![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie je trouwens nergens ontkennen dat je inderdaad denkt de waarheid in pacht te hebben. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#962 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#963 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#964 |
Gouverneur
|
![]() 2
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK! Laatst gewijzigd door OilOnFire : 10 februari 2013 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#965 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De ene zien hun heil in de 'VAGINA' voor anderen is het . . . . een ander verhaal. En dan! MOEIAL?
![]() |
![]() |
#966 |
Minister-President
|
![]() Als jij hier post, is het dan de bedoeling dat we in die berichten een coherent geformuleerde boodschap zien, of is het eerder bedoeld als een soort van abstracte dichtkunst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleszins een streven naar een betere samenleving, beschaving. Het zinnetje hieronder is: wat ik 't algemeen denk over het mensdom!
![]() |
![]() |
#969 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#970 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U zijt in mijn ogen slechts een:Vies 'Homo' Politiek verschijnsel. De pot op, ermee! ![]()
![]() |
![]() |
#971 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geraaskaal, van enkele dronkaards? Het gaat er niet om:iets samen te doen. Het gaat erom, eenzelfde visie te hebben op jullie (politiekers) geïndoctrineerde activiteiten. Schande aan U: die de modale werker dagdagelijks beliegen en beroven!.
![]() |
![]() |
#972 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is dat jij je vingers daaraan niet durft branden. Het is immers gemakkelijker om langs de kant te staan schreeuwen van 'tis allemaal nie waar' dan wel op een redelijke wijze iets bij te dragen. Citaat:
Citaat:
Ik leg uit wat het huwelijk is + waarom. Neen zeg jij, dat is jou interpretatie. Vervolgens vraag ik dan wat het huwelijk volgens jou dan is + waarom. En je weigert blijkbaar ook om dat te zeggen. Het enige wat je verder zegt is dat ik kronkel, meen de waarheid in pacht te hebben, de discussie verlies enz.... Maar helaas niks, maar dan ook totaal niks inhoudelijks. Tjach?! Waarschijnlijk denk jij dat wie het verst kan pissen de discussie gewonnen heeft of zo, ik weet het niet. Triestig. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Leuk dat je afsluit met twee woorden die mooi bij mekaar passen: Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, dat heb je niet. Je liegt of je visie werd weerlegd door feiten. Ik zou anders wel weten wat het huwelijk volgens jou is en daarop doorboren. De waarheid is dat jij je vingers daaraan niet durft branden. Het is immers gemakkelijker om langs de kant te staan schreeuwen van 'tis allemaal nie waar' dan wel op een redelijke wijze iets bij te dragen. Citaat:
Jouw bewering dat het niet om een definitie gaat maar om mijn interpretatie is zonder meer? Dat is geen weerwoord hoor. Denk jij nu echt dat wat ik leerde over het huwelijk, zomaar overboord ga gooien enkel omdat jij zegt dat het verkeerd is? Jammer genoeg zat je niet bij mij in de les antropologie, want dat was zeker lachen geblazen met jou er bij. Zeker weten! Citaat:
Citaat:
Hoeveel postings moet ik nu nog vragen naar uw visie op het huwelijk gezien je de mijne zonder enige reden zomaar verwerpt? Enfin, het wordt duidelijker en duidelijker waar u voor staat en waarom. Anderen afbreken zonder te zeggen waarom dat ze fout zijn en zonder iets beters in de plaats te stellen. Benieuwd hoeveel pagina's je dat zal volhouden. Ik amuseer me rot met jou. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 februari 2013 om 19:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Antropologen zijn het immers duidelijk niet eens met de stelling die u hier poneert. Uiteraard mag dat (u mag het daar oneens mee zijn - u hoeft zich niet op de antropologische studie van het huwelijk te baseren om uw mening te onderbouwen), maar het is dan wel nogal ridicuul dat u zich eerder in deze discussie net op die antropologen en hun bevindingen lag te beroepen om uw standpunt te onderbouwen. "Same-sex marriages" komen in combinatie met andere "alternatieve" huwelijksvormen zoals polygame huwelijken, "ghost marriages", etc. in voldoende mate voor (i.e., het zijn geen "vage uitzonderingen) om ze te beschouwen als deel van de sociale constructie die we "het huwelijk" noemen. U blijft simpelweg halsstarrig vasthouden aan uw mening en negeert daarbij simpelweg al het (antropologische) bewijs dat op het tegendeel wijst. Ik kan mijn vorige posts nog eens herhalen, maar dat lijkt me weinig zinvol. Ter aanvulling citeer ik dan bijvoorbeeld nog maar even Ante (1995, p. 433): History refutes any argument positing that marriage has always been exclusively between opposite-sex couples. Of om uit een recentere bron te citeren: Same-sex relationships and marriage have a long history and wide geographical distribution (Fedorak 2013, p. 110, in haar recente boek "Anthropology Matters"). Voorbeelden zijn terug te vinden bij bijvoorbeeld de Azande (zie bijv. Evans-Pritchard 1970, American Anthropologist 72(6):1428-1434), de Fujian tijdens de 17de eeuw (zie bijv. Ng 1989, Homosexuality and the state in late imperial China), de Zuni (zie bijv. Roscoe 1991, The Zuni Man-Woman), de Igbo (zie bijv. Amadiume 1987, Male Daughters, Female Husbands: Gender and Sex in an African Society), de Lakota (zie bijv. Williams 1986, The spirit and the flesh: Sexual diversity in American Indian culture), de Mohave (zie bijv. Lang 1998, Men as women, women as men: Changing gender in Native American cultures), de Yanomamo (zie bijv. Chagnon 1966, Yanomamo warfare, social organization, and marriage alliances).
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt dus: "Omdat dit volgens mij uw visie is, schuif ik het daarom aan de kant". M.a.w. geen inhoudelijk weerwerk. Alleen vanuit persoonlijke geplaatste motieven.
Voor het overige hoop ik dat u beseft dat dit een tweesnijdend zwaard is. Even goed kan uw visie vanuit dezelfde gedachtegang getaxeerd worden. Dan kan Paulus met evenveel gemak stellen: "Dat is uw interpretatie. Telt dus niet." |
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast lijkt uw invulling van wat volgens u het "traditionele gezin" is, nogal vrij subjectief. In deze speelt het ook geen rol of dat nu recent van aard is of niet. Altijd al werd het huwelijk en het daaruit volgend gezin gedacht vanuit de tweeledigheid: man en vrouw. Wat de rolverdeling was binnen het gezin doet er weinig toe. Of de vader al dan niet luiers ververst, of moeder al dan niet uit werken gaat, speelt geen rol en is ook niet van belang. Wel het element dat het huwelijk toen steeds vanuit een dubbele pool bestaat: man én vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb even de moeite genomen na te gaan wat er te lezen valt over de Yanomamo. Daaruit blijkt dat er geenszins een huwelijksregeling bestaat voor homoseksuelen. Wel dat bepaalde vormen van homoseksueel gedrag aanvaard worden, ook al omdat dit volk een gebrek vertoont aan vrouwelijke leden. Deze aanvaarding geldt alleen voor mannen. Lesbisch gedrag wordt streng gestraft. Zo zie je maar dat we niet al te veel geloof moeten hechten aan uw zogezegde wetenschappelijke referenties. In werkelijkheid gaat het dus om gemanipuleerde feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |