![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Alle wiskundige modellen wijzen uit dat om de exuberante pensioenen vd statutairen te garanderen er slechts een beperkt aantal mogelijkheden bestaan :
1/ de gemiddelde pensioenen van werknemers verlagen tot gemiddeld 347 Euro/maand 2/ de gemiddelde pensioenen van zelfstandigen verlagen naar 13 Euro/maand 3/ een combinatie van 1/ en 2/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Grote spaarders Bank of Cyprus moeten "ongeveer 30%" bijdragen.
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...bijdragen.aspx Tot zover de "verworven" rechten van landen met een exuberante staatsschuld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
http://ceder.cdenv.be/sites/default/...%20Artikel.pdf Toch raar dat men bij iedere studie moet besluiten dat de kost slechts 12% van het BBP betreft, deze kosten niet meer stijgen sinds de eerdere studies in de jaren 80 en dat ze, door veroudering, zeer veel zullen dalen in de toekomst. Kijk van mij mag je in discussie gaan, maar doe dit op basis van reële cijfers, en niet de hocus pocus uit de krant. Lees gerust de studie uit de link. Daar staan zowel voorstellen in ten nadele als ten voordele van de ambtenarij. Maar we leven nu eenmaal in een ietwat verzuurde maatschappij die overal een soort zondebokken zoekt, eerder dan oplossingen zoeken die iets gaan teweegbrengen. Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben , na mijn eerste jaartje privé, ook mijn job verloren, maar nu als zelfstandige veel beter af dan ooit ervoor. Nogmaals, ik begrijp uw emotie rond het verlies van uw job, maar een goeie ondernemer blijft niet zitten en onderneemt, dat is de echte grootste tekortkoming bij Belgische werknemers.
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ambtenaar met pensioen zal ik van mijn vrije meningsuiting blijven gebruik maken om op te eisen dat iedereen enigszins gelijkmatig moet inleveren, als er ingeleverd moet worden. Jij dramt veel te veel op ambtenaren alleen. Dat is jouw goed recht. Het is eenieders recht om zich te vergissen. Verder lees ik jouw andere posts niet, want er staat veel te veel rood-vet gedrukt in. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schuldigen moeten gezocht worden bij die mensen die geen auto's meer willen kopen, gelijk ze dat vorige jaren deden. Ford zou goed zot moeten zijn om auto's te blijven produceren, om ze op hun bedrijfsparkings onverkocht te laten staan roesten. Ik zou ook wel veel liever gehad hebben dat dank zij die Amerikaanse geldschieters, Ford werk had kunnen geven aan al die Ford-arbeiders en -bedienden, gedurende 100 jaar, in plaats van nu maar de afgelopen 50 jaar. Toch maar een geluk dat ze het 50 jaar willen doen hebben. Wat ik dus werkelijk bedoel: vergis je niet van vijand. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() It's time the fat cats get a heart attack.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() Altijd deze domme wederkerende populistische discussies... :rolleyes:
De werknemerspensioenen in dit land zijn de laagste van Europa. De ambtenarenpensioenen liggen zowat op het Europese gemiddelde. Het is een populaire mythe dat de ambtenaren een dik pensioen hebben, maar in feite hebben zij gewoon een normaal pensioen. Het zijn alle andere pensioenen die in België veel te laag zijn. Als ze de ambtenarenpensioenen aanpakken, gaan ze dan trouwens ook onze lonen marktconform maken, want ik verdien als universitair bijv. wel minder bij de overheid dan gelijkaardige functies in de privé... Het pensioen wordt dan ook als een uitgesteld loon beschouwd. Onze overuren zijn trouwens onbetaald en men krimpt steeds het personeelsbestand in terwijl de taken maar blijven toenemen... Ambtenaren kunnen bovendien geen beroep doen op extralegale voordelen zoals pensioenplan 2de pijler, bedrijfswagen, 13de maand,... Het is – steunend op populaire mythes – wel heel makkelijk om op ambtenaren te schieten, maar de feiten zijn wel anders… De tijd van de collega’s is zeker bij de Vlaamse overheid lang geleden. En ambtenaren stemrecht ontzeggen? :rolleyes: Dat is nu echt fascistische praat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We spreken dan nog niet over de excessieve energierekeningen, milieutaxen, stadstaks ad Stad Genk 10.000.000 Euro jaarlijks, stadje van 60.000 inwoners, etc). Waarom zijn de loonlasten in België de hoogste vd Westerse wereld. Ik zal het U zeggen mijnheer ; iemand moet die 655.000 Euro pensioen per statutair betalen. Ik zeg U hier en nu, er bestaat geen enkel wiskundig model die de betaalbaarheid vd ambtenarenpensioenen kan verzekeren. Het zal afgeschaft worden, dit staat in de sterren geschreven. Laatst gewijzigd door demonen : 25 maart 2013 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch nog rap ook dit : als 'ze' het hier over ambtenaren hebben zien ze enkel de pennelikkers zoals in het feuilleton "De collega's". Maar ze vergeten dat er veel ambtenaren zijn die niet achter een bureau hun dagen slijten. En zelfs van die bureauzitters zijn er die wèl nuttig werk doen..... Of zou het misschien zijn dat er gedacht wordt dat dat allemaal voor 't zelfde geld door de privé kan worden overgenomen ? Ik zie hier anders genoeg hoeveel het kost als de privé er zich mee bemoeit. En er is ook nog zoiets als 'ervaring'....en dat kan soms jaren duren eer men dat heeft. Enfin, hopelijk is er voor mij straks nog wat over van wat ik heb betaald voor mijn pensioen...oeps, weer vergeten, ambtenaren betalen daar niet voor....en 't zou dan ook niet voor mijn pensioen ..... ![]() Oei, vergeten : Toch veel succes gewenst in je zoektocht naar een nieuwe job, Demonen.
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 25 maart 2013 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Veel te veel, veel te duur, niet betaalbaar en crapuleus want waarom heeft een statutair die hetzelfde werk doet als zijn collega contractueel een dubbel pensioen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In 2005 heeft GM en Ford zware klappen gekregen doordat hun aandelen bijna herleid zijn tot waardestatus 'junk', mede dankzij hun totaal verouderde structuur en hun snel oplopende kosten met verouderd personeel (dat en nog andere nadelen die in hun logge chain of command aanwezig waren). In 2006 hebben ze 30000 jobs geschrapt en zwaar geherstructureerd. Ze waren dus reeds zwaar afgeslankt en verjongd (vooral in USA dan). Komt er nog bij dat Ford Genk niet de zwaarste verliespost van Ford was en de laagconjunctuur in de autosector is algemeen verspreid is. Ford Had reserves genoeg om dit te 'overleven', maar overleven was niet genoeg voor de grootaandeelhouders die hun dividenden wilden en niet bereid werden gevonden om even op hun tanden te bijten. Heb jij er dan misschien een verklaring voor waarom het maken van een auto slechts ongeveer een derde van de verkoopprijs bedraagt? Een voorbeeld: de vervaardiging, alle kosten incluis van een Volvo V60 kost ongeveer 12.000€, nu mag je zelf eens opzoeken waar de verkoopprijzen liggen. Winst die dus omgezet wordt in de verschillende boekhoudingen van de bedrijven en die dus uitgaat naar dividenden van aandeelhouders. Ik ben eens benieuwd hoeveel aandeelhouders jij bereid gaat vinden hun dividenden naar beneden te zien gaan om de verkoopprijs goedkoper te kunnen maken, zodat jouw 'schuldigen' weer auto's kunnen kopen. Ik denk dat uw logica ietsje weg van de goeie kant wijst in deze. Wat niet wegneemt dat het natuurlijk gevaarlijk is dat meer dan 70% van onze grootindustrie in buitenlandse handen is natuurlijk, maar daar kom ik bij mijn laatste punt, nl. dat het ontbreekt aan ondernemende Belgen, ze laten zich liever onderhouden door buitenlanders.
![]() |
![]() |
#113 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat er hier bedoeld wordt, en waar jij zeer nodig moet nuanceren is het volgende: Niet alles is zwart-wit. Bepaalde diensten moeten er zijn en moeten bemand en betaald worden, daar kan je niet van uit. Ambtenarij zal er nu eenmaal altijd zijn. En overdaad uit het verleden, zowel in privé als openbaar, zal moeten uitsterven, maar radicaal stoppen en nog meer mensen in de armoede storten is echt niet de oplossing. En nog een puntje, als je hier met statistische wiskunde en wiskundige modellen zit te gooien, vraag ik wel een bewijsje dat je dat beheerst. En mocht je dat goed beheersen, versta ik niet waarom iemand van uw kaliber werkt bij een toeleverancier van Ford en niet onmiddellijk ander werk vind? De banksector oa. kruipt op hun knieën voor statistische wiskundigen.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 25 maart 2013 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() De werkelijke economie is kapot gerationaliseerd en de virtuele economie compleet opgeblazen oa door al het geld in de private pensioenfondsen dat moet opbrengen. Het gedeeltelijk privatiseren van de pensioenen is één van de oorzaken van de een tweetjes tussen politiek en kapitaal die de wereld aan de rand van de afgrond brachten alwaar we nu staan. Triple a triple a voor de constitutionele beleggers mijn kloten. Tripple a bestaat niet op het economische slagveld. De enige tripple a die bestaat is die van de menselijkheid en solidariteit.
Het ligt niet aan de ambtenaren maar aan de niet ambtenaren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is heel interessant om zien hoeveel mensen er serieus op reageren.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even grote discriminatie als er is/was tussen de arbeiders in Ford, tegenover die in de toeleveringsbedrijven. Het is mijn stellige hoop dat in een zelfstandig Vlaanderen, al die discriminaties die de oude machtspartijen gefabriceerd hebben, afgeschaft zullen worden. Het is mijn stellige hoop dat in een zelfstandig Vlaanderen, de uitwassen van de vaste benoeming van de ambtenaren, uitgezuiverd zullen worden. En dat de pensioenen van de privé werknemers niet aan de laagste kant blijven in de EU (zoals nu), en ook niet evolueren naar een gemiddelde van de EU, maar wel degelijk - zoals wij dit waard zijn- naar de top van de EU. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfstandigen & pensioenen... kasbons, obligaties, aandelen, gouden Krugerrands,... Nog een tekeningetje nodig ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schande is in de eerste & laatste plaats te wijten aan de politiekertjes die ons nu nog, dagelijks bedriegen (denk aan dat wijf (!) Marianne v.d. CD&V.) "Vaste" benoeming ? Vergeet het: ieder jaar ondergaan ze nu een "evaluatie" die niet van de poes is; "poes" is niet een mooie vrouw... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |