het niet snappen. Het gaat niet alleen over die hoofddoek, het gaat hem over gans de outfit van dat soort vrouwen.

Normaal gezien zou je toch verwachten van een vrouw dat die er op uit is om te gaan winkelen en mooie spulletjes te kopen waar ze koket mee voor de dag komen, met, als de beurs het toelaat, nog de nodige bijouterie er bij. Je zou verwachten dat ook DIE vrouwen zich graag zouden opsmukken. Maar dat is kennelijk helemaal niet zo het geval.

Als je ze daar dan zo ziet, aangekleed van de kapel met een hoop armtierige zwarte vodden rond hun lijf en met een stel schoenen aan van een model waar ik zelfs mijn betovergrootmoeder noot heb mee weten rondlopen, en ik ben zelf al ruim de 60 gepasseerd, kun je er alleen maar compassie mee hebben. Ofwel is het van moetes, onder dwang van hun venten, ofwel zijn ze stuk voor stuk compleet gaga, geestesziek, brainwashing tot en met. In beide gevallen zouden ze eigenlijk moeten beschermd worden tegen de onderdrukking bij hun venten, en/of tegen zichzelf.
Neen, het gaat over de hoofddoek. Ik opende dit draadje niet om wat met die mensen te zitten lachen. Je bent heus de enige niet die zich vragen stelt bij de vestimentaire keuzes van sommige moslimas maar daar hebben wij niks over te zeggen. Net zoals die moslima niks te zeggen heeft als jij in een roze kostuum met sterretjes op over straat wil wandelen.
Waar het over gaat is de hoofddoek, een religieus symbool en een symbool van onderdrukking en verknechting. Specifiek het religieuze is er in de publieke dienstverlening teveel aan en is zelfs onaanvaardbaar.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 08:25   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een clubje dat nochtans jaar na jaar nog steeds evenveel ontvangt: zo'n slordige 590 miljoen euro...

Allemaal normaal.
Ja, er zijn nu eenmaal belangrijkere problemen zoals de kiesbrief in de zes en straatnaambordjes in Aalst.
Wat is nu 590 miljoen euro ? Daar moet je geen tijd aan verspillen.
Oud 3 februari 2013, 08:51   #72
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...30202_00455114

Het kon niet uitbijven... de groentjes, de nieuwe tsjeven dus voelen zich geroepen om te reageren. Die vragen nu een wettelijke regeling die het expliciet toelaat. Gelukkig zitten die in de oppositie en komt hier dus niks van. Dit geraakt zelfs niet in commissie, dus zeker nooit plenair.
Oud 3 februari 2013, 15:31   #73
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Gebeurt al in het GO.

Doet deugd dat te horen. Ik vind dat hoopgevend.
Oud 3 februari 2013, 17:32   #74
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"ons" eigen christelijke symbolen ? de jouwe misschien. De bijna lege kerken op zondag zijn er om aan te tonen dat "ons" in werkelijkheid een heel klein clubje geworden is.
Akkoord.
Maar moeten daarom onze symbolen verdwijnen omdat wij ons moeten aanpassen in naam der tolerantie, open mind, verdraagzaamheid, culturele inwijking... Waar eindigt dit proces? Waarom moeten zij zich niet aanpassen?
Mogen wij dit in hun land van herkomst? -> waarom (niet)?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Daar ben ik ten volle voorstander van !!!!
Het schoolgaan dient om te studeren/leren ,
niet om te pronken !!!!
Om het vanuit het geloof te bekijken:
Geloof zit van binnen , niet aan de buitenkant !!!!

Ik ben geboren & getogen in België ,
mijn familie woont sinds 1830 in België ,
en daarvoor ook al in dezelfde streek !!
De meeste van mijn familie zijn gelovig !!
Ik ben (simpel beschreven) niet-geloofsgelovig / areligieus ,
ik moet van geloofsgeloof gene ene zak weten !!!!
geloofsgeloven zijn verzonnen door enkele wacko's !!

Om niemand voor de kop te stoten:
geloof zit van binnen , niet aan de buitenkant !!!!
Vooraleer ge't weet hebt ge ambras a la:
iemand: mijn geloof is HET ware geloof !!
anders: mijn geloof is DE ware !!
nog iemand: mijn geloof , of jullie kop er af !!
iemand anders: ik ben HET geloof !!
nog iemand anders: I come from outerspace !!
welk/wat is nu de ware ????
Akkoord.
Ook voor u dezelfde vragen boven.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 18:16   #75
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

nog wat obligaat protest van een vrouwenclub die het niet zo goed begrepen heeft : http://www.standaard.be/artikel/deta...30203_00455520

Hopelijk trekt de beslissing van het officiële net de rest van de actoren in het onderwijsveld ook in gang en kan daar ook een beslissing komen in plaats van het laffe gedoe van nu om alles individueel naar de scholen zelf toe te spelen. En mocht dit zo blijven, zullen de beslissingen daar moeten genomen worden. Buiten met die hoofddoeken. In een klaslokaal zijn geen moslima's noch katholieken noch vrijzinnigen. Er zijn alleen leerlingen.
Oud 3 februari 2013, 18:18   #76
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog wat obligaat protest van een vrouwenclub die het niet zo goed begrepen heeft : http://www.standaard.be/artikel/deta...30203_00455520

Hopelijk trekt de beslissing van het officiële net de rest van de actoren in het onderwijsveld ook in gang en kan daar ook een beslissing komen in plaats van het laffe gedoe van nu om alles individueel naar de scholen zelf toe te spelen. En mocht dit zo blijven, zullen de beslissingen daar moeten genomen worden. Buiten met die hoofddoeken. In een klaslokaal zijn geen moslima's noch katholieken noch vrijzinnigen. Er zijn alleen leerlingen.
Om alle zever te vermijden : gewoon een uniform verplichten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 18:26   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
jamaar dan wordt hun vrije keuze ook beperkt. Stel dat ze een blauw uniform moeten dragen en de kleur van hun religie is GROEN.... Dan worden ze toch weer gediscrimineerd zeker.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 18:41   #78
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Groen vindt algemeen hoofddoekenverbod niet kunnen, lezen we in De Standaard Online. Kiezers, kiezers, kiezers...
Maar ze vinden het wel goed dat een katholiek zijn kruisje of een priester zijn boord niet mag dragen en over keppeltjes en tulbanden zwijgen ze ook waarschijnlijk
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 18:47   #79
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...30202_00455114

Het kon niet uitbijven... de groentjes, de nieuwe tsjeven dus voelen zich geroepen om te reageren. Die vragen nu een wettelijke regeling die het expliciet toelaat. Gelukkig zitten die in de oppositie en komt hier dus niks van. Dit geraakt zelfs niet in commissie, dus zeker nooit plenair.
Spijtig genoeg zitten die in Borgerhout niet in de oppositie weeral 6 jaar achteruitgang in Borgerhout
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2013, 20:18   #80
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Los van het feit dat ik tegen uniformen in onderwijs ben lost dit niets op. Wat is er mis met het opleggen/aanvaarden van een standaard op vlak van neutraliteit in scholen ? Al die jonge mensen zijn individueel en binnen hun familie en eigen levenssfeer volledig vrij welke religie dan ook aan te hangen. Daar hebben wij geen zaken mee, en zelfs dat laatste is een belangrijk principe. Maar dit moet je niet rondstrooien en in de anderen hun gezicht duwen. In de ideale maatschappij beseft men dat, en zorgt ervoor dat het probleem zich niet stelt. Maar de ideale maatschappij bestaat niet dus moet de inrichtende macht of de wetgever optreden.
Anders krijg je binnen de kortste keren klaslokalen vol hoofddoeken en meisjes die niet meer naar de turnles mogen van hun broer of vader.
Uniformen lossen niets op, ze gaan in een boogje om het probleem heen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be